Verslaafd geweest en pijnstilling nodig hebbben

Mama1234

Experimenterende gebruiker
Hoi allemaal ,

ik heb een vraag. Ik ben gestopt met mijn Tramadol gebruik omdat het de spuigaten uit liep. Ik ben afgelopen weken erg beroerd er van geweest. Nou gaat het gelukkig weer goed!!!
nu was mijn vraag , stel ik krijg iets en ik kom in het ziekenhuis en ze willen me opioiden geven voor de pijn, moet ik dat dan afslaan , of maakt dat dan niet uit en raak ik dan niet weer in 1 x verslaafd?
die angst zit een beetje in me achterhoofd van stel ik krijg ernstige pijn , kunnen ze me dan überhaupt nog wel wat geven ?

De Zandman

DF-koning
Als je al een tijdje gestopt bent met de tramadol, en je zou onverhoopt toch weer een keer door omstandigheden weer wat tramadol krijgen, ben je niet in 1 x weer verslaafd, dus maak je daar niet druk om.
Hoe te langer de tijd van abstinentie, hoe te minder snel je weer verslaafd raakt.
Dit geldt niet voor alle middelen!
Alcohol bijvoorbeeld is er zo eentje, als je na lange tijd toch weer een glaasje neemt, zit je echt razendsnel weer in de verslaving maalstroom....en zo zijn er nog wat middelen die heel snel weer tot een verslaving kunnen leiden.
Ook sigaretten zijn bericht om hun snelle terugval naar weer gaan roken van weer meerdere sigaretten.
Bij mijn weten is tramadol een " licht" opiaat.
Daarmee loopt het opnieuw afhankelijk worden niet zo snel.
Maar ieder lijf is anders, zo ook hoe het reageert op tramadol.

Laatst bewerkt:

Indi(ca)

Experimenterende gebruiker
Ik denk zelf eerlijk gezegd dat het verschilt. Je kan er inderdaad niet zo snel lichamelijk afhankelijk van worden maar in hoeverre is het een gevaar dat jij te erg geniet van het gevoel of juist van het niks voelen. Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat tramadol psychisch doet dus of het gevoelens dempt of wat dan ook. Ik heb zelf wel een korte periode oxycodon gebruikt en mijn hoofd werd hier helemaal leeg van dus ik zou dat nu niet zomaar gebruiken puur om het feit dat ik er van geniet dat ik niks denk.

Anjovis

Bewuste gebruiker
In de kliniek gebruiken ze altijd in de eerste plaats paracetamol en ibuprofen, soms gecombineerd. Maar meld aan de dokter je verslaving en hoe lang het geleden is. Die zal wel raad weten dan.

Nihilist88

Badass junkie
Hoi allemaal ,

ik heb een vraag. Ik ben gestopt met mijn Tramadol gebruik omdat het de spuigaten uit liep. Ik ben afgelopen weken erg beroerd er van geweest. Nou gaat het gelukkig weer goed!!!
nu was mijn vraag , stel ik krijg iets en ik kom in het ziekenhuis en ze willen me opioiden geven voor de pijn, moet ik dat dan afslaan , of maakt dat dan niet uit en raak ik dan niet weer in 1 x verslaafd?
die angst zit een beetje in me achterhoofd van stel ik krijg ernstige pijn , kunnen ze me dan überhaupt nog wel wat geven ?
Uit eigen ervaring met Tramadol (zowel pillen als vloeistof), kan ik zeggen dat ik er kort maar krachtig verslaafd aan was. Maar nu al 2-3j of kweet ni hoe lang er ook totaal geen drang naar. Had zo'n 8 maand geleden terug Tramadol (pillen en vloeistof) voorgeschreven gekregen, maar ts onaangeroerd gebleven.

Tramadol bij opname in ZH, zal je heus niet terug verslavend maken. 't Is vooral als je thuis door de pijn, Tramadol en zeker de vloeistof neemt. Maar je had er tmee gehad, dus, ga je dit thuis niet primair nemen.

Benzo's, antidepressiva, zijn pak verslavender.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik weet hier geen precies antwoord op. Maar ik zou, als de ongelukkige situatie zich voordoet dat je mogelijk pijnmedicatie nodig hebt, altijd aan je artsen vertellen dat je verslaafd bent geweest aan tramadol. Zij zullen dit vaker meemaken en zullen dit indien nodig meenemen in hun beslissing m.b.t. het voorschrijven van pijnstilling.

Bovenaan