• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Vliegen en drugssporen

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

dexedrine

Experimenterende gebruiker
He, ik heb de afgelopen tijd een zakje met amfetamineachtige stoffen in mijn portemonnee bewaard en ook wel eens een pilletjes. Nu ga ik zaterdag een week naar marokko en ik vroeg me af tot in hoeverre drugssporen een probleem kunnen worden tijdens het inchecken.

Stel je voor dat er een hond langskomt en hij ruikt iets, of er wordt een watje langs mijn tas o.i.d. gehaald; loop ik dan een groot risico mijn vlucht te missen?

Moet ik me helemaal gaan wassen en zo haha.

Ik vlieg overigens vanuit Duitsland.

• Like
Waarderingen: Jen

8️⃣6️⃣

Badass junkie
De Leukste Thuis!
Als je zeker weet dat er helemaal niks te vinden is dan is er geen enkel probleem, zelfs als de honden aanslaan. Zonder bewijs (aangetroffen drugs) kunnen ze je niks maken. Zo'n positief wattenstaafje is uiteraard wel aanleiding om je helemaal binnenstebuiten te keren, maar als er niks gevonden wordt mag je gewoon verder reizen, waarschijnlijk wel met een beschadigde koffer die flink opengesneden is omdat elk hoekje gecontroleerd moest worden.

Maar in sommige landen is een gevonden kruimeltje van welk een verboden stof wel degelijk een heel groot probleem, ik noem bijvoorbeeld Dubai waarvan ik ooit heb vernomen dat een Nederlander daar de bak in moest omdat er een miniscuul kruimeltje wiet bij hem was aangetroffen. Geen idee of dit in Marokko ook het geval is, maar ik denk dat het wel zal meevallen daar.

Laatst bewerkt:

Prison

Bewuste gebruiker
Als je zeker weet dat er helemaal niks te vinden is dan is er geen enkel probleem, zelfs als de honden aanslaan. Zonder bewijs (aangetroffen drugs) kunnen ze je niks maken. Zo'n positief wattenstaafje is uiteraard wel aanleiding om je helemaal binnenstebuiten te keren, maar als er niks gevonden wordt mag je gewoon verder reizen, waarschijnlijk wel met een beschadigde koffer die flink opengesneden is omdat elk hoekje gecontroleerd moest worden.

Maar in sommige landen is een gevonden kruimeltje van welk een verboden stof wel degelijk een heel groot probleem, ik noem bijvoorbeeld Dubai waarvan ik ooit heb vernomen dat een Nederlander daar de bak in moest omdat er een miniscuul kruimeltje wiet bij hem was aangetroffen. Geen idee of dit in Marokko ook het geval is, maar ik denk dat het wel zal meevallen daar.
https://m.hln.be/reizen/twee-jaar-c...land~a5603edc/?referer=https://www.google.nl/

Rebell

Wijs gebruiker
Wow. Dat is echt belachelijk!

Ik neem wel een oude portemonnee mee, en zal m'n pasjes eens goed schoonmaken. Als ik dan schone kleren e.d. aandoe dan zal er wel niks aan de hand zijn.
Dubai (Verenigde Arabische Emiraten) en Marokko zijn 2 totaal verschillende landen.
Dat is gewoon appels met peren vergelijken.
Het ligt geeneens in het zelfde continent.
Gaat echt weer nergens over.
Laat je niet bang maken door een onzinnige post de regels zijn veel soepeler daar.

Ik zou ook gewoon een andere portemonnee kopen.
Want in elk land keren ze je binnenste buiten als ze drugs sporen vinden.
En dat is het niet waard.

• Like

8️⃣6️⃣

Badass junkie
De Leukste Thuis!
Niemand zegt dat je in Marokko dezelfde behandeling krijgt als in Dubai, er wordt duidelijk vermeld dat ze in Dubai heel extreem zijn en dat het in marokko wel zal meevallen.

Prison

Bewuste gebruiker
Dubai (Verenigde Arabische Emiraten) en Marokko zijn 2 totaal verschillende landen.
Dat is gewoon appels met peren vergelijken.
Het ligt geeneens in het zelfde continent.
Gaat echt weer nergens over.
Laat je niet bang maken door een onzinnige post de regels zijn veel soepeler daar.

Ik zou ook gewoon een andere portemonnee kopen.
Want in elk land keren ze je binnenste buiten als ze drugs sporen vinden.
En dat is het niet waard.
Ik beweer ook niet dat het over hetzelfde land gaat. De link laat alleen maar zien wat de risico’s zijn van slechts een kruimeltje wiet of met THC in je bloed naar het buitenland vliegen.
Speciaal voor jou, https://www.cnnbs.nl/26-6-15-hoe-zit-het-nu-met-wiet-in-dubai-dan/

Edit: Dit gaat specifiek over Marroko: https://www.scoop.it/t/cannabisbeleid/?&tag=marokko

Oftewel, het is zeer onverstandig om met speed en of xtc resten te gaan vliegen terwijl het een kleine moeite is om een boel gezeur te voorkomen. In Marokko wil je niet vast komen te zitten.

Je wil zo graag de confrontatie aan gaan dat je je doel een beetje voorbij schiet, namelijk de TS een goed advies geven. Grow up please.

Laatst bewerkt:

Rebell

Wijs gebruiker
Je wil zo graag de confrontatie aan gaan dat je je doel een beetje voorbij schiet, namelijk de TS een goed advies geven. Grow up please.
Confrontatie? TS vraagt advies over een vlucht naar Marokko en jij begint over Dubai.
Nu weer weer over Dubai daar gaat deze topic niet over. Zo kan ik ook wel over Thailand gaan beginnen.
Maar blijf gewoon on topic en ga mensen niet bang maken met berichten over landen die hier niks mee te maken hebben.

Grow up please
Omdat ik gelijk heb probeer je meteen weer een kinderachtige ruzie uit te lokken?
Kom gewoon met argumenten en laat jezelf niet zo kennen.

• Like

Prison

Bewuste gebruiker
Confrontatie? TS vraagt advies over een vlucht naar Marokko en jij begint over Dubai.
Nu weer weer over Dubai daar gaat deze topic niet over. Zo kan ik ook wel over Thailand gaan beginnen.
Maar blijf gewoon on topic en ga mensen niet bang maken met berichten over landen die hier niks mee te maken hebben.

Omdat ik gelijk heb probeer je meteen weer een kinderachtige ruzie uit te lokken?
Kom gewoon met argumenten en laat jezelf niet zo kennen.
Ik beweer ook nergens dat mijn post over Marokko ging. De link was slechts ter verduidelijking dat bepaalde landen erg ver gaan qua drugsbeleid. Als je de edit link in mijn bovenstaande post leest zie je dat de Marokkaanse politie strenger controleert.

Er is helemaal geen reden om zo verbitterd op mij te reageren en al helemaal geen waar/niet waar stelling maar toch krijg je het voor elkaar om een denigrerende post te maken. Wat zit je dwars?

Rebell

Wijs gebruiker
De volgende keer maak ik een topic "Kleuterschool" aan en verplaats ik jullie berichten daarheen. Kappen nu.
Dank je wel ik kom gewoon met argumenten en meteen weer een reactie met 'grow up' valt geen discussie te voeren zo.

• Like

dexedrine

Experimenterende gebruiker
Bedankt allemaal voor de reacties. De vergelijking met Dubai snap ik hier wel. Het heeft, denk ik, niet zoveel te maken met het feit dat het hier om Marokko gaat, maar dat je zomaar eens flink in de problemen kan komen zonder dat je daar ooit bij stil hebt gestaan.

Prison

Bewuste gebruiker
Bedankt allemaal voor de reacties. De vergelijking met Dubai snap ik hier wel. Het heeft, denk ik, niet zoveel te maken met het feit dat het hier om Marokko gaat, maar dat je zomaar eens flink in de problemen kan komen zonder dat je daar ooit bij stil hebt gestaan.
Jij snapt het! De cel is in Nederland bijna en hotel volgens sommige filmpjes van gedetineerden. In dat soort landen toch wel iets minder comfortabel.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan