Verschil in coke

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Durden

Newbie
Hallo,

Sinds ongeveer 2 maand gebruik ik af en toe coke.
Ik haal weleens bij 2 verschillende dealers
Hun coke ziet er verschillend uit. Ik weet dat je aan hoe coke eruit ziet je niet echt kunt zeggen hoe de kwaliteit is, maar toch vroeg ik me af of ik hieraan kan zien welke beter is

De ene heeft 't als brokjes. Als je 't fijn maakt een beetje schilferig en het glinstert. Na goed fijn maken is het een wit poeder.

De ander is al meer een poeder. Iets in elkaars gedrukt in de vorm van het sealtje. Deze is ook makkelijker fijn te maken aangezien 't al meer een compact poeder is.

Welke zou beter kunnen zijn als je het uiterlijk bekijkt?

Laatst bewerkt:

Spyro

Badass junkie
Je beantwoord je eigen vraag al.

“Ik weet dat je aan hoe coke eruit ziet je niet echt kunt zeggen hoe de kwaliteit is, maar toch vroeg ik me af of ik hieraan kan zien welke beter is”

Gewoon testen. Speculeren heeft geen zin en mag niet op het forum.

Durden

Newbie
Je het gelijk.
Maar ik dacht misschien is er iets over te zeggen aangezien het er zo erg verschillend uit ziet

C-Man

Bewuste gebruiker
Wat kan de reden zijn dat ene in brokjes komt en de ander als al meer een poeder?

Dat zegt niks over de kwaliteit. De coke die ik koop is over het algemeen niet gemakkelijk fijn te krijgen, en toch hakt het er stevig in.,

Een tweetal maanden geleden met een vriendin, bij haar thuis, coke gebruikt die zij had gekocht en die was al fijn van zichzelf. Het effect was hetzelfde.

Dusja.

Laatst bewerkt:

heyol

Bewuste gebruiker
De ene heeft 't als brokjes. Als je 't fijn maakt een beetje schilferig en het glinstert. Na goed fijn maken is het een wit poeder.

Zijn het zo van die zachte brokjes? Als je het probeert te kappen met je kaart kan je het eerst nog wat induwen voor het brokje splitst? En die schilfers vallen amper te kappen?

Ik zal niks zeggen over de kwaliteit want die moet je laten testen 😉 maar als het er zo al uitziet vliegt het bij mij toch netjes de vuilbak in (met wijze van spreken natuurlijk).

Durden

Newbie
Zijn het zo van die zachte brokjes? Als je het probeert te kappen met je kaart kan je het eerst nog wat induwen voor het brokje splitst? En die schilfers vallen amper te kappen?

Ik zal niks zeggen over de kwaliteit want die moet je laten testen 😉 maar als het er zo al uitziet vliegt het bij mij toch netjes de vuilbak in (met wijze van spreken natuurlijk).

Ja zo kun je de brokjes het beste omschrijven.
Na wat "hakwerk" wordt het uiteindelijk wel poeder.

C-Man

Bewuste gebruiker

Ik heb altijd harde brokjes. :smirk:

The baron

Newbie
Liever brokjes dan alleen maar poeder, met beide valt te kloten maar het "herpersen" van een blok is een moeite die de meeste "straatdealers" gelukkig niet nemen (of ze weten niet hoe)
Meestal is echt goede coke ook een beetje geelachtig, maar 9/10x zit het vol met rotzooi (afhankelijk van waar je woont)

Blauweaap

Bewuste gebruiker
Liever brokjes dan alleen maar poeder, met beide valt te kloten maar het "herpersen" van een blok is een moeite die de meeste "straatdealers" gelukkig niet nemen (of ze weten niet hoe)
Meestal is echt goede coke ook een beetje geelachtig, maar 9/10x zit het vol met rotzooi (afhankelijk van waar je woont)
Geloof mij maar dat veel mensen moeiten doen om kleine blokjes te persen van 10g. Want zoals je hier boven al leest worden brokjes gepreffed boven poeder. De mijne verkoopt momenteel poeder met kleine brokjes. de kwaliteit is 80% dus brokken of niet zegt nog niks.

C-Man

Bewuste gebruiker
Geloof mij maar dat veel mensen moeiten doen om kleine blokjes te persen van 10g. Want zoals je hier boven al leest worden brokjes gepreffed boven poeder. De mijne verkoopt momenteel poeder met kleine brokjes. de kwaliteit is 80% dus brokken of niet zegt nog niks.

Klopt.

9 strepen

Experimenterende gebruiker
Helemaal mee eens. Mijnes die ik nu heb heeft ook kleine brokjes erin maar het is gewoon goed.

Iceman2kdeluxe

Experimenterende gebruiker
Interessant, structuur wil dus niets/weinig zeggen over de kwaliteit? Ik was van mening dat wat 'zachter' poeder met een ietwat geligere kleur duidde voor kwaliteit, maar hard en spierwit kan dus ook ok zijn? Mijn ervaring is dat die laatste vaker rotzooi is dan de eerste. Ik sta alleen versteld van het random verschil in kwaliteit. De een heeft de ene periode discoshit, de ander witte kamelenstront, een maand later is het andersom. Ook lijkt het in de randstad over het algemeen beter te zijn.

C-Man

Bewuste gebruiker
Interessant, structuur wil dus niets/weinig zeggen over de kwaliteit? Ik was van mening dat wat 'zachter' poeder met een ietwat geligere kleur duidde voor kwaliteit, maar hard en spierwit kan dus ook ok zijn? Mijn ervaring is dat die laatste vaker rotzooi is dan de eerste. Ik sta alleen versteld van het random verschil in kwaliteit. De een heeft de ene periode discoshit, de ander witte kamelenstront, een maand later is het andersom. Ook lijkt het in de randstad over het algemeen beter te zijn.

Laten testen. En wat is "discoshit"? Als het dezelfde kwaliteit is als men destijds in Studio 54 gebruikte, wel... vette shit ja.

heyol

Bewuste gebruiker
Laten testen. En wat is "discoshit"? Als het dezelfde kwaliteit is als men destijds in Studio 54 gebruikte, wel... vette shit ja.

In de film Blow over cocaine gebruikt George de term Discoshit om goeie kwaliteit van coke te benoemen in de uitspraak 'This is grade-a pure Colombian cocaine ladies and gentleman... Discoshit!'.

Ik vermoed dus dat iceman goede coke bedoeld.

C-Man

Bewuste gebruiker
In de film Blow over cocaine gebruikt George de term Discoshit om goeie kwaliteit van coke te benoemen in de uitspraak 'This is grade-a pure Colombian cocaine ladies and gentleman... Discoshit!'.

Ik vermoed dus dat iceman goede coke bedoeld.

Ok dan. :grimacing::grin:

Fastdriver

Newbie
Hallo,

Sinds ongeveer 2 maand gebruik ik af en toe coke.
Ik haal weleens bij 2 verschillende dealers
Hun coke ziet er verschillend uit. Ik weet dat je aan hoe coke eruit ziet je niet echt kunt zeggen hoe de kwaliteit is, maar toch vroeg ik me af of ik hieraan kan zien welke beter is

De ander is al meer een poeder. Iets in elkaars gedrukt in de vorm van het sealtje. Deze is ook makkelijker fijn te maken aangezien 't al meer een compact poeder is.

Welke zou beter kunnen zijn als je het uiterlijk bekijkt?
Lijkt mij de brokjes die glinsteren. Maar als je het echt wil weten, er zijn testpakketten te koop bij diverse webshops.

Fastdriver

Newbie
Hallo

Ik ben al een aantal jaren aan de base, na een aantal jaren recreatief gebruik van snuif. Ben gaan base omdat de snuif erg slecht werd, en base was puurder, werd me verteld. Nu rook ik elke dag en heb er zelfs geen lol meer aan. Beter blijven jullie eraf voordat het je leven verpest..

Ik ga nu kijken in de psychedelische hoek, dan heb je tenminste nog wat visuele effecten..🤪 en heb begrepen dat het de afkick makkelijker maakt.

Doe ermee wat je wil...enjoy life..
Die test pakketjes zijn ook niks waard de enige betrouwbare oplossing is het test centrum.
Idd das waar ...als er 1 in je stad is kan je het beter daar brengen..

dennisL

Newbie
Ik snap dat veel mensen zeggen "laat het testen!". Maar in praktijk is dat toch bijna niet te doen? Als ik nu een grammetje haal bij m'n dealer en laat het vervolgens testen, dat wil niet zeggen dat de gram die ik over een week haal van dezelfde kwaliteit is.

Vooral coke, plan ik niet dagen van te voren en komt meestal in een opwelling als ik gedronken heb. Moet zeggen dat ook hier de kwaliteit flink wisselt tegenwoordig (helaas door verhuizing een andere dealer)

C-Man

Bewuste gebruiker
Ik snap dat veel mensen zeggen "laat het testen!". Maar in praktijk is dat toch bijna niet te doen? Als ik nu een grammetje haal bij m'n dealer en laat het vervolgens testen, dat wil niet zeggen dat de gram die ik over een week haal van dezelfde kwaliteit is.

Vooral coke, plan ik niet dagen van te voren en komt meestal in een opwelling als ik gedronken heb. Moet zeggen dat ook hier de kwaliteit flink wisselt tegenwoordig (helaas door verhuizing een andere dealer)

Als je coke te vaak wisselt van kwaliteit moet je toch eens gaan nadenken of je wel goede dealers hebt...

CuriousExplorer

Badass junkie
Als je coke te vaak wisselt van kwaliteit moet je toch eens gaan nadenken of je wel goede dealers hebt...
Of je niet te vaak gebruikt.
Of je wel telkens optimaal bent.
Of het niet tussen uw oren zit.

Vooral nummer 1 en 2 doen er toe.
3 is meer een ankekdote van mensen die niet eens beseffen hoe (goed) coke werkt.

dennisL

Newbie
Of je niet te vaak gebruikt.
Of je wel telkens optimaal bent.
Of het niet tussen uw oren zit.

Vooral nummer 1 en 2 doen er toe.
3 is meer een ankekdote van mensen die niet eens beseffen hoe (goed) coke werkt.
Ik weet zeker hoe goede coke werkt. Ken genoeg mensen die het verkopen maar ik vindt het allemaal 'mwa'. Niet de kwaliteit die ik vroeger had.

Er zullen vast dealers zijn die beter kwaliteit hebben maar tot op heden nog niet gevonden die topkwaliteit heeft

CuriousExplorer

Badass junkie
Ik weet zeker hoe goede coke werkt. Ken genoeg mensen die het verkopen maar ik vindt het allemaal 'mwa'. Niet de kwaliteit die ik vroeger had.

Er zullen vast dealers zijn die beter kwaliteit hebben maar tot op heden nog niet gevonden die topkwaliteit heeft
En mijn nummer 1 en 2 negeer je gemakshalve maar?
Het was geen aanval, vandaar dat ik zei "een anekdote" .

Laat je het testen?

dennisL

Newbie
En mijn nummer 1 en 2 negeer je gemakshalve maar?
Het was geen aanval, vandaar dat ik zei "een anekdote" .

Laat je het testen?
Nee, maar die zijn niet van toepassing. Ik weet zelf dat ik niet verslaafd ben, alhoewel ik wel lang van coke heb genoten tijdens het uitgaan.

Wanneer ben jij 'optimaal'? Ik gebruik coke alleen op gelegenheden. Weekendje weg met vrienden, feesten of een gezellige zomeravond o.i.d.
Of ik optimaal ben weet ik niet, heb vaak wel wat drank in m'n mik zitten. Maargoed, dat was tot 10 jaar geleden niet anders dus het referentiepunt blijft hetzelfde.

Heb het nog nooit laten testen.

CuriousExplorer

Badass junkie
Nee, maar die zijn niet van toepassing. Ik weet zelf dat ik niet verslaafd ben, alhoewel ik wel lang van coke heb genoten tijdens het uitgaan.
Maar ik sprak met die punten in het algemeen. Niet persoonlijk.
Wanneer ben jij 'optimaal'? Ik gebruik coke alleen op gelegenheden. Weekendje weg met vrienden, feesten of een gezellige zomeravond o.i.d.
Dat. Maar ook als ik mij niet optimaal voel om welke reden dan ook stel ik coke uit.
Of ik optimaal ben weet ik niet, heb vaak wel wat drank in m'n mik zitten. Maargoed, dat was tot 10 jaar geleden niet anders dus het referentiepunt blijft hetzelfde.

Heb het nog nooit laten testen.

Dus kan je de kwaliteit enkel bepalen op eerdere ervaringen. Niet heel correct.
Maar mea culpa. Ik laat het zelf niet testen.

Coke Spook

Bewuste gebruiker
Dus als jij een keer coke haalt, dan stuur je eerst wat op om re laten testen door een testcentrum.
Na week komt de uitslag en dan is de zuiverheid bv onder de 50%.
Dan ga jij je dealer weer opbellen en vragen als je je geld terug mag want die coke wil je dan niet!!????

Hehehe ik vat em niet maar zal wel aan mij leggen!

Coke Spook

Bewuste gebruiker
Hahah zit maar te dollen maar altijd testen als je maar af en toe wat gebruikt heeft weinig nut...
Er wordt toch altijd meer volume mee gemaakt als ze het inkopen om daarna weer te verkopen! Brokken zijn nu weer in de mode terwijl dat ook versneden is en weer geperst zodat je dan denkt ja das een puur brok komt van een kilo brick dat kan niet anders.

Its all in the game!

Ik heb wel een tip, koop het bij iemand die zelf crack kookt.
De zuiverheid van coke waar je crack van kan maken is hoog zuiver. +70%
Want als de puurheid lager is dan kan je het dus niet omkoken naar crack.
Dan hou je heel weinig over als eindproduct.

Je kan t beste naar Bolivia gaan en daar wat inkopen voor t hele jaar. :tongueout:

Ik zal nietmeer dollen hehe

CuriousExplorer

Badass junkie
Hahah zit maar te dollen maar altijd testen als je maar af en toe wat gebruikt heeft weinig nut...
Er wordt toch altijd meer volume mee gemaakt als ze het inkopen om daarna weer te verkopen! Brokken zijn nu weer in de mode terwijl dat ook versneden is en weer geperst zodat je dan denkt ja das een puur brok komt van een kilo brick dat kan niet anders.

Its all in the game!

Je kan t beste naar Bolivia gaan en daar wat inkopen voor t hele jaar. :tongueout:

Je mag blijven dollen hoor.
Gebruik wat meer smiley's...😜

Rivalrie

Badass junkie

Its all in the game!

Ik ken niemand die crack maakt 😆

Monty

Newbie
De meeste dealers kunnen wel crack maken haha, die testcentra's zelf vind ik onzin als je eenmaal een goede dealer hebt dan zit je wel goed maar het vinden ervan is wat lastiger voor de meeste, het ligt er natuurlijk ook aan waar je woont.

Coke Spook

Bewuste gebruiker
De meeste dealers hebben niet allebij.
De meeste verkopen gewoon snuifcoke, daar is meer vraag naar dan crack... die doelgroep is kleiner...
Gelukkig wel want crack cocaine is super verslavend en je bent maar kort high dus dat is vragen om problemen!

Gelukkig wonen we in Nederland, en zijn we belangrijk opslag en doorverkoop land geworden sinds de jaren 90 met cocaine! Dat drukt de prijs op straat en verbeterd de kwaliteit omdat er fucking veel aanbod is...
Toch nog beetje geluk met zo'n "goed" beleid van onze regering :tongueout:

C-Man

Bewuste gebruiker

Its all in the game!

Roadtripje door Zuid-Amerika?

Graag! :handok:

Coke Spook

Bewuste gebruiker
Roadtrip is sowiezo geniaale vakantie gevoel van vrijheid blijheid en mooiere dingen je tegen komt vaak ook nog.
Dat programma de gevaarlijkste wegen van de wereld is echt uniek! Dat moet op iedereen ze bucket list setten toch :grin:

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan