Vervanger voor xtc

G

Goud

Gast
Hallo allemaal,

Voordat ik mijn vraag stel wil ik eerst wat achtergrondinformatie delen zodat jullie mij snappen (het begint bij wiet maar mijn vraag gaat over xtc). Sinds een paar weken heb ik na het roken van een joint erge last van hartkloppingen en een verkeerde ademhaling. Het enige wat ik dan wil doen is in bed liggen en slapen. Dit is nu 4 tot 6 keer gebeurd en ik blijf voorlopig even van de jointjes af. Wel vraag ik me af waardoor dit komt. Gebruik geen medicijnen/alcohol en heb ook geen stress. Heb 3 jaar lang bijna elke dag normaal een jointje kunnen roken en nu dit.

Daarnaast ga ik regelmatig naar een festival en gebruik ik 1 keer in de 3 maanden dus xtc. Dit is tot op vandaag altijd goed gegaan, en sinds het zo slecht gaat met roken van wiet heb ik geen xtc meer gebruikt. Over een paar weken is er weer een feestje en ben ik van plan weer xtc te gebruiken. Nu vraag ik me af of dit wel een goed idee is. Ik weet wat mijn lichaam kan hebben en gooi ook niet in 1 keer een hele pil achterover, maar aangezien ik opeens hartkloppingen krijg van wiet weet ik niet of ik dit ook ga krijgen door xtc. Ik begrijp dat het logische antwoord is om dan maar gewoon niks te gebruiken, maar ik vraag me alleen af of hier meer mensen last van hebben. Voorlopig stop ik met het roken van wiet.

Verder vraag ik me af of er anders een vervanger is van xtc, wat een beetje soortgelijke effecten geeft maar wat niet zo'n erge invloed heeft op je hart. (ik weet niet of misschien alle drugs deze invloed hebben, daarom vraag ik het maar).

Snelle peppie

Experimenterende gebruiker
Ik begrijp dat het logische antwoord is om dan maar gewoon niks te gebruiken, maar ik vraag me alleen af of hier meer mensen last van hebben

Je geeft idd zelf al het antwoord, ik ben geen persoon met groot medisch verstand maar hoor vaker van mensen dat 'miauw' erg op XTC lijkt. Maar je hebt dan minder last van de grote pupillen en strakke kaken etc.
Hoe het overigens met die nadelege effecten van wiet zit durf ik niet te zeggen, het zal waarschijnlijk te maken hebben met vernauwde of vergrote bloedvaten. Hopelijk zijn er meer mensen met betere kennis, ben er zelf ook wel benieuwd naar!

Anunnaki

Wijs gebruiker
Voor zover ik weet zijn hartkloppingen een veel voorkomend effect met wiet, als je je hier echt zorgen over maakt zou ik gewoon geen XTC nemen en ook geen vervangend middel. Je kan natuurlijk ook gewoon tot die tijd geen wiet meer roken zodat je met een goeie mindset en zonder zorgen aan XTC kan beginnen, wat overigens best belangrijk is.

Pure M

Newbie
Je geeft idd zelf al het antwoord, ik ben geen persoon met groot medisch verstand maar hoor vaker van mensen dat 'miauw' erg op XTC lijkt. Maar je hebt dan minder last van de grote pupillen en strakke kaken etc.
Hoe het overigens met die nadelege effecten van wiet zit durf ik niet te zeggen, het zal waarschijnlijk te maken hebben met vernauwde of vergrote bloedvaten. Hopelijk zijn er meer mensen met betere kennis, ben er zelf ook wel benieuwd naar!

Als je met "miauw" mephedrone / 4mmc / 3mmc bedoelt raad ik dit al helemaal af. Dit werkt nog heftiger op je hart en bloedsomloop. Denk zelf dat XTC met een goede mindset het meest verstandige is.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Voordat ik mijn vraag stel wil ik eerst wat achtergrondinformatie delen zodat jullie mij snappen (het begint bij wiet maar mijn vraag gaat over xtc). Sinds een paar weken heb ik na het roken van een joint erge last van hartkloppingen en een verkeerde ademhaling. Het enige wat ik dan wil doen is in bed liggen en slapen. Dit is nu 4 tot 6 keer gebeurd en ik blijf voorlopig even van de jointjes af. Wel vraag ik me af waardoor dit komt.
Waarschijnlijk is het blowen een keer slecht gevallen en dan ga je je al (onbewust) druk maken als je weer gaat blowen, en aangezien blowen het gevoel van het moment versterkt geraak je dan in een soort angstaanval met hyperventilatie.

Snelle peppie

Experimenterende gebruiker
Als je met "miauw" mephedrone / 4mmc / 3mmc bedoelt raad ik dit al helemaal af. Dit werkt nog heftiger op je hart en bloedsomloop. Denk zelf dat XTC met een goede mindset het meest verstandige is.

Ik geef je gelijk heb het nog nooit op, mischien een halfje een idee, gewoon netjes 1,5 milligram × lichaamsgewicht.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Blowen zorgt niet voor hartkloppingen, althans zelden. Wel versterkt het zoals @acht.zes je gevoel en dan kun je al snel angstig worden, hyperventilatie krijgen en het idee hebben dat je enorme hartkloppingen hebt.

Waarschijnlijk is er dus weinig aan de hand. Zou je echter wel hartkloppingen hebben, dan is de kans daarop veel groter met xtc dan met wiet.

Daarbij, alles wat een vergelijkbaar effect aan xtc geeft, is sowieso een aanslag op je hart en bloedvaten. Mauw (4-MMC, haat de achterlijke naam miauw persoonlijk maargoed), is een cathinone en laat die nou juist extra vaatvernauwend zijn en extra toxisch voor je hart. @Snelle peppie , waarom ga je iets aanraden waarvan je de precieze werking en risico's niet kent?

Anunnaki

Wijs gebruiker
Blowen zorgt niet voor hartkloppingen, althans zelden.
Dit is geen direct effect? Ik ken namelijk bijna niemand die hier geen last van heeft, en dan spreek ik over mensen die net beginnen of al 20 jaar blowen.

Maar goed ik ben ook geen expert, ik zelf verneem het ook met blowen maar iedereen is natuurlijk anders, kan puur toeval wezen.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Dit is geen direct effect? Ik ken namelijk bijna niemand die hier geen last van heeft, en dan spreek ik over mensen die net beginnen of al 20 jaar blowen.

Maar goed ik ben ook geen expert, ik zelf verneem het ook met blowen maar iedereen is natuurlijk anders, kan puur toeval wezen.
Blowen verhoogd je hartslag wel een beetje, maar het voelt vooral heftiger dan het werkelijk is.

Rebell

Wijs gebruiker
Sinds een paar weken heb ik na het roken van een joint erge last van hartkloppingen en een verkeerde ademhaling.

Het is een veel voorkomend iets en hoeft niet psychisch zijn.
Ik rookte vroeger ook altijd.
Maar nu heel af en toe en bij de eerste joint of 2 krijg ik hartkloppingen.
Als ik daarna door blow heb ik er geen last meer van.

Maar stop ik weer een paar weken dan krijg ik het weer.
Heb hier veel onderzoek naar gedaan.
Dit hier onder is wel interessant om te lezen:

Screenshot_20181109-075959_Chrome.jpg

https://www.royalqueenseeds.nl/blog-hoe-cannabis-een-hoge-bloeddruk-beinvloedt-n607

"Interessant is dat wanneer je voor het eerst cannabis consumeert, je bloeddruk en hartslag omhoog gaan. De volgende keer dat je het gebruikt, kun je je hand op je borst houden om dit te ervaren. Je ontwikkelt echter gauw een tolerantie na een paar weken. Na herhaaldelijk gebruik, verlaagt cannabis zelfs zowel de hartslag als de bloeddruk"

Dus dan is het uit mijn bloed en dan ga ik weer roken dan gebeurd er dit.
Maar dan na een langere tijd roken verlaagt het weer.

Laatst bewerkt:
Bovenaan