visuals van paddo's

eXeCuze

Bewuste gebruiker
elke keer als ik samen met iemand trip zien wij precies hetzelfde dezelfde lichtstralen dezelfde kleurtjes enz enz dus mijn mening is alles wat je met paddo's ziet is er ook echt zijn er soms meer mensen die er zo over denken ?

psychonaut'86

Bewuste gebruiker
Ik denbk dat wel zo kan ja :) maar dat het niet zo is dat iedereen altijd maar hetzelfde ziet. Voor de een staat dat luikje in de hersenen open en voor de ander dat luikje. Ik zie bijvoorbeeld voor een soort groen en rood achtige visuals in mijn trip. Een vriend van me had het erover dat het bijvoorbeeld weer veel meer roze ziet enzo. Ik denk dat mensen over het algemeen dus veel dezelfde kleuren in een trip ervaren (dat is gebasseerd op wat ik heb ervaren met paddo's en lsd) altijd komen de rood en groenige visuals terug. :wave:

azgaza

Badass junkie
Ik heb ooit een foto gemaakt in een trip en ik kan je zeggen: het is er niet echt. Maar als je elkaar goed kent en dezelfde paddo soort eet, dezelfde dosis en op dezelfde plek bent, is de kans groot dat de mindset op elkaar gaat lijken en dat je ook redelijk vergelijkbare visuele effecten krijgt.

Ik heb zelf gemerkt dat dat bij mij en anderen lang niet altijd op gaat, want ik trip vele malen visueler dan de meesten die ik ken, toch zien we wel vaak grofweg dezelfde dingen, alleen zie ik het véél extremer, dus echt alles beweegt, golft, draait in elkaar, loopt uit etc.

Maar gesprekken over de niet bestaande patronen op de grond die ik en een tripgenoot allebei zagen zijn ook meer dan eens voorgekomen.

Ik denk vooralsno gdat dat half toeval en half achtergrond is, dat je daarom ongeveer hetzelfde ziet, en omdat het visuele effect van paddo's altijd heel erg op de vorige keren lijkt, het is vrij.. kenmerkend.

Doerak

Bewuste gebruiker
Ik vind het een beetje kort door de bocht om meteen te denken dat wat je in een trip ziet er echt is. Het is zo dat je met paddo's elkaar enorm kunt beinvloeden. Ik heb laatst 2 porties genomen en een vriend van me 1 portie (zijn eerste keer). Wij deelden veel van dezelfde gevoelens en meenden dezelfde visuals te hebben.

Je kunt niet bewijzen dat wat je in een paddotrip zit echt is, evenmin als je kunt bewijzen dat het niet echt is. Je zult het nooit weten :)

slunse

Bewuste gebruiker
heb dit ook al veel gehad. een fiets die op zijn pekkel stond en die eruitzag alsof hij voortdurend bleef omvallen, vlekken op het plafond, kamers die groeien en krimpen, gigantische boomkikkers enz..

allemaal heel simpel te verklaren: de kracht van suggestie.
de ene persoon ziet iets, vertelt dit aan de andere, en die andere doet zijn best om dit ook te zien. en in een trip lukt dat meestal wel aardig :tongueout:

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
slunse zei:
heb dit ook al veel gehad. een fiets die op zijn pekkel stond en die eruitzag alsof hij voortdurend bleef omvallen, vlekken op het plafond, kamers die groeien en krimpen, gigantische boomkikkers enz..

allemaal heel simpel te verklaren: de kracht van suggestie.
de ene persoon ziet iets, vertelt dit aan de andere, en die andere doet zijn best om dit ook te zien. en in een trip lukt dat meestal wel aardig :tongueout:

En zo is het! Niet te vergeten dat je ook dezelfde middelen hebt gebruikt. Ik heb ook al vaak hetzelfde gezien als iemand anders, dit niet verteld, en na de trip wel, kwam er vaak op neer dat je wel degelijk dezelfde hallucinaties kunt hebben :P

azgaza

Badass junkie
Het is ook zo dat zeker paddo's een vast aantal basis visuals heeft bij een hoog genoge dosis, een licht schokkerige beweging in de omgeving, de typische lichtval en kleur veranderingen, patronen etc. Het is zo typerend paddo-visueel, dat als je in de zelfde kamer zit je hoogstwaarschijnlijk bíjna het zelfde ziet.

Doerak

Bewuste gebruiker
eXeCuze zei:
maar vertel mij eens hoe kan het dan dat je hetzelfde ziet ?
Ehm... Zoals ik al zei: je beinvloedt elkaar...? Je ziet wat de ander ziet omdat je door de paddo's vatbaarder bent voor invloeden van buitenaf. Zie de post van slunse voor een duidelijke uitleg. Ik denk er hetzelfde over.

paupie

Bewuste gebruiker
azgaza zei:
Ik heb ooit een foto gemaakt in een trip en ik kan je zeggen: het is er niet echt. Maar als je elkaar goed kent en dezelfde paddo soort eet, dezelfde dosis en op dezelfde plek bent, is de kans groot dat de mindset op elkaar gaat lijken en dat je ook redelijk vergelijkbare visuele effecten krijgt.

Ik heb zelf gemerkt dat dat bij mij en anderen lang niet altijd op gaat, want ik trip vele malen visueler dan de meesten die ik ken, toch zien we wel vaak grofweg dezelfde dingen, alleen zie ik het véél extremer, dus echt alles beweegt, golft, draait in elkaar, loopt uit etc.

Maar gesprekken over de niet bestaande patronen op de grond die ik en een tripgenoot allebei zagen zijn ook meer dan eens voorgekomen.

Ik denk vooralsno gdat dat half toeval en half achtergrond is, dat je daarom ongeveer hetzelfde ziet, en omdat het visuele effect van paddo's altijd heel erg op de vorige keren lijkt, het is vrij.. kenmerkend.

helemaal mee eens, zo ervaar ik dat ook vaak als ik met anderen trip en ik denk ook dat het zo werkt.

matthijs

Badass junkie
Viel me laatst op dat ik altijd dezelfde closed eyed visuals heb van LSD. Exact die plaatjes die je ook op google vindt als je LSD intypt. Dit soort dingen:

Denk dat hallucinaties enz minder persoonlijk zijn dan iedereen denkt. Dit soort dingen is, denk ik, bij iedereen gewoon hetzelfde.

Doerak

Bewuste gebruiker
matthijs zei:
Viel me laatst op dat ik altijd dezelfde closed eyed visuals heb van LSD. Exact die plaatjes die je ook op google vindt als je LSD intypt. Dit soort dingen:

*knip* Plaatje *knip*

Denk dat hallucinaties enz minder persoonlijk zijn dan iedereen denkt. Dit soort dingen is, denk ik, bij iedereen gewoon hetzelfde.
Ik heb wel gehoord van anatomische visuals. Een soort holografische projecties van bepaalde organen van het menselijk lichaam, zoals op het plaatje dat je postte. Ik heb deze nooit gehad, maar wel een ander aspect van het plaatje: de muur van ogen. Die heb ik vaak in DMT trips.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
matthijs zei:

HEY! Dat plaatje ken ik ergens van :grin:

Jeller

Badass junkie
matthijs zei:

idd gewoon standaardvisuals hé..

als je nuchter bent ziet iedereen hetzelfde en als je jouw zintuigen verneukt met de zelfde stof dan ziet iedereen ook min of meer tzelfde..

Mindtravel

Experimenterende gebruiker
Heb ook een keer met een vriend precies dezelfde visuals ervaren, dat was gewoon ENG om te hem te horen zeggen wat hij precies in die bosjes zag, en ik zag al precies hetzelfde!

Ik denk dat als men ongeveer in dezelfde setting zit (zelfde hoeveelheid, zelfde soort, zelfde omgeving) dat de kans redelijk tot fataal groot is dat je dezelfde en/of soortgelijke visuals krijgt.. echter denk ik dat de state of mind wel ernstig van elkaar kunnen verschillen omdat ieder mens anders is..

Doerak

Bewuste gebruiker
Mindtravel zei:
Heb ook een keer met een vriend precies dezelfde visuals ervaren, dat was gewoon ENG om te hem te horen zeggen wat hij precies in die bosjes zag, en ik zag al precies hetzelfde!

Ik denk dat als men ongeveer in dezelfde setting zit (zelfde hoeveelheid, zelfde soort, zelfde omgeving) dat de kans redelijk tot fataal groot is dat je dezelfde en/of soortgelijke visuals krijgt.. echter denk ik dat de state of mind wel ernstig van elkaar kunnen verschillen omdat ieder mens anders is..
Fataal groot...? Je bedoelt dat ik dood kan gaan als een medetripper dezelfde visuals heeft? Oh neeeeeee :openmouth: Rampspoed.

Goanaut

Bewuste gebruiker
:P

Ik trip meestal met een vriend van me die ik al jaren ken, we hebben ook heel vaak dezelfde visuals, lijkt me inderdaad niet erg raar. Maar net zo vaak zien en maken we hele andere dingen mee natuurlijk.

Bovenaan