1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Verslaafd aan 3mmc

Discussie in 'Verslaving' gestart door gekkeik, 18 aug 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. gekkeik

gekkeik Newbie

Hallo allemaal,

Ik ben verslaafd.

Ik ben verslaafd aan 3mmc gebruik. Ik gebruik nu ongeveer een jaartje en gebruik regelmatig.

Ik gebruik elk weekend samen met mijn vriend (ook verslaafd).

In zo’n weekend gaat er meestal 2 gram door heen en soms zelfs iets meer (2 gram deel ik dan samen met mijn vriend dus +- 1 gram p.p.)

Nu wilden ik en mijn vriend al een paar weekjes ECHT stoppen met gebruiken, maar is dit nog niet gelukt.

We hebben al wel meerdere serieuze pogingen gedaan om te stoppen.

Maar telkens was er weer iets wat ons triggerde.

- verwijderd nummer dat die ons appt dat die weer had of aanbieding ofzo.

- wel vaker is het dat we op de gekste plekken in eens een zakje vinden met nog wat er in. (Vakjes van tassen/jaszakken/vis tas/ portemonnee) ect. En dan gaan we dit gebruiken en moeten daarna meer halen.

- dat collega’s van mijn vriend ook in eens bij zich hebben en gebruiken op werk. Wat hij dan ook gaat gebruiken. En ik dus ook als hij daarna heeft gehaald.

- of dat we een dealer tegen komen.

Veel mensen praten over dat je het probleem moet weten waarom je gebruikt.

Maar dit weet ik dus niet!

We zijn er mee begonnen op feestjes en daarna in het weekend met vrienden. Voor mijn gevoel heb ik geen onderliggend probleem voor mijn gebruik, maar is het bij mij van feestjes naar vrienden naar verslaafd gegaan. Gewoon eerst voor het lekkere gevoel van 3mmc maar nu meer nodig hebben en drang naar.

Als er wel een onderliggend probleem is voor mijn gebruik wil ik dit graag weten zodat ik hier aan kan werken.

Weten jullie hoe je kan uitvogelen of het gebruik “dieper” zit dan alleen voor de leuk?

Ik schrijf dit bericht omdat ik tips nodig heb wat wel helpt.

Het is nu zondag ochtend en ik zit met mijn vriend te chillen na een nacht door gehaald op 3mmc. We gebruiken nu nog maar besef nu weer even wat voor domme koe ik ben.

Ik ben het weekend in gegaan met de volle overtuiging dat ik dit weekend niet ging gebruiken....

Maar nu zit ik hier toch...

Ik heb wel een site gevonden waar je je gratis en anoniem kan aanmelden voor zelfhulp.

https://www.jellinek.nl/zelfhulp/

Enigste is dat cocaïne het enigste is wat er het meeste op lijkt.

Ik heb hun benaderd en gevraagd welke ik moet doen. Jellinek raad mij aan om de cocaïne zelfhulp te kiezen.

Ik heb mij inmiddels sinds gister avond hier voor aangemeld. Maar ik weet dus niet of dit helpt bij 3mmc.

Ik en mijn vriend zijn onderhand wel klaar met het gebruik en deze verslaving, en willen ook graag stoppen.

Maar zo makkelijk is dit niet heb ik al gemerkt!

Hoop dat jullie goede tips hebben voor mij en mijn vriend en hopen dat het vanaf volgend weekend WEL gaat werken.

(Ik dacht er aan om een Pathé bioscoop abonnement te nemen zodat we dit als afleiding kunnen gebruiken).

Groetjes

Gekkeik

2. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

Ik zou dit een weekendverslaving willen noemen.

Beetje wat ik in de jaren 90 had met XTC. Wekelijks gebruik is er ingeslopen en een echte gewoonte geworden. Lichamelijk ben je nog niet echt verslaafd, anders zou je door de week ook gaan gebruiken en dat is (nog) niet het geval.

Je moet het patroon doorbreken, ga eens een paar weken wat anders doen in het weekend. Ga er wat weekendjes op uit, bezoek wat (buitenlandse) steden met een hotelovernachting of zo , gewoon even de situatie vermijden waarin gebruikt wordt (in jou geval dus thuis in het weekend), dan heb je al een goeie start gemaakt.

Denk eens na over een andere hobby voor als je weer thuis zit in het weekend, iets om handen hebben werkt ook wel in je voordeel.

Zoiets zou ik het aanpakken. Wat zeg ik, zo heb ik het in de jaren 90 aangepakt om van elk weekend drugs en feestjes af te komen in ieder geval, en voor mij heeft dat wel gewerkt.

Succes!

3. gekkeik

gekkeik Newbie

Bedankt voor je tips hier ga ik zeker wat mee proberen te doen!

Er is wel een periode geweest dat we ook door de weeks gebruikten.

Soms op school en ook op werk.

Gelukkig doen we dit niet meer!

Weekendjes op stap gaat denk ik niet lukken. Ik werk in het weekend in de horeca en ben veel ingedeeld in het weekend ook ivm school.

Groetjes,

Gekkeik

4. acht.zes

@gekkeik
    Je weet trouwens dat 3mmc een serotonineslurper is die je eigenlijk maar eens in de 2 a 3 maanden zou moeten gebruiken?

Al klachten aan het ontwikkelen als brainzapps (elektrische schokjes in je hersenen, vooral als je gaat slapen), depri en dergelijke?
    Want je serotoninesysteem is snel van slag en aanvulling van je serotoninevoorraad duurt best lang. Dit soort misbruik vraagt om problemen, dus probeer dit weekendgebruik zo snel mogelijk te keren!

Ik geef overigens ook zo maar een voorbeeld om het patroon te doorbreken. Zelf ben ik indertijd gaan karpervissen, wat voor mij goed gewerkt heeft.

gekkeik vindt dit leuk.
  5. gekkeik

gekkeik Newbie

Hoi,

Ja ik weet dat het niet goed is voor elk weekend gebruik. Toen ik hier mee begon wist ik dit echter nog niet.

Ook later ben ik er achter gekomen dat het een ‘nieuwe drug’ is dus weinig over bekend en wellicht gevaarlijk.

Brain zaps heb ik afgelopen jaar veel gehad maar heb ik afgelopen 3 maanden geen last meer van gehad.
    De dag daarna voel ik me gewoon fut loos zonder energie en zin in iets te hebben. Geen depressie gevoelens.

Mijn vriend en ik vissen al vaak op karpers maar Hebben ook vaak gebruikt tijdens het vissen dus ben bang dat we dan ook weer zin krijgen.

Groetjes gekkeik

acht.zes vindt dit leuk.
  6. acht.zes

Karpervissen valt dus ook af lol!

Maar goed, ik denk dat wel duidelijk is wat ik wil zeggen, het patroon moet doorbroken worden en dat gaat het beste als je zorgt voor een andere setting als die waar standaard gebruikt wordt. Waar, hoe en wat zal je zelf invulling aan moeten geven, succes in ieder geval!

gekkeik vindt dit leuk.
  7. gekkeik

gekkeik Newbie

Hoi,

Ja ik snap wat je bedoelt. We gaan even brainstormen. Super bedankt voor je tips ik denk dat we hier echt iets aan hebben!!

Groetjes,
    Gekkeik

acht.zes vindt dit leuk.
  8. ketakoekjes

ketakoekjes Bewuste gebruiker

Het goede nieuws: afkicken van serotonineslurpers is normaal gezien best makkelijk zolang je alles ontwijkt wat ervoor zorgt dat je aan de drug denkt.

Het slechte nieuws: je beloningscentrum is permanent beschadigd, maar hier zal je weinig van merken.

gekkeik vindt dit leuk.
  9. gekkeik

gekkeik Newbie

Wat houd dat beloningscentrum in?

10. Sp3tterpik

Sp3tterpik Newbie

Ik ben ook echt dol op 3-MMC, het is de enige drug die ik echt leuk vind qua effect, betrouwbaarheid daarvan en ook de duur van het effect. Ik snap heel goed dat je hier (weekend)verslaafd aan kan raken door die absoluut verrukkelijke piek die opiaat achtig aanvoelt met een dikke zweem van het leukste van MDMA. Ik waak er voor om elk weekend te gaan gebruiken. Ik doe wat ik vroeger ook deed met mijn sos maatje. Ik plan van te voren een dag in waarop ik los mag gaan en ook meteen ook hoeveel. Een week voordat het zover is bestel ik. Pas als meneer Grapperhaus een algemeen verbod op de RC voor elkaar heeft en de ingangsdatum zo goed als bekend is koop ik ineens een grote voorraad van enkele tientallen grammen en reken ik op zelfdiscipline of breng ik die voorraad bij iemand onder.

Dit spul is te lekker, te goedkoop en te makkelijk verkrijgbaar om er casual mee om te gaan. Het enige wat je weerhoud om maar door te blijven gaan (vooral als je snuift) is je gelimiteerde voorraad en de gelukkig snel opbouwende tolerantie. Ik heb wel al gemerkt dat je de tolerantie ook weer vrij vlot kwijt raakt waardoor je na een paar dagen weer heerlijk kan pieken. Verraderlijk dus en als je zelf al in de gaten krijgt dat je te vaak gebruikt, dan ben je goed bezig en is het wellicht een goed idee om pas op de plaats te zetten en een tijdje droog te gaan staan al is dat natuurlijk makkelijk gezegd.

Toen ik stopte met roken na 24 jaar zware shag, ging ik met de honden een flink eind op pad als de drang weer eens op kwam. Ik weet niet of dat voor jou ook maar iets kan helpen. Ik gebruik 3-mmc om mezelf op sommige dagen te positief reflecteren en mij ook te vermaken. Vooral na een nachtdienst als mijn weekend begint met een duffe dag die toch weggegooid is aan slaperigheid. Dit spul trekt mij daar fit doorheen en als ik op tijd de laatste bump neem, slaap ik om 00.00 uur en zit ik meteen in het normale ritme. Vermaak en enigzins nut al gooi ik mijn gebruik ook omlaag naar eens per maand omdat ik ook merk hoe fijn en verleidelijk het is om het hele weekend er mee te vullen. Sterkte en zet m op!

Laatst bewerkt: 19 aug 2019
    gekkeik vindt dit leuk.
  11. gekkeik

gekkeik Newbie

Ja, jij begrijpt mij!

Precies wat jij allemaal zegt klopt en heb ik ook, enige dat ik geen zelfdiscipline heb.

Heb afgelopen weekend wel gebruikt weer. Helaas. Ga mijn geld aan de kant zetten zodat ik niet opnieuw kan halen.
    Ook denk ik er over om een Pathé abonnement te nemen omdat ik laatst het naar de film gaan met mijn vriend toch wel erg leuk vond. Die avond hadden wij (zaterdag) niet gehaald pf gebruikt. Hoop hier meer dat we meer bezig zijn met andere dingen en elkaar en elkaar hier bij kunnen helpen niet weer te gebruiken.

Heb 3 katten kan die ook wel mee nemen op een rondje lopen al denk ik niet dat ze daar zo’n zin in hebben .

Bedankt voor je bericht dit steunt mij enorm en geeft mij wat extra kracht in het stoppen ❤️

Groetjes,

Sp3tterpik vindt dit leuk.
  12. BlijeChick

BlijeChick Belezen gebruiker

Ik heb even meegelezen.. ik wens je veel succes. Dapper dat je je verhaal deelt en om tips vraagt!

13. Twitty

Twitty Newbie

Hoi gekkeik. Ik heb zelf ook lang struggles gehad met 3mmc (en met 4fmp) Ook periodes gehad dat ik ieder weekend wel gebruikte, soms een weekend oversloeg.. maar ook wel echt de pest er in had. Ik vond het verschrikkelijk dat je ieder weekend voorneemt het niet te doen, en het toch weer doet als het zo ver is. Je gaat je dan ook zo zwak en schuldig voelen...En heel je leven gaat verdoofd en onprettig aanvoelen. Bij kwam 3 maanden geleden een omwenteling. Ik had toen weer een paar weekenden achter elkaar gebruikt (vaak alleen, en dan ga ik een hele avond en nacht gamen). Ik voel me de dag(en) erna normaal altijd kut, maar 3 maanden geleden kreeg ik er zo'n ontiegeleijke opdonder van. Het was alsof ik amper meer leefde, alsof ik nog maar 20% van wat ik zag en hoorde mee kreeg. Dat was ontzettend onprettig. Na een paar dagen herstelde ik weer en op vrijdag ging mijn brein weer volle touren aan de slag om me gek te maken. Ik gebruikte die zaterdag weer, en werd ontzettend naar terwijl ik had genomen. Heel onrustig en paniekerig. Dat ebte weliswaar weg, maar ik kreeg toen weer een signaal van mijn lichaam en geest. Waar ben ik nou mee bezig? Ik moet je trouwens vertellen dat ik dit allemaal deed terwijl ik samen woonde met mijn vriendin en haar hierover (bijna) niks vertelde.

Ik zag hoe mijn leven was door de drugs, en snakte naar een leven zonder, want ik zag hoe dat leven kon zijn! Een leven van rust, plezier, helderheid. Zonder die drugs die constant al je aandacht opslokt. Ik was het zo spuugzat op dat moment, en ik wist: dit is de laatste avond geweest. IK MOET STOPPEN. Ik heb dat besluit toen echt heel duidelijk voor me zelf.

Dit is nu 3 maanden geleden. Ik heb sindsdien amper moeite hoeven te doen om niet te gebruiken. Het was echt een besluit wat moest gebeuren. En wie weet heb je hier wat aan, dat jij dit besluit nu ook kan nemen. Het is een heel simpel en radicaal besluit. Ik stop, NU, dit was het dan. Vanaf dat moment is je taak en verantwoordelijkheid om heel erg alert te zijn op je gedachten (die sowieso gaan komen) Ik heb nu zelfs na 3 maanden nog steeds regelmatig de spookgedachten die even naar boven komen. Soms ben ik zelf weer een paar minuten aan het nadenken over hoe het zou zijn om te doen, of 3 maanden niet al genoeg is geweest etc. Maar iedere keer zeg ik tegen mezelf: Het maakt niet uit wat ik denk of hoe ik denk, het is afgelopen, het is niet aan de orde, heel simpel! Ik kan fantaseren wat ik wil, het heeft geen zin, het is een afgesloten hoofdstuk. Dit heeft wilskracht nodig dat weet ik, en je moet het echt spuug en spuug zat zijn. Maar het kan! Jij en je vriend kunnen het ook! dat weet ik zeker. Neem het besluit...Spreek een laatste keer af, vier het als je dat wilt, maar sluit het af.

En iedere keer als je hersenpan aan de slag gaat met plannen maken of excuses bedenken... Kan dat vervelend zijn op het moment, maar het maakt niets uit. Want het gaat simpelweg niet gebeuren. Punt. Als je gedachten te overweldigend worden en het lukt je niet om op het moment te focussen leid jezelf dan af. Ga gamen, lezen, lopen, muziek luisteren, muziek maken, sporten, skaten, zwemmen. Maar WEET bij jezelf, wat er ook gebeurt, het gaat niet gebeuren. Dat is een ontzettende geruststelling!

Zet 'm op! En als je meer info wilt of wilt kletsen er over ben ik altijd bereikbaar!! :)

Albedo en brandnetel vinden dit leuk.
  14. brandnetel

brandnetel Newbie

Heerlijk spul inderdaad. Subtiel en erg verslavend kan het zijn. Respect Twitty dat je er zo mee omgaat en dat je luistert naar je geest en lichaam! Hoe gaat het inmiddels met je Gekkeik? Het lijkt me erg lastig om steeds mensen tegen te komen die spul bij zich hebben of kunnen regelen. Dit lijkt voor jullie nu een trigger te zijn.. Het zou goed zijn om voor een bepaalde tijd in een andere leefomgeving te wonen o.i.d., makkelijker gezegd dan gedaan.. dat dan weer wel :confused:

Zelf bestel ik eens in de de 3 maanden 2,5 gram 3mmc en gebruik dat in 2 weekenden. Na die 2 weekenden bestel ik niet meer, tot pas 3 maanden na m'n laatste gebruik.Tot nu toe werkt dat goed, verslaving ligt wel op de loer merk ik. Maar met deze 3 maanden regel houd ik het aardig onder controle.

15. LunaMila

LunaMila Experimenterende gebruiker

Heb even mee gelezen .
    Heb mij daar ook een hele tijd geleden een keer aangemeld maar heeft mij niks geholpen. Je moet er zelf echt 200% achter staan anders heeft het geen zin.
    Je hebt wel mail contact met iemand elke 3a4 dagen.
    Weet niet of je nog bij je ouders woond of een huisje hebt met je vriend.
    Als je huisje hebt met je vriend ga lekker aan de slag in huis misschien schilderen, dingen repareren beetje poetsen.
    Sporten helpt bij mij ook heel goed zo laat mogelijk naar de sportschool dan kun je na het sporten en douchen zo je bed in.

Of bedenk voor dat je gaat gebruike.
    Waarom ga je gebruiken
    En denk aan hoe je je de volgende dag voelt.

Ik wens je in iedergeval heel veel succes en je kunt het wel.:blush:

Azarius vaporizers and accessories
Laden...