Verschil 4fa en 4fma

Joeyjonko

Newbie
Goedemorgen,

Heb hier niet heel veel verstand van, daarom dat ik het aan jullie vraag.
4fmp wordt de afgelopen tijd heel veel gebruikt. Maar wat er nu aangeboden wordt, bevat dit 4fa of 4fma?
En wat is het verschil tussen deze twee?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Hoe weten wij wat jij nu krijgt aangeboden? Als je wilt weten wat iets precies is moet je het laten testen.

mikoz

Bewuste gebruiker
Hij bedoelt denk ik: 4fmp = 4fa, of 4fmp = 4fma.

Antwoord: 4fmp = 4fa = 4-fluoramfetamine.

(4fma = 4-fluormethamfetamine.)

wat het verschil in werking is, weet ik niet. (Gok dat de meth versie wat sterker is?)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
mikoz zei:
Hij bedoelt denk ik: 4fmp = 4fa, of 4fmp = 4fma.

Antwoord: 4fmp = 4fa = 4-fluoramfetamine.
Ah zo, ja 4-FMP is een waardeloze term die gebruikt wordt voor 4-FA. Ik weiger zelf eigenlijk 4-FMP te gebruiken omdat het alleen maar verwarrend is en vele verschillende drugs zou kunnen betekenen. 4-FA is veel duidelijker wat dat betreft, helaas wordt 4-FMP veel meer gebruikt.

4-FMA heb ik zelf geen ervaring mee en durf op basis van de structuur ook niet zomaar te stellen dat het sterker zou zijn dan 4-FA vanwege de extra methylgroep.

Dit is wat tripsit erover zegt:
Tripsit zei:
A stimulant with some empathogenic properties, and analogue of Methamphetamine with similar effects. Reported to be less effective than 2-FMA and related compounds. Little is known about the pharmacological effects of this compound.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Sterker nog, 4-FMP is eigenlijk de afkorting voor een ander middel. 4-FA is de enige juiste titel.

4-FMA is een vage variant weer op 4-FA. Heb het wel eens geprobeerd maar vond het maar niks eigenlijk. Kreeg er blauwe vingers van en het effect was niet bijster sterk, vond het een beetje een pep light.

Bovenaan