1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  2. Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Ontzet Notitie

Verslag Candyflip 1e keer

Discussie in 'Trip reports' gestart door Trinity, 25 aug 2016.

Worldherbals - Online smartshop and headshop
  1. Trinity

Trinity Belezen gebruiker

Wie: ikzelf en vriendin
    Wat: Eerste keer LSD-MDMA combi (Candyflip) én 1e keer MDMA (vriendin)
    Waar: Loveland Festival 13 augustus 2016
    Dosering: ~ 50ug + 115mg / 115mg
    Inname: oraal, blotter (1/4), onder de tong
    Ervaring: Gemengd. Overall positief, met aantekeningen voor verbetering volgende keer

Aanloop:
    Intussen had ik al wat ervaring met MDMA, Truffels, LSD en combi's. De Candyflip echter nog niet gedaan en deze gelegenheid leek me een uitstekend moment. Mijn vriendin en ik én mijn zus en zwager (beide trouwe XTC gebruikers) zouden samen naar dit festival gaan, dus 'ogen genoeg' en gezien mijn voorgaande ervaringen voldoende zelfvertrouwen om deze combi te proberen. Reden vooral ook omdat het XTC effect bij mij al best snel weg is, ik trippen in een festival setting met goede (deep)house muziek geweldig vind en dus een combi met een langwerkend middel als LSD mij ideaal leek voor een relatief 'lange zit' op een festival (van 16u tot na 23u).
    Bijkomend: mijn vriendin had nog nooit (hard)drugs gebruikt en had besloten deze keer MDMA te gaan gebruiken. Dat staat hier verder niet centraal, hoewel ik aan het einde van dit report daar nog wel vragen over heb aan de lezers hier.

T: 16:00 uur
    De start van de middag verloopt wat negatief; ik krijg na de lunch ineens last van mijn buik :kots: , moet veel naar de wc en de busrit naar het festival terrein verloopt tergend langzaam door een stroom auto’s die allemaal bezoekers moeten afzetten :smilingimp: Ik knijp hem ook wel een beetje waar ik mijn ‘waar’ moet laten en hoe ik ‘luchtig’ mijn eerste dosis inneem voor het naar binnen gaan. Heb dan nog de zorg om mijn vriendin, voor wie dit allemaal nieuw is. En ik ben wat ongerust of de LSD dosis wel zijn werk gaat doen en of ik niet onder de treshhold zit.
    Vlak voor het naar binnen gaan het ¼ zegeltje onder mijn tong gelegd en lekker opgesabbeld. Terwijl we door de security check gaan wordt mijn volle rugzak gecheckt, waar de bewaking een pakje kauwgom uithaalt: ‘Eh, heb je nog dingen mee? Eten? Drugs?’ – ‘Nee, hoor’, zeg ik rustig met het zegeltje in mijn mond, ‘alleen die kauwgom’, terwijl ik mijn rugzak weer omgooi met bijna 100 lollies erin en XTC in mijn onderbroek - Ach ja… :tearsofjoy:

T+1: Aanvang
    Na zo’n uurtje in de eerste (behoorlijke techno) tent te hebben gestaan begin ik wat te voelen. Ik was wat bevreesd dat de dosis niet zou aanslaan, maar dit begint als vanouds én sterker dan verwacht! Binnen no-time zit ik in een behoorlijke LSD trip!
    Ik begin wat ongeduldig te worden en wil mijn vriendin laten delen in de ervaring, dus ik vraag haar of ze nu ook al de XTC wil nemen :xtc: Dat doet ze. Spannend!
    Fysieke effecten: De bekende LSD (trip) effecten begonnen duidelijk op te komen. Een sterk euforisch gevoel, lichte tintelingen en overall prettig gevoel van ‘in je lichaam zitten’.
    Perceptuele effecten: Muziek en lichteffecten van de show versterken zich, worden intenser / scherper. Het (al bekende) effect van ‘in’ de muziek zitten / er onder deel van zijn in plaats van luisteraar zijn begint te groeien.
    Mentale Effecten: ietwat onrustig, spannend wat er gaat gebeuren. De opkomende effecten zijn sterker dan bij deze dosis verwacht. Blij voelen.
    Bijzonderheden: De opkomst ging wel zoals verwacht, qua tijd. Wel was er een verwachting van een veel lagere intensiteit. Vooralsnog voelde het als (de bekende) veel hogere dosis.

T+3: Plateau
    Om 19u ben ik goed aan het trippen :openmouth: Waar ik met (een bescheiden) truffel dosis wel flink aan het trippen ben, maar nauwelijks de echte psychedelische (perceptuele) effecten merk, hoef ik nu nauwelijks moeite te doen om iets op te merken. Als ik even naar mijn handen staar of naar de vloer of een hek, golft en deint alles en ‘fractalt’ in elkaar over. Ik voel me weer prettig opgewonden (erotisch) en de muziek is overweldigend. Zodra ik mijn ogen dicht doe rol ik in een totaal andere, eigen wereld met super CEV’s in het ritme van de muziek :hearteyes: Ik check de tijd en neem mijn MDMA portie in (1x 115mg) :xtc:
    Ondanks deze effecten kreeg ik weinig tijd om te genieten van de trip, want bij mijn vriendin waren op zo ongeveer T+1½ (naar verwachting) de eerste effecten van de MDMA merkbaar geworden, maar dit ging niet helemaal goed (zie hieronder). Ik check dus continue ‘in’ en ‘out’ wat mijn trip betreft om haar in de gaten te houden en gerust te stellen. Volle overgave komt er dus niet…
    Fysieke effecten: Versterking van effecten op T+1. Erotisch/opgewonden gevoel. Duidelijke aanzwellende golf qua intensiteit.
    Perceptuele effecten: Ibid. + sterke CEV’s weer, fractals/caleidoscopische effecten
    Mentale Effecten: Ibid. + derealisatie van de omgeving. Gevoel alsof alles om me heen een film is die ik als toeschouwer bekijk.
    Bijzonderheden: De derealisatie lijkt veel sterker dan bij ‘trippen in je eentje’. De wereld om ons heen begon ook wat ‘rare’ trekjes te vertonen. Bijna als een soort apocalyptisch visioen: iedereen bezig met zijn eigen ding, dansend op de muziek, jou aanstarend, vrouwen die half ontkleed in het zwembad voor het podium springen, zich schaamteloos bevredigen op een opgeblazen dolfijn (zoals mijn (Amerikaanse) vriendin uitgilde: ‘She is fucking that Dolfin!’) en dan weer á la ‘miss wet T shirt’ terug het podium opkruipen met uitgelopen make-up, terwijl de beveiliging/EHBO’ers lachend de dames aan het filmen zijn met hun smartphone (en Stephan Bodzin draaide ondertussen zijn geweldige show rustig door…) :grin: :tearsofjoy:
    In de tijd die volgt tussen 19-21:30u merk ik niets van de opkomst van de XTC. Ik voel wel dat de MDMA ‘in mijn lijf zit’ (kaakspanning, iets meer ‘hugging’ en extravert gevoel, maar ik moet er wel moeite voor doen). De energie die ik er normaal van krijg is er (ook met de LSD trouwens) niet; mijn benen voelen zwaar en het enige wat ik kan is een beetje heen en weer deinen op mijn plek, waar ik normaal altijd voluit sta te dansen :confused: Ik heb meer het idee dat ik uitgeput ben en ga dan ook (graag) wat eten.

T+5,5: Coming down
    Rond 21:30u merk ik dat de echte tripeffecten nu snel afnemen. Ik voel me nog wel trippy en langzaamaan steeds meer XTC-mellow, maar zonder de echte euforie. Ik realiseer me nu achteraf dat ik me verrekend heb en de MDMA veel te vroeg ingenomen heb :P iig niet volgens planning en na later nog wat nalezend sowieso te vroeg. Waarschijnlijk viel de piek van de XTC samen met nog een stevige LSD trip, welke de MDMA effecten overheerst hebben. Bij de coming down van de LSD voel ik wel een sterk ‘naglow’ effect van de MDMA, maar niet het gebruikelijke ‘inslaan’ en de daaropvolgende fase van euforie. Waarschijnlijk viel met de ‘coming down’ van de LSD ook de ‘Coming down’ van de XTC samen.
    Fysieke effecten: Nog wat zweverig voelen, zware benen en armen. Licht trillerig, vermoeid.
    Perceptuele effecten: Nauwelijks meer. Lichte versterking nog van geluid.
    Mentale Effecten: Licht euforisch. Wel entactogeen nog en iets van ‘love-effect’.
    Bijzonderheden: De ‘coming down’ van de LSD ging bijzonder snel. Met een half uur was het over.

Conclusie: Voor deze ene keer had de candyflip niet het verwachtte effect :confused: Er was vooral heel veel (te veel?) LSD en geen tot heel weinig XTC. In die zin was het teleurstellend. Ook, omdat ik teveel/-vaak met het wel en wee van vriendin-lief bezig was kon ik niet echt genieten van de hele trip. Overall was het niet negatief (geen bad-trip of zo) en wel weer een wijze leerervaring. Ik denk dat de doseringen wel OK waren en als de setting iets verandert en de timing, eea beter gaat.
    Positief: Geweldig goede trip-effecten voor toch een hele lage dosis LSD. Mooie CEV’s en ‘opname in’ de muziek. Dat was overweldigend. Duur van het effect (6+ uren).
    Negatief: XTC viel weg in het overweldigende van de LSD. Nauwelijks plezier gehad van de MDMA. Setting was niet goed (‘oppasser’ vriendin…) en de timing, waardoor de LSD overheerste op de piek van de MDMA en de ‘coming downs’ waarschijnlijk ook samen vielen, ipv elkaar op te volgen.
    Overall: Geen slechte avond, maar niet eruit gekregen wat ik gehoopt had.

Tips:
     als je een 'flip' wil doen, zet dan de timer op je telefoon aan op countdown, zodat je precies op het juiste moment een signaal krijgt wanneer je de volgende dosis moet nemen. Klinkt wat kinderachtig, maar zoals je kon lezen vergis je je snel...
     Na op het internet nog wat te hebben nagelezen, kwam ik een vrij goed en betrouwbaar verslag tegen van iemand die blijkbaar veel candyflip ervaring heeft (Amerikaanse site; adres onbekend). Hij schrijft het volgende:

Candyflipping requires that the relative "peak" times of the two drugs (from the 1hr mark to the 3hr mark with E, and from the 1hr mark to the 4h mark with acid) do not overlap. You can theoretically do it in either order, but I (and friends of mine) have always done it with acid first, E later. The most important thing to know, that I have deduced by careful (and sometimes unpleasant) experimentation:

Take your E exactly four (4) hours after taking your acid!

En later nog: “(…) if you take your E early (like say, after 3 hours) your acid peak won't be done yet, and the drugs end up sort of fighting for control of your brain. This is not a very fun sensation; you end up feeling lethargic and sort of light-headed. You may come out of it after an hour or two, but you will have missed the "candyflip" and will be just left feeling like you took a lot of drugs, and sometimes slightly spacey depending on the person.

Een duidelijk verhaal en beschrijft goed mijn ervaring…
     (Redelijk flink) trippen op een festival vind ik zelf geweldig, maar kan ook heel overweldigend worden. Achteraf gezien zou ik liever helemaal alleen geweest willen zijn (of met zus en zwager, die ook 'hun eigen ding doen'), zonder 'last te hebben' van de verantwoordelijkheid richting mijn vriendin. Dus: wil je dit ook, dan zou mijn tip zijn om te zorgen dat je echt helemaal je eigen kan laten gaan, zonder (semi-verplicht) te hoeven letten op anderen. Dan is 'de flow' het lekkerste.
     Verken voordat de effecten hun intrede doen ff de omgeving en zoek vast een plek uit waar je heen kunt als je even wilt bijkomen, om lekker te zitten of te liggen (al dan niet met eten/drinken).
     Zorg iig een keer voor een break om iets te eten. LSD blijkt elke keer (wordt hier ook meerdere keren op het forum vermeld) toch veel energie te vragen. 'Bijtanken' is dus echt wel handig.
     Blijf het liefst zoveel mogelijk op één plek. Heen en weer lopen (drinken halen, eten, andere stages, praten etc.) haalt je snel uit je ‘trip-effect’ en maakt de hele beleving veel minder intens/bijzonder.
     Vaak gezegd ook door anderen, maar als je gaat genieten van je CEV’s; misschien toch een zonnebrilletje meenemen en opzetten?

Vragen:
    De algemene vraag over mijn Candyflip ervaring is reacties op mijn ervaring en/of jullie eea herkennen. Zijn er nog tips te geven?? Klopt het inderdaad dat die te vroege inname het effect van de MDMA drastisch reduceert?

Verder heb ik een wat diepgaandere vraag over de eerste keer MDMA gebruik van mijn vriendin. Zoals beschreven had zij niet het gewenste effect van de MDMA. De dosis deed wel degelijk iets, maar niet de verwachte positieve effecten als: in één keer inklappen, plots heel euforisch worden, geen 'love effect', aanrakerig zijn etc.
    Wat er wel gebeurde was dus: zware, bijna depressieve (zwarte) gedachten over 'de wereld', idee van 'in een rare bandeloze wereld terecht te zijn gekomen', misselijk/duizelig, later wel zorgeloos, gelaten, idee van 'dat het allemaal niets meer uitmaakt' en iets losser zijn. Ook heel sterk totaal geen eetlust hebben (heeft ze normaal heel sterk). Daarbij is het handig om te vertellen dat mijn vriendin geen echte EDM liefhebber is. Ze is wel eens eerder mee geweest en vermaakte zich dan wel (vooral met veel wijntjes/prosecco op). Nu leek de setting (en set?) toch minder goed. Vermeldenswaardig is wellicht dat mijn vriendin van nature wel zorgelijk/angstig is (bovengemiddeld). Aanvullend komt dat zij al jarenlang op een zogenaamde LDN (Low Dose Naltrexone) zit (4,5 mg). Voor hen die het niet weten; Naltrexone is een opioïde agonist en wordt gebruikt om de euforie na toediening van opioïden en/of alcohol te blokkeren, zodat de reden om het middel te nemen (bij verslaafden) wegvalt. Daarnaast wordt het ook voor andere doeleinden ingezet. De medische reden bij haar laat ik hier maar ff achterwege, maar heeft niets met (alcohol/opioïde)verslaving te maken. Overigens heeft mijn vriendin ook andere medicatie, waarvan ik de namen niet meer weet (één is iig Belviq) en welke ik alle onderzocht heb op interactie met MDMA (geen (nadelige) uitkomst voor gevonden).
    Ik/wij waren verbaasd over waarom de MDMA niet de gebruikelijke uitwerking had in een toch redelijk goede en normale dosis. De vraag die ik hier wil neerleggen is of iemand verstand heeft met de inwerking van Naltrexone op MDMA? Kan dit verklaren waarom zij wel effecten voelde, maar niet de gebruikelijke 'high' ervoer?? Noot: zij had zelf al aangegeven op de ochtend van het festival om die dag haar Naltrexone niet te slikken ivm de oorspronkelijk bedoelde werking (tegengaan vd 'high'; mijn vriendin werkt zelf id verslavingszorg...).

Ben benieuwd! Dank vast voor alle reacties!
    :wave:

2. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

Ik vond dit niet je leukste report om te lezen, maar wel heel goed informatief alles uiteen gezet.

Ik vind je dosis LSD wat laag tegenover je MDMA dosis, maar gezien de set en setting snap ik dat wel. Voordat ik het verhaal las dacht ik eigenlijk dat de MDMA zwaar zou gaan overheersen ivm de relatief lage LSD dosering, maar denk inderdaad dat het tegenovergestelde gebeurde ivm de timing.

Of de ervaring van je vriendin door de naltrexone komt durf ik niet te zeggen. Denk ook wel echt deels doordat ze van zichzelf al wat angstig is ingesteld en ook niet van de muziek houd. Ik heb wel eens eerder mensen gezien die niet helemaal het verwachte effect hadden op MDMA omdat ze zich er toch onbewust niet helemaal aan durfden over te geven. Het komt zelden voor, maar onbewust kan je geest sterker zijn dan drugs.

3. Trinity

Dank voor je reageren iig en de aanvulling! Tja, volgende keer maar wat sneller na de trip schrijven ipv twee weken later; dat scheelt denk ik wel :openmouth:

On topic:
    Interessant dat je zegt, want ik dacht zelf dus ook dat die LSD dosis echt laag was, mss zelfs zo laag dat ik nauwelijks iets zou gaan merken. Integendeel dus! Ik vond het nogal stevig trippen, ook rekening houdend met het feit dat het in een omgeving was, waar je normaal dus echt moeite moet doen om de echte psychedelische effecten waar te nemen.

4. Psychedelibee

Denk je niet juist dat zo'n drukke chaotische omgeving je eerder harder laat trippen? Omdat dan alles nogal op je af komt enzo. Ik heb enkel ervaring met 2C-B op een feest, maar vind het in zo'n setting psychedelischer als thuis. LSD of truffels heb ik nog nooit op een feest gedaan, dus daar kan ik niet een oordeel over geven. Maar vind het niet zo gek eerlijk gezegd dat juist in een drukke omgeving psychedelica wat harder aankomt.

5. Mindless

Mindless Badass junkie Zweefkees Emeritus Mod Top Tripreporter

Jammer dat het niet was zoals gehoopt, maar evengoed een interessant verslag. :)

Ik heb helaas ook een "mislukte" candyflip gehad, maar bij mij was het probleem dat ik te weinig LSD had genomen in verhouding tot de MDMA. Ook nog niet vaker geprobeerd, dus ik heb ook niet echt ervaring met candyflippen.

Wat betreft de tegenvallende eerste keer MDMA van je vriendin. Misschien is het beter om het de volgende keer even thuis te proberen. Of in ieder geval in een setting waar je vriendin nuchter ook al graag is. Als je nuchter blijft of bijvoorbeeld alcohol neemt, dan kun je je er vaak nog wel tot zetten om het leuk te maken, ook al zijn de omstandigheden niet zo fijn. Maar als je iets nieuws probeert en de omstandigheden zijn al verre van ideaal, dan is dat soms wat moeilijker. Zit je dan eenmaal in die negativiteit, dan is het erg moeilijk om daar uit te komen. En nog iets: ook niet iedereen reageert precies hetzelfde op MDMA. Veel mensen krijgen inderdaad veel zin om iedereen te knuffelen en worden heel erg extravert, maar niet iedereen heeft dat. Er zijn ook mensen die er juist (extra) teruggetrokken van worden. Wat die mensen dan juist zoeken is een rustige omgeving waar er ruimte is om bijvoorbeeld diep na te denken of gewoon rustig te genieten. Verwacht dus niet dat je vriendin er op een bepaalde manier op zal reageren. Ze weet zelf ook nog niet precies hoe ze erop reageert. Ze moet dat toch even ontdekken en dat gaat natuurlijk moeilijk in een omgeving waar de muziek al niet haar ding is en waar erg veel drukte is.

Ik ben trouwens jaloers op je sterke zegels. :wink:

6. Trinity

Interessante vraag... In het antwoord daarop zou ik onderscheid willen maken tussen (1) Perceptuele effecten van Psychedelica en (2) de mentale effecten ervan.

Ad (1): dit is voor mij gericht op waarneming van geluid, kleuren, golvende vloeren en bomen enzo., maar ook CEV's. In een drukke omgeving ervaar ik dit normaliter altijd echt veel minder en moet ik er veel meer echt moeite voor doen om het 'continue' te hebben.
    Ad (2): dit gaat bij mij over hoe je je mentaal voelt. Angstig, opgewekt, juist verbonden met anderen etc. Op dit vlak ben ik het met je eens, dat (door het effect van de-realisatie) je dit veel heftiger ervaart met veel mensen om je heen, terwijl dit thuis niet zo is. Ik wordt dan wel altijd een beetje paranoia (en moet daar tegelijk ook wel om lachen van mezelf :tearsofjoy: ) dat iedereen iets raars aan me ziet of zo of dat ze me intens zitten aan te staren ( :openmouth: wat niet zo is). Itt tot MDMA, waar het juist fijn is om contact te maken (voor mij iig) :hearteyes:

Hoop dat dit een beetje helder is.

Dank! Da's idd goed om weer eens aan herinnerd te worden. Lijkt af en toe allemaal zo of iedereen met MDMA in een soort 'love & hug roes' terecht komt, maar dat hoeft niet vanzelfsprekend te zijn... Zoals Bee al aangaf ook hierboven; denk dat zeker meespeelt dat haar angstige houding tov 'harddrugs' zwaar meespeelt...

:) Toch gewoon van internet

7. Psychedelibee

Helder, zo heb ik het zelf ook met 2C-B ervaren op een feest versus thuis.

Laden...