vliegezwam

kippekont

Experimenterende gebruiker
Heeft er iemand ervaring met zelfgeplukte vliegenzwammen?
Zoja, werd je er misselijk van, hoe lang heb je ze gedroogd en was de trip leuk?

Bewild

Bewuste gebruiker
Geen ervaring mee zelf, maar in het algemeen worden de trips op de vliegenzwam niet echt positief ervaren en ga je de paddestoel zelf plukken?
Want dit kant best gevaarlijk zijn aangezien de vliegenzwam broertjes heeft die allemaal nogal hard op elkaar lijken.

flashkop

Bewuste gebruiker
Ik heb een keer een stukje van het vel gerookt van die paddo, was gedroogd en smaakte heel psychedelisch, ben er beetje wazig/stoned van geworden meer niet...
Ik heb hem echter nog nooit gegeten dus...

Spirit Quest

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Vliegenzwam is wat mij betreft wel een mooi paddestoel, je moet er alleen behoorlijk wat van eten (minimaal 10gr gedroogd) voor je echt een waarneembaar effect hebt. Daarnaast is zoals hierboven al vermeld het zelf plukken niet geheel ongevaarlijk, er zijn heeeeel veel soorten en als je de verkeerde plukt kan het heeeel fout aflopen.

Ook het zelf dorgen is lastig aangezien je deze paddestoelen moet oven drogen om de Ibotanic Acid eruit te halen. Niet geheel zonder risico dus.

De effecten voor mij waren:

Kalmte
Vertraging van gedachte patronen
Vrede en rust
Eenheid

Best fijn allemaal, alleen wordt je er wel behoorlijk misselijk van (om de een of andere manier werkt blowen ontzettend goed tegen die misselijkheid) en voel je 's morgens wel dat je iets behoorlijk heftigs hebt ingenomen (koppijn). wanneer je de bodyload ervoor over hebt is het zeker de moeite waard.

azgaza

Badass junkie
De vliegenzwammen van nederlandse bodem zijn niet bijzonder potent, dus het plukken ervan is niet aan te raden, je zal veel meer effect hebben waneer je ze bij de smartshop koopt, want dan hebben ze sterkere volgensmij geimporteerde amanita's van betere bodem.

Ik heb het zelf nooit genomen maar het moet goed gedroogd of gebakken zijn om een gifstof om te zetten in een tripstof, anders veroorzaakt het alleen maar vreselijke misselijkheid en pijn en trip je nauwelijks. Als het goed gedroogd is is het effect wel optimaal naar het schijnt.

Zelf nooit genomen dus over het effect kan ik je niet veel vertellen, behalve dat ik heb gelezen dat het een delerium middel is en van aard dus heel anders dan de meeste tripmiddelen.

Spirit Quest

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik raad je inderdaad ook aan ze in de smart shop te kopen. Deze paddestoelen komen meestal uit Siberië waar de Amonita vroeger in een rituele setting werd gebruikt door lokale sjamanen.

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik heb ze wel eens geplukt, een paar maanden terug, maar een succes was het niet. We werden al aangehouden door een boswachter en kregen een waarschuwing :P en ze werkten voor geen moer. We hadden 4 hoeden gedroogd en in de tomatensoep geflikkerd maar we voelden er helemaal niks van :(

En er zijn wel veel soorten, maar meestal zie je gelijk wel of het een vliegenzwam is, ze zijn altijd rood of lichtrood als ze zijn verbleekt, en als ze geen stippen meer hebben kan je ze altijd nog herkennen aan de 'knol' onderaan waar ze uit groeien.
De andere knolamanieten zijn allemaal zo anders van kleur dat het echt wel opvalt, en andere paddestoelen die er misschien op lijken hebben geen knol :wink:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vliegenzwam

En als laatste groeien ze ongeveer in september/oktober dus je moet nog even wachten als je het evengoed wilt proberen :) ik denk dat als je er een stuk of 10 gedroogd alleen op eet dat je wel gaat trippen. (wij hadden dus 4 met 2 personen...)

Bovenaan