Verschillende type badtrips(?)

TrippyShit

Badass junkie
Dit leek me de beste plek..

Wat denken jullie? Ik denk zelf dat je verschillende type badtrips hebt, heb ik me net bedacht :P
Voorbeelden:

De 'ik wil eruit/ik vind het niet leuk meer' badtrip.
De 'bestaande negatieve gevoelens komen naar boven' badtrip.
De 'ik heb teveel genomen' badtrip.
De 'paranoia gedachten/mensen fluisteren over mij' badtrip.

Snappen jullie een beetje wat ik bedoel? Ik heb zelf badtrips gehad, anders kwam ik hier natuurlijk niet mee, en ook een aantal momenten waar ik mezelf uit heb kunnen 'redden'.

Ik vind tussen die badtrips toch echt een verschil zitten in wat voor type badtrip het is..
Natuurlijk is elke badtrip anders, net als dat elke trip opzich al anders is, maar toch vind ik er een best duidelijk verschil in zitten..

Wat denken jullie hier van?
Wat vind jij/lijkt jou de ergste type badtrip?
etc etc..

Ben benieuwd wat eruit komt :wave:

TrippyShit

Badass junkie
Is idd klote.. Heb em een keer gehad op 2c-b en wou 2 vrienden van me bijna slaan totdat ik me bedacht 'dit is wat ze op DF met die paranoia shit bedoelde in dat lsd topic!' :P Toen klom ik er figuurlijk uit en voelde ik echt dat ik iets overwonnen had :P

De ergste badtrip die ik zelf gehad heb is denk ik de 'bestaande gevoelens komen naar boven' badtrip, gevolgd door een minimale, 'ik wil eruit' mix erdoorheen.. Zo kut voelen dat het geestelijk én lichamelijk gewoon pijn doet.. Blijven lopen omdat het een gevoel geeft dat je wegloopt van je trip.. Hele beangstigende hallucinaties op alle zintuigen.. Het valt me ook op dat je veel harder tript in een badtrip.. Ik had bijv. nooit hallucinaties op gevoel en geluid enzo gehad.. :P

underworld

Wijs gebruiker
ik heb ze allemaal al gehad (ook allemaal weer goed kunnen krijgen)
maar je vergeet er eentje en dit vind ik persoonlijk de ergste:
het gevoel dat je machteloos staat tegen het middel en dat het je compleet in controle had.
toen dat bij mij gebeurde op lsd, was echt het rotste gevoel dat er was. dat ik iets in me lichaam had dat er helemaal niet hoorde en dat het mijn gedachtes over aan het nemen was.

TrippyShit

Badass junkie
Hmm.. dat vind ik meer een geval wat bij bijna elke badtrip wel terug komt. Een echte badtrip dan, niet een negatief momentje ofzo.. Dus een badtrip appart vind ik het zelf niet.. Maarja, das ook iets waar dit topic voor is natuurlijk.. Iedereen zijn eigen mening, verhaal, ideeën, etc etc.. :wink:

Wacky

Badass junkie
Heb 1 keer de paranoia bad trip gehad op ruigoord, ben toen maar in mijn tentje gaan liggen en er een aantal uur niet meer uit gekomen.

Heb ook 2 keer een trip gehad waarbij ik het koud had toen ik begon met trippen wat erin resultereerde dat ik 3 uur met de verwarming aan in mijn auto heb liggen rillen van de kou.

En heb 1 keer een "ik snap er nix van" / "ik wil dat het ophoud" bad trip gehad op 2cb op een tekno. Dat was een enorme input overload.

Opzich tis natuurlijk jammer van je feestje, maar zo bad zijn die bad trips nou ook weer niet. Vraag me nog steeds af hoe bad een bad trip kan zijn. Als het net zo slecht kan gaan als dat het goed kan gaan, dat lijkt me scary, maar als dit waar we het hier nou over hebben een bad trip is, dan zit het wel goed, en hoeven we allemaal niet meer zo moeilijk te doen over bad trips :)

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
waarom moet jij het nou weer bad noemen ?

het zijn unieke trips .... niet te koop niet te voorspellen.

Uniek klinkt ook beter ....

:wave:

TrippyShit

Badass junkie
Waarom ik het bad moet noemen? Omdat het bad is, of iig omdat ik het bad vind.
Dat het een uniek soort trip is ben ik met je eens. Maar wel pas achteraf gezien :P Je kan er wel veel uit leren als je wilt want het komt meestal toch vanuit jezelf. Maar het is nou eenmaal negatief dus noem ik het een badtrip..

Spor

Wijs gebruiker
TrippyShit zei:

Deze bad trips heb ik nooit gehad. Ik denk mede omdat dit heel erg relatief is. Ik hou wel van vet hard trippen. Ik neem met liefde 40+20mg 2c-E en trip er ernorm heftig op, andere vinden dit een bad trip ('ik wil eruit/ik vind het niet leuk meer')

De bestaande negatieve gevoelens heb ik dusdanig kunnen plaatsen dat ik er tijdens een trip niet meer last van heb als normaal.

TrippyShit zei:

Deze ken ik wel, maar al te goed, maar echt van een "bad trip" kan ik niet spreken in de meeste gevallen. Ik bedoel ik heb duidelijk vaak "teveel" gepakt, maar op een enkele keer na heb ik er altijd van genoten.

TrippyShit zei:

Ook hier heb ik gelukkig geen ervaring mee ! Zou voor mij ook wel een serieus ombstakel om te trippen worden, mocht ik ze ook krijgen omdat ik van mening ben dat alleen drugs geen stemmen in je hoofd veroorzaken...

Al met al kan ik dus eigenlijk wel zeggen dat ik nooit een echte bad trip heb gehad. Ik gebruik al een jaar of 7, en zeker niet te zuinig dus dat vind ik best een prestatie voor een gebruiker zoals mij :) Dat ik me wel eens minder lekker heb gevoeld omdat ik gewoon écht te veel (door elkaar) had gebruikt vind ik niet echt een bad trip. Dat kwam door MIJ en had in die zin weinig met drugs te maken, meer de "te veel" factor.

Bad trippen, daar doe ik niet aan :)

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Jaa! Daar gaan we weer! Lekker met zn allen de mythe van de badtrip voeden! Alles dat je daar hebt neergezet heeft niets met die zogenaamde 'badtrips' te maken.

Deze noemen we pech, had je er maar niet aan moeten beginnen.

Deze noemen we slechte set.

Dit is overdosering

Paranoia

Waar met de term 'bad trip' op gedoeld wordt is dat jij een balletje wordt in een paddoflipperkast. Compleet verzwolgen door een cycloon van algehele eindeloze ellende. Sowieso een combinatie van al het bovenstaande en zo veel meer.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
bedankt voor de support !

idd ik bedoel ook te zeggen als de mensen maar bad genoeg denken dan krijg je het ook bad.

maar de waarheid is heel simpel: hoe unieker hoe beter, als je achteraf de trip bekijkt dan pas relatieveer je de angsten en de overwinnig.

Surfen op de waanzin is the ultimate trip

TrippyShit

Badass junkie
Je hebt mij ook niet zien zeggen dat een badtrip niet leerzaam kan zijn. Het heeft mij ook achteraf een beslissing laten nemen die heel goed was.. Maar om het nou te gaan ontkennen vind ik weer typische 'ik ben een hippie, trippen heeft geen risico's' praatjes.. Om welke reden het ook is, de vormen die ik beschreven heb, noem ik een badtrip. Of het nou pech is, je eigen schuld of wtf dan ook. Ontkennen vind ik slechter dan gewoon onder ogen zien dat een badtrip nou eenmaal mogelijk is. Dat vind ik zelf en zie ik zelf nou eenmaal als 1 van de mogelijke risico's die aan gebruik van psychedelica verbonden zitten..

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
ik heb een soort van categorieen (uit eigen ervaringen)

demonisch: enge wezens die je nare dingen laten zien, voelen en ruiken
vastzittende gedachten: Een eeuwige loop, over iets onbenulligs, die je blijft plagen tot het zo begint te knallen, dat het veranderd in een onbegrijpbare brij.
de Oh nee, trip: als je contact krijgt met nuchtere mensen die je vertellen dat je onverantwoord bezig bent, en daarmee doorgaan tot in ellende toe, en uren lang. (op een of andere manier krijg je maar geen gelijk) En beginnen met dreigementen : "Dit moet je moeder weten, ik ga haar nu opbellen, je staat een hele zware straf te wachten als je straks thuiskomt, bereid je je maar voor"
de anti-ego trip: Iedereen kijkt naar je en je wordt uitgelachen, je voelt je als het bekende pispaaltje mensen lijken boos tegen je te doen, alleen maar omdat je voor ze langs loopt. je voelt je kutter en kutter, en de hele wereld om je heen laat je alleen maar kutter voelen.
Verkeerde plek, verkeerde moment trip Je bent ergens en er gebeurt wat( vechtpartij of ongeluk) En een of andere rechercheur begint je kutvragen te stellen. en houd daar niet mee op.
Timetravel (niet echt bad, maar meer een wtf trip) Je tripje begint, je ziet net wat kleurtjes, dan ineens wordt je in een tunnel gezogen, en wordt 12 uur later wakker op bed, alsof er niets gebeurd is. gewoon 12 uur kwijt. en daardoor een beste mindfuck na de trip.

Als je ze een keer hebt meegemaakt, dan is het achteraf pas dat het niets voorsteld, maar in de trip zelf, is het echt niet fijn

underworld

Wijs gebruiker
loadrunner zei:
Timetravel (niet echt bad, maar meer een wtf trip) Je tripje begint, je ziet net wat kleurtjes, dan ineens wordt je in een tunnel gezogen, en wordt 12 uur later wakker op bed, alsof er niets gebeurd is. gewoon 12 uur kwijt. en daardoor een beste mindfuck na de trip.
haha jezus loadrunner, hoeveel had je hier op dan :confused:
vet bizar

Elfquest

Bewuste gebruiker
loadrunner zei:
ik heb een soort van categorieen (uit eigen ervaringen)
demonisch: enge wezens die je nare dingen laten zien, voelen en ruiken

Dit is ook niet leuk nee. Moet wel zeggen dat ik alleen op mdma hallucinaties gehad heb en dan als ik me moe/verkrackt voelde en de pillen uitwerkten. Dan zijn de beelden ook niet echt leuk.

Was altijd bang van de wezentjes die ik dan zag. Ze sprongen ook uit struiken op me af enzo. Heb nu wel geleerd dat die demoontjes je eigen dark side zijn en dat je het erger maakt door bang te worden. De volgende keer dat ik zoiets meemaak zou ik wel rustig kunnen blijven denk ik en ze proberen 'beter te leren kennen' Klinkt gek maar ze representen mijn angsten en daar wil ik wat mee doen juist.

Enne bad heet het gewoon omdat je je dan bad voelt toch? Zou niet weten waarom het niet zo zou mogen heten. Dat het achteraf leerzaam kan zijn, doet niets af aan hoe je je dan voelt, of het nou je eigen schuld is/je er verkeerd mee omgaat of niet.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
underworld zei:
loadrunner zei:
haha jezus loadrunner, hoeveel had je hier op dan :confused:
vet bizar

half bakje hawaiaanse gedroogd (ongeveer 1 portie) een joint , een glas four roses, bakje vol gemberkoekjes met galanga.

Elfquest

Bewuste gebruiker
Beelden zeggen meer dan duizend woorden. 3D art die me doet denken aan het wezens zien als je aan het trippen bent.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
TrippyShit zei:
Je hebt mij ook niet zien zeggen dat een badtrip niet leerzaam kan zijn.
Dat is het punt ook helemaal niet, jij noemt het hebben van wat negatieve gedachten al een 'bad trip'. Zo geef je mensen een vertekend beeld van de werkelijkheid.

TrippyShit zei:
Maar om het nou te gaan ontkennen vind ik weer typische 'ik ben een hippie, trippen heeft geen risico's' praatjes.
Het ontkennen van het bestaan van 'bad trips' en dat soort trips niet ervaren als iets slechts zijn twee verschillende dingen, gozer. Of er daadwerkelijk risico's aan verbonden zijn zie je mij ook nergens bevestigen of ontkennen. Ik heb nog geen nadelen ervaren en me te weinig verdiept in geschiedenis wat psychedelica betreft, dus ik ga daar uberhaupt geen uitspraken over doen.

TrippyShit zei:
Om welke reden het ook is, de vormen die ik beschreven heb, noem ik een badtrip.
En dat is nou precies het probleem, mensen die hun mening als waarheid verkopen. Je begrijpt toch wel dat wanneer een leek jouw post leest en denkt; "Oh, dat zijn dus bad trips." Deze persoon gaat voor de eerste keer trippen, denkt een negatieve gedachte, herinnert zich jouw post en praat zichzelf in een neerwaartse spiraal gevuld met negatieve gedachten. "KUT! Dit is een bad trip! Kuuuut, als het maar niet erger wordt! KUT! HET WORDT ERGER! .. Paniek alom en deze persoon heeft uiteidenlijk een kut trip. Kut trip, niet 'bad trip'.

Amaranth

Bewuste gebruiker
What's the difference voor jou ExceptionalInsight? Ik heb zelf nog nooit getript dus ik weet niet hoe het is en kan er verder geen uitspraken over doen, maar wat Elfquest zegt klinkt vrij logisch:

Elfquest zei:
Enne bad heet het gewoon omdat je je dan bad voelt toch? Zou niet weten waarom het niet zo zou mogen heten. Dat het achteraf leerzaam kan zijn, doet niets af aan hoe je je dan voelt, of het nou je eigen schuld is/je er verkeerd mee omgaat of niet.

TrippyShit

Badass junkie
EI.. ik ben het volkomen met je eens dat een negatieve gedachte geen badtrip is natuurlijk.. Lijkt me logisch. Heb het op zo'n manier neergezet dat ik er niet echt rekening heb gehouden met mensen die geen idee hebben wat een badtrip inhoud..

Maar de dingen die ik beschreven heb vind ik niet 'een negatieve gedachten'. Dat versta ik toch echt onder badtrips en heb zulke flinke gehad. Niet een beetje negatief maar volkomen begrijpen waarom mensen van de hoogste brug zouden springen.

Badtrips kunnen leerzaam zijn, al ben je daar op dat moment vaak niet echt mee bezig.
Dat het een unieke trip is, ook deels mee eens. Je tript totaal anders, je tript vele malen heftiger en hebt hallucinaties op al je zintuigen. Iets wat ik in een normale trip meestal niet heb.
Maar het is wel een badtrip. Als jij het uniek vind en niet bad, ben je dus ook niet aan het badtrippen op dat moment. Dan trip je gewoon uniek en verschrikkelijk heftig..

Maar ik heb het dus echt over badtrips, niet over een negatief momentje of iets dergelijks. Een tripper met wat ervaring moet zich uit een negatief momentje omhoog kunnen halen en zichzelf er niet in hoeven verliezen.. Op welk punt denk jij dat ik het over 'een negatieve gedachte' heb dan EI? Want dan zet ik dat ff wat duidelijker neer :wink:

Elfquest

Bewuste gebruiker
Ik vind het eigenlijk wel goed dat hier zoveel info te vinden is over bad trips. Ook dat je jezelf er weer uit kan 'praten'.

Toen ik voor het eerst tripte op paddo's wist ik niet eens dat je ook een bad trip kon hebben. Ik dacht dat het altijd leuk en lachen was. Ik schrok me echt helemaal rot. Nu ik dit weet hou ik veel meer rekening met set en setting en zie ik het ook als een uitdaging om het bad gaan te 'overwinnen'

TrippyShit

Badass junkie
Elfquest zei:
en zie ik het ook als een uitdaging om het bad gaan te 'overwinnen'
Zo moet je vantevoren niet denken natuurlijk. Als je voelt dat je een beetje in een 'bad' spiraat komt en je kan jezelf daaruit trekken, dan voelt het wel als een overwinning. Maar das niet de gedachte waarmee je in trip in moet gaan natuurlijk.. En als je een 'vanaf seconde 1' badtrip hebt door wat dan ook, trek je jezelf er toch niet meer uit. Dan ga je dieper en dieper en moet je het meemaken. Dit zijn dan vaak wel de badtrips die niet zonder reden vanaf seconde 1 verkeerd gaan, er zit wat achter en daar leer je dus achteraf gezien wel veel van..

Nooit trippen als je met dingen zit, als je leven even een puinhoopje is en nooit onderschatten :wink:

Elfquest

Bewuste gebruiker
Ja ok
Als je je gaat verzetten wordt het nog erger he?
Dus go with the flow ook al is het eng?
Overwin je op die manier een bad trip?

Mijn ervaring met een bad trip overwinnen is dit:
Ik was vroeger dus heel erg bang van de dingen die ik zag. Had het gevoel controle kwijt te zijn. Zeker die wezentjes maakten me bang, dus het werd nog erger, maar 1 keer heb ik aan 1 van die wezentjes gevraagd hey wat doe je hier? Waarom maak je me bang? Het voelde wel raar om tegen een hallucinatie te praten, maar ik voelde gewoon dat ik het moest doen. Op het moment dat ik de vraag gesteld had en hem aankeek, in plaats van bang weg te kijken, voelde ik ineens heel veel liefde en was het wezentje weg. Wat er precies gebeurt is weet ik niet, maar ik denk dat ik toen wel iets heb overwonnen voor mezelf en dat zou wel de belangrijkste reden zijn voor mij om te gaan trippen. Zelflering...

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Amaranth zei:
What's the difference voor jou ExceptionalInsight?
Voor mij maakt het geen verschil, maar informatie dat als waarheid verkocht wordt moet natuurlijk wel juist zijn. Wat Elfquest zei is veel te kort door de bocht, als jij een hoop ellende hebt in je dagelijks leven en je begint dan aan een trip, dan neem je die ellende mee. Dat wil nog niet zeggen dat je een 'bad trip' krijgt, dat betekent alleen dat je die negatieve gedachten meeneemt.

TrippyShit zei:
Maar de dingen die ik beschreven heb vind ik niet 'een negatieve gedachten'. Dat versta ik toch echt onder badtrips en heb zulke flinke gehad. Niet een beetje negatief maar volkomen begrijpen waarom mensen van de hoogste brug zouden springen.
Dat laatste heb ik ook wel eens gehad. "Als ik een pistool had, zou ik schieten." hoorde ik op repeat, als een soort loop in mn hoofd. Maar ik besefte me nog wel dat ik zelf niet degene was die die gedachten dacht.

TrippyShit zei:
Badtrips kunnen leerzaam zijn, al ben je daar op dat moment vaak niet echt mee bezig.
Dat laatste ben ik het wel mee eens, op het moment zelf is het alleen maar ellende in zn puurste vorm. Maar soms maakt het ook gedachten los die je normaal niet zou denken. Inzichten die je de dagen/weken/maanden erna pas kunt relativeren.

TrippyShit zei:
Dat het een unieke trip is, ook deels mee eens. Je tript totaal anders, je tript vele malen heftiger en hebt hallucinaties op al je zintuigen. Iets wat ik in een normale trip meestal niet heb.
Maar heb jij dat in al die bovengenoemde 'soorten bad trips' die je noemde? Dat elk zintuig overbelast wordt om het zo maar te noemen.

TrippyShit zei:
Maar het is wel een badtrip. Als jij het uniek vind en niet bad, ben je dus ook niet aan het badtrippen op dat moment. Dan trip je gewoon uniek en verschrikkelijk heftig..
Niet mee eens. Op het moment zelf voel je je echt ontzettend klein, ellendig, stervende.. Maar als je daar uit komt, dat gevoel van whaaaatt the fuuuucckkk, dat is heerlijk. Uniek is het sowieso, want zo vaak gebeurt dat niet.

TrippyShit zei:
Een tripper met wat ervaring moet zich uit een negatief momentje omhoog kunnen halen en zichzelf er niet in hoeven verliezen..
En dat is dus het punt dat ik de hele tijd probeer te maken. Bij de dingen die jij noemt kun je jezelf er inderdaad wel weer onderuit lullen. Bij een 'echte' heb jij het echt niet voor het zeggen, sterker nog, de mogelijkheid om te praten en voor jezelf te denken wordt je compleet ontnomen.

TrippyShit zei:
Op welk punt denk jij dat ik het over 'een negatieve gedachte' heb dan EI? Want dan zet ik dat ff wat duidelijker neer :wink:
Bij allemaal, behalve bij paranoia misschien, daar heb jij het meestal ook niet voor het zeggen, het is een overweldigend gevoel dat je niet kunt negeren.

Elfquest zei:
Ja ok
Als je je gaat verzetten wordt het nog erger he?
Dus go with the flow ook al is het eng?
Overwin je op die manier een bad trip?
Het wordt niet per se erger als je je er tegen verzet, als je er eentje hebt kán het namelijk niet erger :þ Maar je maakt het wel moeilijker voor jezelf. Overwinnen kan niet, zitten/liggen en wachten tot het weg is. Wachten is misschien niet het goede woord, omdat je er dan bewust mee bezig bent, maar een bepaalde knop, 'het leven' zeg maar, uit zetten en alleen de ervaring beleven.. totdat het weg is.

TrippyShit

Badass junkie
ExceptionalInsight zei:
TrippyShit zei:
Maar heb jij dat in al die bovengenoemde 'soorten bad trips' die je noemde? Dat elk zintuig overbelast wordt om het zo maar te noemen.
1x echt op al mn zintuigen maar ik merk wel dat het altijd verder gaat dan alleen het visuele van een 'goede'trip.

ExceptionalInsight zei:
TrippyShit zei:
Niet mee eens. Op het moment zelf voel je je echt ontzettend klein, ellendig, stervende.. Maar als je daar uit komt, dat gevoel van whaaaatt the fuuuucckkk, dat is heerlijk. Uniek is het sowieso, want zo vaak gebeurt dat niet.
Als je daar uit komt idd.. Als jij bad gaat maar je denkt, ik vind dit uniek, geen badtrip.. Dan vind ik dus dat je geen badtrip hebt op dat moment. Als je eruit komt is het niet meer dat moment waar ik het over had..

ExceptionalInsight zei:
TrippyShit zei:
Een tripper met wat ervaring moet zich uit een negatief momentje omhoog kunnen halen en zichzelf er niet in hoeven verliezen..
En dat is dus het punt dat ik de hele tijd probeer te maken. Bij de dingen die jij noemt kun je jezelf er inderdaad wel weer onderuit lullen. Bij een 'echte' heb jij het echt niet voor het zeggen, sterker nog, de mogelijkheid om te praten en voor jezelf te denken wordt je compleet ontnomen.
Hmm, met genoeg ervaring kan je jezelf er idd wel uitlullen vaak. Of het moet zo'n trip zijn die vanaf seconde 1 al bad is, daar ga je gewoon dieper en dieper in idd. Dat was mn 1e badtrip. 7e keer. Verkeerde set/setting, negatieve dingen kwamen erbij vanuit mezelf en had de paddo's onderschat. Daar kom je idd gewoon niet meer uit. Maar alle dingen die ik noemde kunnen toch daadwerkelijk in badtrips resulteren als je jezelf er NIET kan uitlullen. En zelfs met veel ervaring zou dat nog een keer kunnen gebeuren denk ik. iig met weinig ervaring. Het zijn niet dingen die gelijk een badtrip zijn maar wel grote aanleidingen die je verder en verder de afgrond in kunnen gooien, snapje?

ExceptionalInsight zei:
TrippyShit zei:
Op welk punt denk jij dat ik het over 'een negatieve gedachte' heb dan EI? Want dan zet ik dat ff wat duidelijker neer :wink:
Bij allemaal, behalve bij paranoia misschien, daar heb jij het meestal ook niet voor het zeggen, het is een overweldigend gevoel dat je niet kunt negeren.
Nah, deze heb ik hierboven ook al beetje beantwoord denk ik zo. Ik vond het paranoia juist makkelijker om mezelf uit te trekken. Misschien ook omdat ik toen al stuk meer ervaring had, maar toch.. Kon net op tijd beseffen dat het de stof was die me zo liet denken en dat ze niet echt over mij aant roddelen waren. Daarna lachte ik erom, ging ook nergens over eigenlijk. Helemaal agressief worden omdat ik dacht dat ze over mij aant fluisteren waren :tearsofjoy:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
TrippyShit zei:
Als je daar uit komt idd.. Als jij bad gaat maar je denkt, ik vind dit uniek, geen badtrip.. Dan vind ik dus dat je geen badtrip hebt op dat moment.
Maar zo werkt het natuurlijk niet. Op het moment zelf denk je niet; FUCK YEAH! UNIEKE TRIP! Op het moment zelf denk je; FUUUCK NIET NU! WAAROM NU!? Maar als je alleen maar makkelijke luchtige, vrolijke tripjes hebt wordt het een beetje saai vind ik, af en toe een onhandelbare tussendoor houdt het spannend (:

TrippyShit zei:
Hmm, met genoeg ervaring kan je jezelf er idd wel uitlullen vaak.
Bij het soort trips die ik bedoel dus niet.

TrippyShit zei:
Maar alle dingen die ik noemde kunnen toch daadwerkelijk in badtrips resulteren als je jezelf er NIET kan uitlullen. En zelfs met veel ervaring zou dat nog een keer kunnen gebeuren denk ik. iig met weinig ervaring.
Daar ben ik het dan deels wel mee eens, als je onervaren bent en je kiest een verkeerde setting, je neemt wat dagelijkse narigheid mee die trip in, dan zul je dat ervaren als een bad trip, omdat je je kut voelt. Totdat je er eentje meemaakt die ik bedoel, dan valt de misère waar jij het over hebt echt in het niet.

TrippyShit zei:
Het zijn niet dingen die gelijk een badtrip zijn maar wel grote aanleidingen die je verder en verder de afgrond in kunnen gooien, snapje?
Zoals ik hierboven al zei zou je dat inderdaad als een bad trip kunnen ervaren omdat je niet beter weet. Dat is een ander verhaal natuurlijk.

TrippyShit zei:
Ik vond het paranoia juist makkelijker om mezelf uit te trekken. Misschien ook omdat ik toen al stuk meer ervaring had, maar toch.. Kon net op tijd beseffen dat het de stof was die me zo liet denken en dat ze niet echt over mij aant roddelen waren.
Laten we het er dan op houden dat 'bad' iets is dat je niet kunt negeren, iets dat je zo hard de afgrond in sodemietert dat je er met geen mogelijkheid meer uit kunt komen. Als je er eentje hebt gehad weet je precies wat ik bedoel. Het is niet de schuld van de set, niet van de setting, niet van de medetrippers, niet van het weer, niet van de vogels, niet van de bomen, niet van het water. Zelfs als alles perfect geregeld is kan het je nog steeds op je flikker geven.

azgaza

Badass junkie
TrippyShit zei:

Ik snap wat je bedoelt, en de naarste lijkt mij de laatste maar ik moet zeggen dat het enige wat ik een klein beetje ken de bestaande negatieve gevoelens bad trip is, en dat die in een trip vaak mínder heftig zijn dan dat ze nuchter waren, ik denk dat dat komt omdat ik van mezelf erg bewust leef en niet echt vlucht voor dingen maar mezelf liever confronteer. Als ik dan een keer in een trip (haast áltijd in de comedown) ergens mee geconfronteerd wordt valt het eigenlijk erg mee hoe diep dat is. In een trip maken de normale dagelijkse zorgen mij eigenlijk zó veel minder uit, want dan zie ik wat ik die ene paddotrip geleerd had: de angst/ negatieve gevoelens mogen nooit de schoonheid van dingen verstoren, en sinds ik me dat realiseerde is het ook nooit meer gebeurd.

Hmm.. ik kom echt niet goed uit mijn woorden voor dit stukje, al 4 keer herschreven, maar samen gevat.. ik ben dus nooit bad gegaan, maar heb wel eens in comedowns aan moeilijke kwesties van mijn leven op dat moment gedacht, en dat was dan altijd 5 minuten even wat minder leuk dan de rest van de trip maar als nog mínder vervelend dan er nuchter aan denken.

Dat vat het denk ik goed samen.

Paranoide zijn in een trip lijkt me wel het naarst maar dat heb ik echt nog nooit meegemaakt. Er uit willen ook niet, ik ben juist altijd telleurgesteld als het afloopt. De comedown is áltijd jammer in mijn ogen. Die te veel gedachte ken ik een klein beetje van paddo's, die komen altijd zo.. snel op naar de piek op zo'n chaotische manier dat ik altijd ff kort denk 'waarom doe ik dit ook al weer', en dan komt de piek en dan weet ik het weer. Dat ken ik specefiek alleen van paddo's, met LSD is elke fase van de trip leuk voor mij.

Angramar Temenos

Badass junkie
TrippyShit zei:
Dit leek me de beste plek..

Wat denken jullie? Ik denk zelf dat je verschillende type badtrips hebt, heb ik me net bedacht :P
Voorbeelden:

Snappen jullie een beetje wat ik bedoel? Ik heb zelf badtrips gehad, anders kwam ik hier natuurlijk niet mee, en ook een aantal momenten waar ik mezelf uit heb kunnen 'redden'.

Ik vind tussen die badtrips toch echt een verschil zitten in wat voor type badtrip het is..
Natuurlijk is elke badtrip anders, net als dat elke trip opzich al anders is, maar toch vind ik er een best duidelijk verschil in zitten..

Wat denken jullie hier van?
Wat vind jij/lijkt jou de ergste type badtrip?
etc etc..

Ben benieuwd wat eruit komt :wave:

De enige die me echt wat kan doen.. De ik wil eruit gedachte heb ik mezelf allang afgeleerd omdat dat het alleen erger maakt, ik ken de dosering qua tripmiddelen wel redelijk en als ik het idee heb dat ik te hard ga voor de omgeving ga ik gewoon ergens anders chillen, en de paranoide badtrip heb ik zonder drugs op ruim een jaar in geleefd, dus dat ben ik heel erg gewend.

tomz0r

Badass junkie
Ik herken ze allemaal wel, behalve deze:
Die heb ik nooit gehad.

Deze vind ik het ergste

De rest valt allemaal wel mee, en is een beetje jezelf gek maken. Niet het ergste moment wat je ooit zult meemaken zoals mijn badtrip was.
Goed beschreven trouwens :P

Bovenaan