verslag + foto's:Halve zolder gevuld met haze, maar legaal;)

Hoi,

Ik ben een redelijk ervaren hobby teler, maar heb me voorheen vooral gericht op de wat korter bloeiende indica soortjes zoals PP, NLX, Afghaan etc.

Deze ronde echter kreeg ik een bijzondere soort in mijn handen, jack hammer en blue hammer.

Ik heb ze 5.5 week laten voorgroeien, wel lang maar ik moest meer dan 4m2 vol krijgen.

Set up:

Het betreft een halve zolder met schuine daken, als eerste hebben we alles moeten isoleren met piepschuim. Gelukkig was er nog een grote rol industrieel aluminiumfolie beschikbaar(gratis:P en 3 keer zo dik als normaal folie), wat tegen het piepschuim is aangeplakt. Vervolgens hebben we in de schoorsteen 2 gaten gemaakt voor de in en uitblaas.

Afzuiging: 500m3 sofbox en filter 400 m3, flens 125 mm, lengte 750 mm.
Aanzuiging: 125L ruck ventilator
Licht: 600W + 250 W, HPS van philips. De VSA's zijn tegen de muur gemonteerd en alles is geaard.
Onderin hebben we een bak gemaakt van 1.5x1.5m waarin vijverfolie is gelegd. We werken met een eb en vloed systeem.
Voeding: Canna + Rhyzotonic. We gebruiken geen booster oid. We houden 2/3 van wat de verpakking zegt aanbevolen.
Grond: Canna, ze staan in 25l potten

Nou zit ik met een probleem, de planten groeien veel te hard! Ik heb enige ervaring met haze, maar een plant die 6/8cm per dag groeit heb ik nog nooit gehad. Ze zijn nu 140cm hoog en ondanks het opbinden en knakken gaan ze maar door. Heeft iemand een idee hoe ik de bloei kan forceren?

En hoe fix ik die foto's goed:P?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Re: Halve zolder gevuld met haze, maar legaal:wink:

Haze (alle sativa's) groeien gewoon een stuk harder (en vooral langer!) door.

Als ze nu al 1.40 zijn, gaan ze denk ik de 2m halen totdat ze volledig uitgegroeid zijn. Ze blijven namelijk nog zo'n 3/4 weken in de bloei doorgroeien.

Hoe je de bloei kunt forceren? Je lampen op 12/12 zetten natuurlijk.

Hoe het komt dat jou planten zo extreem hard groeien?
Ik zou zeggen, te lange voorgroei + te weinig licht als ik je hokje zo zie.
Lampen mogen er misschien ook nog iets dichter op, en ik zou voor minimaal 2 600watters gaan.

Hoi,

Dat op 12/12 zetten weet ik wel, daar staan ze nu bijna 2 weken onder. Dat strekken is ook een eigenschap van de sativa, kun je helaas niet zo veel aan doen.

Waarom ze zo hard groeien? Omdat het extreem potente stekken zijn, heb uit 20 zelfgesneden stekken er 5 gekozen, en omdat je ze langer voorgroeit hebben ze meer weerstand, niet van die doorgefokte rommel die je in de GS koopt:wink:

Nou wil dit soortje juist onder veel licht hele fluffy toppen aan maken, dit was iig bij een vriend zo en die had bij minder lichtintensiteit compactere toppen, en die waren best nog wel dik qua omvang. Vandaar, het is meer een try out.

Ik zal de lampen er eens dichter ophangen.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod

jack terror zei:
omdat je ze langer voorgroeit hebben ze meer weerstand, niet van die doorgefokte rommel die je in de GS koopt:wink:

Nou wil dit soortje juist onder veel licht hele fluffy toppen aan maken, dit was iig bij een vriend zo en die had bij minder lichtintensiteit compactere toppen, en die waren best nog wel dik qua omvang. Vandaar, het is meer een try out.

Ik zal de lampen er eens dichter ophangen.

Meer voorgroei betekend inderdaad sterkere planten, maar dit zal niets (mis je plant geen ziekte krijgt uiteraard) met de kwaliteit van de wiet te maken hebben.
Ik zou de volgende keer toch minder dan 2 weken voorgroeien(klinkt super kort, maar zoals je weet blijft een sativa daarna zeker nog 4/5 weken doorgroeien), beter ''opgefokte'' wiet dan planten die hoger worden dan de ruimte die je hebt.

Dat die maat van je met minder licht meer opbrengst had is wel appart!
Zeker als je bedenkt dat Sativa's in hun natuurlijke omgeving meer lumen binnen krijgen.

Maar goed, verder weet ik ook niet echt wat je kunt doen..
Hopen op een vlotte bloei, en proberen te blijven knakken..

Hoe dan ook, jouw manier van aanpak zal z'n vruchten af gaan werpen!

Re: verslag + foto's:Halve zolder gevuld met haze, maar lega

Haren beginnen er eindelijk in te komen, heb onder de lamp nog gebonden maar voor de rest niet. Wil een halfpipe creëren, zo heb je meer oppervlakte dan een recht vlak. De 250W gaat eruit, daar komt een 400W-600W voor in de plaats.

Volgende week weer een foto update:wink:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod

Klinkt goed!

Hou ons op de hoogte :)

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod

Bedankt voor de melding!