Verschil 3CMC en Benzofury?

Dtje

Newbie
Hoi allemaal,

Als ik op Internet lees lijkt de werking van 3CMC en Benzofury erg op elkaar alleen werkt Benzofury een stuk langer?
Ik neem normaal altijd 220mg capsule 3CMC (meestal over de hele dag of avond/nacht 3 a 4 capsules). Bij mij is de piek van 3CMC best snel weg en een vriendin stelde voor om Benzofury te gebruiken. Zij heeft capsules van 200mg Benzofury. Haar vriend neemt 200mg en zij zelf haalt er meestal een beetje uit. Wil graag helder blijven, maar wel het lekkere gevoel hebben (niet ram van de kaart zijn en er ook zeker zo niet uit zien!)

De werking van 3CMC is bij mij meestal na een minuut of 20/30 zeker voelbaar en na 45/60 minuten de piek. Ik voel me dan vrolijk, opgewekt, helder en ga enorm veel kletsen! Meestal als ik na na 2 uurtjes de 2e capsule neem dan voel ik bij die piek wel meer het MDMA (van de kaart) effect, maar blijf wel helder en blijf veel kletsen. Niemand ziet dat ik iets gebruikt heb (soms wel wat grotere ogen, maar niet overdreven). Heb ook weinig last van een kater de dagen erna. Ik vindt het in principe top spul, alleen vind de fijne werking wat kort (en slapen lukt bijna niet, ik neem dan altijd een Temazepam 20mg als ik wat beter wil slapen).

Maar vanwege de korte werking wil ik misschien Benzofury proberen aankomend weekend, maar weet ook niet precies hoeveel mg ik dan moet nemen?

Heeft iemand hier ervaringen mee? En weet iemand uit ervaring het verschil tussen deze 2 middelen?

Oja en bestaan er ook serotonine verhogers of zoiets die je kan nemen de dagen na gebruik?

Let me know!!!

Indi(ca)

Experimenterende gebruiker
Hoii,
Ik kan je helaas niks vertellen over het verschil tussen 3cmc en benzofury's. Voor de dagen na het gebruik kan je L-Tryptofaan nemen. Je moet je wel echt aan de gebruiksregels houden. NIET binnen 24 uur na het gebruiken van drugs nemen en je houden aan de maximale dosering anders loop je risico op een serotonine syndroom.

• Like
Waarderingen: Dtje

Dtje

Newbie
Hoii,
Ik kan je helaas niks vertellen over het verschil tussen 3cmc en benzofury's. Voor de dagen na het gebruik kan je L-Tryptofaan nemen. Je moet je wel echt aan de gebruiksregels houden. NIET binnen 24 uur na het gebruiken van drugs nemen en je houden aan de maximale dosering anders loop je risico op een serotonine syndroom.
Thanks voor de info! Ik las dat 5-HTP wellicht nog beter werkt om de serotonine te verhogen.

Dtje

Newbie
Hallo @Dtje , welkom hier.

Het zijn twee heel verschillende stoffen. Het ene is niet zo maar een vervanger voor het andere.

Het is best nuttig om de zoekfunctie te gebruiken voordat je een vraag stelt. Dan kun je een overblijvende vraag veel gerichter stellen.
Ook op psychonautwiki kun je een schat aan basisinfo vinden.
Kan je me meer uitleggen wat de verschillen zijn dan? Want ik lees best wel wat overeenkomsten qua werking en t gevoel?

MarcieMarc

Bewuste gebruiker
Ik heb er de wereld over gelezen voordat ik voor de eerste keer 6-APB (benzofury) gebruikte en kwam erachter dat ik daarna nog niet veel wijzer was. Dit mbt doseren dan.
Het ene reageert heftiger op lagere doseringen dan de ander en andersom. Kennelijk is lichaamsgewicht ook niet echt een meetmiddel zoals bij MDMA.

Mijn eerste ervaring was 160mg succinaat poeder verdeeld over 2 gelatine capsules. Deze overigens wel tegelijkertijd naar binnen geknikkerd. Heerlijke ervaring maar had van mij nog wel iets steviger gemogen. Volgende keer op naar 180-200 in 1x of 160 met een booster van 40, dat gaan we nog maar even bekijken. Wel ben ik eruit dat ik dat niet op een feestavond doe maar echt wel op een festival vanwege de werkingsduur. Soms denk je dat je eruit bent maar dan klopt de 6 toch weer eventjes subtiel aan en dat is fijn.

Succes met je puzzeltocht maar bouw op ipv overdoseren, daar heb je het meest aan.

Laatst bewerkt:

Casrus

DF-koning
6-APB lijkt qua ervaring en ook qua gebruik veel meer op XTC dan 3-CMC.

3-CMC -hoewel ook enigszins entactogeen- lijkt meer op stims.

Weet je wat voort soort stof jullie 6-APB is?
(Als je het niet kunt vinden, vendors zetten het er vaak niet bij, dus dat is niet raar).

Scheelt aanzienlijk voor de dosis.

Denk ook aan de 3-maanden regel.

Dtje

Newbie
6-APB lijkt qua ervaring en ook qua gebruik veel meer op XTC dan 3-CMC.

3-CMC -hoewel ook enigszins entactogeen- lijkt meer op stims.

Weet je wat voort soort stof jullie 6-APB is?
(Als je het niet kunt vinden, vendors zetten het er vaak niet bij, dus dat is niet raar).

Scheelt aanzienlijk voor de dosis.

Denk ook aan de 3-maanden regel.
Okeeee...Ik ben niet thuis in al die technische bewoordingen, haha! Entactogeen? Stims?

Qua wat voor stof 6-APB is..Dit lees ik er over op de site:

De chemische benamingen van 6apb ofwel Benzo Fury zijn 6-(2-aminopropyl)benzofuran, 1-benzofuran-6-ylpropan-2-amine, Benfamine en 6-Apb. De formule is C11H13NO • HC1

Ik weet niet of ik de naam van de verkopende site mag zeggen?

En wat bedoel je met de 3-maanden regel?

Dtje

Newbie
Ik heb er de wereld over gelezen voordat ik voor de eerste keer 6-APB (benzofury) gebruikte en kwam erachter dat ik daarna nog niet veel wijzer was. Dit mbt doseren dan.
Het ene reageert heftiger op lagere doseringen dan de ander en andersom. Kennelijk is lichaamsgewicht ook niet echt een meetmiddel zoals bij MDMA.

Mijn eerste ervaring was 160mg succinaat poeder verdeeld over 2 gelatine capsules. Deze overigens wel tegelijkertijd naar binnen geknikkerd. Heerlijke ervaring maar had van mij nog wel iets steviger gemogen. Volgende keer op naar 180-200 in 1x of 160 met een booster van 40, dat gaan we nog maar even bekijken. Wel ben ik eruit dat ik dat niet op een feestavond doe maar echt wel op een festival vanwege de werkingsduur. Soms denk je dat je eruit bent maar dan klopt de 6 toch weer eventjes subtiel aan en dat is fijn.

Succes met je puzzeltocht maar bouw op ipv overdoseren, daar heb je het meest aan.
Thanks voor je bericht. Deze keer is het geen festival. Maar we zijn er waarschijnlijk wel van 22h tot 05h! Zat er aan te denken om het te nemen voordat we naar binnen gaan omdat het best wel ff duurt voordat je er wat van voelt.

Altijd spannend als je nog niet weet wat voor gevoel het je gaat geven!

Vroeger regelmatig xtc gedaan alleen dan zat ik veel meer in mijn eigen bubbel, niet zoveel zin om te kletsen of dansen.

En wil graag net als met 3-CMC opgewekt en vrolijk, dansen en kletsen en natuurlijk een lekker gevoel en niet alleen maar van de kaart zijn ofzo. Met dit spul krijg je trouwens wel een enorm droge mond en mijn vriend wordt er heel geil van, dat heb ik dan niet perse, haha!! Dus ik vindt dit best top spul alleen de piek is erg kort en dat is jammer.

MarcieMarc

Bewuste gebruiker
Thanks voor je bericht. Deze keer is het geen festival. Maar we zijn er waarschijnlijk wel van 22h tot 05h! Zat er aan te denken om het te nemen voordat we naar binnen gaan omdat het best wel ff duurt voordat je er wat van voelt.

Altijd spannend als je nog niet weet wat voor gevoel het je gaat geven!

Vroeger regelmatig xtc gedaan alleen dan zat ik veel meer in mijn eigen bubbel, niet zoveel zin om te kletsen of dansen.

En wil graag net als met 3-CMC opgewekt en vrolijk, dansen en kletsen en natuurlijk een lekker gevoel en niet alleen maar van de kaart zijn ofzo. Met dit spul krijg je trouwens wel een enorm droge mond en mijn vriend wordt er heel geil van, dat heb ik dan niet perse, haha!! Dus ik vindt dit best top spul alleen de piek is erg kort en dat is jammer.
Even voor een referentie. Mysteryland, 14:30 uur, vlak voor de entree 2 cpas van 80mg 6apb naar binnen geknikkerd. 12 uur later lag ik in bed en kon niet echt slapen. Allemaal hazenslaapjes. Dat geeft een beetje aan hoe lang dat spulletje door kan werken. Piek zelf was niet zo gek veel langer dan MDMA bij mij maar de come down en de afterglow maakte het echt wel de moeite waard.
Dat je van XCT wat in je eigen bubbel zit kun je voorkomen door iets lager te doseren. Ik ga altijd heerlijk hard maar niet helemaal vaag. Als ik daar zin in heb dan pak ik ene beetje bij maar dat zijn uitzonderingen. Ik hou me hierbij dus echt wle aan de 1.5 mg per kilo lichaamsgewicht met heel soms een uitschieter naar 2mg/k.

Wat @Casrus denk ik bedoelt met wat voor spul het is is of het de HCI of de succinate zoutvariant is. Dat is met doseren namelijk een wezenlijk verschil. Succinate is nu denk ik wel de meest voorkomende en iet minder potente variant tov de HCI variant. Pas wanneer je dat weet kun je juist doseren en er het meest veilig en prettig mee omgaan.

BelowTheFlow

Wijs gebruiker
Okeeee...Ik ben niet thuis in al die technische bewoordingen, haha! Entactogeen? Stims?

Dit is nou precies de reden dat ik jou geen begin van een inhoudelijk antwoord gaf.
Het is belangrijk om met drugs goed te weten wat je doet, wat je neemt, hoeveel, wanneer etc. Soms zelfs levensbelang.

Daarom de suggestie om je goed in te lezen. Op dit forum is dat zelfs best leuk !

Alvast een aanwijzing: ik vind 3-mmc fijn, 2-mmc niks, 3-cmc [edit: SOMS] OK als noodoplossing en 6-apb helemaal top voor de juiste gelegenheid.
Wat ook uitmaakt is de manier waarop je het inneemt: kan enorm verschil maken in de effecten.

Alvast blij dat je de 3-cmc niet snuift !

Veel succes en: enjoy !

Laatst bewerkt:

Casrus

DF-koning

Qua wat voor stof 6-APB is..Dit lees ik er over op de site:

De chemische benamingen van 6apb ofwel Benzo Fury zijn 6-(2-aminopropyl)benzofuran, 1-benzofuran-6-ylpropan-2-amine, Benfamine en 6-Apb. De formule is C11H13NO • HC1

Entactogeen en stim zijn meer beschrijvingen van het effect. Entactogeen is dat je wilt 'voelen' en stims stimuleren je (wakker te blijven).

Ik weet niet of ik de naam van de verkopende site mag zeggen?

Nee, dat is tegen de regels hier op drugsforum.

Bij XTC raadt men tegenwoordig aan 3 maanden pauze tussen gebruik te laten. Zo blijft de schade binnen de perken en wordt de tolerantie niet in een keer gigantisch.

Wat @Casrus denk ik bedoelt met wat voor spul het is is of het de HCI of de succinate zoutvariant is. Dat is met doseren namelijk een wezenlijk verschil. Succinate is nu denk ik wel de meest voorkomende en iet minder potente variant tov de HCI variant. Pas wanneer je dat weet kun je juist doseren en er het meest veilig en prettig mee omgaan.

Precies.

We hebben deze discussie herhaaldelijk gehad op drugsforum (en ik heb er zelfs voor op mijn donder gehad dat ik het van mijn 6-APB niet wist).

Er was geloof ik zelfs ergens iemand die een oplossing had voor wat die door de vendor ongenoemde 6-APB soort/en precies was/ren, maar waar dat stond weet ik niet meer.

Laatst bewerkt:

Aartsbok

Bewuste gebruiker
Ik kan je enkel vertellen dat ik maar 1 ervaring heb gehad met 6apb en dat was een uur lang een plas zweten, letterlijk doornat. Niet aangenaam en deee me verder niets, precies een extreme koortsuitbarsting. 3cmc werkte als een niet dwingende maar effectieve stim met redelijke duurtijd als je goed afweegt en verstandig doseert en werkt goed in sociale sfeertjes. Het moedigt je positieve mood aan als je die al hebt voor je begint.

Bovenaan