Verschil in XTC pil?

MARWIN

Newbie
Hallo mensen!

Ik ben vrij nieuw in deze wereld & kamp met een paar vragen die voor mij tot nu toe altijd nog onbeantwoord zijn, of erg onduidelijk zijn!

Ik heb tot nu toe 2 x xtc gebruikt. De 1e x een trumpje (oranje), 2e keer een Philipp plein (zandachtige kleur)

Beide x heb ik op een soortgelijk feestje in totaal 3/4e gehad. ( 3x een kwartje)

Echter verschilde de ervaring enorm..

Trumpje:
Vrij lang niets gevoeld. Totdat hij er opeens inklapte. Ik kreeg het warm, koud, warm, enzovoort. Tintelingen! Het leek alsof de muziek veel harder stond & ook de bas klapte er flink in! Ik wou alleen maar losgaan.

Philipp plein:
Hij sloop er een beetje in, eerst begon ik me wat zweverig en vaag te voelen. Daarna voelde ik me wel op Mn gemak & was ik vrij chill. Ik heb de hele avond zitten te praten met mensen omdat dit superchil was, aan het einde van de avond begonnen gezichten van mensen wat te veranderen, en begon ik zo nu en dan gekke dingen te zien, die bij 2 stappen dichterbij helemaal weg waren. Ik miste bij deze echt het WoW gevoel van het trumpje.

Heeft iemand hier een verklaring voor waarom dit zo enorm verschilde van ervaring?

Ben hier erg benieuwd naar.

PS: ik ben ook nieuw op dit forum. Vergeef het me als hier al een topic over is, of dit onder het verkeerde rijtje staat!

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Hoi :)

Heb je beide pillen getest? Zo niet kan ik er eigenlijk niks over zeggen, want je weet niet wat en hoeveel er in die pillen zat.

Buiten dat is het normaal dat de eerste keer XTC meteen de beste keer zal zijn geweest. Veruit de meesten die ik ken hebben dit zo ervaren.

Sally Tessio

Bewuste gebruiker
Tripreporter
@MARWIN Ik sluit me aan bij @acht.zes. De symbooltjes op pillen zijn vooral een marketing trucje. Je neemt een keer een pilletje en denkt daarna: wauw, op zo'n witte Rolls-Royce ga ik echt lekker, die neem ik voortaan! De inhoud kan echter verschillen per keer, aangezien een xtc producer gewoon een nieuwe batch van een paar duizend pillen maakt en er zo'n symbooltje in drukt. Hoeveel werkzame stof die batch bevat of wat de producer er bij flikkert kan per keer verschillen. Enkele jaren geleden ging ik zelf heel goed op Rode Superman's, zo dacht ik. Enkele maanden later, toen ik ze een tijd niet meer genomen had, stond er opeens in het nieuws dat het één van de meest dodelijke pillen was, omdat de dodelijke stof PMMA erin zat. Je kunt dus niet op het symbooltje afgaan en wanneer je dat wel doet is het mogelijk dat dat de meest dramatische gevolgen heeft. Laat je pillen dus testen, dit kan bijvoorbeeld bij Jellinek.

Het verschil kan inderdaad ook te maken hebben met het feit dat je eerste kennismaking bijna altijd het heftigst en mooist is. Daarna raakt je systeem er wat meer aan gewend en is het verrassingsmoment minder intens, waardoor de ervaring wat afzwakt. Het kan nog steeds prachtig spul zijn om te gebruiken. Als je graag wil dat dat zo blijft dan kun je het beste wat algemene xtc tips nalezen in de XTC handleiding van @Fenrir. Zie hieronder. Good luck!

https://drugsforum.nl/threads/mdma-xtc-handleiding.61333/

Bovenaan