1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Voor de mensen die dachten dat ik dood was

Discussie in 'Verslaving' gestart door Sniksnak, 11 jul 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Sniksnak

Sniksnak Experimenterende gebruiker

Nee ik ben niet dood, ik ben in 2018 begonnen op dit forum en voor de mensen die mij niet kennen. Ik ben een 16 jarige jongen die verslaafd is aan alles en nog wat. Er zijn inmiddels een heleboel dingen veranderd.
    Het is nu vakantie. Laat ik maar beginnen met de goeie dingen. Ik ben inmiddels van mijn speedverslaving af en ben al sinds februari clean. Ik ben nog steeds niet gestopt met jonko's roken en denk eigenlijk ook niet dat dat nog gaat gebeuren.

In de tijd dat ik niet meer actief was op dit forum is mijn leven alleen maar de slechte kant op gegaan. Ik heb dingen gedaan die niet bij mij passen, en dat alleen uit noodzaak. Na de feestdagen ben ik namelijk ontslagen bij het restaurant waar ik werkte. en niemand heeft me daarna nog aangenomen. Mijn vader heeft me in een nare dronke bui geprobeerd te lijf te gaan en mij bekogeld met glazen, achternagezeten met een mes waardoor ik zo bang was dat ik uit huis ben gerend. Tot op de dag van vandaag ben ik nogsteeds niet terug gegaan. Ik had honger en ik had geen kleren bij me dus ik ben op straat opzoek gegaan naar een alternatief om geld te verdienen. ( inbraken, overval, dealen). Ik heb een tijdje gezeten voor een van die dingen en toen is er uitgekomen dat ik dakloos was en ben ik uiteindelijk in een woongroep terecht gekomen in Amsterdam-West. Er is geen een school die me nog wil hebben en ik weet oprecht niet meer wat ik in de toekomst zou moeten doen. Ik heb mijn hele leven verpest en zal sowieso nooit meer aan een baan komen.

Ik haat het leven dat ik op dit moment leid. Ik zit in een grote cirkel waar ik niet uit kan komen. Er is niemand die me het goeie pad op kan sturen omdat ik in een groep zit met mensen die allemaal hetzelfde hebben gedaan en ook geen andere uitweg zien. Mijn dag routine bestaat letterlijk uit slapen tot 1-3 uur. dan ontbijt ik wat, vervolgens ga ik de straat op om te kijken of ik wat jhonny's zie en dan blijf ik buiten tot ongeveer 6 uur 's ochtends.

Ik ga nooit van mijn verslaving uitkomen en ik kan met niemand over deze shit praten want als ik me mond open trek
    komen ze of achter mij aan, of de politie komt me halen. Ik voel echt dat ik langzaam paranoia begin te worden van dit leven.

Iemand HELP me alsjeblieft

2. Jmths

Jmths Wijs gebruiker Tripreporter

Ten eerste, wel prettig dat je iets van je laat horen al heb ik het voorgaande niet echt mee gekregen.

Afgaand op wat je hier verteld heb je een ruige tijd achter de rug, al helemaal voor iemand van jou leeftijd. Ik denk niet dat mensen het je kwalijk nemen dat je mindere keuzes hebt gemaakt op jouw leeftijd en in jouw context. Dat je beschrijft dat je vader glazen naar je gooit en achtervolgt met een mes is ronduit bizar natuurlijk, ik weet ook niet zo goed wat ik daarop moet zeggen behalve dat het betreurenswaardig is.

Wat jou overkomt bepaald in ieder geval niet wie je bent of wie je zou willen zijn, je bent nog jong. Ik probeer niet te zeggen dat je het makkelijk hebt of dat je huidige situatie erg hoopgevend is. Maar er zijn nog mogelijkheden en je kansen op een toekomst zijn nog niet vervlogen.

Op jou leeftijd zat ik ook zonder school, dat heb ik rond mijn 18e ergens pas weer opgepikt, na enkele jaren gesukkel begon het eindelijk ergens op te lijken, uiteindelijk geen eens een diploma behaald maar het is naar mijn ervaring wel gewoon goed gekomen simpelweg omdat ik een stukje persoonlijke ontwikkeling heb ervaren dat niet perse met een stukje papier aantoonbaar is. Ik heb mij vele dagen zorgen lopen maken over mij toekomst en achteraf heb ik daar spijt van en ik weet zeker dat veel mensen dit zo ervaren hebben.

Ik denk dat een horeca baantje in jou context en op jou leeftijd niet echt prioriteit heeft. Een stukje school zou wel handig wezen om wat structuur en stabiliteit in je leven te brengen en ook om je letterlijk van de straat te houden. Dat gezwerf op straat met vage figuren terwijl je je mentaal op een niet ideale plek bevindt lijkt mij niet constructief.

Het is soms hard maar uiteindelijk moet je zelf de keuzes maken die het goede pad op leiden. Het is alleen wel jammer dat je je daar niet ondersteund in voelt. Je geeft aan dat je behoefte hebt aan hulp. Ik denk dat mensen zich wel sympathiek zullen opstellen naar je verhaal en wel willen helpen. Maar dan moet je voor jezelf wel nagaan waar je je het best bij geholpen zou voelen en dit duidelijk kunnen overbrengen op anderen.

Wanneer ik mij heel slecht voel in mijn leven richt ik mij heel bewust op mijn fysieke gesteldheid. Ik richt mij sterk op gezond eten, sporten/hardlopen, voldoende slaap is absoluut belangrijk. Ik dwing mijzelf dan ook regelmatig tot lange wandelingen door bebost gebied. Dat klinkt wellicht wat banaal maar dat is absoluut wat het best werkt naar mijn ervaring. Fysieke en mentale gezondheid gaan altijd hand in hand en het heeft mij meermaals enorm geholpen mijn leven op de rit te krijgen. Ik ga ook meerdere dagen in de week 's ochtends naar een werkplekje buiten huis zelfs als ik concreet niets te doen heb, dat helpt mij m'n gedachten een beetje op rij te zetten en wat ritme in mijn leven te bouwen.

Wat ik zo opnoem qua gezond eten, voldoende slaap, sporten, ritme. Het klinkt vrij simpel maar dat is het niet, vooral de eerste paar stappen in de goede richting komen vaak met een hoge drempel. Dit lukt mij ook nooit van de een op de andere dag en moet ik soms over meer dan een maand tijd naartoe bouwen. Belangrijk is om het oog op positieve tendens te houden en iedere stap in de goede richting is mooi mee genomen.

Naast dat dit werkt voor mijn mentale en fysieke gezondheid heeft doet het mijn middelengebruik ook afnemen als leuke bijkomstigheid. Misschien heb je nu nog niet zoveel aan deze woorden maar het wordt makkelijker na verloop van tijd. Ik wens je in ieder geval sterkte en het beste, hetgeen wat je beschrijft wens je niemand toe, al helemaal niet op een dermate jonge leeftijd.

Laat in de toekomst nog eens van je horen hoe het gaat in ieder geval.

De Dunne, Iskra, Mezelf en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. Sniksnak

Thanks dat je in ieder geval de tijd nam om me verhaal te lezen.

Ik snap dat je me wil proberen te helpen, maar ik weet niet of sommige dingen ook van toepassing zijn bij mij. Ik zou echt graag lekker willen slapen en kunnen sporten, maar omdat ik me heb aangesloten bij degene die me uit de shit hebben geholpen ben ik genoodzaak om hun te blijven supporten tot het eind.

Het allerliefst zou ik naar school gaan maar niemand neemt een 16 jarige crimi aan en ik moet toch geld verdienen weetje. het is allemaal een reactie, ik blow omdat ik de dingen die ik heb gedaan wil vergeten,en dan doe ik die dingen weer opnieuw. het blijft opnieuw doorgaan.

Over een week heb ik weer een rechtzaak en ik weet niet of ik op vrije voeten ga bleven of dat ik een half jaar moet zitten.
    en dat vind ik echt kut want ik wil me leven echt beteren maar als t zo doorgaat weet ik niet meer hoe t gaat aflopen
    me broeders zeggen dat ik als ik 18 ben naar buitenland ga om daar werk te verrichten maar wil niet naar PI in buitenland.

sorry voor t late reageren man, maar thx voor je inleving

Jmths vindt dit leuk.
  4. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

Volgens mij ben je niemand iets verschuldigd. Als je echt wil dan kan je gewoon uit je cirkeltje stappen en je echte dromen gaan najagen. Een strafblad zal een en ander wel bemoeilijken maar onmogelijk is het niet om uiteindelijk een baan te vinden en een normaal leven op te bouwen.

Mezelf en Paddo's vinden dit leuk.
  5. Jmths

Jmths Wijs gebruiker Tripreporter

Het zou sneu wezen mocht je je verhaal nergens kwijt kunnen, daarbij is het even belangrijk dat jij je verhaal kunt vertellen.
    Wat voor schuld kan een 16 jarige mogelijk hebben opgebouwd? Je hebt nog geen eens een leeftijd bereikt waarop je als toerekeningsvatbaar beschouwd wordt, laat staan stemrecht hebt. Mocht jij op 16 jarige leeftijd de prostitutie in geforceerd wordt zou je jezelf er goed aan doen om de instanties in te lichten.
    Je bent 50 cent aan het spelen op 16 jarige leeftijd, klinkt alsof je prima naar school zou kunnen gaan.
    In het ergste geval beland je in een beschermde omgeving onder leeftijdsgenoten, heb je een dak boven je hoofd, wordt er eten voorzien en krijg je een kans om iets constructiefs en meer rendabel te leren in je leven.
    Joh, anders ga je gewoon iets doen met je leven waar je gelukkig van wordt, klinkt alsof je wel iets beters te doen hebt dan hetgeen waar jij je nu mee bezig houdt.
    Geen probleem. Ik probeer niet te zeggen dat je het niet moeilijk hebt maar het klinkt alsof je onnodig de wereld kleiner maakt en je jezelf groter maakt dan nodig is en dat je je eigen keuzes probeert te rechtvaardigen terwijl je er nog niet uit bent waarmee jij jezelf daadwerkelijk het best helpt.

Als het daadwerkelijk je broeders zijn zullen ze je steunen in de keuzes die jij maakt.
    Ouderen die niet van een 16 jarige af kunnen blijven is wat men pedofielen noemt.

Mezelf, acht.zes, Fenrir en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Bas

Bas Wijs gebruiker

Oke, jij hebt serieus iemand nodig die je steunt. Kijk, ik wil je er gerust bij helpen en dat ga ik ook doen (als jij de inzet toont en mij via een prive bericht contacteer). Ik heb eerder de keuze gemaakt wat meer kostbare tijd aan mezelf te besteden, maar ik heb ondertussen al enkele doelen héél succesvol behaald, boven verwachting, dus ik heb tijd om je te helpen.

Je bent niet de slechte kant op gegaan. Je bent drastisch uit huis gegaan, dus je gaat in zeer korte tijd leren op jonge leeftijd om zelfstandig te leven. Hier volgen mijn tips, adviezen en ik hoop dat je ze opvolgt.

- Zorg voor een onderkomen! Jij wilt uit die nare handel wegblijven? Spreek vreemden aan, wie weet is er iemand, als een soort oom, dat jou zakgeld en een dak kan bieden. Blijf weg van mensen die je naar beneden trekken.

- Zoek werk! Sta zaterdag vroeg op en loop over de markt, of op een andere dag als er dan ook markt is. Spreek bij het opbouwen mensen aan en zorg dat je een leuk bijbaantje kan krijgen waar geen CV voor nodig is. Je moet wel een goede werk-mentaliteit hebben! Dus niet bij een kleine verkoudheid je al ziek melden.

- Maak die grote stap naar wat je wilt in de toekomst. Ik weet het, het moet in kleine stapjes, maar ik beschrijf het nu even in grove lijnen. Als je er klaar voor ben, ga opzoek naar wat je wilt. Stel je jezelf enkele vragen, bijv:
    - Wie ben je en wat wil je?
    - Wat wil je worden later, welke stappen moet ik ondernemen om dit te behalen? Wat staat je in de weg en welke problemen moet je eerst oplossen?

Maak een lijst met alle voordelen en nadelen van blowen! Blowen zorgt voor een slechtere coördinatie, slechter termijngeheugen, verminderde discipline, moeheid, ziekmeldingen, problemen op werk, geld zorgen. Allemaal problemen die jouw toekomst op school tegenhouden. School komt nog wel, zorg eerst dat de basis goed is. Daarna kan je ook vol zelfvertrouwen en volwassenheid terugkeren naar je ouders.

Hopelijk heb je hier wat aan!

7. Sniksnak

De schuld die ik heb opgebouwd bij hun is geen geld schuld of drugs schuld, maar ik ben ze mijn hulp verschuldigd omdat ze mij hebben geholpen, met onderdak, eten etc toen ik op straat sliep. Ik ga sowieso niet de prostitutie in maar ze willen dat ik in het buitenland ga helpen met andere dingen enzo.

ik ben zeker geen 50 cent aan het spelen, want het leven wat ik heb daar heb ik niet voor gekozen, maar op het moment dat jij op straat slaapt zonder eten en schone kleren ga je vanzelf dingen bedenken om snel te kunnen zorgen dat je wat kan eten. en school is geen optie op het moment dat je niet meer thuis staat ingeschreven, geen boeken kan betalen.
    een woongroep vergoed die kosten niet voor als je dat dacht.

8. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

Van helpen kan je ook niet echt spreken als er een tegenprestatie van je verlangd wordt lijkt me.

Nogmaals, dikke middelvinger naar die lui en neem gewoon weer zelf de regie over je eigen leven.

Azarius vaporizers and accessories
Laden...