Verwerking van oude liefde

Relmuis

Wijs gebruiker
Had ik maar eerder...
Als ik nou...

Ik ken de vragen maar die brengen me nergens.
Je hebt je best gedaan maar sommige dingen heb je niet in de hand.
Zou hij het je kwalijk hebben genomen?

Gemberthee

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Komende 2 april is hij 10 jaar dood.

Heb nu al jaren een nieuwe relatie met een Parijzenaar.

Maar ik denk bijna iedere dag nog aan hem en voel me schuldig over mijn nieuwe relatie.

Bijna iedere keer dat we in zijn appartement in Parijs zijn loop ik naar het crematorium op Père Lachaise waar hij gecremeerd is.

Dan laat ik wat bloemen achter op de jardin de souvenir.

Hoewel ik hem dood in zijn hospice kamer gevonden heb was ik er niet bij toen hij daadwerkelijk stierf.

Was die dag wat later gegaan (het was een hele reis van buiten Parijs). Kan nog steeds niet omgaan met het schuldgevoel.
Oh lieverd! Schuldgevoel dient je alleen als je daadwerkelijk schuld hebt. In alle andere gevallen is het destructief. Doe dat jezelf alsjeblieft niet aan. Dat verdien je niet. Beter kun je je schuldgevoel zien als het bewustzijn van je natuurlijke goedheid en liefde. En als je vanuit zijn ogen naar jouw nieuwe liefde kijkt, dan komt er plaats voor zachtheid en tederheid.

Hele dikke knuffel voor jou ❤️

De Zandman

DF-koning
Nu na precies 41 jaar na het uiteenvallen van de relatie heb ik nog steeds een schuldgevoel....
En dat is het feit dat ik aan de cannabis ging toen alles nog goed was via een broer van haar.
Als ik dat niet gedaan had was de relatie zeer waarschijnlijk niet verbroken.
Ik veranderde namelijk door die cannabis en ik werd o.a. stevig depressief en dat was de oorzaak van de breuk ...
Van deze zaak heb ik nog steeds last met name in de kersttijd, want toen klapte de relatie.
Ik zou haar nog zoveel willen zeggen maar helaas is dit niet mogelijk en na ruim 40 jaren is het beter om het te laten rusten zei haar moeder mij ooit en ik denk dat ze daarin gelijk heeft.
Het heeft geen zin om in de shit te gaan roeren want dan gaat hij stinken.
Maar toch.
Het gaat niet over, dat gevoel en als ik er teveel over schrijf word ik er bepaald niet beter van.
Het Vreemdelingen legioen heeft gelijk.
Het verleden is passe en het heeft geen zin om er in te duiken.
Nu, straks, morgen en volgende week.
Dat telt!

Casrus

DF-koning
Oh lieverd! Schuldgevoel dient je alleen als je daadwerkelijk schuld hebt. In alle andere gevallen is het destructief. Doe dat jezelf alsjeblieft niet aan. Dat verdien je niet. Beter kun je je schuldgevoel zien als het bewustzijn van je natuurlijke goedheid en liefde. En als je vanuit zijn ogen naar jouw nieuwe liefde kijkt, dan komt er plaats voor zachtheid en tederheid.

Hele dikke knuffel voor jou ❤️

Ik deed alles wat ik kon, maar het was niet genoeg, maar dat ik dat voor iemand anders kan voelen is zijn geschenk aan mij.

Die man heeft een stuk van mijn hart meegenomen (anderen hadden al andere stukken) en ik ben er een beter mens door geworden zeggen anderen. Alles wat ik had willen doen voor hem kan ik nu doen omdat hij me dat door onze ervaring heeft geleerd.

Maar nu is het te laat. En het is voorbij.

Maar ik mag nog lang niet dood.

Bovenaan