Verslaafd, al voor het eerste gebruik?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

PuurNatuur

Newbie
Hoi allemaal,

sorry als ik heel filosofisch wordt maar ik vraag me gewoon al heel lang iets af.

Na de eerste keer heroïne gebruik ben je nog niet verslaafd, al valt daar misschien wel over te discussiëren. Je hebt zelf de keuze in de hand om het wel of niet een tweede keer te gaan gebruiken. Maar goed, die keuze had je de eerste keer net zo goed en toen heb je ook besloten om het te doen. En nu komt mijn vraag dus: ben je volgens deze logica dan niet al verslaafd vóórdat je het de eerste keer gaat gebruiken? Ik licht het nog iets meer toe:

Bij sigaretten had ik hetzelfde. Ik wist net zoals iedereen dat een verslaving niet tot stand kan komen zonder die éérste sigaret. Toch was de drang om het een keer te proberen ontzettend groot. Met zo'n gedachten gang ben je eigenlijk dus al fucked bij voorbaat. Echt zwaar verslaafd ben ik nooit geweest en gelukkig ben ik er inmiddels weer van af. Maar ik vraag me nu dus wel af of mijn verslaving begon bij ofwel die eerste sigaret of bij het idee om het "een keertje te proberen". Ik hoop echt dat dit een beetje overkomt.

Het ding is dat ik nu eigenlijk ook wel heel benieuwd ben naar heroïne. Maar ik loop een beetje vast in mijn eigen gezwam: ben ik er niet al op voorhand aan verslaafd door er te veel over na te denken? Het beruchte topic van Tijdloos over hoe verraderlijk de drug is heb ik gelezen. Bovendien ben ik niet gek en weet ik wel beter dan daadwerkelijk heroïne te gaan doen. En tóch fantaseer ik er in mijn hoofd wel eens over hoe het nou echt zou zijn en baal ik ervan dat ik het nooit zal weten.

Ben benieuwd of er meer mensen zijn die er zo over denken als ik. Heb overigens geen ervaring met harddrugs behalve alcohol, maar ook dat drink ik sinds 2 jaar al niet meer. Wiet gebruik ik wel af en toe maar ik dwing mezelf regelmatig om een paar maanden te stoppen en dat lukt me ook iedere keer.

P.S. kom aub niet met verhalen dat het allemaal wel meevalt en dat het mogelijk is om het op een veilige manier één keer te proberen. Misschien werkt dat voor jullie maar ik wil dus niet over gehaald worden.

Spyro

Badass junkie
Denk ook dat de ene er gevoeliger voor is dan een ander. Ook is de ene gevoeliger voor Hero dan een ander. Ik heb bijvoorbeeld echt moeite met drugs die verdoven. (Ketamine & GHB verslavingen achter de rug.) Ik zou heel graag Hero willen doen maar ik weet dat dit echt een gevaar is voor me. Met sigaretten en bijvoorbeeld uppers heb ik geen last van verslaving.

Interessant topic! Ik lees even mee.

Green Dude

Experimenterende gebruiker
Ik herken je gedachten wel puurnatuur. Maar verslaafd zijn door er aan te denken? Dat denk ik niet. Het is een nieuwsgierigheid die ergens niet 'kan' ingelost worden omdat het risico te groot is. Zelf ben ik ook zeer nieuwsgierig naar hero en weet ik dat er een moment komt dat de nieuwsgierigheid het overneemt, maar verslaving heeft in mijn ogen wel meer nodig dan die ene keer proberen. Dit bedoel ik dan uiteraard in de juiste omstandigheden, goede omgeving, sterk in je schoenen staan enzoverder.

Hija de la luna 1

Ik herken je gedachten wel puurnatuur. Maar verslaafd zijn door er aan te denken? Dat denk ik niet. Het is een nieuwsgierigheid die ergens niet 'kan' ingelost worden omdat het risico te groot is. Zelf ben ik ook zeer nieuwsgierig naar hero en weet ik dat er een moment komt dat de nieuwsgierigheid het overneemt, maar verslaving heeft in mijn ogen wel meer nodig dan die ene keer proberen. Dit bedoel ik dan uiteraard in de juiste omstandigheden, goede omgeving, sterk in je schoenen staan enzoverder.
Hoe kan je sterk in je schoenen staan ....als je toch een drug wilt ? 🤔

Green Dude

Hoe kan je sterk in je schoenen staan ....als je toch een drug wilt ? 🤔

Met het sterk in je schoenen staan bedoel ik voordat je daadwerkelijk de drug gebruikt. En een drug willen staat niet meteen gelijk aan nieuwsgierig zijn naar een drug. Vele mensen zijn nieuwsgierig naar het gevoel van een bungeesprong maar willen daarom nog niet die sprong wagen. Met sterk in de schoenen bedoel ik na je die sprong hebt gewaagd het niet nog eens te doen en tevreden zijn met de ervaring. Verschillende mensen hebben zeer verslavende stoffen 1 malig gebruikt om de nieuwsgierigheid in te lossen maar er daarna nooit meer naar teruggekeerd omdat die ene keer hun verlangen heeft ingelost.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan