1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Visuals zien bij sluiten ogen

Discussie in 'MDMA (XTC)' gestart door Pebbles12, 12 jul 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Pebbles12

Pebbles12 Newbie

Hoi!

Ik heb nu een paar keer xtc gebruikt, maar krijg elke keer als ik daarna wil slapen - en dus mijn ogen sluit - visuals te zien.

Vorig jaar zag ik een soort zwarte tunnel die steeds groter werd en dat vond ik echt niet prettig. Nu heb ik dit weekend weer gebruikt en weer kwamen de visuals bij het slapengaan. Eerst zag ik zwart witte bolletjes en dat werden uiteindelijk alle kleuren van de regenboog die in een rond patroon draaiden. Dit keer dus minder beangstigend, maar ik kan er niet door slapen.

Mijn vrienden herkennen dit niet en ik kan er weinig over vinden. Heeft iemand anders dit ook? Ik kan er bij vermelden dat ik echt een lage dosis neem. Vorig jaar ging het om een kwartje en dit keer was het zelfs nog minder dan dat. Pil zit op 200mg. Ik was beide keren wel wat vermoeid (weekend festival).

2. Natozlato

Natozlato Belezen gebruiker

Ik heb dit ook vaker gehad na een nachtje mdma. Ik lag in bed naar muziek te luisteren en ik zag met mn ogen dicht de muziek in kleuren. Ook andere mooie dingen zoals wolken, regenbogen en bloemenvelden. Ik genoot ervan.
    Ga liggen, zet ontspannende muziek op en focus je niet teveel op het in slaap willen vallen. Ik vond deze visuals altijd een bonus.

acht.zes vindt dit leuk.
  3. Chillax

Chillax Belezen gebruiker

50mg is niet veel, heb je daar dan verder op het feest wel een goede ervaring op? Je houdt het wel bij 1 kwartje he of neem je die hele 200mg in 4 kwartjes? De meesten hebben namelijk pas visuals op hoge dosis.

Vermoeidheid kan wel een rol spelen. Zo volgende keer proberen wat meer uitgerust te zijn. Verder zijn visuals inderdaad vaak vervelend als je wilt slapen maar niet als je naar muziek luisterd. Het advies van @Natozlato is daarom best een goede. Gewoon een chill muziekje opzetten, niet te hard.

Andere optie is om het eerder in te nemen zodat het meer is uitgewerkt als je gaat slapen.

Natozlato vindt dit leuk.
  4. X vili X

X vili X Newbie

Ik heb dit in het begin ook gehad, alleen op een gegeven moment is het bij mij minder geworden. Wat bij mij hielp is juist op de visuals te focussen en ze ‘voor lief te nemen’. Tevens gebeurde het bij mij ook alleen bij hogere doseringen.

Als je alleen de 50 Mg hebt gehad is dit een oké dosis. De vermoeidheid kan een grote rol spelen, dus misschien volgende keer eens goed uitrusten voordat je op avontuur gaat!

5. Pebbles12

Pebbles12 Newbie

Thx allemaal! Het gaat echt maar om 50mg wat ik neem voor een hele avond. Ik heb het idee dat ik er misschien gewoon heel gevoelig voor ben.

Zo zag ik een keer de stofdeeltjes in een tent door de lichtinval heel intens als echte glitters en niemand begreep wat ik bedoelde :wink: Ook diezelfde keer gehad dat ik eerst echt moest zitten en me er doorheen moest zuchten. Ik ben wel tenger van postuur, maar zeker niet extreem. Ik heb om die "bijwerkingen" zoals de visuals na de tijd ook nog nooit meer genomen, terwijl ik soms denk zit ik te laag qua dosering omdat ik het "love gevoel" nog nooit heb ervaren.. Om het vergelijk te maken: bij 4FMP was ik bijvoorbeeld wel altijd echt euforisch. Bij X niet.

6. Chillax

Chillax Belezen gebruiker

50 mg is wel echt weinig, hoeveel kg weeg en ben je toevallig een vrouw? Vrouwen zijn er in de regel wel wat gevoeliger voor dan anderen. Verder heeft maaginhoud er ook wel mee te maken. Je kan de volgende keer 60mg proberen, maar anderzijds is het juist fijn als je met zo weinig tevreden bent. Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die zo weinig nemen, de meeste nemen juist veel te veel en dan krijg je ook geen love gevoel meer maar ga je juist veel te hard.

Mijn ervaring is dat het love-gevoel er niet altijd is en vooral heel veel te maken heeft met externe factoren. Als ik met goede vrienden ben en tussen gezellige mensen sta op een "leuk" feestje, heb ik veel meer dat love gevoel dan op een duister techno feestje. Sfeer, setting en je eigen mood spelen een erg grote rol in de effecten die je krijgt.

acht.zes vindt dit leuk.
Azarius vaporizers and accessories
Laden...