Verslavingsrisico?

Damageks

Newbie
Ik ben een erg experimenteel iemand en dus ook begin dit jaar voor het eerst XTC gebruikt, dit was het beste moment van m'n leven! Ik ben iemand die heel erg kan opgaan in de muziek en bij bepaalde nummers helemaal gek wordt (nuchter al) de perfecte combo dus ook.

Omdat ik mezelf goed voorbereid had (ingelezen) heb ik gelezen over de pauzes die je moet hebben tussen het gebruik. Omdat ik goed voor mezelf wil zorgen hou ik me hier dus ook aan. Nu leek het mij dus een goed idee om 'n keer pep te gebruiken, eerste keer dus gedaan en dit was eigenlijk perfect. Je kan niet goed zien als iemand heeft gehad, en lekker energiek de hele avond. Enige nadeel is het niet slapen.

Eerst was het alleen feestjes waar ik gebruikte en dan Max 1g(dit is nooit meer geweest) maar nu is het z'n beetje elk weekend geworden(zonder van te voren bepalen) als ik dan thuis in bed lig voel ik me zo schuldig altijd en denk ik waarom heb ik gebruikt!? :confused: wat mijn valkuil is alcohol, nuchter heb ik nog nooit pep gehad en heb ik er ook nooit zin in! (Gelukkig) maar op de 1 of andere manier is alcohol degene die me over mijn eigen grens zet.

Mijn vraag is dus nu ook wat zijn tips om te zorgen dat je jezelf inhoudt (naast minder alcohol drinken)

ooscaar

Wijs gebruiker
Alcohol verlaagt inderdaad de grens om te gebruiken heel erg. Het beste wat je kunt doen is eigenlijk gewoon zorgen dat wanneer je gaat drinken dat je jezelf echt al duidelijk voorneemt geen speed te gebruiken. Ook gewoon niet op zak of in huis hebben dus. Als je speed gebruikt om scherper te worden is minder drinken natuurlijk ook een optie, van drinken word je immers minder scherp.

Speed is naar mijn mening een van de leukste, maar ook wel een van de meest verslavende middelen. Daarnaast ondervind je van elk weekend gebruiken al snel negatieve gevolgen (de hele week moe zijn bijvoorbeeld). Als je ook voor je speedgebruik gewoon een minimale pauze plant net zoals voor xtc blijft het bijzonder en hoef je niet achteraf te balen van je gebruik. Ook loopt het op die manier niet uit de hand.

Het is in ieder geval vooral een kwestie van minder willen gebruiken en aangezien jij je schuldig voelt na gebruik zit dat wel goed. Neem je zelf gewoon voor om een maand niet te gebruiken en kijk of je je daar aan kan houden. Succes ermee in ieder geval!

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Ik vind speed ook een heel verslavend stofje.. Het is gewoon heel makkelijk te gebruiken in alle situaties.. Werken/studeren/feesten/cafe & het verslavendste is gewoon het snuiven zelf.
Als mijn vriendin zegt, jaa je mag speed doen vanavond maar niet snuiven enkel bommen, dan doe ik het liever niet :)
Maar zoals jij zegt dat je schuldgevoelens hebt na gebruik betekend het toch dat je ergens diep vanbinnen niet zoveel wilt gebruiken. Dus probeer er een tijdje mee te stoppen nu het nog relatief gemakkelijk kan.
Er zijn genoeg mensen op DF die me kunnen bevestigen, er is nog nooit iemand beter geworden van zovaak te gebruiken. In het begin is het leuk en kan je lichaam het nog verdragen, maar na een tijd word je gewoon een wrak als je niets meer gebruikt & dan ben je afhankelijk.
De meeste dagelijkse gebruikers die willen er het liefst ook vanaf maar het lukt hen niet meer.
Dus pas op met dit stofje, het sluipt er heel makkelijk in :)

Damageks

Newbie
Heb mezelf ook enkele regels gegeven nu, als ik gebruik alleen zaterdag en nooit voor andere activiteiten als feesten dus niet om te studeren. Om eerlijk te zijn heb ik daar ook nog nooit aan gedacht!

Ik denk dat het ook gewoon aan je gedachte ligt of je gebruikt of niet zit nu heel erg in mijn hoofd dat ik niet meer wil en normaal met alcohol heb ik wel zin maar dit was gister niet het geval! Geen enkele seconde eraan gedacht.

Bovenaan