• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Vervanger voor XTC (MDMA)

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Ketamingos

Newbie
Ik ben op zoek naar iets wat de vergelijkbare effecten heeft van XTC, zonder dat ik met het gebruik hiervan mijn serotonine voorraad aantast. Ik hoop dat jullie ideeën hebben. :)

Rivalrie

Wijs gebruiker
Las dat dat gevaarlijk kan zijn als je ook zo nu en dan XTC gebruikt, ivm serotoninesydroom. Ervaringen mee?
Ja ik gebruik heel soms kanna. Je kan het snuiven en smaakt naar thee :). Voelt een beetje als mdma gemixt met coke maar dan light....

Ketamingos

Newbie
Ja ik gebruik heel soms kanna. Je kan het snuiven en smaakt naar thee :). Voelt een beetje als mdma gemixt met coke maar dan light....
Toevallig ook ervaring met 2-CB? zo ja, wat zijn uw ervaringen hiermee en is het eventueel een goede vervanger voor XTC?

Doffert

Experimenterende gebruiker
Toevallig ook ervaring met 2-CB? zo ja, wat zijn uw ervaringen hiermee en is het eventueel een goede vervanger voor XTC?
In lage doseringen lijkt het een beetje op mdma light naar mijn mening. helemaal met een klein snuifje speed erbij om de bodyload op te vangen.

Cerberus

Bewuste gebruiker
2C-B ontbreekt het zeer energetische van MDMA, maar geeft wel een euforisch gevoel, net zoals veel psychedelica op lage doseringen. Het maakt je ook gevoeliger voor prikkels omdat het psychedelisch is, in tegenstelling tot MDMA die je minder gevoelig maakt voor prikkels uit de omgeving. Een lage dosis (8 mg?) is wel je best shot denk ik om een gelijkaardig effect te hebben zonder aan je serotoninesysteem te prutsen. En zal je niet teveel overprikkelen. Meestal bij lage doseringen 2C-B is gelijk wat je doet (zitten, dansen) wel chill.
Kanna is een SSRI trouwens, prutst dus wel beetje met serotonine, en dus gevaarlijk om rond dezelfde periode als XTC te gebruiken.

Anjadebij

Newbie
2C-B ontbreekt het zeer energetische van MDMA, maar geeft wel een euforisch gevoel, net zoals veel psychedelica op lage doseringen. Het maakt je ook gevoeliger voor prikkels omdat het psychedelisch is, in tegenstelling tot MDMA die je minder gevoelig maakt voor prikkels uit de omgeving. Een lage dosis (8 mg?) is wel je best shot denk ik om een gelijkaardig effect te hebben zonder aan je serotoninesysteem te prutsen. En zal je niet teveel overprikkelen. Meestal bij lage doseringen 2C-B is gelijk wat je doet (zitten, dansen) wel chill.
Kanna is een SSRI trouwens, prutst dus wel beetje met serotonine, en dus gevaarlijk om rond dezelfde periode als XTC te gebruiken.
2cb gebruikt toch geen serotonine?

Cerberus

Bewuste gebruiker
Ja, dat staat er, zonder aan je serotoninesysteem te prutsen :) (het werkt wel op je serotoninereceptoren, maar dat is niet erg).
(Ps: complimenten voor je Supaplex avatar :grin:)

Chillax

Bewuste gebruiker
Vergelijkbare effecten ga je niet zo snel vinden, MDMA/XTC is daarin wel one of a kind.

Sommige dingen komen in de buurt maar zijn toch anders, desondanks ook leuk. Het is verstandig dat je naar een alternatief kijkt, want om de paar weken MDMA nemen is niet verstandig.

Psychische middelen op lage dosering zoals LSD en 2C-B zijn opties maar pas hier mee want je kunt er ook behoorlijk slecht op gaan zeker op een feest. LSD is simpel gezegd een soort kunstmatige serotonine maar net even anders. Het past dus ook in je serotonine receptor zonder je eigen serotonine voorraad aan te spreken. Maar omdat het niet 100% hetzelfde is, krijg je errors zoals het verkeerd interpreteren van beelden en geluid. Op lage dosis heb je hier geen last van en heb je zeker een mood lift en hogere waardering voor muziek... Maar verwacht geen love gevoel zoals bij MDMA.

Deze vraag is overigens al 100 keer gesteld hier, dus als je even zoekt vind je nog veel meer antwoorden en suggesties.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan