Visies en Depressie's

jcutter

Badass junkie
Zijn jullie nooit bang om uit een bepaalde ontwetenheid getrokken te worden waardoor je blik op het leven verandert wat een gevolg heeft op je stemming? Stel dat dit niet meer relativeerbaar is en echt denkt dat dit de waarheid is en daardoor vast komt te zitten in een knoop met als gevolg een rottige depressie.. :(

Hollywood

Experimenterende gebruiker
Een beetje zoals in the Matrix dus ?

Ben ik eerlijk gezegd niet zo bang voor. ik heb wel dat ik als op mijn werk ben bijvoorbeeld, of bij een bepaald groepje mensen ben dat ik anders tegen de wereld aan ga kijken. Kan kan positief of negatief zijn.

Maar ik kan het altijd wel goed relativeren. Je hebt zelf een grote invloed over hoe je tegen dingen aankijkt. iedereen creert altijd zo zijn eigen wereld.

Hoe komt het zo dat je daar bang voor bent Jcutter ??

jcutter

Badass junkie
Om dat het mogelijk is om realistisch tegen de wereld aan te kijken en je dan te beseffen dat er best veel pessimistische zaken schuil gaat in de mens. Straks ga je daar steeds dieper in beredeneren en zie je het optimistische van het leven niet meer.

Straks geloof je helemaal in de dingen die ziet zoals ze in jouw ogen zijn. Ik weet niet, dit gedachte kwam gewoon bij mij op. Ik geloof zeker dat dit mogelijk is voor de mensen die verzot zijn op psychedelica.

jcutter

Badass junkie
Het lijkt mij dat je dan helemaal kan gaan verzuipen in angst en daardoor misschien wel in een depressie beland..

Hollywood

ik begrijp wat je bedoeld.

Ik heb in 2001 ook in een grote depressie gezeten. ik ken het gevoel dat de depressie je zo kan meesleuren in dat zwarte gat.
Alles lijkt dan nutteloos en zinloos.

Ik heb altijd veel steun aan muziek. De kunst is dan bewust worden van je zelf en de kracht vinden om er tegen te vechten.

Ik laat me tegenwoordig ook niet meer meezuigen in de negativiteit van een anders. Het is idd zo dat als je een dag met iemand omdat die depressief is je zelf ook neerslachtig gaat voelen.
Als zoiets te lang duurt zorg ik dat ik zoiemand uit mijn leven verwijder.
Niet met vrienden btw....

acidboy

Badass junkie
Maar da's geen antwoord op mn vraag.. waarom ben je zo bang om in een depressie verzeild te raken?

jcutter

Badass junkie
Het is zo dat je bewust word van de gang van zaken in de maatschappij door, onder andere; lsd en andere (trip)middelen. Het lijkt mij dat het gezonder is om in een bepaalde ontwetendheid te gaan leven en je te gaan richten op de dingen die echt belangrijk zijn in het leven.

jcutter

Badass junkie
acidboy zei:
Maar da's geen antwoord op mn vraag.. waarom ben je zo bang om in een depressie verzeild te raken?
Oh, in mijn jeugd ben ik een paar jaar depressief geweest.
Ik vond het een rot ervaring, maar wel een ervaring waardoor ik veel meer ben gaan nadenken.

Zoals ik al eerdere zei; lijkt het mij logisch dat door bepaalde visies die je hebt, je daardoor de mensheid eigenlijk kan gaan haten en je helemaal niet meer kan gaan thuis voelen in de maatschappij. Dat lijkt mij nogal depressief makend..

acidboy

Badass junkie
Tering, jij vraagt in je eerste post van het topic of mensen daar bang voor zijn, je krijgt de vraag inmiddels 3 keer terug. En 3 keer krijgen we hetzelfde antwoord verpakt in andere lettertjes. Maar nog steeds geen antwoord op de vraag...

Bovendien heb je er echt geen psychedelische drugs voor nodig om zo te denken, tzou een handje kunnen helpen maar ik kon/kan het prima zonder.

Hollywood

Mjah als dat zo is moet je coke gaan gebruiken.

Dat heeft mij in iedergeval behoorlijk verhard. Je wordt er onverschillig van wat ik opzich wel fijn vond.

Dan zou ik als ik jou was gewoon even stoppen met tripmiddelen.

jcutter

Badass junkie
At Acidboy: Klopt, ik ben al gestopt en leer nu verder op de punt waar ik naartoe was gebracht door mijn eerste paddestoelen ervaring :)

At Hollywood: Coke is niks voor mij. Ik ben al een tijdje gestopt met drugs en vroeg me af of mensen dit gewoon niet beangstigend vinden.

jcutter

Badass junkie
^Mijn vraag lijkt mij toch erg duidelijk.
Zo niet; formuleer het dan in jou woorden zodat bezoekers het misschien wel begrijpen.

Hm de beginpost deed me een beetje denken aan het gevoel wat ik had tijdens mn egodeath. Een met alles maar ook overal van afgesneden en helemaal op jezelf aangewezen. En dan de puzzelstukjes langzaam weer bij elkaar vergaren..

acidboy

Badass junkie
Je vraag is duidelijk, maar vanaf dat punt wordt het vrij snel een wazig topic.
En wat moet ik precies formuleren van je?

Dat we in één grote kankerwereld leven waarin maar heel weinig goeds is en het ontzettend logisch is dat mensen depressief raken, zelfdestructief gedrag vertonen, drugs gebruiken en zelfmoord plegen.

En dat je door je je ogen open te doen en al het slechte te gaan zien en daar de focus op te leggen je depressief kan worden? Tsjah.... dat lijkt me niet meer dan logisch.

En of mensen er bang voor zijn, dat moeten ze zelf weten. Jij komt op me over alsof je er erg bang voor bent, maar je zegt net wel dat je vroegere depressie je meer heeft doen nadenken. Had je nu zonder die eigenschap willen leven?

Depressies lang niet altijd slecht.

jcutter

Badass junkie
En of mensen er bang voor zijn, dat moeten ze zelf weten. Jij komt op me over alsof je er erg bang voor bent, maar je zegt net wel dat je vroegere depressie je meer heeft doen nadenken. Had je nu zonder die eigenschap willen leven?
Nope, ik ben blij dat mijn drukke gedachtengang eindelijk een doel heeft.
Het lijkt mij gewoon erg makkelijk om depressief te raken als je eens goed je ogen open doet en je verdiept in dingen die je dan ziet. Ik ga de laatste tijd erg ver en analyseer een hoop. Het lijkt mij gewoon dat het op een bepaald te dicht bij komt en je het niet meer kan relativeren. Dit eindigt toch in een rottige depressie of zo..

Bartyo

Bewuste gebruiker
Ok, ik herken een deel wel van hoe ik me vroeger voelde.
Jcutter, je bent overduidelijk een maler/nadenker, net als ik.
Welke gedachtengang jij ingaat en hoe jij daar op reageert ligt allemaal binnen je eigen karakter, zoals je zelf al zei maak je je eigen werkelijkheid.
En om over de wereld en maatschappij na te denken is natuurlijk goed, maar ga er niet te zwartgallig over denken want alles is tenslotte relatief..

Bartyo

Bewuste gebruiker
Ik denk dat dat inderdaad wel kan, je gaat zo ver en zo diep wat misschien niet relevant is en dan wordt het te veel.
Ik ben er toen op uitgekomen dat alles relatief is, en daar volstaat het voor mij dan ook mee.
Heb daarna niet meer over de donkere kant des levens gedacht, liefde is ervoor in de plaats gekomen :hearteyes:

Northawke

Wijs gebruiker
Hmm, ik had dat na het gebruik van tripmiddelen juist andersom. Ik kan nu overal het goede inzien en door de rotheid mooie dingen herkennen. Mijn depressies zijn er juist meer van weg gegaan. Bovendien heb je voor dat soort dingen geen tripmiddelen nodig. Mensen kunnen ook door andere dingen en gebeurtenissen plotseling nergens meer het goede en schone inzien.

pieter-b

Wijs gebruiker
een depressie is een vertekend beeld van de werkelijkheid dat (als het goed is) niet aansluit bij dat van je omgeving..
om dat te genereren heb je geen drugs nodig.

overigens jcutter..volgens mij ben je een beetje geobsedeert door negatieve dingen en vind je dit vervolgens heel vervelend...stop nu eens met slachtoffer spelen en neem de touwtjes in eigen handen..
geen satanic ritual deathmetal meer, maar enya of buddha bar
geen rotten.com meer, maar vrolijknieuws.nl
etc
hoe je wereld eruit ziet bepaal jezelf,
als je niet tegen bepaalde impulsen kan...kies er dan ook niet voor.

Funky Monkey

Badass junkie
Hoezo zou je stemming moeten veranderen door een andere kijk op de wereld? De wereld is zeker sinds de laatste paar tientalle jaren al zo geweest... das gewoon een gebrek aan je opvoeding geweest dan :beer: :P
Nu heb ik de laatste tijd wel wat nieuws geleerd en dit maakt me wel weer blij! De natuur op zijn mooist en puurst komt hopenlijk weer terug eind 2012 en ik hoop dat ik erbij mag zijn / blijven! :hearteyes:

Funky Monkey

Badass junkie
pipoxyz zei:
een depressie is een vertekend beeld van de werkelijkheid dat (als het goed is) niet aansluit bij dat van je omgeving..

overigens jcutter..volgens mij ben je een beetje geobsedeert door negatieve dingen en vind je dit vervolgens heel vervelend...stop nu eens met slachtoffer spelen en neem de touwtjes in eigen handen..
etc
Inderdaad, je eigen geluk maak je zelf, negatieve gedachtes brengen negativiteid voort. Positieve gedachtes brengen positiviteid voort. Gedachtes brengen voort waar je aan denkt :beer:

Kijk:
The Secret (Wikipedia)
The Secret (De complete film, wel helemaal in het Engels)
The Secret (Trailer)
Nou moet ik alleen wel zeggen dat ik een hekel aan de trailer heb aangezien het daar alleenmaar over geld geld en nogmeer geld gaat terweil dat in de film wel mee valt... maargoed, sommige mensen worden er blij van dus... :rolleyes:

jcutter

Badass junkie
pipoxyz zei:

etc
:openmouth:

Spor

Wijs gebruiker
jcutter123 zei:
Zijn jullie nooit bang om uit een bepaalde ontwetenheid getrokken te worden waardoor je blik op het leven verandert wat een gevolg heeft op je stemming?

Was ik er maar bang voor geweest :( 3 februari 2005 is dat gebeurd. Voor die dag was ik gelukkig, vanaf toen disturbed. 9 september 2007 is het nog een gebeurd. Toen was ik disturbed, nu verknipt en ben ik verdoemd me vol te stoppen met anti depressivia en benzo's. Niet om me goed te voelen, puur om me niet zó slecht te voelen.

Die data's hebben een litteken achter gelaten wat nooit meer zal verdwijnen. Sinds die eerste datum ook niet meer gelukkig geweest, ik vraag me soms af of ik dat ooit nog zal zijn...

Sinds die 2e datum weet ik pas wat de emotie haat is. Van tevoren haatte ik zoals iedereen die ene leraar, en haat je het als je favoriete drankje op is bij de supermarkt... Maar de echte emotie waar haat voor staat is heel wat anders. Het is iedere dag in mijn leven nadrukkelijk aanwezig, en ik kan je een ding zeggen!:

Ik wou dat ik er nooit achter gekomen was, wat haat nou eigenlijk is !

buzzrider

Wijs gebruiker
jcutter123 zei:
Ik ben al een tijdje gestopt met drugs en vroeg me af of mensen dit gewoon niet beangstigend vinden.
misschien is het net omdat je gestopt bent met dat artificieel gevoel van drugs op te wekken dat je je nu terug voelt zoals elke mens, maar dat je dit gewoon niet kan relativeren omdat het nooit nodig geweest is..

jcutter

Badass junkie
De vragen die ik hier stel, staan los van mij.
Het lijkt mij gewoon logisch dat mensen in een depressie kunnen verzuipen als ze eens goed nadenken.

buzzrider

Wijs gebruiker
jcutter123 zei:
De vragen die ik hier stel, staan los van mij.
Het lijkt mij gewoon logisch dat mensen in een depressie kunnen verzuipen als ze eens goed nadenken.
daar heb je wel gelijk in. hoe meer je nadenkt, hoe meer je jezelf de put in draait want je onthoud vooral de negatieve dingen omdat die een diepere indruk nalaten dan de positieve want die zijn er zoiezo al.

buzzrider

Wijs gebruiker
jcutter123 zei:
Yeah, en je kunt er een soort van waarheid ervan gaan inzien wat misschien een obsessie uitlokt?
je slaat de spijker op de kop (hier betekent dat ja :) ik weet niet wat ze bij jullie zeggen)

Bovenaan