Vervuiling in research chemicals: laat jij je spul testen?

Laat jij je rc's testen?

• Ja, altijd

Stemmen: 1 3,6%
  • Ja, soms

Stemmen: 4 14,3%
  • Ja, een keertje gedaan

Stemmen: 4 14,3%
  • Nee, maar ik ben het wel binnenkort van plan

Stemmen: 7 25,0%
  • Nee, ik wist niet dat het kon

Stemmen: 7 25,0%
  • Nee, ik heb een goede vendor waarbij dat niet nodig is

Stemmen: 5 17,9%

• Totaal aantal stemmers
    28
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Neo-Shulginist

Badass junkie
Op de meeste websites van research chemical vendors staat dat de middelen '99% zuiver' zijn, aangedikt met wat stockfoto's van labjassen, glaswerk en wetenschappers met veiligheidsbrillen op. Research chemicals hebben dan ook vaak de reputatie om goed van kwaliteit te zijn, omdat het legaal is. Maar mijn ervaring is wel anders.

Onlangs nog had ik pillen 2-FMA waar een onbekende stof in zat en de grondstof voor 2-FMA. Ik heb wel eens pillen 4-AcO-DMT gehad waarin geen 4-AcO-DMT zat, maar wel psilocine en drie andere onbekende stoffen. Een vriend van me heeft wel eens zegels 2C-E besteld (wat ik überhaupt verrassend vond omdat je best veel 2C-E nodig hebt voor een trip en dat niet zo snel op een zegel past); daar bleek 4-FA op te zitten. Dat laatste was eigenlijk wel de meeste bizarre testuitslag van een rc die ik heb gehoord.

Laat jij je rc's wel eens testen? En komt daar dan altijd uit wat je had verwacht?

Alakazam

Bewuste gebruiker
Ik heb onlangs voor het eerst een bestelling RC's gedaan. Ik heb, ondanks mijn goede voornemen, de 4-HO-MET die ik heb besteld niet getest en wel genomen. Je gaat er toch (onterecht) van uit dat een legaal verkooppunt een punt is waar je meer vertrouwen uit kan putten dan een website op het darkweb of een straatdealer. De 4-HO-MET die ik heb genomen voelde eigenlijk exact zoals ik verwacht had, 20 mg voelde voor mij als ongeveer dertien gram truffels. Je weet het nooit, maar ik vermoed dat dit daadwerkelijk de goede stof was.

Ik heb ook 1p-LSD besteld, maar ik was verbaasd toen ik het zakje opende. Er zaten zowel witte als gele blotters in. Dit terwijl het dezelfde bestelling van hetzelfde product was. Het kan natuurlijk een andere batch zijn, maar aangezien hier onlangs een topic in de rondte ging over vervuilde 1p-LSD blotters ga ik deze toch maar laten testen. Ik zal de uitslag hier wel posten als het zo ver is (en ik er aan denk).

RC's vind ik sowieso een heel bijzonder juridisch gebied. Hoe is het toch mogelijk dat nieuwe stoffen waar relatief weinig of zelfs geen onderzoek naar is gedaan legaal verkrijgbaar zijn, maar dat drugs die decennia lang veilig gebruikt zijn nog steeds illegaal zijn.

Memento

Belezen gebruiker
Ik heb in de ‘6apb crisis’ mijn poedertje een keer weg gebracht, hier zat 6apb+5apb in. Kwantiteit weet ik niet, maar meen ergens gelezen te hebben dat er vaak een restje 5apb in kan zitten.

Pipo982

Newbie
Ik heb in de ‘6apb crisis’ mijn poedertje een keer weg gebracht, hier zat 6apb+5apb in. Kwantiteit weet ik niet, maar meen ergens gelezen te hebben dat er vaak een restje 5apb in kan zitten.
Dit heb ik inderdaad ook een paar keer voorbij zien komen. Meen me te herinneren dat het een restant van het productieproces is o.i.d.

Mrloverdj

Wijs gebruiker
Op de meeste websites van research chemical vendors staat dat de middelen '99% zuiver' zijn, aangedikt met wat stockfoto's van labjassen, glaswerk en wetenschappers met veiligheidsbrillen op. Research chemicals hebben dan ook vaak de reputatie om goed van kwaliteit te zijn, omdat het legaal is. Maar mijn ervaring is wel anders.

Onlangs nog had ik pillen 2-FMA waar een onbekende stof in zat en de grondstof voor 2-FMA. Ik heb wel eens pillen 4-AcO-DMT gehad waarin geen 4-AcO-DMT zat, maar wel psilocine en drie andere onbekende stoffen. Een vriend van me heeft wel eens zegels 2C-E besteld (wat ik überhaupt verrassend vond omdat je best veel 2C-E nodig hebt voor een trip en dat niet zo snel op een zegel past); daar bleek 4-FA op te zitten. Dat laatste was eigenlijk wel de meeste bizarre testuitslag van een rc die ik heb gehoord.

Laat jij je rc's wel eens testen? En komt daar dan altijd uit wat je had verwacht?
Ondanks dat ik het wist.. schrik ik er wel van nu de feiten daar zo staan.

Ik begrijp DF maar vind het nog steeds superfrustrerend legaal bestellen bij een vendor nu net zoveel risico geeft als een straatdealer.
En dat vragen hier naar een betrouwbare niet mag. Alsnog een soort illegaal.

Heel stom, maar ging er vanuit dat je RC's niet kon laten testen.

Geld dit voor alle rc's? Hoe zit het met bv benzo's

Neo-Shulginist

Badass junkie
Heel stom, maar ging er vanuit dat je RC's niet kon laten testen.

Geld dit voor alle rc's? Hoe zit het met bv benzo's
Nouja dat is eigenlijk ook een belangrijke reden dat ik deze post aanmaak. Niet iedereen weet dat je rc's kan laten testen of dat het nodig is :wink:

Bij rc's kan alleen niet verteld worden hoe sterk een poeder is is of hoeveel ervan zit op een zegel of in een pil. Daarvoor is referentiemateriaal nodig en dat is te duur voor research chemicals die bijna niet gebruikt worden.

Benzo's worden soms wel en soms niet getest. Soms wordt het gezien als een geneesmiddel (wordt niet getest) en soms als een NPS (wordt wel getest). Dat hangt ook een beetje af van de testcaciteit die in die week beschikbaar is. Niet alle samples kunnen altijd naar het lab opgestuurd worden. Nu is er meer dan genoeg capaciteit omdat het niet zo druk is vanwege corona. Ik mocht laatst zelfs drie samples laten opsturen naar het lab (al had ik daar niet genoeg voor meegenomen).

Als je twijfelt kan je van te voren altijd even bellen om het te vragen of iets getest wordt of niet.

Gympie

Badass junkie
het enige dat ik ooit heb laten testen is diphenidine,dat bleek het ook daadwerkelijk te zijn.
dat was na een gruwelijke ervaring waar ik zeker drie kwart jaar bezig was mee was om van te herstellen.
ik vroeg me echt af of het nog goed zou komen.
na een vol jaar kon ik echt zeggen dat het helemaal over was.
helaas heb ik de 3-meo-pcp uit het verhaal niet laten testen.
niet zo handig want dat was ook een nieuw zakje.. dat heb ik daarna ook nooit meer aangeraakt.
ik weet nog steeds niet wat er nou precies aan de hand was.

mocht je nieuwsgierig zijn:

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik heb dit topic laten zien aan iemand die er ook een paar heeft, uit zo'n assorti probeer bundeltje, hij is benieuwd hoe ze jou verkocht zijn, dus aantal mg.'s (en welke kleur?)
Sorry ik zoek al een beetje de grens op zo omdat je eigenlijk testuitslagen niet mag delen van het DIMS. Op dit fora kan ik ook niet over vendors praten. Dus ik ben al snel verplicht om je te informeren met dooddoeners zoals 'je kan beter niet je drugs via internet testen'. Sowieso kan dat leiden tot schijnveiligheid omdat pillen soms op elkaar lijken, of omdat als de pil niet lijkt op een ander dat de gedachte dan is 'oh dan zal het wel goed zijn'.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Juun

Dopemonster

Bewuste gebruiker
Ik was er ééntje zovan, testen? Neuhhoor gwn gebruiken die handel.... tenminste bij clona dan en een paar andere middeltjes. Voor de rest vertrouwde ik niet alles blindelings😂

vader

Experimenterende gebruiker
Sorry ik zoek al een beetje de grens op zo omdat je eigenlijk testuitslagen niet mag delen van het DIMS.
Ah oké, dat was mij niet bekend.
De eigenaar van deze pillen was specifiek op zoek naar een middel waarmee hij een studie hoopt te kunnen afronden, en heeft een paar populaire middelen uitgekozen om uit te proberen, eigenlijk alles wat de concentratie en focus verbeterd.
Hij heeft de gewoonte om pillen/ pallets te proeven door er even op te sabbelen (walgelijke gewoonte als je het mij vraagt) en zijn geteste 25mg (halve 50mg) 2-FMA pil had een uitgesproken sterke chemische smaak met prikkelende sensatie in de mond/tong.
En dan kom ik hier jouw testuitslag tegen van een 2-FMA pil met o.a. nog niet geheel uitgereageerde grondstof sporen.
Grondstofsporen... bijtende/prikkelende sensatie in de mond... Vandaar mijn vraag.
Restant is inmiddels al weggegooit, dus het doet er ook niet meer toe (hij vond de 2-FMA veel te speedy)

Laatst bewerkt:

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ah oké, dat was mij niet bekend.
De eigenaar van deze pillen was specifiek op zoek naar een middel waarmee hij een studie hoopt te kunnen afronden, en heeft een paar populaire middelen uitgekozen om uit te proberen, eigenlijk alles wat de concentratie en focus verbeterd.
Hij heeft de gewoonte om pillen/ pallets te proeven door er even op te sabbelen (walgelijke gewoonte als je het mij vraagt) en zijn geteste 25mg (halve 50mg) 2-FMA pil had een uitgesproken sterke chemische smaak met prikkelende sensatie in de mond/tong.
En dan kom ik hier jouw testuitslag tegen van een 2-FMA pil met o.a. nog niet geheel uitgereageerde grondstof sporen.
Grondstofsporen... bijtende/prikkelende sensatie in de mond... Vandaar mijn vraag.
Restant is inmiddels al weggegooit, dus het doet er ook niet meer toe (hij vond de 2-FMA veel te speedy)
Ik heb 2-FMA nooit in mijn mond gehad maar dergelijke middelen kunnen mogelijk zelf ook een sterke chemische smaak met prikkelende sensatie bewerkstelligen.

Krypt0nite

Bewuste gebruiker
Ook van plan dit nu wel te gaan doen.

Ik heb bijvoorbeeld van twee verschillende vendors 3-fa verkregen.

De ene : Is heerlijk, ruikt niet zo chemisch, branden in neus valt mee en een dikke dopamine boost.

De andere : Ruikt veel chemischer, brand verschrikkelijk en voelt veel meer speedy en mindere dopamine boost.

Laatst bewerkt:

vader

Ik heb 2-FMA nooit in mijn mond gehad maar dergelijke middelen kunnen mogelijk zelf ook een sterke chemische smaak met prikkelende sensatie bewerkstelligen.
Uiteraard, alles wat er geprobeerd is door hem had een nare chemische smaak (vrij logisch lijkt me) bijt maar eens een paracetamol kapot.
Maar de 2-FMA pil was schijnbaar wel heel uitgesproken, vandaar.
Er is ook uiteindelijk geen één door de test gekomen, hij houdt het bij een laag gedoseerde modafinil.
Ik heb zelf ooit een stoppen-met-roken kuurtje gehad (meerdere; Zyban, Champix etc.) en had toen pillen met zo'n cellulose omhulling; als je die doormidden deed , wat eigenlijk niet de bedoeling was, (ik beet ze doormidden, ze waren keihard) had de binnenkant een sterk verdovend effect op mijn tong.
Dacht toen nog dat het wellicht een leuk versnijdingsmiddel voor coke kon zijn, maar die pillen zijn gigantisch duur dus dat zal ook niet opschieten.

Laatst bewerkt:

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ook van plan dit nu wel te gaan doen.

Ik heb bijvoorbeeld van twee verschillende vendors 3-fa verkregen.

De ene : Is heerlijk, ruikt niet zo chemisch, branden in neus valt mee en een dikke dopamine boost.

De andere : Ruikt veel chemischer, brand verschrikkelijk en voelt veel meer speedy en mindere dopamine boost.
Ja goed idee! Sowieso is het altijd verstandig om een drug te testen als de kleur, geur of textuur ineens anders zijn. Het hoeft niet altijd te duiden op dat er iets ernstigs mis is met de sample. Zo zitten er vaak nog oplosmiddelen in die een sterke geur hebben of gaat het om heel kleine trace-amounts van precursors. In principe is het nooit echt goed als een drug sterk ruikt. Zuivere speed is gewoon een geurloos en wit kristal, maar zo krijg je het haast nooit van de dealer.

Dat komt door de suboptimale omstandigheden in laboratoria, de druk waaronder de laboranten staan en het gebrek aan kennis of veiligheidsmaatregelen wat ze hebben. Ook research chemicals worden echt in schimmige productielocaties geproduceerd. Het is allemaal heel schimmig. Veel wordt niet bekendgemaakt over de herkomst van de chemicaliën, maar dat is dus juist het probleem.

Het weinige wat bekend is over rc-labs is slecht schoongemaakte productielocaties waar mensen met verouderde apparatuur allerlei verschillende chemicaliën op industriële schaal naast elkaar hebben liggen. Wat grofweg het laatste decennium dus is gebeurd is dat samples drugs steeds complexer zijn geworden. Vroeger in de tijd dat August de Loor nog met druppeltestjes op feestjes xtc-pillen stond te checken was het vooral de vraag of er misschien een andere drug in zat. Tegenwoordig zijn samples vaak vervuild met een mengsel van andere drugs. Dat maakt het lastig om te zien wat er in zit.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Om een voorbeeld te geven van hoe 'professioneel' het er aan toe gaat bij de meest beroemde vendor die er is geweest, maar die is opgerold door de politie. Op de vrijgegeven beelden zie je dus gewoon een bureautje met daarop postvakjes met tientallen verschillende drugs. Sommige van die middelen zijn al actief in hoeveelheden minder dan 1 milligram. Niet ver van het postvakje van 25-NBOMe liggen de tryptamines. Maar als je per ongeluk aMT mengt met een klein beetje dan kan dat zomaar dodelijk zijn. Het lijkt erop dat alles gewoon op dezelfde weegschaal wordt afgewogen. Dat is natuurlijk een risico op kruisbesmetting. Vooral omdat de lepels met poeder er ook nog liggen. Wat dat betreft is het een wonder dat deze vendor de reputatie nog nooit een geval van mislabelling te hebben gehad. Want wat ook nog kan gebeuren is dat een medewerker gewoon een fout maakt en per ongeluk de verkeerde drug in een zakje loopt te scheppen.

Wat er mis kan gaan:
-Een vergissing bij het verpakken
-Kleine kruimels van zeer potente drugs die rondslingeren
-Slechte hygiënemaatregelen
-Geen voorzorgsmaatregelen voor fouten
-Geen dubbelcheck om de kwaliteit te garanderen

Je weet niet hoe research chemicals gemaakt worden, of hoe ze opgeslagen, verwerkt en verpakt worden. Dat is een belangrijke reden om wantrouwend te zijn, denk ik.

Schermafbeelding 2021-04-25 om 17.59.05.png

Laatst bewerkt:

Neo-Shulginist

Badass junkie
En dan heb ik het nog niet eens over het probleem met grondstoffen. Want waar haal je die vandaan? Veel van die grondstoffen en oplosmiddelen zijn (semi-)gereguleerd. Dus als je daar grote hoeveelheden van gaat kopen dan wek je de interesse van justitie. Daar heb je geen zin in want zelfs als je dingen doet die legaal zijn dan kan vanwege een verdenking op drugsproductie al beslag genomen worden op allerlei goederen en de productie worden stilgelegd. Daardoor kan het haast niet anders dan dat dit soort grijze markt producenten hun grondstoffen en oplosmiddelen proberen te verhullen. Daardoor wordt controle op de kwaliteit ook een stuk minder. Dat is een probleem want een vervuiling in een grondstof kan na de synthese mogelijk heel giftige producten produceren.

Krypt0nite

Bewuste gebruiker
Om een voorbeeld te geven van hoe 'professioneel' het er aan toe gaat bij de meest beroemde vendor die er is geweest, maar die is opgerold door de politie. Op de vrijgegeven beelden zie je dus gewoon een bureautje met daarop postvakjes met tientallen verschillende drugs. Sommige van die middelen zijn al actief in hoeveelheden minder dan 1 milligram. Niet ver van het postvakje van 25-NBOMe liggen de tryptamines. Maar als je per ongeluk aMT mengt met een klein beetje dan kan dat zomaar dodelijk zijn. Het lijkt erop dat alles gewoon op dezelfde weegschaal wordt afgewogen. Dat is natuurlijk een risico op kruisbesmetting. Vooral omdat de lepels met poeder er ook nog liggen. Wat dat betreft is het een wonder dat deze vendor de reputatie nog nooit een geval van mislabelling te hebben gehad. Want wat ook nog kan gebeuren is dat een medewerker gewoon een fout maakt en per ongeluk de verkeerde drug in een zakje loopt te scheppen.

Wat er mis kan gaan:
-Een vergissing bij het verpakken
-Kleine kruimels van zeer potente drugs die rondslingeren
-Slechte hygiënemaatregelen
-Geen voorzorgsmaatregelen voor fouten
-Geen dubbelcheck om de kwaliteit te garanderen

Je weet niet hoe research chemicals gemaakt worden, of hoe ze opgeslagen, verwerkt en verpakt worden. Dat is een belangrijke reden om wantrouwend te zijn, denk ik.

Bekijk bijlage 20623

Zo is een foutje snel gemaakt idd.
Bizar.

vader

Heel de chemische industrie is een vuile stinkende bende.
Heb zelf in de chemie gewerkt, en ook bij grote jongens (b.v. Dow, Sabic, Shell) zie je als je op de juiste plaatsen kijkt één grote bende.
Locaties waar er verpompt wordt blijf je bijna aan de grond vastgekleefd staan, vol met kleverige vloeistoffen/ drab en harsachtige afzettingen, kristalvorming met opstapelingen van grote brokken mysterieus ogend materiaal, heel de omgeving aangetast door de dampen, metalen bordesjes die elke 2 jaar vervangen worden omdat ze dan al één en al roest zijn enz.
IBC's met chemie die opgeslagen zijn/ stilstaan zijn niet zo'n probleem, maar als ze door een heftruck opgepakt worden begint de dop met ontluchting zijn werk te doen en laat een zweem van zijn lading in dampvorm vrij, Vuig ruikend, soms uniek niet te plaatsen of soms zelfs heerlijk geurende.
Maar laat je niet voor de gek houden door de heerlijke amandel of bloemengeur; carciogeen, reprotoxisch en mutageen labels everywhere.
En nu heb ik het over legale, gecontroleerde West-Europese chemische industrie die aan strenge voorschriften moet voldoen en constant gemonitord wordt door allerlei instanties en omgevingsdienst.
Maar wel regelmatig een onderhoudsstop en dan wordt er vaak ook een grote schoonmaak gedaan, dat scheelt.

En dan heb je de farmaceutische industrie, daar wordt een stuk schoner gewerkt, ook omdat het echte vuile werk vaak al bij de producent vd gronstoffen is gedaan.

En dan heb je een RC lab in China, wat eigenlijk farmaceutische industrie hoort te zijn, maar zonder toezicht van externen zijn werk kan doen.
Dan mag je blij dat ze iig nog de hygiene van een europese chemiereus hanteren, maar de tranen schieten je in de ogen als je sommige van die filmpjes ziet.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan