1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Voor het eerst alleen wiet roken.

Discussie in 'De coffeeshop' gestart door Amnesiaaaa, 13 mrt 2019.

Changes GGS Verslavingszorg
  1. Amnesiaaaa

Amnesiaaaa Newbie

Hoi dus ik had een vraagje.
    Ik ga waarschijnlijk morgen voor het eerst wiet roken alleen. Het enige wat me tegen zit is dat als ik ga roken bad ga omdat het me eerste keer is ben ik best zenuwachtig enige tips?

2. Krullen

Krullen Belezen gebruiker

Mijn eerste vraag: waarom zou je het voor het eerst alleen doen?

3. Amnesiaaaa

Amnesiaaaa Newbie

Veel mensen die ik ken gebruiken soms ook wel wat maar idk ik vertrouw ze niet zo ken ze opzich al best lang maar ik wou alleen vragen of het verstandig was.

4. Dirkjan

Dirkjan Experimenterende gebruiker

Als het je eerste keer is raad ik ze zeker af om wiet in je eentje te roken. Het effect kan best heftig uitpakken. Het is daarom fijn om mensen om je heen te hebben met wie je vertrouwd bent, en mensen die je kunnen helpen als het te heftig is.

Wiet is vergeleken met andere drugs relatief mild, maar dat betekent niet dat het op zichzelf een milde drug is. Het effect kan zo heftig zijn dat je in paniek raakt. Het is een hele diverse drug. Het kan je lacherig en relaxed maken, of het kan je paranoia en angstig maken. Je zult niet per sé hallucineren of bewusteloos raken, maar het is nog steeds maar grabbelen wat je zult voelen.

Doe het gewoon met andere (ervaren) mensen, dat raad ik je zeker aan.

Krullen en Fenrir vinden dit leuk.
  5. Krullen

Krullen Belezen gebruiker

Hier ben ik t helemaal mee eens!

6. Amnesiaaaa

Amnesiaaaa Newbie

Dankje wel voor het advies!

7. Spacey Ostrich

Spacey Ostrich Experimenterende gebruiker

Ik zou hier nog wel aan willen toevoegen dat ik het ook niet slim vind om voor het eerst te blowen met mensen die je niet helemaal vertrouwd of eigenlijk niet zo mag. Dit kan net zo goed een vervelende ervaring opleveren als alleen blowen.

Ken je geen mensen die misschien gewoon gezellig met je willen zitten terwijl jij rookt en zij nuchter blijven/een biertje drinken ofzo? Dat lijkt me dan een betere optie :)

Als dit allemaal geen opties zijn zou alleen wiet roken wel kunnen, maar wees voorzichtig met je dosering. Neem telkens de tijd na een paar hijsjes. Mijn vriendin verkeek zich in het begin vaak op het feit dat het vaak een minuut of 10 duurt voordat je echt de volledige effecten merkt, dit heeft haar in het begin wel eens een vervelender ervaring opgeleverd.

Mocht je je toch vervelend voelen, andere muziek en/of locatie helpen vaak al. Zorg gewoon dat je het comfortabel hebt en weet dat het gevoel zo weg is, ondanks dat dit onder invloed langer kan lijken dan dat het in werkelijkheid is. Je zou ook een flesje met CBD-olie kunnen halen, dit gaat namelijk de vervelende effecten van de THC tegen. Ik zou ook beginnen met 'slappe' wiet, haal niet meteen Amnesia Haze of iets ;p

Succes en vooral veel plezier!

Fenrir vindt dit leuk.
  8. Te oud

Te oud Newbie

Ik zou willen dat ik wiet zou mogen roken.
    Ik ben bijna 50, nog nooit drugs gebruikt en bij 3 koffieshops geweigerd omdat ik te oud zou zijn om te beginnen.

9. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Dan ga je niet naar een goede shop. Een goede, vaak de wat grotere of populaire shop zal je helpen. Een shop met goed opgeleid personeel kan jou uitleggen wat wiet is, het doet, hoe je het rookt, hoe veel en hoe vaak je hoort te roken en de do’s and don’ts van blowen. Weigeren zouden ze je zeker niet, wel adviseren.

Mindless vindt dit leuk.
  10. Mindless

Mindless Badass junkie Zweefkees Emeritus Mod Top Tripreporter

Precies. Een goede shop zou je moeten adviseren ipv weigeren.

Maar misschien eerst goed zelf onderzoek doen er naar, zodat je de meeste informatie al hebt. Dan eventueel nog naar dingen vragen in de shop. Ik kan me voorstellen dat je daar binnenkomt en zegt "Hoi, ik ben Henk en ik heb nog nooit wiet gerookt, kunnen jullie me helpen?" dat dit ook een beetje afstotend werkt voor het personeel daar. Ik zou me er gewoon goed in gaan verdiepen zodat je er zelf al wat verstand van krijgt en gericht vragen kunt stellen. Dan weet het personeel ook dat je er serieus over bent en je je er goed in hebt verdiept.

Fenrir en De Dunne vinden dit leuk.
  11. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Goed advies! Eerst zelf wat info inwinnen en je er in verdiepen. Je kunt hier op het forum ook wel aardig wat vinden over wiet en blowen.
    Waar ik woon zijn geen coffeeshops vlakbij. Ongeveer een half uur of 3 kwartier met de auto. De dischrsbijzijnde is een wat sinpele shop. Heeft wat standaard wiet soorten, paar soorten hasj, verkoopt tip en vloe en dat was t wel zo een beetje. Info of juiste uitleg zul je daar niet krijgen. Ik heb ze wel eens advies horen geven aan iemand en dat was echt fout en maar de helft van de info.
    De andere is groter, moderner, pas overgekocht en mooi verbouwd. Gediplomeerd personeel, duidelijke menukaart incl de effecten per soort erbij, vragen legitimatie en ja, het is gewoon netjes! Daar krijg je op al je vragen uitleg. Ze helpen je zelfs met leren draaien eventueel of doen het een keer voor. Duurder is deze wel als de andere maar niet meer dan logisch. Zit zo een euro of 1 a 2 (ligt aan het soortje) hoger per gram dan gemiddeld.

Zoek een shop zoals in het laatste voorbeeld dat ik gaf. Daar helpen ze je vast.

Mindless vindt dit leuk.
  12. Te oud

Te oud Newbie

Dank voor de tips.
    Zie er vanaf
    Heb Autisme en in overleg gegaan met begeleiding .
    Die raden het af vanwege mijn autisme
    Wel balen, ik drink niet en drugs zijn dus ook niet aan mij besteed.
    Toch kleine tegenvaller, voel me beetje kneus rest bewoners blowen wel maar al vanaf 14e 15e.
    Word me niet verboden maar zeer zwaar afgeraden

13. Stonologie

Stonologie Bewuste gebruiker

Dat hangt van jou af.. Ik ben nog nooit bad gegaan. En ik heb elke dag grammen gerookt voor een jaar lang...

14. Befbrein

Befbrein Experimenterende gebruiker

- Haal wiet of hasj uit de shop (dan weet je in ieder geval voor de zekerheid dat je geen troep rookt).
    - Haal voldoende drinken (thee, water, sap, frisdrank)
    - Zorg dat je op een vertrouwde plek kan zitten. (Thuis, achtertuin)
    - Rook niet teveel in 1x.
    - Zorg voor een lekker muziekje.
    - Zorg dat je het niet koud hebt.
    - Probeer lekker te genieten.

Van mijn ervaring weet ik dat ik van een sativa wietje energie krijg en meer met mensen wil praten. Terwijl ik van een indica joint vaak heel slapjes wordt, heel erg in mezelf keer, veel ga denken en weinig zin heb op te praten. Daarom gaat mijn voorkeur toch wel naar de sativa's.

Maar dit verschilt natuurlijk per persoon. Ik zou zeggen koop van allebei een halve gram en probeer het uit.

Veel plezier

Laden...