Voor het eerst grote kweek

Appeltraart

Newbie
hallo,

ik wil binnenkort wiet gaan kweken op wat grotere schaal.
ik heb net 20 gefeminiseerde amnesia (haze) zaden besteld.
Nu is het mijn plan om deze te kweken en uiteindelijk verkopen aan coffee shop(s).

alleen vraag ik mij af of er bij een grote kweek andere maatregelen moeten worden genomen dan bij een kleine kweek [3/5 planten]
Ik heb al eerder wiet gekweekt dus heb al wel enige ervaring maar wil toch graag weten wat de beste manier is om een hoge opbrengst te krijgen met ongeveer 10 plantjes.

Gezien het seizoen lijkt het mij het verstandigst om binnen te kweken, maar heb ik dan een kweek tent nodig? of een klimaat ruimte? Ik heb hiervoor namelijk Autoflowers gehad en die groeien gewoon door in de vensterbank, alleen haal ik hier niet zoveel grammetjes van af.

Spullen die ik morgen ga kopen voor de kweek zijn:
500w Phillips HPS lamp + VSA
Koolstoffilter
Aluminium Folie (voor weerkaatsing licht??)
Potgrond
ontkiem kas

Vergeet ik nog iets? of handige tips? dan hoor ik dat graag! :mrgreen:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Hoi Martin,

Ik heb je post wat aangepast, daar het volgens de forumregels verboden is Vragen om of geven van informatie betreffende:
verkoop(punten) van drugs en/of grondstoffen
drugsdealers en/of hoe te dealen
productie/extractie van illegale middelen
http://www.drugsforum.nl/ucp.php?mode=terms

Daar het een wat grijs gebied betreft heb ik het bij deze aangepast maar heb je geen
(zoals de forumregels voorschrijven) ban gegeven.

Over kweken (binnen of buiten) mogen we het hebben, ook over het gebruik. Maar zodra jij het wilt verkopen of kopen (buitenom de shop) mag het niet. Het is namelijk gedoogd om wiet aan te schaffen in de shop maar de aanvoer hiervan wordt geleverd door het illegale circuit.

Om antwoord te geven op jouw vragen:

10 (binnen)plantjes gaan ook niet heul veel opbrengst opleveren, te weinig om voor jouw doeleinden te gebruiken.
Als je je afvraagt of je binnen een klimaat gereguleerde ruimte nodig hebt vraag ik me af of je al klaar bent voor de binnenkweek. Buitenkweken is een stuk makkelijker om redelijke resultaten te boeken, bij de binnenkweek moet je alles zelf regelend en handhaven.

De vensterbank is sowieso geen optie. Met een raam goed op het zuiden in het seizoen zou je inderdaad wat kleine plantjes of AF'jes kunnen kweken. Maar de wiet hiervan is zowel in kwaliteit als kwantiteit niet echt bijzonder.

Je wilt zo'n 10 planten kweken met 1 500w lamp. Dit is wellicht te doen maar wil je fatsoenlijk resultaat dan is dit zowel qua hoeveelheid lampen als wattage wat laag.

Een ontkiemkas heb je niet nodig. Als je binnenkweek heb je oa. nog nodig:

- Fatsoenlijke kweekaarde (zelf gemaakt of van de growshop) en geen potgrond. Buiten kan dit best (met bijvoeden) maar binnen is dit onbegonnen werk.
- Ventilatie
- Allerlei meetapparatuur om de PH, EC, temp, LV ed. te meten.
- Geschikte potten
- Allerlei electra zoals tijdschakelaar ed.
- Zoals je zelf al zegt een kweektent, hok, kast oid. Belangrijk hierbij is dat deze lucht én lichtdicht is.

Tips om een hogere opbrengst te halen:

Investeer fatsoenlijk in een goede kweekruimte. Hier zul je inderdaad een paar honderd euro voor kwijt zijn, maar dit verdien je als het goed is in een kweek of wat terug.
Bij de binnenkweek wordt er vaak voor gekozen om stekken te gebruiken. Hier zitten voor en nadelen aan, voor de binnenkweek veel voordelen. Bij zaad moet je zelf gaan selecteren of als je fem. zaad hebt goed kijken of er geen ballen ontwikkelen. Ook heeft elke plant andere genen en zal dus (ook onder dezelfde omstandigheden) anders groeien. De ene breed en kort, de andere sluik en lang. Elke soort heeft natuurlijk zijn eigen kenmerken, maar 10cm verschil is in je kast al een groot probleem.

Je begint met een haze soortje, deze zijn over het algemeen niet beginnersvriendelijk. De opbrengst per gram ligt lager, maar de prijs weer wat hoger.

Daarnaast moet je er rekening mee houden dat binnen kweken (zeker onder lampen) illegaal en strafbaar is. Wanneer je huurt kan dit zelfs uitzetting betekenen met een aantekening achter je naam waardoor het zeer lastig gaat zijn om niet particulier te gaan huren.
Houd het dus omwille van politie (maar ook rippers/inbrekers!) zo geheim mogelijk.
Ik wil je niet bang maken maar zijn wel dingen waar je rekening mee moet houden.

Bovenaan