1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vertel jij je date/partner over je drugsbruik?

Discussie in 'Voeding, gezondheid, liefde, seks en relaties' gestart door Roze olifant, 22 apr 2018.

OmniMind - improve your mental performance
  1. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Ik weet niet of hier ooit al een topic over is geweest maar SanneBanne en ik hadden het hier gisteren over. We bleken hier een best wel verschillende mening over te hebben en het leek me daarom wel een leuke vraag voor het forum. Ik ben benieuwd hoe andere singles hierin staan. En voor de mensen die een relatie hebben: hoe ze dit in het begin aangepakt hebben.

Mijn vraag is dus:
    - Als je een nieuwe date hebt, vertel je die dan over je drugsgebruik? En zoja, wanneer? (Of wanneer/na hoeveel tijd heb je dit besproken als je een relatie hebt?)
    - Hoe vertel(de) je het? Ben je eerlijk (geweest) over de frequentie van je gebruik en welke drugs precies?
    - Wat doe je als je date/partner hier echt niet achter kan staan? Zou je minderen of stoppen? Of de date of relatie eerder stopzetten?
    - Voor de mensen met relatie wiens partner geen drugsfan is: welke afspraken hebben jullie al dan niet gemaakt?

Ik vind het een lastig onderwerp. Aan de ene kant kun je denken ‘het hoort bij me, dus iemand moet het maar accepteren’, aan de andere kant kan ik goed begrijpen dat een ander het (grotendeels) niet begrijpt en daardoor niet accepteert. Het is niet alsof je toegeeft dat je een voorkeur hebt voor het verzamelen van postzegels. :wink:

Ik kom zelf uit een milieu (familie, vrienden, type werk etc.) waarin drugsgebruik over het algemeen niet normaal wordt gevonden. Ik heb hierdoor buiten het forum weinig vrienden die hier voor open staan. Mijn goede vrienden weten het, maar zeer oppervlakkig, niet de details. Als ik er wel eens iets over zeg in een andere context, heb bijvoorbeeld tegen sommige collega’s wel eens laten vallen dat ik af en toe ergens mee experimenteer, zijn mensen vaak erg verbaasd en een beetje geschokt. “Jij?! Neeeeee. Echt waar?!” Ik ben blijkbaar zelf niet het ‘type’ waarvan anderen het verwachten, ik kom eerder (te) braaf en netjes en principieel over en dat associëren mensen niet met iemand die drugs gebruikt. Ze hebben daar dus duidelijk een vooroordeel over.

Ik wil hier geen verdere vooroordelen of stereotypes van drugsgebruikers verspreiden, maar ik denk wel dat er een kern van waarheid in zit dat het over het algemeen iets meer genormaliseerd is bepaalde groepen mensen, zoals bijvoorbeeld de wat alternatieveren. De mannen met wie ik date vallen zelden in die doelgroep en dus kies ik er meestal voor om het niet te zeggen. Althans, niet tijdens het daten. Later waarschijnlijk wel als het serieuzer zou worden, even afwachten in hoeverre er openheid voor details is. Ik zou het wel jammer vinden om er nooit iets over te kunnen delen, want ik ben er erg enthousiast over, maar als iemand er echt tegen is zou ik wel bereid zijn om bijvoorbeeld afspraken te maken over hoe vaak en wanneer en dan zou ik me beperken tot de meer ‘verantwoorde’ middelen zoals psychedelica.

Het is wel grappig, want ik ben normaal best wel sterk van het principe ‘ik doe de dingen die mij enthousiast maken en een ander moet daar maar mee leven,’ maar hierin heb ik het gevoel dat ik me wel moet aanpassen omdat ik het jammer zou vinden om een toffe kerel mis te lopen door zoiets, de spoeling wordt ook wel dun dan... Het blijft een flink taboe, iets wat als zeer heftig door anderen kan worden ervaren. Toch jammer hè!

Wat vinden jullie?

2. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Interessant onderwerp

Dat ik dagelijks een jointje rook en vrijwel dagelijks een biertje drink ga ik niet verbergen, dat weet vrijwel iedereen van mij.

De rest loop ik echter niet te koop mee, en bij het scharrelen zal ik mijn date daar echt niet mee gaan lastig vallen

Als het serieus wordt dan vertel ik dus wel gewoon Alles, openheid in een serieuze relatie vind ik uiterst belangrijk.

En mocht het dan een probleem zijn dan wil ik mijn gebruik best omlaagschroeven. Ben nergens afhankelijk van en zou er zelfs zo mee kunnen stoppen.

Pepperoni, Peptalking en Roze olifant vinden dit leuk.
  3. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Mensen verwachten het van mij ook vaak niet, aangezien ik blijkbaar ook nogal braaf overkom.

Ik zou het tijdens het daten ook niet direct vertellen, omdat het meteen zo'n stempel drukt. Maar als het serieuzer wordt vind ik openheid wel gewoon belangrijk. Ik zou ook best een hoop middelen omlaag willen schroeven, behalve psychedelica eigenlijk aangezien die zo'n belangrijk onderdeel van mijn leven zijn.

Stiekem hoop ik ook nog steeds een vrouw te vinden met dezelfde passie voor psychedelica als mij, lijkt me prachtig om samen met je geliefde te trippen.

Peptalking, Sofia87 en Roze olifant vinden dit leuk.
  4. 22:22

22:22 Newbie

Dingen “stiekem” doen in een relatie is voor mij al een grote no go, dus ja. Zeker sowieso vertellen.

Toen ik mijn vriend leerde kennen waren wij eerst een hele poos gewoon vrienden. Stapmaatjes ook eigenlijk, en we waren allebei niet vies van een beetje drank & drugs. We hebben samen flink wat gebruikt op feestjes en waren dus direct ook op de hoogte van elkaars gebruik.

Dit kan natuurlijk 2 kanten op haha, maar nu wij een relatie hebben houden we elkaar juist “op het rechte pad”! Mijn vriend is vooral voor wiet verslavings gevoelig, en wanneer hij het gevoel heeft teveel te blowen dan zegt hij het mij en hou ik hem even een poosje in de gaten dat hij niet teveel blowt, nu gaat dat prima.
    We gebruiken nog af en toe samen wat, maar echt recreatief en heel af en toe. We houden elkaar scherp om niet teveel te zuipen ook :wink:

Ik heb zelf niet lang geleden tegen een speedverslaving aangezeten. Dat weet hij ook, ik ben daar heel open in.

Dus ja open en eerlijk is voor mij wel key! We willen elkaar absoluut niet zien afglijden!

Fruitvlieg, Pepperoni, Peptalking en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. Fool

Fool Badass junkie

Je eerste twee vragen sla ik even over, die zijn vrij situatiespecifiek imo. :)

Ik zou er wel direct mee stoppen ja. Nouja, met het daten dan. :tongueout:
    Als iemand daar 'echt niet achter kan staan verschillen we op een aantal fundamentele vlakken wat mij betreft echt veel te veel. Ik heb er vrij weinig vertrouwen dat we dan toch niet bij elkaar passen.

En daarnaast, als ze er zo'n probleem mee heeft dat het echt neer komt op 'geen drugs of geen mij', dan breng heb je écht heel lang niets gezegd of weet je in ieder geval zeker dat het echt niet gaat uitwerken :)

Het lijkt me wel flink vroeg als het net aan het daten bent om gelijk afspraken over je gebruik te maken? Wellicht kun je beloven om serieus te luisteren als je 'scharrel?' bezorgt raakt over je gebruik, en dan naar de mening van iemand anders met verstand van drugs gaan informeren ofzo?

Pepperoni, Peptalking en Roze olifant vinden dit leuk.
  6. Gabbertje

Gabbertje Wijs gebruiker Donateur

Ik hoop zelf ooit een leuke meid tegen te komen die zelf afentoe wat (hard) drugs gebruikt. Alleen zal ik het niet snel opbiechten dat ik hard drugs gebruik.

Kwa wiet gebruik zal ik wel meteen eerlijk zeggen, en ze moeten het maar van me accepteren. Ik zal niet voor een relatie stoppen met blowen. Ik drink geen Alchohol en een jointje is zegmaar mijn glaasje bier.

Waarom ik ook niet zal stoppen met blowen is omdat het me enorm helpt in me dagelijkse leven, mijn hoofd is overdag een stuk rustiger als ik de avond daarvoor heb geblowd. Ook heb ik meer geduld, concentratie en voel me minder snel op me pik getrapt. Dit allemaal is mede door mijn ADHD.

En ik blow avonds ook omdat ik rug patiënt ben, door het blowen heb ik inmiddels al 3 maanden geen enkele pijnstiller hoeven aan te raken, zelfs geen paracetamol:)

7. chipmunk

chipmunk Experimenterende gebruiker

^ Zelfde situatie bij mij. Vroeger puur recreatief, en na zo veel jaren dagelijks te blowen was ik er een jaartje tijdens de week mee gestopt zonder problemen.

Maar dan is er een rughernia gekomen waardoor ik het echt niet kan missen. Soms wil ik nog eens enkele weken stoppen zoals ik vroeger ook deed, maar 't lukt niet zo gemakkelijk meer als ik dan de volgende dag veel pijn heb.

Roze olifant vindt dit leuk.
  8. chipmunk

Gevaarlijke uitspraak. Neem je soms een tolerantiepauze?
    Zoals je uit mijn vorig bericht kan afleiden lukt het mij zelf niet meer om enkele weken te pauzeren met wiet, maar ik weet ook dat ik er niet zomaar mee kan stoppen.

Peptalking vindt dit leuk.
  9. acht.zes

acht.zes Badass junkie

@chipmunk

Ik bedoelde eigenlijk harddrugs, had ik er even bij moeten zetten ja. Want daar zou ik wel mee kunnen stoppen.

Blowen is een ander verhaal. ook hier een ADD-er die het uitstekend doet op een jointje elke avond. :)

Peptalking en chipmunk vinden dit leuk.
  10. chipmunk

Dan begrijpen we elkaar; naast mijn rughernia helpt het ook om rust in mijn ADD hoofd te creëeren en de hard drugs is bij mij puur voor het feesten enkele malen per jaar. Heb ik gelukkig ook pas op latere leeftijd leren kennen en daar ben ik dan ook van overtuigd dat ik daar zonder problemen mee zou kunnen stoppen. :)

Peptalking en acht.zes vinden dit leuk.
  11. Bee

Bee Experimenterende gebruiker

Ik denk persoonlijk dat ik niet snel met iemand zou daten die een sterke afkeer heeft van drugsgebruik, omdat dat vaak voortkomt uit een bepaalde manier van denken die ik sowieso al niet zoek in een partner. Ik wil graag iemand die openminded is en niet snel oordeelt. Ik ben er vrij open over en wanneer er zoiets ter sprake komt ben ik wel gewoon eerlijk. Daarnaast zelf al een date gehad waarbij we simpelweg samen een (paar) jointjes hebben gerookt, was hartstikke gezellig.

Peptalking, chipmunk en Roze olifant vinden dit leuk.
  12. Roze olifant

Bedankt voor jullie reacties, leuk om jullie kijk erop te lezen. :)

Even nog voor de duidelijkheid: ik vind het ook niet normaal om dingen in het geheim te doen of te verzwijgen voor een partner. Maar er zijn natuurlijk ook tussenwegen. Ik heb zelf een goede vriendin die geen drugs gebruikt. Haar vriend gebruikte vroeger wel eens heel af en toe MDMA op feestjes. Zij is daar in principe tegen. Maar omdat ze vindt dat ze hem geen dingen kan verbieden heeft ze gezegd: 'ik vind het prima als je het doet, maar dan wil ik het niet weten, want dan maak ik me veel teveel zorgen'. Ik denk niet dat hij het nog ooit doet, maar het is dus niet altijd zo dat overal 100% eerlijk over zijn het beste is voor je relatie. Al zijn er in dit geval dus wel bewust afspraken over gemaakt. Wat natuurlijk iets anders is dan een heel deel van je leven volledig voor de ander verzwijgen.

@Fool: wat bedoel je precies met situatiespecifiek, dat het afhangt van wat voor type persoon je date is? Van de manier waarop de dates verlopen? Etc.? Want dat is natuurlijk zo, maar ik denk dat de meesten toch wel een algemeen idee hebben of ze deze 'hobby' in een vroeg stadium kenbaar zouden willen maken of liever in een iets later stadium. En met de tweede vraag was ik vooral op zoek naar persoonlijke ervaringen, ervaringen zijn altijd situatiespecifiek, maar dat maakt ze net interessant.

Ik had het in mijn laatste vraag eigenlijk alleen over relaties, niet over dates. Ik snap dat je met een date geen afspraken maakt over drugsgebruik, dat zou nogal vreemd zijn. :wink:

13. Fool

Fool Badass junkie

Precies dat. Als je met iemand aan het daten gaat die veel feestjes meepakt, dan is dat vaak iemand die best openminded is over gebruik. Iemand met nog 2 zwaarchristelijke ouders heeft wellicht iets meer inwerktijd nodig. :)

Excuses, maar wellicht is de genoemde afspraak nog steeds wel een prima versie. :)
    Wat je best regelmatig ziet je dat de persoon zonder verstand van drugs iets te serieus neemt (of andersom), en dat de gebruiker dat wegwuift omdat 'jij er toch geen verstand van hebt'. Met de onderstaande afspraak laat je zien dat je het in ieder geval wel serieus neemt, maar toch begin je nog niet met specifieke grenzen enzo. :)

Peptalking en Roze olifant vinden dit leuk.
  14. Conjo

Conjo Belezen gebruiker

Juist zoals ik eerder discussie met hem had... zogenaamd nergens verslaafd aan zijn maar veder in ze tekst tussen neus en lippen zeggen dat die dagelijks zooitje wiet rookt omdat zogenaamd ADHD heeft... ik heb zelf een tijdje in Amerika gewoond toen marihuana apotheek er kwamen! had iedereen ineens hernia ADHD of een Andere aandoening om een legaal pasje aan te vragen bij de gemeente ik begrijp dat een jointje roken heerlijk is maar onderschat het niet... ik heb een ook nog een paar jaar geleden in n Detox gezeten in 020 en er zaten toch over het algemeen meer mensen met een soft-drugs problemen dan met een hard-drugs 60%-%40 ( psyhose of een gekke aan doening door hennep gebruik) en ik weet waar ik over praat..: rookte daglijks 6 haze jointjes voor 14 jaar lang ... zelf standing mee gestopt maar paar weken super zwaar gehad( zwaar dromen,slecht slapen(geen rem slaap) zweten nachten lang) grt en idd altijd serieus relatie krijgt daarna eerlijk zijn in de liefde sowieso niet alles vertellen anders ben je verloren! Ik ben zelf niet heilig met (hard)drugs gebruik want als je zegt met date dat je sex verslaafde was en een zooitje puta’s neukte ben je verloren :)X

Laatst bewerkt: 24 apr 2018
  15. acht.zes

acht.zes Badass junkie

T zit wel diep he, mattie. :tongueout:

Pepperoni, Peptalking, Conjo en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Conjo

Conjo Belezen gebruiker

Haha X

17. ZERO-

ZERO- Badass junkie

- Als je een nieuwe date hebt, vertel je die dan over je drugsgebruik? En zoja, wanneer? (Of wanneer/na hoeveel tijd heb je dit besproken als je een relatie hebt?)
    Qua date: wanneer het gesprek erop komt vertel ik het. Maar heb mijn vriend via DF leren kennen dus ehhh....

- Hoe vertel(de) je het? Ben je eerlijk (geweest) over de frequentie van je gebruik en welke drugs precies?
    Ik ken hem allang via hier dus dan weet je het meeste wel van elkaar. We spraken elkaar al met enige regelmaat via FB over drugs. Wat ik van hem niet wist is dat hij veel meer drugs heeft ge/misbruikt in de periode voordat wij elkaar (beter) leerden kennen. Ben ergens wel blij dat dat langer geleden is, want anders had ik me er denk ik wel zorgen om gemaakt. Nu zitten we best wel op één lijn qua hoeveelheid/frequentie drugsgebruik en dat vind ik fijn. We hebben afgesproken het altijd tegen elkaar te zeggen als iemand iets gebruikt ennn daar zit ook naar de ander geen oordeel aan, daar ben ik blij mee.

- Wat doe je als je date/partner hier echt niet achter kan staan? Zou je minderen of stoppen? Of de date of relatie eerder stopzetten?
    Misschien minderen, maar nooit stoppen. Ik vind drugs veel te leuk en het hoort bij mijn leven, ookal doe ik het niet zo vaak. Ik vind vrijheid in een relatie echt heel belangrijk dus als iemand mij niet de vrijheid geeft om te doen en laten wat ik wil (binnen bepaalde overeenkomende grenzen) dan hou ik het sowieso voor gezien.

Roze olifant en Peptalking vinden dit leuk.
  18. Memento

Memento Newbie

Leuk onderwerp!
    Wanneer ik date en het komt ter sprake ben ik er het liefst zo snel mogelijk open over, en als ik iemand daarmee afschrik dan is dat eigenlijk gewoon pech.

Ik heb een tijd een relatie gehad waarin de partner het absoluut niet fijn vond en het mij probeerde te verbieden, nu ben ik zo dat ik dan juist er tegenin wil. Ook geen goede eigenschap.

Maar door telkens weer de discussie aan te gaan heeft hij mij uiteindelijk erin vrijgelaten, echter wilde hij er nog steeds niet veel over horen als ik gebruikt had terwijl ik graag mijn ervaring deelde.

Uiteindelijk zijn we om andere redenen uit elkaar gegaan maar wanneer ik nu een nieuwe relatie zou beginnen wil ik hierover graag op één lijn liggen.

Roze olifant, Peptalking en Yaizer vinden dit leuk.
  19. Conjo

Conjo Belezen gebruiker

Iets stiekem doen wat niet mag.... heeft ook iets. Mijn ex was ook zwaar tegen druks gbruik.... zelfs zo erg dat ze boos vuilniszak meenam van me huis... wat gevuld was met leeg drank en pakjes, zak leegde bij haar eigen huis,;’-) Haha foto’s maken en door stuurde naar mij ouder... mafkut! meteen afscheid genomen! Kut wijf! Maar zou meisje die tussenweg , gedachten heeft. Niks verbieden maar aften toe gek is leuk... maar mij wel beetje rails houden.. en geen chick die ook op bank zit en geen gewinter gebruiker is want dan is eind zoek :tongueout:

Laatst bewerkt: 24 apr 2018
    Roze olifant en partyhardyx vinden dit leuk.
  20. Quinn

Quinn Bewuste gebruiker

BIj mij in de relatie kwam de aap snel uit de mouw, we wisten dat we allebei blowde en snel daarna dat we allebei ervaring hadden met andere drugs, we gebruiken of samen of houden de ander beetje op de hoogte als iemand iets gebruikt. hier gaat het niet over een jointje maar meer een pilletje ofzo. we hebben paar drugs van elkaar verboden maar in principe staan we bijna alles aan elkaar toe zodra het maar niet 1 van ons beinvloed in de relatie of het mogelijk naar familie toe.
    als dit gebeurd stoppen we drugs of verminderen we het samen

Roze olifant en Peptalking vinden dit leuk.
  21. Pollewop

Pollewop Belezen gebruiker

Ging best gemakkelijk eigenlijk. Ik heb vroeger nooit de verleiding of neiging gehad om drugs te gebruiken. Heb zelf voor een discotheek gewerkt en in Salou, dus ontkwam er eigenlijk niet aan. Serieuze relatie gehad van 13 jaar ook allemaal zonder. Nu heb ik inmiddels een nieuwe vriend, alweer 5 jaar die ook nooit in aanraking is geweest met.
    Voordat ik hem leerde kennen was ik Erg nieuwsgierig en heb toen MDMA gebruikt. Hem dat, toen we serieus iets kregen, ook verteld. Uiteindelijk hebben we toch samen een keer MDMA geprobeerd na alle mooie verhalen van mijn kant en nu plannen we nog steeds elke 3 maanden een samen-weekend in waarbij we dus gebruiken.

Familie weet hier niks van, alleen een heeeeeel goed bevriend stel die zelf ook af en toe iets nemen..

22. Sally Tessio

Sally Tessio Bewuste gebruiker Tripreporter

@Conjo Was je tijdens het typen toevallig ook onder invloed? :grimacing:

Ik ben zelf niet zo'n frequent gebruiker, maar gebruik op zijn tijd weleens uppers en wil meer gaan experimenteren met psychedelica in de nabije toekomst. Ik denk dat het uiteindelijk gewoon belangrijk is dat je eerlijk bent wanneer je met iemand date, dus ik zou het zelf nooit achterhouden. Dat betekent niet dat je alles onmiddellijk maar op tafel hoeft te gooien tijdens een date, dat verneukt überhaupt de hele dynamiek van het verkennen van elkaar.

Ik heb recent toevallig gedate met een meisje waar het topic op de eerste date al ter sprake kwam. Misschien dat ik de indruk wekte dat ik weleens wat gebruik. Ik heb toen gewoon eerlijk gezegd dat ik weleens xtc of speed gebruik en ook nog niet klaar ben met experimenteren. Zij was daar niet zo pleased mee, maar probeerde zich erin te verplaatsen en stond er voor open om er van een andere kant naar te kijken. Ze bleef echter bij haar vrij basic perspectief op harddrugs dat ze van huis uit had meegekregen. Ik denk dat ze op een leeftijd is waarop ze dat soort basic standpunten nog niet genoeg uitdaagt (ik ben 27 en zij is 19, naughty me :nomouth:). Uiteindelijk is het alleen op vriendschap uitgelopen, maar dat terzijde.

Wat relaties betreft, dat lijkt me duidelijk; als je in een relatie dat soort zaken achterhoudt dan doe je wat mij betreft echt iets verkeerd. Vertrouwen is het fundament van elke relatie. Uiteindelijk zal iemand je moeten nemen om wie je bent. Daar komt natuurlijk een beetje meebewegen bij kijken, maar ongewild veranderen omdat je karakter en/of gedrag je partner niet aanstaat is doelloos. Dan moet helaas de stekker eruit.

Roze olifant en ZERO- vinden dit leuk.
  23. partyhardyx

partyhardyx Experimenterende gebruiker

Ik ben altijd gelijk eerlijk over mijn drugs gebruik en over feesten. Als het ze niet aanstaat gaan ze maar weg. Of ik moet heel erg verliefd zijn, dan pas ik mezelf nog wel aan. Het liefst kom ik een jongen tegen met dezelfde hobby’s als ik, en dat we samen naar feestjes gaan enzo

SneeuwSnuiver en Quinn vinden dit leuk.
  24. SneeuwSnuiver

SneeuwSnuiver Bewuste gebruiker

Dat heb ik ook het liefst. Mijn vriend en ik gaan altijd samen naar feestjes en genieten dan samen van drugs.:redheart:
    Ik vind het heel fijn dat ik dat met hem kan delen, is toch wel een van de mooiste dingen om te doen samen!:lolol:

partyhardyx vindt dit leuk.
  25. partyhardyx

partyhardyx Experimenterende gebruiker

Hihi ja precies! Fijn dat jij dat wel hebt samen met je vriend hihi. Lekker genieten toch!
    Ik en mijn ex waren juist totaal niet zo. Hij was anti drugs. En ik een feestbeest. In het begin ging het nog wel goed. Maar op den duur merkte ik toch dat ik niet volledig mezelf bij hem kon zijn. Toen heb ik maar besloten het uit te maken. (Natuurlijk gingen er meerdere dingen niet lekker, niet persee alleen het feest/drugs gebied)

26. SneeuwSnuiver

SneeuwSnuiver Bewuste gebruiker

@partyhardyx ik hoop voor je dat jij ook op een dag de liefde van je leven gaat vinden, misschien wel op je favoriete feest!!:heartarrow:

partyhardyx vindt dit leuk.
  27. Bas

Bas Bewuste gebruiker

Als ik een date/partner heb, ja dan vertel ik er wel over. :tearsofjoy:

Quinn vindt dit leuk.
  28. Quinn

Quinn Bewuste gebruiker

No worry no worry.

29. Conjo

Conjo Belezen gebruiker

Haha ja zwaar

30. Sannetje

Sannetje Experimenterende gebruiker

Toen ik een relatie kreeg deden we geen druggs. We zaten daar helemaal niet in. Tot we techno meer ontdekten. Me vriendin ging vaak naar festivals ik kon vaak niet mee door mn werk. Zij ging voor het eerst xtc proberen en ik heb gelijk gezegt jou leven jou keuze ik vertrouw je, app me maar hoe het gaat en als er iets is mag je me altijd bellen. Jou relatie met mij is geen beperking in het ontdekken van dingen die je wil ontdekken. Dus geprobeerd en paar keer gedaan. Ik schrok wel een beetje van de filmpjes en zei dat ga ik nooit doen. Ze heeft me ook nooit aangespoort of proberen over te halen. Tot ik ook nieuwsgierig werd, en op ADE me eerste xtc pil nam en daarbij voor het eerst druggs. Nu doen we het altijd samen en zou niets liever willen. We werken goed samen.

Moraal van het verhaal is dat we elkaar laten en ons eigen ding doen, onze relatie weerhoud ons niet van dingen doen die de ander niet zou doen. Vertrouwen is een must!

En ja tijdens me eerste keer heb ik haar 100 keer gevraagd: WAAROM HEB JE ME NIET OVERGEHAALD DIT IS GEWELDIG WTF!?!
    hahahaha

Quinn vindt dit leuk.
  31. Quinn

Quinn Bewuste gebruiker

Grappige ervaring en manier van ontdekken door een relatie. Relaties gaan voor een heel groot deel om vertrouwen hebben en dat is er bij vele te weinig. nice dat de vertrouwens percentages boven de 73% liggen bij jullie.

Roze olifant en Sannetje vinden dit leuk.
  32. Bas

Bas Bewuste gebruiker

<3

33. MDMAZING

MDMAZING Bewuste gebruiker

Heb nog nooit een vriendin gehad of een date. Ben te druk met feesten, totaal geen tijd voor.

34. Quinn

Quinn Bewuste gebruiker

tijd hebben maar het niet daaraan willen spenderen is iets anders dan geen tijd voor hebben. soms vind je ook een leuke meid op een festival :P ach ja liefde is soms moeilijk te zoeken

Roze olifant, MDMAZING en TechnoChicken vinden dit leuk.
  35. MDMAZING

MDMAZING Bewuste gebruiker

Nou ben ik ook niet de knapste hoor.. met zo een graftakke hasses als ik snap ik het wel dat ik geen vriendin heb. :P Maar dat is een ander verhaal. :P

Roze olifant en Bas vinden dit leuk.
  36. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Volgens mij sluit het ene het andere niet uit, valt best te combineren.

37. Quinn

Quinn Bewuste gebruiker

Iedereen is mooi op zijn eigen manier, kijk een beetje uiterlijk mee hebben is fijn maar uiteindelijk bepaald je innerlijk of je een lange of een korte relatie met iemand hebt. Ik hou als motto, Voor ieder is er 1 zolang je de juiste afslag maar pakt.

AphexTwin, Roze olifant en De Dunne vinden dit leuk.
  38. De Dunne

De Dunne Badass junkie Donateur De Leukste Thuis!

Mooi gesproken!

39. Roze olifant

De ideale combi inderdaad. :sunglasses: Niet echt heel veel persoonlijke ervaring mee, maar de paar festivals die ik samen met mijn ex heb beleefd vallen toch wel in de top 5 mooiste MDMA-momentjes. (Hij had verder niks met drugs though, alleen sporadisch een pilletje, voor een trip heb ik 'm nooit kunnen overhalen.)

Sannetje vindt dit leuk.
  40. Casaan

Casaan Belezen gebruiker

Ja, ik vertel het altijd. Misschien niet op de eerste date maar zeker de tweede of derde. Acceptatie van drugsgebruik nadat je samenwoont is een stuk lastiger dan voordat je relatie is begonnen. Ik vraag mezelf af of ik drugsgebruik wil laten voor deze specifieke persoon, wanneer het antwoord daarop nee is dan is mijn belang om het te vertellen een stuk sterker. Hierbij moet ik wel opmerken dat het in stand houden van een verslaving makkelijker is wanneer je deze regel volgt.

Ik dacht eerlijk te zijn geweest, pas nadat ik hetgeen wat ik vertelde ging vergelijken met hetgeen ik deed kwam ik erachter dat ik niet zo eerlijk was als ik dacht. Ook hier komt het verslavingsaspect om de hoek kijken.

Zie ook mijn antwoord op je eerste vraag. Wanneer je partner niet achter drugsgebruik staat en jij vind jezelf niet verslaafd omdat je sterk genoeg bent om datgene te nemen waar je zin in hebt met de juiste tussenposen? DUMPEN. Je partner staat niet achter jouw levensstijl en kan derhalve (in mijn opinie) onvoldoende bieden om je een compleet leven te bieden.
    Wanneer je partner niet achter je drugsgebruik staat en jij vind jezelf wel verslaafd maar je bent sterk genoeg om je verslaving het hoofd te bieden? DUMPEN. Je partner begrijpt je verslaving niet en zal je steunen terwijl je het zelf op moet gaan lossen. Je vaart er zelf wel bij en je partner niet. Hierbij ga ik uit van verliefdheid, liefde, houden van en voor je partner door het vuur willen gaan. Wanneer je verslaafd bent weet je wat ik bedoel, zo'n partner is goud.

En toch, wil je dat wel echt?

In mijn geval, ik gebruik drugs en vertel er niet over. Daarom zit ik op dit forum. Mijn partner werkt in het ziekenhuis, ziet de extremen van drugs en alcohol gebruik. Keurt daarmee alcohol en drugs af terwijl ik alcohol gebruik als vlucht uit mijn leven zie en drugs als ontdekkingsreis. Zolang ik mijn partner niet vertel wat ik doe is het prima. Daardoor is de set en setting vaak wat lastiger, daar heb ik anderen voor nodig. De vrijheid om te experimenteren heb ik wel, denk ik. Dat weet ik namelijk niet zeker aangezien ik het niet besproken heb.

Ergo: wees open en eerlijk naar potentiele partners, altijd. Je kan zomaar je leven delen met diegene. Dan wil je wel jezelf kunnen zijn.

Laden...