Verschil in inpact?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Beste mede-forummers,

Laatst weer eens LSD gedaan, deze keer met een goede vriendin van me ( haar 2e keer ).
Beide 1 zegeltje die ik al meerdere malen genomen had ( 60-70 mic) moest een rustig tripje worden.

Maar nu is mijn vraag, de vorige keer dat we het samen deden ( 2 zegels) ervaarde zij het ook vele malen intenser dan mij. En dan bedoel ik niet iets anders, maar totaal verschillend.

Ik zag wat patroontjes en kleurtjes, terwijl zij 3 uur lang mij alleen kon vertellen dat ze het niet snapte.

Ik dacht gewoon te hoge dosis voor haar dus volgende keer wat rustiger, nu was dat deze keer het geval. Ik zag zeer minieme veranderingen terwijl zij eigenlijk weer alleen kon zeggen: Ik snap het niet. En vele male harder tripte dan mij.

Nu weet ik dat het bij iedereen anders kan vallen, maar we wegen hetzelfde en zijn ong. even lang met dezelfde ervaring/gewenning.
Dus deze factoren kunnen niet ZO'N grote rol spelen lijkt mij?

Ook is LSD bij mij (afhankelijk van dosis) na ongeveer 6-8 uur uitgewerkt terwijl zij echt 8-12 uur aan het trippen is.

Verklaring? Of komt dit wel vaker voor?

Anders iemand een verklaring voor het: Ik snap het niet geval met daarna altijd geheugen verlies? Dosis kan het bijna niet zijn, echt veel lager dan 60-70 mic kun je nou ook niet echt gaan lijkt me?

Hoop dat de ervaringsdeskundige (lys?) hier wat meer over kunnen vertellen!

Vigilante

Wijs gebruiker
Hangt af van de persoon. Misschien is zij gewoon heel gevoelig voor LSD.

Anders trek je haar hersenpan open en ga je daar op onderzoek uit. Kdurf te wedden dat het antwoord ergens te vinden is in die grijze massa.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Heb ik met mijn superieure kennis van psychologie al geprobeerd maar ze weet het zelf ook niet zo. Ben zelf bang dat ze nog onverwerkte gebeurtenissen in haar hoofd heeft ronddraaien ( ouders gescheiden enz.) maar ze wilt het zelf wel graag het is niet dat ik het opdring oid.

Buddha Cheese

Belezen gebruiker
Als ik trip treedt er tijdens de piek ook steeds een totale verwarring op. Ik snap dan ook niets meer en langzaamaan valt alles terug op zijn plek, ook al is het wel een hogere dosis dan. Maar mijn tripgenoot (die ook ongeveer hetzelfde weegt etc.) ervaart dan juist alles heel visueel, zonder de verwarring, terwijl bij mij het visuele meestal achterwege blijft tenzij ik me er echt op ga focussen. Die verwarring kan soms heel ver gaan, vooral als ik alleen trip. Dan vraag ik me echt de simpelste dingen af over waarom ik doe wat ik doe etc. en kan er dan totaal geen antwoord op geven. Eén keer ben ik uiteindelijk gewoon in mijn bed gaan liggen nadat ik een uur of 2 geen enkel antwoord op geen enkele vraag die ik me stelde kon bedenken, en het me begon te irriteren en heb toen een uurtje of 2 in een soort droomroes doorgebracht waar ik niets meer van weet (was dit slapen in de piek? ).

Het is dus volgens mij niet ongewoon, en ik ervaar het ook niet als storend (tenzij die ene keer), het zorgt er juist voor dat ik de echte basis van mijn en andermans handelen in twijfel trek en zo nieuwe inzichten kan verkrijgen. Ik vind het wel een beetje spijtig dat het visuele met fractals etc. nooit echt hard optreedt. Vraag me af of ik er goed aan zou doen om mijn dosis op te schroeven hiervoor?

vaarklaas

Belezen gebruiker
PepTalk zei:
Heb ik met mijn superieure kennis van psychologie al geprobeerd maar ze weet het zelf ook niet zo. Ben zelf bang dat ze nog onverwerkte gebeurtenissen in haar hoofd heeft ronddraaien ( ouders gescheiden enz.) maar ze wilt het zelf wel graag het is niet dat ik het opdring oid.
Gewoon te veel gedachtes, te veel denken, willen begrijpen, niet willen loslaten en ook niet weten hoe..

zoiets? Het is ook maar een greep uit wat opties.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
vaarklaas zei:
PepTalk zei:
Gewoon te veel gedachtes, te veel denken, willen begrijpen, niet willen loslaten en ook niet weten hoe..

zoiets? Het is ook maar een greep uit wat opties.

Zou kunnen, maar het 'probleem' is dus dat ik er gewoon niets uit krijg op dat moment en ze achteraf gewoon vergeten is wat er in d'r omging.

Gister heeft ze ong. 35 ug. genomen en ging gewoon goed. Zelfde altijd heldere trip net als mij en we zaten op 1 lijn, terwijl ik tegen de 200 ug zat. Toch een te hoge dosis voor haar geweest dan denk ik.

vaarklaas

Belezen gebruiker
zo, dat is wel een verschil. Wat kan de dosis dan per persoon verschillen zeg..
De dosis is ook moeilijk te bepalen, vrouw heeft meestal minder nodig dan een man, je geestelijke bagage telt, de mate van stress, het vertrouwen in elkaar, zoveel factoren.
Goed te horen dat je nu op 1 lijn zat, dan is een trip samen erg fijn.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
vaarklaas zei:
zo, dat is wel een verschil. Wat kan de dosis dan per persoon verschillen zeg..
De dosis is ook moeilijk te bepalen, vrouw heeft meestal minder nodig dan een man, je geestelijke bagage telt, de mate van stress, het vertrouwen in elkaar, zoveel factoren.
Goed te horen dat je nu op 1 lijn zat, dan is een trip samen erg fijn.

Klopt, alle factoren hebben redelijk grote invloed.
Maar het was zeker een fijne trip, heel lacherig en ontspannen met net na de piek het bekende uur ( ongeveer dan he) van heel diep en serieus nadenken, hadden in die trip een andere vriend ontmaagd met alice wat ook voor hem een helaas enige keer maar zeker mooi was.

Bovenaan