verschil tussen hasj en wiet

matthijs

Badass junkie
Ik rook de laatste tijd alleen maar hasj omdat, dat me gewoon beter bevalt dan wiet maar waarom is er eigenlijk zo'n groot verschil tussen hasj en wiet? Er zitten in beide producten cannabinol en THC.

Intoxicated

Wijs gebruiker
Dat vraag ik me ook al erg lang af. Ik rook zelf meer wiet, omdat ik het effect lekkerder vind. Hasj heeft een hoger thc gehalte dan wiet (als je een beetje goede hasj hebt dan) maar ik word er echt amper stoned van. Misschien dat het komt omdat hasj meestal al wat ouder is dan de wiet die je normaal in de shop haalt, en dat de verschillende werkzame stoffen in andere verhouding komen zeg maar als ze afbreken? Of misschien komt het wel omdat heel veel hasj uit eht buitenland komt waar ze nog niet zulke opgefokte planten hebben als hier? Maar dat kan ik me eigenlijk ook niet voorstellen, want nederhasj word ik ook niet echt veel stoneder van. Hmmm, wie weet het?

matthijs

Badass junkie
Intoxicated zei:
Dat vraag ik me ook al erg lang af. Ik rook zelf meer wiet, omdat ik het effect lekkerder vind. Hasj heeft een hoger thc gehalte dan wiet (als je een beetje goede hasj hebt dan) maar ik word er echt amper stoned van. Misschien dat het komt omdat hasj meestal al wat ouder is dan de wiet die je normaal in de shop haalt, en dat de verschillende werkzame stoffen in andere verhouding komen zeg maar als ze afbreken? Of misschien komt het wel omdat heel veel hasj uit eht buitenland komt waar ze nog niet zulke opgefokte planten hebben als hier? Maar dat kan ik me eigenlijk ook niet voorstellen, want nederhasj word ik ook niet echt veel stoneder van. Hmmm, wie weet het?

Ja ik dacht ook al dat he tmisschien verhoudingen waren..maar die verhoudingen maken ook dat verschillende soorten wiet anders werken en ik vind het effect van hasj echt heel anders dan het effect van welke soort wiet dan ook...

yellowmoon

Bewuste gebruiker
hasj is toch wel anders en ik denk meer schadelijk dan wiet, de mensen om me heen die altijd hasj blowden zijn nooit vooruit gekomen op school, het kan wel toeval zijn maar ben wel afgebleven heel afentoe mixen is lekker maar verder zie hasj niet echt zitten om elke dag te benutten

Mindless1985

Badass junkie
Ik persoonlijk merkte zelf veel meer van wiet dan van hasj, maar ik weet ook dat heel veel vrienden het omgekeerde hebben.

Lana

Wijs gebruiker
Als ik naar mezelf kijk, vind ik hasj meer een up-effect geven, word je high van ipv stoned.
Wiet geeft me meer vaagheid en krijg ik eerder een lachkick van.
Maar ik weet niet of dat bij iedereen zo is.
Ik ben ook geen fervente hasjroker. Koop altijd alleen wiet. Rook wel regelmatig met een vriendin mee die altijd alleen hasj rookt.
Maar eigenlijk rook ik te weinig hasj om het echte verschil met wiet te kunnen meten. Wiet rook ik iedere dag.

BacingsPen

Badass junkie
hasj, tsja ik zie het als de zwarte zijde van het cannabis product :wink:

ik vermoed serieus dat er in de exotische hasj weleens opium zou kunnen zitten :sunglasses:

ik word meestal lui als de wiet een beetje uitgewerkt is maar bij hasj heb ik daar geen last van

k rook liever wiet hier dan hasj want de hasj hier in de shop vindt ik niks

paula

Newbie
toen ik begon met roken begon ik met hasj,maar daar kan veel troep in verwekt zitten ik heb wel eens plastic in mijn hasj gevonden.
bovendien vind ik het nadeel dat je bij het branden ervan plakkerige en vieze vingers krijg.
puur natuur is beter

Jeller

Badass junkie
in hasj zit meer thc en in weed meer cbd en nog zo'n andere werkzame stof waardoor je loom wordt

zelf heb ik liever hasj, veel lekkerder, rookt chiller en je wordt er niet zo loom van.. zeker samen met alcohol is het veel beter dan weed

om uit te gaan is het dus al een stuk beter wil je nog ene actieve avond hebben

het enige wat er minder aan is, is dat je minder vlug verzadigd bent dan bij weed.. ook al haal ik meestal wat meer joints uit een tientje dan bij weed, als ik een dikke weed-sigaar oppaf zit ik wel goed scheef voor een uurtje, maar van hasj zit ik ook wel goed, maar toch nog altidj goesting in meer

nu ja ik stop weer even met blowen, twordt weer te veel naar mijn normen en het effect is niet echt meer verbisjterend :rolleyes:

wwaazzaapp

Bewuste gebruiker
idd ik rook ook liever hasj, effect is lekker, en je zit niet meteen met van die rooie doppe (ik teminste) ook als je er een avond flink tegenaan gegaan bent. dan hoef ik egt geen dikke wiet pito meer, geef mij maar een lekker hasjjointje met weinig sigaret er in :grin: daar zeg ik nooit nee tegen.
maarja ik zeg altijd maar ieder zijn smaak, genoeg vrienden van mij roken 10 keer liever een dikke wiet joint, tis maar waar je van houd hea :mrgreen:

:wave:

crackerr

Newbie
hmm ik denk dat hasj toch meer puur natuur is dan wiet... er worden volgens mij veel meer chemische producten gebruikt (Nederwiet) om grotere oogsten te krijgen. Hasj (Meestal uit marokko) wordt door die boeren daar gewoon geproduceerd als een landbouwproduct, zonder al die chemische troep.. dat is mijn theorie dan he :wave:

Mulholland Drive

Bewuste gebruiker
Ik denk zowiezo dat als je elke dag wiet rookt, hasj minder stoned is...Dat is mijn ervaring.

Dat wat mensen zeggen over actief kunnen blijven met een hasj joint daar ben ik erg benieuwd naar.

Mijn volgende stick (over een paar weken) wordt een hasj stick :P

Mindless1985

Badass junkie
Ik blijf van hasj wel actiever inderdaad, kan er ook enigzins mee te maken hebben dat ik echt geen drol merk van die hasjjoints, nog steeds niet. Pas als ik echt 2 weken niet geblowed heb en dan hasj rook merk ik er enigzins iets van, het enige positieve van hasj vind ik de smaak, die is wel wat beter dan van wiet :)

GewoonVOL

Wijs gebruiker
Ik vind hasj en wiet niet erg verschillen eigenlijk. Je voelt je dan een beetje anders.

En ik moet echt heel veel hasj roken om stoned te worden, daarom rook ik liever wiet. :mrgreen:

Mulholland Drive

Bewuste gebruiker
GewoonVOL zei:
Ik vind hasj en wiet niet erg verschillen eigenlijk. Je voelt je dan een beetje anders.

En ik moet echt heel veel hasj roken om stoned te worden, daarom rook ik liever wiet. :mrgreen:

En blow je elke dag?

Want dan is het verschil denk ik minder goed te merken.

GewoonVOL

Wijs gebruiker
Mulholland Drive zei:
GewoonVOL zei:

En blow je elke dag?

Had ik maar de tijd om elke dag te blowen. :rolleyes:

Mulholland Drive

Bewuste gebruiker
GewoonVOL zei:
Mulholland Drive zei:
GewoonVOL zei:

En blow je elke dag?

Elke dag knetter zijn is soms wel leuk :smoke: Ik mis het wel. Maar er komt geen flikker uit mijn handen op die manier...

GewoonVOL

Wijs gebruiker
Mulholland Drive zei:
GewoonVOL zei:
Mulholland Drive zei:
GewoonVOL zei:

En blow je elke dag?

Elke dag knetter zijn is soms wel leuk :smoke: Ik mis het wel. Maar er komt geen flikker uit mijn handen op die manier...

Tja, werken en blowen gaan slecht samen. :P

Mulholland Drive

Bewuste gebruiker
Ik heb het wel een paar jaar gedaan hoor...

Maar toen had ik een baan die vaak om 1500 begon. Dan rookte ik daarvoor wel sticks.

Het was een callcenter baan. Vrij geisoleerd werk. Spacen aan de telefoon :grin:

ZI09

Bewuste gebruiker
Mulholland Drive zei:

Maar toen had ik een baan die vaak om 1500 begon. Dan rookte ik daarvoor wel sticks.

Het was een callcenter baan. Vrij geisoleerd werk. Spacen aan de telefoon :grin:
:mrgreen: gaaf

Mulholland Drive

Bewuste gebruiker
ZI09 zei:
Mulholland Drive zei:

:mrgreen: gaaf

Ja, was in het begin ook wel echt spacen... Dan had ik iemand aan de telefoon die een nummer doorgaf, en dat schreef ik bijvoorbeeld van rechts naar links op :mrgreen:

fokker

Belezen gebruiker
@Spacing ben: Cool, ik weet nu waarom ik budah zag in mn trip laatst, jou avatar ziet precies uit als de budah die ik in mn trip gezien heb, waarschijnlijk dus iets wat ik al eerder gezien had en in mn trip naar boven kwam! :mrgreen: (zie tripreports, hawaiaantjes).

Zelf vind ik Hasj lekkerder qua smaak en geur om te roken en wordt er meer high van.

Van weed wordt ik meer stoned en dat is ook wat ik meestal rook, t is sneller verkruimeld met mn crusher, mn joints zijn sneller af, en vind t gewoon zwaar relaxt :)

xtaz

Wijs gebruiker
Ik hou van hash, niet zo zeer van weed. Maar ik rook wat er beschikbaar is.
Alleen de geur en de kleur van hashrook.. De smaak vind ik ook beter dan weed.
'Ze' zeggen dat weed 'gezonder' of 'lichter' is dan hash..
Ik denk wel dat dat klopt, althans bij mij.

Bovenaan