1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Verschil oude en nieuwe hasj

Discussie in 'De coffeeshop' gestart door Chillax, 5 jan 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
  1. Chillax

Chillax Experimenterende gebruiker

Ik koop regelmatig 5gr hasj wat ik vervolgens per zo'n 0.1gr per keer gebruik. Meestal verwarmt in melk of iets dergelijks omdat ik niet rook.

Het is mij opgevallen dat ik de eerste twee of drie keer van een nieuw stuk veel meer high dan stoned ben. Naar mate ik minder over heb en het dus steeds ouder is (ik doe er denk ik een maand of 3 mee) neemt het stoned effect veel meer de overhand. Ik vind dat high gevoel eigenlijk juist wel leuk.

Weet iemand hier meer over? Ik heb wel gelezen dat Thc omgezet wordt naar CBD maar dat gebeurt toch niet zo snel?

2. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis! Donateur

Elke soort hasj (soortjes wiet ook) kunnen een andere uitwerking hebben. Idd door de verschillende verhouding van thc en cbd in de cannabis. Deze hasj is misschien net anders samengesteld.

3. Chillax

Dat zou kunnen maar dan nog is het toch vreemd dat het altijd alleen de eerste twee a drie keer een ander effect geeft? Het is tenslotte allemaal van dezelfde "batch"

4. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

https://www.leafly.com/news/cannabis-101/factors-influencing-cannabis-degradation

Zal waarschijnlijk met oxidatie te maken hebben en het degraderen van THC naar CBN. Het is vrij gebruikelijk dat cannabis met het ouder worden een meer stoned effect geeft.

Zelf zou ik het in jouw geval per gram kopen en het beter bewaren door het luchtdicht in de koelkast te leggen, maar als je het juist fijn vind dat stonede is het wel prima natuurlijk.

5. Felikes

Felikes Experimenterende gebruiker

Het is mij opgevallen dat ik de eerste twee of drie keer van een nieuw stuk veel meer high dan stoned ben

Wat is het verschil tussen High of Stoned zijn?

Ik koop regelmatig 5gr hasj wat ik vervolgens per zo'n 0.1gr per keer gebruik. Meestal verwarmt in melk of iets dergelijks omdat ik niet rook.

Hoe werkt dat, eet/drink je het dan op? Waarom rook je het niet?

6. acht.zes

acht.zes Badass junkie

High is meer een mentaal effect, je merkt het wel in je hoofd, maar lichamelijk nauwelijks. Je bent creatiever en je hebt nog zin of juist zin om dingen te ondernemen, en dan kan je die creativiteit goed gebruiken met bepaalde activiteiten.

Stoned is naast het mentale aspect ook behoorlijk lichamelijk. Je voelt je lam, veel minder zin om dingen te ondernemen en het liefst hang je gewoon lekker onderuit in de zetel of op t bankstel. Niets doen wordt zowat tot kunst verheven.

Mezelf vindt dit leuk.
  7. Chillax

Ik rook niet, dus vind dat eigenlijk maar vies. Daarnaast wordt je door roken eerder stoned dan high. Typische kenmerken van high zijn, zijn lachkicks, creativiteit, blij zijn, muziek en kleuren intenser ervaren. Bij het roken heb je deze fase meestal maar kort.

Ik heb de tips hier geprobeerd maar helaas zonder ander effect. Het zal wel gewoon gewenning zijn...waarschijnlijk is het beter als ik het een paar maanden niet doe maar ja dat is makkelijker gezegd dan gedaan :laughing:

8. PaddoKweker

PaddoKweker Experimenterende gebruiker

dit is voor mij compleet nieuwe informatie, wie weet waar ik de onderbouwing daar voor kan vinden en waar?

9. Chillax

10. PaddoKweker

PaddoKweker Experimenterende gebruiker

Om dit merkbaar voor elkaar te krijgen moet je je wiet wel erg slecht bewaren.
    maar terugkomend op je vraag, jij koopt 5 gr hash per keer en daar doe je dan gemiddeld 50 maal mee?
    0,1 gram per keer is in mijn beleving erg weinig om stoned van te geraken, zelfs als je het eet.

11. Chillax

Probeer het maar eens :) de melk techniek was eigenlijk een oude techniek die ik voor het gemak noemde. Ik doe het nu een uur in de oven op 110 graden (eenmalig, hele stuk, in zilverfolie). Verdampt misschien wat van dus 0,1 is dan voorheen mss wat meer geweest.

Ik heb serieus vrienden van me (zonder tolerantie) echt he-le-maal van het padje gekregen (in positieve zin) met 0.05 gr bereid product :) .ik neem wel de sterkste hasj die ik kan vinden met hoog Thc gehalte, en neem het op meestal op een lege maag.

Laden...