Vermoeidheid na weekend 3MMC

Sukerbole

Newbie
Beste leden,

Het is zover, ik heb voor mijn gevoel het feesten en gek doen uitgespeeld en merk dat het nu uit de hand begint te lopen, ik loop tegen een aantal zaken aan waar ik graag jullie mening en advies over zou willen.

Al ruim 10 jaar is het binnen onze vriendengroep de normaalste zaak om naast een borrel ook een nosebeer te nuttigen in de zin van cocaine. Ik heb dit altijd fantastisch gevonden omdat het meer verbinding bracht en we de mooiste en diepste gepsrekken hadden op de afters, maar met coke was het wel altijd dat ik een uur of 8 of 9 in de ochtend het wel mooi vond geweest.

Sinds ruim een jaar ben ik volledig samen met de vriendengroep volledig overgestapt op 3MMC, dit was echt honderd keer leuker om te doen en heb daardoor echt de mooiste nachten meegemaakt, wat ik wel merk ik dat ik steeds vaker gewoon helemaal niet slaap, omdat ik er simpelweg geen zin in heb.

Nu is het zo dat ik de laatste maanden volledig doorsla in 3mmc, het is nu normaal geworden dat we vrijdag avond beginnen dat we zondag middag nog steeds zitten te feesten, alsof er niks aan de hand is. Ik snap gelukkig zelf ook dat dit echt junkgedrag is en zo niet langer kan.

ik heb laatst van woensdag middag tot zaterdag middag gezeten, met gebruik van 3mmc. Toen dacht ik van ja het is nu goed geweest.

Ik merk nu dat als ik zondag avond rond 8 uur ga slapen en dan zo 12 uur slaap, ik die maandag (wat logisch is) Echt mega vermoeid ben.

Maar ook die hele week met voldoende slaap ben ik echt extreem vermoeid. Ik slaap echt super veel en ben nog nooit zo moe geweest door de week. Ik slaap elke dag in de middag ook een paar uur omdat ik anders de dag niet doorkom.

En dan de vrijdag begint het weer tot zondag middag.

Ik trek de vermoeidheid door de week niet meer en ga nu stoppen met alles

ik maak me alleen zorgen dat ik nooit meer van deze vermoeidheid afkom. Klinkt misschien stom maar het baad me toch enorm zorgen.

Ik hoor graag jullie mening en advies, ik hou jullien sowieso op de hoogte mbt mijn energie en voortgang met stoppen.

Groetjes!

Laatst bewerkt:

KoningToto

Bewuste gebruiker
Je moest eens weten waar je lichaam allemaal van kan herstellen.

Maar in dit tempo sloop je je lichaam (en hersenen).

Helemaal kappen is het advies en dan ben ik er vrij zeker van dat je op termijn weer helemaal de oude bent.

Pompoen

Bewuste gebruiker
Hey! Sommige dingen in je verhaal zijn heel herkenbaar voor mij. De vanzelfsprekendheid dat er gesnuifd wordt bij een borrel bij bepaalde vrienden, de overgang van coke naar 3M en het gevoel dat het niet leuk meer is en uit de hand begint te lopen.
Ik heb nooit langer doorgehaald dan 1 nacht, ook door de omstandigheden waarin ik leef en een soort moraliteitsbesef ofzo, maar met 1 nacht niet slapen merk ik al een vermoeidheid die de hele week duurt, laat staan 2-3 nachten niet slapen.. ik zou eerder bang zijn voor een psychose ofzo na zo lang niet slapen, of voor schade aan je hart/hersenen, dan voor de vermoeidheid achteraf (=niet meer dan logisch).

Goed dat je ermee gaat stoppen! Heb je het ook met je vrienden besproken? Andere plannen gemaakt voor in het weekend of hoe pak je het aan? Succes!!! 💪💪

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Tijd om te kappen. Je lichaam hersteld niet meer snel genoeg en telkens zoveel dagen na elkaar gebruik elk weekend. Lijkt wel of jij en vriendengroep stevig verslaafd zijn.
Stoppen met gebruiken en als dat niet lukt hulp inschakelen.

MR_CHIP

Badass junkie
ik weet nog de periode dat ik maandelijks elke week gebruikte tot wel 3x in de week dat was echt slopend fysiek maar ook zeker mentaal

Highonlife

Bewuste gebruiker
Hier ga je fysiek, maar ook zeker mentaal van naar de klote. Dit gedrag zie ik in meer vriendengroepen gebeuren. Omdat drugsgebruik, zeker stimgebruik, steeds meer als 'normaal' gezien wordt, zijn er ook steeds meer vriendengroepen waarin er wekelijks een aantal packies van het één of het ander doorheen gejaagd worden. Dit gebeurde vroeger in mijn vriendengroep ook, en door sommigen nog steeds (weliswaar wel wat minder extreem dan bij jullie, maar toch). Hoe langer je hiermee doorgaat, des te meer schade breng je je lichaam en brein toe en des te lastiger gaat het worden om te herstellen. Bovendien wordt de cirkel doorbreken van de 'gewoonte' om ieder weekend te bingen dan ook steeds moeilijker.

_shikantaza

Badass junkie
Beste leden,

Het is zover, ik heb voor mijn gevoel het feesten en gek doen uitgespeeld en merk dat het nu uit de hand begint te lopen, ik loop tegen een aantal zaken aan waar ik graag jullie mening en advies over zou willen.

Al ruim 10 jaar is het binnen onze vriendengroep de normaalste zaak om naast een borrel ook een nosebeer te nuttigen in de zin van cocaine. Ik heb dit altijd fantastisch gevonden omdat het meer verbinding bracht en we de mooiste en diepste gepsrekken hadden op de afters, maar met coke was het wel altijd dat ik een uur of 8 of 9 in de ochtend het wel mooi vond geweest.

Sinds ruim een jaar ben ik volledig samen met de vriendengroep volledig overgestapt op 3MMC, dit was echt honderd keer leuker om te doen en heb daardoor echt de mooiste nachten meegemaakt, wat ik wel merk ik dat ik steeds vaker gewoon helemaal niet slaap, omdat ik er simpelweg geen zin in heb.

Nu is het zo dat ik de laatste maanden volledig doorsla in 3mmc, het is nu normaal geworden dat we vrijdag avond beginnen dat we zondag middag nog steeds zitten te feesten, alsof er niks aan de hand is. Ik snap gelukkig zelf ook dat dit echt junkgedrag is en zo niet langer kan.

ik heb laatst van woensdag middag tot zaterdag middag gezeten, met gebruik van 3mmc. Toen dacht ik van ja het is nu goed geweest.

Ik merk nu dat als ik zondag avond rond 8 uur ga slapen en dan zo 12 uur slaap, ik die maandag (wat logisch is) Echt mega vermoeid ben.

Maar ook die hele week met voldoende slaap ben ik echt extreem vermoeid. Ik slaap echt super veel en ben nog nooit zo moe geweest door de week. Ik slaap elke dag in de middag ook een paar uur omdat ik anders de dag niet doorkom.

En dan de vrijdag begint het weer tot zondag middag.

Ik trek de vermoeidheid door de week niet meer en ga nu stoppen met alles

ik maak me alleen zorgen dat ik nooit meer van deze vermoeidheid afkom. Klinkt misschien stom maar het baad me toch enorm zorgen.

Ik hoor graag jullie mening en advies, ik hou jullien sowieso op de hoogte mbt mijn energie en voortgang met stoppen.

Groetjes!
De katers zullen steeds dieper en langer worden. Tijd om er serieus mee aan de slag te gaan.

Stop eens een tijdje met drinken. Aangeschoten = dealer bellen.
Neem een tijdje een break van deze vriendengroep als ze door blijven gebruiken.
Zorg dat je je weekenden vult met positieve activiteiten zodat je niet verveeld thuis komt te zitten.
Begin de dag eens met een korte meditatie en blijf steeds wat langer zitten.
Schrijf 's avonds de dag van je af en bedenk 3,4,5 dingen waar je blij mee was.

En ten slotte, spreek met jezelf af dat je hulp gaat zoeken als stoppen niet lukt.

In de tussentijd kun je ‘t mensen die je vertrouwt vertellen. Je zult merken dat dat oplucht.

Komt goed als je je best doet!

Laatst bewerkt:

Druggers

Belezen gebruiker
Met zo'n grootverbruik is het een enorme aanslag op je dopamines en seretoine. Dan kun je inderdaad veel slapen een aantal nachten en als nog ruk voelen. En je brein heeft niet de kans om het goed aan te vullen.

Helemaal stoppen lijkt mij de enige manier om je brein en lichaam meer kans te geven zich te herstellen. Als je dan toch van plan bent te gaan gebruiken probeer het dan in ieder geval bij 1x per maand te houden en dan niet het hele weekend lang.

Damius

Bewuste gebruiker
Goed dat je dit aankaart. Je voelt zelf al dat het niet helemaal lekker zit. Je ziet de afslag op je af komen, de vraag is of je de juiste neemt.
Dit klinkt niet stom. Het is een logisch gevolg van je vrij excessieve gebruik in de weekenden. De katers worden intenser en omvangrijker. Nu zijn het nog 'enorme' zorgen. Dat kan omslaan in paniek (paniekstoornis). En geloof mij, na lang genoeg (lees: te frequent en te langdurig) gebruik gebeurt dat. Zie dit dus als een serieuze waarschuwing van jouw mentale gemoedstoestand, naar jou als bestuurder van jouw leven. En als je dan toch angst hebt, dan zou die moeten zitten in het feit dat het je niet gaat lukken om het roer om te gooien. Want dat is wat je te doen staat. En mijn formulering is wat flauw, want je hoeft daar geen angst voor te hebben. Enkel motivatie, dat je het anders wilt aanpakken en daar naar handelt. Volg de waardevolle adviezen van @_shikantaza op. Dan kom je al een heel eind.

Succes!

Sukerbole

Newbie
IMG_3029.pngUpdate;

Lieve mensen, ik kan met trots zeggen dat ik het leven volledig heb omgegooid, na mijn laatste post had ik het besef al dat het niet goed ging, ik heb die 2 weekenden nogmaals doorgehaald en toen besloten met 2 vrienden volledig te stoppen.

Ik ben nu aankomend weekend precies 4 weekenden gestopt met snuiven, ik drink dan weliswaar nog wel maar heb totaal geen behoefte meer om te snuiven, ik had immers het diepte punt al bereikt.

Fysiek ben ik 4 kilo aangekomen en gaat mn energie peil langzaam steeds beter, ik sta elke dag 05:30 op om te gaan hardlopen en deze week een nieuw record neergezet (zie bijlage)

Jullie hebben allemaal echt de tijd genomen om naar mijn verhaal te luisteren en gereageerd, enorm dankbaar voor jullie daarvoor. Gaf me toch een nieuw inzicht en vanuit een ander perspectief.

Ik zal jullie over een paar maand nog eens updaten.

Damius

Bewuste gebruiker
Bekijk bijlage 60526Update;

Lieve mensen, ik kan met trots zeggen dat ik het leven volledig heb omgegooid, na mijn laatste post had ik het besef al dat het niet goed ging, ik heb die 2 weekenden nogmaals doorgehaald en toen besloten met 2 vrienden volledig te stoppen.

Ik ben nu aankomend weekend precies 4 weekenden gestopt met snuiven, ik drink dan weliswaar nog wel maar heb totaal geen behoefte meer om te snuiven, ik had immers het diepte punt al bereikt.

Fysiek ben ik 4 kilo aangekomen en gaat mn energie peil langzaam steeds beter, ik sta elke dag 05:30 op om te gaan hardlopen en deze week een nieuw record neergezet (zie bijlage)

Jullie hebben allemaal echt de tijd genomen om naar mijn verhaal te luisteren en gereageerd, enorm dankbaar voor jullie daarvoor. Gaf me toch een nieuw inzicht en vanuit een ander perspectief.

Ik zal jullie over een paar maand nog eens updaten.
Wat goed. Houd ons op de hoogte! Op de vier weken mag en moet je ook zeker trots zijn. Probeer ook met je vrienden een plan te maken (en daarnaast ook zeker voor jezelf) als de trek ineens stevig op komt zetten. Kans is groot dat dat de komende periode nog wel eens (of meermaals) gaat voorvallen.

Opvallend wel dat het je nog lukt te drinken zonder naar de middelen te grijpen. Daar hebben veel mensen moeite mee (waaronder ondergetekende). Drink je nu ook minder?

Neo-Shulginist

Badass junkie
Wat er vaak niet bij wordt verteld met stimulerende drugs is dat het best wel lang kan duren voordat het brein helemaal hersteld is.

Ik ga er zelf van uit dat de meeste merkbare effecten pas na twee weken enigszins hersteld zijn. Problemen die zich maar langzaam herstellen zijn onder meer problemen met motivatie, snel verveeld raken, minder veerkracht hebben als er tegenslagen komen, en emotionele schommelingen. Ook kun je nog wel een paar weken verminderde zin in seks ervaren, en een toegenomen eetlust.

Dus dat je de hele week na gebruik nog moe bent, dat klopt. Dat is inderdaad wat stimulerende middelen met je doen.

Het kan zelfs wel 6 weken tot 3 maanden duren voordat het brein weer een nieuwe balans heeft gevonden. Dat is zeker zo als je heel veel en vaak stimulerende drugs hebt gebruikt. Het gaat voornamelijk om zaken zoals geheugen, concentratie, en emotionele veerkracht die pas als laatst herstellen. Dat zijn ook wat abstracte zaken, waarvan je dus zelf ook lang niet altijd doorhebt dat het nog steeds de stimulerende drugs zijn die dit effect op je hebben.

Damius

Bewuste gebruiker
Het kan zelfs wel 6 weken tot 3 maanden duren voordat het brein weer een nieuwe balans heeft gevonden
Bezien vanuit mijn eigen ervaring: het heeft een jaar geduurd voordat mijn brein écht een nieuwe balans had met nieuw ingeslepen patronen. Let wel: in geval van @Sukerbole is er geen sprake van geheelonthouding. Persoon in kwestie drinkt nog alcohol. dat maakt dat dopaminehuishouding niet wordt gereset.

Koffieb00n

Bewuste gebruiker
Wat er vaak niet bij wordt verteld met stimulerende drugs is dat het best wel lang kan duren voordat het brein helemaal hersteld is.

Ik ga er zelf van uit dat de meeste merkbare effecten pas na twee weken enigszins hersteld zijn. Problemen die zich maar langzaam herstellen zijn onder meer problemen met motivatie, snel verveeld raken, minder veerkracht hebben als er tegenslagen komen, en emotionele schommelingen. Ook kun je nog wel een paar weken verminderde zin in seks ervaren, en een toegenomen eetlust.

Dus dat je de hele week na gebruik nog moe bent, dat klopt. Dat is inderdaad wat stimulerende middelen met je doen.

Het kan zelfs wel 6 weken tot 3 maanden duren voordat het brein weer een nieuwe balans heeft gevonden. Dat is zeker zo als je heel veel en vaak stimulerende drugs hebt gebruikt. Het gaat voornamelijk om zaken zoals geheugen, concentratie, en emotionele veerkracht die pas als laatst herstellen. Dat zijn ook wat abstracte zaken, waarvan je dus zelf ook lang niet altijd doorhebt dat het nog steeds de stimulerende drugs zijn die dit effect op je hebben.
Goed omschreven 👌🏻

Het heeft bij mij zo ongeveer ook wel een jaar geduurd voordat het echt beter werd. Het zijn op den duur vooral mentale zaken wat erg lang duurt voordat het hersteld. Soms heb ik nog steeds wel eens sneller last van vermoeidheid of prikkelbaarder. Maar wel aanzienlijk beter te managen.

Goed bezig @Sukerbole

Bovenaan