1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Volgens politie gebruiken we 14 gram speed en 10 xtc-pillen per week

Discussie in 'Nieuws en actualiteiten!' gestart door Fenrir, 24 okt 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Fenrir

Fenrir DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Het is bekend dat de antidrugslobby zich soms bedient van stemmingmakerij, onwaarheden en creatieve interpretatie van data en statistieken. Dit nrc-artikel belicht hoe absurd sommige claims in het recent verschenen rapport van de Nederlandse Politiacademie zijn:

2. PsyTekZ

PsyTekZ Badass junkie Tripreporter

Die cijfers kunnen toch sws niet kloppen. Als er effectief 20% nederland in gaat dan gaat er nog een heel deel van richting lokale en buitenlandse verkoop.

Fenrir vindt dit leuk.
  3. Bas

Bas Wijs gebruiker

Ah joh, alleen maar statistieken gooien en complottheorieën maken hiervan is wat ze doen. Ze hebben geen bal verstand van hoe de drugswereld in elkaar steekt & werkt. De afgelopen paar maanden stond XTC & drugsafval vaak in het nieuws. En uiteraard gaat men zich hier zorgen om maken, helemaal de mensen in de meerdere malen getroffen steden. Dit gaf zelfs aanzet om met een voorstel te komen om XTC te legaliseren en kwam het aanboort in meerdere documentaires en talkshows.

Zelfs bepaalde subculturen kwamen meerdere malen in het nieuws in de vorm van interviews. Het onderwerp hierover was gewoon een dekmantel (naar mijn mening) om de verborgen boodschap te verbergen. -> dat ze nog meer angst willen zaaien over het drugsgebruik. En door de betrekking van gabbers, gaat men nog verder kijken dan de steden met drugslozingen. Ze gaan ook kijken naar buren die toevallig gabber kunnen zijn. Zo breng je met een paar simpele 'nieuws' artikelen drugs in een ander daglicht bij mensen en zet dit aan tot bepaalde dingen. Dan komt de drugswereld voor het gevoel van die mensen opeens heel dichtbij.

Gewoon lekker weinig van aan trekken. Als wij (drugsgebruikers/testers/verslaafde, etc) ons nu druk gaan maken hierover, erover gaan praten in het openbaar waardoor heel Nederland dit ook meekrijgt, dan leggen we zelf die hele 'markt' nog extra op z'n gat. Ennnn ik weet even niet meer wat m'n conclusie ook alweer ging zijn. ;p

In ieder geval: 't zijn voornamelijk misleidende teksten. Ze weten van geen toeter noch blazen en moeten toch nog heel veel onderzoek doen. De handel is echt niet 1,2,3 plat, al is dit wel wat ze willen: die drugswereld plat leggen.

Edit: ik zie dat het artikel al meer dan een maand oud is. Sommige nieuwsartikelen die ik heb genoemd waren toen nog niet gemaakt. Dus dan klopt m'n reactie niet echt, tenzij diezelfde inhoud van dat artikel nu nog steeds voorbijkomt en klopt.

BrokenWings en Fenrir vinden dit leuk.
  4. acht.zes

acht.zes Badass junkie Donateur

Ze weten de marktprijs ook al niet van speed en xtc. Als ik de genoemde aantallen geproduceerde drugs vermenigvuldig met de duurste prijs voor die drugs per gram/stuk kom ik nog maar aan 10 miljard ipv 20 miljard.

BrokenWings en Fenrir vinden dit leuk.
  5. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Shit, ik zit pas op een halve gram speed en 1 xtc pil vandaag. Moet nog even flink doorsnuiven wil ik mijn quotum halen voor bedtijd. :flushed:

6. Fenrir

"Jantje, eerst je bord leegsnatsen. Anders krijg je geen vla."

7. acht.zes

acht.zes Badass junkie Donateur

BrokenWings, Game&Watch en SanneBanne vinden dit leuk.
  8. Fenrir

SanneBanne en acht.zes vinden dit leuk.
  9. Game&Watch

Game&Watch Belezen gebruiker Tripreporter

Volgens mij gingen ze uit van variabele straatprijzen die hard oplopen in veel andere landen. Veel gaat bijv naar australie waar een pilletje 5-10x meer kost dan in NL. Als het om dat voorpagina artikel van laatst ging dan

Valt mee.

Met 100mg per pil net aan 4 kilo weggekaand. Een echte bikkel eet toch wel zijn lichaamsgewicht aan MDMA in zijn leven. :wink:

BrokenWings vindt dit leuk.
  10. BrokenWings

BrokenWings Experimenterende gebruiker

Hilarisch!!!!

11. BrokenWings

BrokenWings Experimenterende gebruiker

Hahaha deze topic is de max!

Laden...