1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  2. Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Ontzet Notitie

Vicieuze waan - 2c-b

Discussie in 'Trip reports' gestart door Yaizer, 12 nov 2017.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Yaizer

Yaizer Bewuste gebruiker

Hallo DF'ers,

Tijdje geleden voor mij dat ik een trip-report uitbracht en had al een tijdje in mijn gedachte om een trip report te schrijven over mijn bad trip op 2c-b. Elke bad-trip is anders volgens mij maar ze zijn allemaal erg vervelend. Dit wordt geen trip report met mooie foto's etc. maar gewoon een makkelijk leesbaar trip report. Ik probeer overigens zo goed mogelijk uit te leggen wat er door mij hoofd ging omdat dat toch het meest interessants is. Ik dacht dat een bad trip mij nooit zo overkomen maar toch...jammer.

Wie? Ik, B, T (B eerste keer!)
    Dosis: Ik had ~34 mg (en ik ben er redelijk gevoelig voor maar ik hield wel van flinke visuals).
    Waar? Bij T thuis.

20:30
    Hele dag gewacht en de avond was begonnen. We zouden om half 9 de 2c-b pillen nemen zodat hij om een uurtje of 9 langzaam begint in te werken. Allemaal weer erg spannend, zelf na tientallen keer. Ik, B en T zitten een beetje de spanning weg te roken en te praten aan de keuken tafel.

21:00
    Rond deze tijd begon het in te werken. De eerste half uur is altijd ongemakkelijk voor mij. M'n lichaam voelt niet lekker aan, ben altijd erg emotioneel. Het is gewoon altijd hetzelfde met psychedelica en moet erg wennen aan de veranderingen. Was er totaal aan gewend en het hoorde er bij. Dit had B & T ook erg. Wat ik wel al opmerkte was dat na een kwartier de visuals al echt heel zwaar waren en had er zin in. Lekker pikzwarte kamer zware visuals krijgen maar na een half uur zat ik al hoger dan de zwaarste trip die ik ooit heb gehad...en hij moest nog opkomen. Ik lag op de grond en keek naar het plafond. De meeste muren plafonds hebben van die witte bobbeltjes erop, heel klein. In het begon zag ik daar gewoon vormen in maar er kwamen nu letter soort uitlijningen van hele wolkenkrabbers (3D) naar mij toe. Echt enorm gaaf maar ik kreeg toch een onderbuik gevoel van: pfoe...moet je nagaan hoe hard ik zo meteen ga.

21:30
    Beslissing om naar de donkere kamer te gaan boven. Toen we daar aankwamen gingen we toch maar de glowsticks breken maar toen deden we de lichte uit en...ik kon die glowsticks gewoon niet meer zien. De kleuren waren zo vervormd dat ik het niet herkende. Schrok best wel want ik herkende gewoon niet meer kwa beeld. Het ging niet om de heftigheid want ik hou er wel van maar had niet gepland om zo heftig te gaan. Toen kwam er een onrustig gevoel over mij heen. Een lichte paniek van: oef ik ga iets te hard. Ik meldde het dat ik wel iets te hard ging en T ging eigenlijk ook iets te hard maar toen begon ik mij echt zwaar zwaar ongelukkig te voelen. Toen herkende ik het zware ongelukkige gevoel een beetje van wiet-bad trip maar dit was zo zwaar...toen wist ik het ook. Fuck...ik ga bad. Ik baalde zo verschrikkelijk en het eerste wat ik deed was kijken op mijn mobiel hoe laat het was. Het was ongeveer 21:45. Ah fuck...dit wordt uitzitten. Toen zei ik het tegen B & T: Ja jongens...ik ga wel iets té hard. T: Ja ik eigenlijk ook wel. Ik: Ja maar niet op de positieve manier meer. Ze keken mij aan. Ik zei: ja ik ga een bad trip krijgen. Wat was dit een kut gevoel om te zeggen maar beter dat je meteen eerlijk bent over dit soort dingen. "En nu?" vroegen ze. "Ja dat wordt gewoon uitzitten". Ik had totaal geen ervaring op bad trips op psychedelica en voor mij was het gewoon uitzitten. Ik bleef de tijd in de gaten houden want ik wist dat dat "blijkbaar" en hell gaat worden.

22:00 Het zware ongelukkige gevoel blijft. Ik voel me zo diep ongelukkig. Je huilt niet want daar voel je je te ongelukkig voor. Ik kijk gewoon voor mij uit. Mijn gedachtes zijn nog onder controle omdat ik mij eraan over laat. Het gebeurd toch. Tijd ging nog wel normaal maar agh wat is dit het naarste gevoel ooit. Alsof je je ouders net bent kwijtgeraakt, baan kwijt bent en op straat leeft in kwadraat maar je bent niet verdrietig. Echt ongelukkig. Je weet het niet meer. Zo'n apart gevoel. Ze zagen het ook echt aan mij en ze vonden het zo jammer. Ze zaten gewoon naast me met een stoel terwijl ik op bed naar het plafond keek. Soms zuchten dat het mij overkwam.

Maar ik dacht dat dit de bad gaan was maar toen kreeg ik even een lichte mindfuck, wat altijd gebeurd. Maar een mindfuck in een bad trip is zo anders. Je wordt er enorm paniekerig van en mijn gedachtes begonnen van rustig nadenken naar snel. Ik begreep het opeens niet meer en toen...toen gebeurde het.

Ik keek naar de muren en dacht: waarom zie ik dingen bewegen? Toen kwam de realisatie moment dat ik 2c-b op heb. Toen kwam de realisatie dat ik een bad trip had. Ik zei toen: ooohhh...ik ga bad. Toen reageerde B ja steffan je gaat bad en dan kwam de gedachte dat je er nooit meer uit komt toen opeens.....vergat ik alles. (gedachte:confused:mile: "He waarom zie ik dingen bewegen?" "Oja ik heb 2c-b" Toen kwam de realisatie moment dat ik bad ga en ik zei dan weer: ooooh ik ga bad. En toen weer de gedachte dat je er nooit meer uitkomt.....en toen weer. En B & T zagen dat ik steeds in herhaling ging vallen. Dit ging zo snel. Om de 2 seconde zei ik: "Oooh ik ga bad." en weer vergeet je alles. Een soort loophole. Ik was mezelf niet meer en zat op automatische piloot. Ik bleef maar zeggen "oooh ik ga bad" en de herhaling was steeds hetzelfde. Op één of andere manier geloof je ook echt dat je er niet uit komt en omdat je zoveel nadenkt ik 2 seconde duurt elke seconde voor je gevoel zoooooo lang omdat in elke seconde ook zoveel gebeurd. In 2 seconde heb ik zoveel gedachtes gehad....constant maar het alle ergst is dat je na 20 keer even een realisatie momentje krijgt. Je bent heel even bewust en ik zei: fuck...ik val in herhaling...ik zit in een loop hé. En je weet wat er gebeurd....voor 5 seconde ben even er bij. De eerste keer waren B & T enorm blij. Zat er maar 2 minuten in maar toen kwam ik weer erin en na 2 minuten zei ik weer: Fuck....wat is dit kut. Zei zeiden dan weer: oh je bent er weer. Ik kan dan nog zeggen: "ja het is zo kut" en voordat ik het weet kwam ik weer in de waan-loop hole.

Het is dus en het diepste ongelukkige gevoel ooit, paniek, waanzin in je hoofd, tijd staat gevoelsmatig stil door de ophoping van gedachtes en je zit in een oncontroleerbare gedachte gang waar je soms bewust van wordt. Er kwamen bij sommige loopholes ook als eindgedachte: ik moet naar het ziekenhuis want ik moet bespreken hoe ik heel mijn leven met dit moet gaan doen (dingen zien enzo). Dus 112 heeft wel is vaker door mijn hoofd gespeeld. Ook vaak gehad dat het even een waas was, dat het zo snel ging met je gedachtes dat je het niet meer herinnerde waardoor je nog waziger wordt. Je bent er na een paar minuten ook echt klaar mee en er kwam toch wel ergens een gedachte van; ik kan het echt niet meer aan.

Ook in de realisatie momentjes keek ik snel op de tijd: "2 minuten verder....fuck" en weg was ik weer. Ik heb oprecht honderden keren gezegd: "ohh...ik ga bad". Dat ik nu een trauma heb aan het woord "bad" of "bad-trip". Want het realisatie momentje dat je ene bad trip heb....dat dreunde zo hard in je hoofd. "Oh ik ga bad...oh ik heb een bad trip....oh ik ga bad. BAD BAD BAD BAD-TRIP BAD TRIP JE GAAT BAD. Echt wat een chaos. Alle controle verlies je gewoon.

Dit heeft volgens mij een uurtje of 2 geduurd en de "realisatie" momentjes dat ik weer bewust werd werden steeds langer. Soms was ik er 10 of 20 seconde bij. Toen om een uurtje of 12 was ik er dus uit. Nog steeds zo diepongelukkig en chaos in mijn hoofd maar die loop is nu wel een duizend keer gebeurd dus die kwam er niet meer. Toen kwam ik half-op het idee om gewoon een lachgas ballon te nemen. Zodat ik er misschien uit kom.

Zij een lachgas ballon gemaakt en ik meteen genomen. Na paar seconde al kwam ik meteen in de loop maar daarna....mijn gedachtes...explodeerde. Ik bleef doorgaan. Ik weet niet wat er precies gebeurde maar dat was zo verschrikkelijk. Was echt de kluts kwijt. De ballon was zo heftig kut dat toen ik terug kwam in de "normale" bad trip. Het eigenlijk wel mee viel. Die 30 seconde zware hell maakte de normale hell...wel chiller eigenlijk. Ik voelde me wel vervelend maar ik was eigenlijk zo blij dat die 30 seconde over waren dat was niet normaal. Ik zei: "jezussss dat was kut holy shit echt dat is niet te meten meer" en ik was blij. Blij dat die 30 seconde over waren. Mijn gedachtes gingen toen zo hard dat de normale chaos in mij hoofd rustig leek. Het deed de bad trip op "niks lijken" en ik kwam er gewoon verdomme uit. Een lachgas ballon de remedie van de bad trip en zo gek vindt ik het eigenlijk ook niet. Je nog akeliger laten voelen om het akelige "normaal" te laten voelen. "Na regen komt zonneschijn". Zo'n soort gevoel was het. En de zonneschijn was de normale bad trip.

Ik zei dat ik even alleen buiten in de tuin wilde roken. Ik kwam terug en ze zeiden: "verwerken zeker?" En ik zei: "nee verwerken komt nog...even uit puffen". Ik heb in de tuin gewoon naar de bosjes gekeken. Gewoon lekker aan niks denken...ik ging zitten en ik was zo gesloopt. Alsof ik drie dagen achter elkaar wiskunde heb geleerd. Je bent leeggezogen. Ik heb mijn spullen gepakt en naar huis gegaan. Niks verwerkt en gewoon meteen gaan slapen. Volgens mij zat ik nog half te trippen maar ik ging knock out.

Verwerken heb ik nooit gedaan. Ik ben erg goed om aan iets niet te denken. Ik dacht er eigenlijk ook nooit aan. Misschien eens in de maand aan gedacht: oh ja was wel kut haha maar ik kan heel makkelijk vergeten (gelukkig). Nu wel weer een beetje opgehaald maar vind het niet erg. Ben erg makkelijk met zulke dingen.

Maar het woord: "Bad trip", "Bad gaan" of "Bad" pfoe dat woord lees ik niet graag.

Ik zeg altijd: niet psychedelica-drugs is lekker, je kan er niet bad trip op gaan maar is wel slecht voor je. Psychedelica is lekker, je kan er wel bad op gaan maar is niet slecht voor je.

Alles heeft z'n voordeel en een nadeel. Ik heb de mooiste en slechte dingen meegemaakt erop en vind het nog steeds interessant. Ik wil hiermee geen slecht licht schijnen op psychedelica want het heeft mij zulke mooie waardevolle dingen laten zien wat ik voor mijn hele leven mee ga nemen maar het gaat soms, met alle soorten drugs, fout. Dat kan gebeuren.

Oh en in mijn realisatie / bewustzijnsmomentje zei ik ook de hele tijd: "Zo als ik hier uit kom ga ik echt voor mijn lichaam zorgen, helemaal klaar mee" Nu veganist, gestopt met roken (alleen op feestjes), gestopt met drinken. Sport 6x per week en slaap +9 uur per nacht. Toch wel mooi weer :confused:mile:

Mijn tips voor bad trip:

(Voor tripsitter): Als iemand in de loop zit. Probeer achter te komen wat "de loop" is. Wat de gedachtes zijn en schrijf ze in chronologische volgorde duidelijk op een papiertje. Geef dit papiertje aan diegene die bad gaat. Laat hem er de hele tijd naar kijken. Zo als hij weer in herhaling komt ziet hij in één keer alle gedachtes en gok ik dat er wel kans is dat je sneller uit die loops komt.

En of ik de lachgas aanraad....ja het is helemaal niet iets om aan te raden. Je gaat echt bad in kwadraat maar het is een feit. De bad trip wordt er bijna een lachertje van. Wel essentieel om dit pas op de hoogte punt van de psychedelica trip te doen of erna want het is niet chill dat je "nog harder moet gaan" van de psychedelica. Als je er uit komt wil je gewoon dat het steeds meer gaat afzwakken. Dus durf de lachgas niet aan te raden, had er liever wat diazepam ingeramd maar op zo'n moment was ik bereid om alles te proberen om er uit te komen.

Heb dit even snel geschreven. Hoop dat het een beetje interessant is om te lezen. Geen plaatjes, sorry maar het gaat toch grotendeels over de gedachtes.

Fijne dag iedereen!

Laatst bewerkt: 12 nov 2017
    Gabbertje en Eik vinden dit leuk.
  2. Yaizer

Yaizer Bewuste gebruiker

Niet helemaal helder dus zitten wel wat fouten in, excuses ervoor! :grin:

3. SanneBanne

SanneBanne DF Staff Medewerker Moderator Tripreport Analist Tripreporter

Wauw, heftige trip! Erg duidelijk beschreven ook. Heb zelf loops gehad bij een LSD trip en dat is echt heel akelig en frustrerend. Gaaf rapport!

4. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis!

Een heel gaaf en goed geschreven rapport! Met smaak gelezen. Wel erg apannend en eng geweest voor je zeg! En dat op 2cb. Het kan dus toch een heftig stofje zijn blijkt.
    Hoe voel je je nu?

Laatst bewerkt: 12 nov 2017
  5. Yaizer

Yaizer Bewuste gebruiker

Alweer 9 maanden geleden. Prima eigenlijk. Ik voelde me de volgende dag alleen moe. Nergens last van gehad. Geen verwerkingsproces of wat dan ook. Heb de avond gewoon vergeten. Alleen het akelig gevoel bij het woord bad-trip.
    En natuurlijk wel angstiger om er nog eentje te krijgen.

Ja ik ben erg gevoelig op 2c-b. Merk wel dat 2c-b erg persoongebonden is. De ene voelt niks op 24 mg de ander gaat er knetter hard op.

Voor de rest. Niks aan te doen. Het is het risico dat je neemt vind ik. Het brengt 99% van de tijd hele mooie ervaringen.

Maar het is...en blijft...verschrikkelijk kut haha. Je baalt ook zo erg dat je er eentje hebt. Kan er nu wel om lachen.

De Dunne vindt dit leuk.
  6. Ik heb 20mg genomen gister en in een extreem enge grote mindfuck beland, waarbij ik nooit meer uit mijn trip ging komen, mijn tripsitter een extreem eng persoon geworden was, en ik steeds maar te hard ging. Ik looptw elke keer in en uit een trip dus ik wist niet wat er aan de hand was, ik dacht dat het voor altijd was maar dat gelukkig zeker niet.

7. Waarom wordt iedereen zo leip van 2CB? Heb nu al heel wat verhalen hier gelezen en laatst kwam ik een oude bekende tegen die ook helemaal knetter is geworden door dit goedje. Dacht dat dit een zeer mild psychedelicum was.

Laatst bewerkt: 15 apr 2018
  8. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Het lijkt erop dat de ene helft het niet of slecht kan handelen en de andere helft (waarschijnlijk meer ervaren trippers) het juist als zeer mild ervaart.

Maar vergeleken met andere psychedelica is het ook zeer mild, dus iedereen die slecht op 2C-B gaat kan de andere middelen beter helemaal laten liggen.

Langspeelplaat vindt dit leuk.
  9. Het was mijn eerste psychedelic. Niet zozeer een intense ervaring qua trippen maar meer een intense ervaring op emotioneel gebied. Er kwamen dingen naar boven waar ik me nooit bewust van was. Hele emotionele dingen. Het was allemaal heel heftig. Ik heb zeker ook getript, maar dat was allemaal enigszins te handelen. Het was een hoge dosis voor de eerste keer maar ik snap enigszins wel dat mensen zeggen dat het een beginner psychedelic is.

Er kunnen alleen wel dingen naar boven komen zoals dat bij mij ook gebeurde. En aangezien ik een nogal moeilijke jeugd heb gehad en ik sinds ik op mijzelf woon ook de nodige struggles heb gehad, heeft deze stof het mij pijnlijk laten zien hoe intens zelfs de mildere psychedelics kunnen zijn.

Het is misschien een milde psychedelic als je het vergelijkt met andere psychedelics, maar het blijft een psychedelic, en er kunnen dingen naar boven komen die intens zijn.

Langspeelplaat en Roze olifant vinden dit leuk.
  10. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Er kunnen zeker een hoop dingen naar boven komen bij 2C-B. Heb zelf een keer samen met mijn zusje een 2C-B tripje gedaan en dat was heel emotioneel, heb zeker een uur lang de ogen uit m'n kop gejankt toen omdat het heel slecht ging met een bepaald familielid, alles kwam naar boven. Het is niet omdat 2C-B relatief milde psychedelische effecten geeft, dat de gevoelens die naar boven kunnen komen automatisch ook mild van aard zijn, nee, zeker niet.

Het is in jouw geval ook begrijpelijk dat je het als best heftig hebt ervaren, als je voor het eerst tript is überhaupt de hele ervaring van totale verandering van perspectief op de werkelijkheid ingrijpend, alles is nieuw, je hebt geen referentiekader. Als je aan de basis gewend bent en wat meer referentiekader ontwikkelt, dus een beetje ervaring opdoet met (hogere) doseringen serieuzere tripmiddelen, dan zul je wel zien waarom 2C-B over het algemeen wordt geclassificeerd als 'light'.

Ik zie 2C-B echt als een soort pre-ruimte, een voorportaal van trippen. Je kijkt door een sleutelgat naar de 'echte' tripwereld maar je krijgt er slechts een glimp van mee, want er zit een deur tussen. Middelen als psilo en LSD geven je de mogelijkheid om die deur te openen en die wereld echt binnen te gaan. Iemand die het kijken door het sleutelgat al als zeer heftig ervaart op een negatieve manier, kan de deur waarschijnlijk dus beter gewoon dicht laten.

Eik, Psychedelibee en BasvanHoven vinden dit leuk.
  11. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Maar dat is juist wat trippen over het algemeen heftig maakt, juist die emotionele dingen die uit je onderbewuste naar boven komen. Voor sommigen kan het bij andere trip middelen ook heftig zijn dat hun realiteit instort, maar meestal is het juist dat emotionele wat het lastig kan maken. En andere psychedelica zijn juist op emotioneel vlak ook nog veel heftiger.

Voor mij persoonlijk mist 2C-B enig emotionele confrontatie, waardoor ik het persoonlijk ook nul diepgang vind hebben.

Mooi gesproken!

Roze olifant vindt dit leuk.
  12. Dat dacht ik ook tot zaterdag avond. Kan misschien door het blowen (dat hoor ik vaak bij zo'n mindfuck). Of als je te veel stress hebt bij het nemen van 2cb. Vond het ook een ervaring waardoor ik er een tijdje vanaf ga blijven. Ook merk ik dat ik soms 5 dagen tot een week na 2cb heel erg paranoia van ben, en borderline depressief. Dit is ook apart, maar is vaak maar voor één dag, rond de 5 dagen tot een week na 2cb nemen.

13. Het heeft inderdaad echt nul diepgang en daarom dacht ik ook dat zoiets niet kon gebeuren. Ik bleek dus serieus audio hallucinaties van een paranoïde mij te krijgen, en daarom ging ik dus bad.

Laden...
Vergelijkbare Topics - Vicieuze waan 2c-b
  1. DeLiefste
    Reacties:
    4
    Weergaven:
    2.268
  2. pbwebmaster
    Reacties:
    8
    Weergaven:
    882