Voor het eerst speed, tips?

Hoii, ik gebruik regelmatig 3mmc maar nu heb voor t eerst speed gekocht om een keer uit te proberen maar ik heb er eigg heel weinig verstand van dus vroeg mij af ofdat iemand mij t een en ander uit kon leggen.

het is gekocht als droge speed, maar het is nogsteeds redelijk kleverig en ik weet niet of dit is hoe het hoort ofdat ik het nog even moet drogen en hoe.

Ik heb toen een vrij grote lijn gelegd (wat een beetje moeizaam ging omdat t allemaal plakte enzo) en ik heb die opgesnoven en het brandde enigszins wel in mijn neus maar t loste ni helemaal op ofzo, t bleef echt een wit kleverig nat goedje in mn neus zegmaar.

(Ik heb zelf adhd en ik weet dat er gezegd word dat mensen met adhd juist rustig worden van speed)

ik heb toen nog ff zitten wachten maar ik voelde er eigenlijk echt vrij weinig van, ik werd er niet energiek of blij ofzo van maar ik werd er ook niet echt heel rustig ofzo van, had eigg ni zoveel effect.

hoe komt het dat ik er niks van voelde?
Is het dan gwn slechte kwaliteit speed of heeft t met mn adhd te maken?
Of kan het mogelijk zijn dat het weinig effect had omdat het nog iets te kleverig was?

en is er iets wat ik kan doen om ervoor te zorgen dat ik er wel iets van voel?

Neo-Shulginist

Badass junkie
Hoii, ik gebruik regelmatig 3mmc maar nu heb voor t eerst speed gekocht om een keer uit te proberen maar ik heb er eigg heel weinig verstand van dus vroeg mij af ofdat iemand mij t een en ander uit kon leggen.

het is gekocht als droge speed, maar het is nogsteeds redelijk kleverig en ik weet niet of dit is hoe het hoort ofdat ik het nog even moet drogen en hoe.

Ik heb toen een vrij grote lijn gelegd (wat een beetje moeizaam ging omdat t allemaal plakte enzo) en ik heb die opgesnoven en het brandde enigszins wel in mijn neus maar t loste ni helemaal op ofzo, t bleef echt een wit kleverig nat goedje in mn neus zegmaar.

(Ik heb zelf adhd en ik weet dat er gezegd word dat mensen met adhd juist rustig worden van speed)

ik heb toen nog ff zitten wachten maar ik voelde er eigenlijk echt vrij weinig van, ik werd er niet energiek of blij ofzo van maar ik werd er ook niet echt heel rustig ofzo van, had eigg ni zoveel effect.

hoe komt het dat ik er niks van voelde?
Is het dan gwn slechte kwaliteit speed of heeft t met mn adhd te maken?
Of kan het mogelijk zijn dat het weinig effect had omdat het nog iets te kleverig was?

en is er iets wat ik kan doen om ervoor te zorgen dat ik er wel iets van voel?
Speed hoort niet plakkerig te zijn. Dat komt waarschijnlijk door versnijdingsmiddelen. De meeste speed in Nederland is flink versneden, meestal met cafeïne.

Soms wordt een aceonwash aangeraden om de versnijdingsmiddelen eruit te wassen. Speed lost namelijk niet op in droge aceton (zonder water), maar veel versnijdingsmiddelen wel. Dus als je de speed in een glas met aceton doet, even goed roert, en dan met een koffiefilter weer opvangt, en weer even droogt, dan heb je meestal een stuk zuivere speed over.

Zuivere speed is een wit en geurloos poeder.

Wat je ook kunt proberen is om even een bommetje te nemen. Oraal ingenomen speed werkt net zo goed. Sowieso kan ik aanraden om de dosis af te wegen met een milligramweegschaal. 'Een grote lijn' is nogal vaag en zo kan je onbedoeld te veel nemen.

Houd er rekening mee dat speed heel lang blijft werken. Elke keer dat je een dosis neemt dan weet je dat je minimaal 12 uur wakker blijft. Houd daar rekening mee. Want van speed krijg je cravings, maar door steeds weer bij te blijven pakken kun je totaal over je grenzen heen gaan en veel te lang wakker blijven. Probeer niet langer dan 24 uur achter elkaar wakker te blijven. Dat houdt dus ook in dat je actief 'nee' moet gaan zeggen omdat je niet nog langer wakker wil blijven.

Laatst bewerkt:

MDMAutist

Belezen gebruiker
Offtopic. Ik zou speed links laten liggen. Vooral omdat je ADHD hebt. Bij veel mensen met ADHD wordt het al snel een soort ongecontroleerde zelfmedicatie. Doseringen waar je lange tijd baat bij hebt zijn heel laag. Speed verandert je persoonlijkheid, je mind gaat je voor de gek houden. Het gaat enorm tegen je werken. Dit is mijn eigen ervaring en wat ik heb gezien bij anderen.
Ontopic. Nooit speed snuiven of slikken die niet volledig droog is! Dit kan heel schadelijk zijn.
Als het niet wil drogen, was het dan met aceton.
Het droogt daarna heel snel.
Edit. Speed kan tegenvallen als je 3MMC gewend bent. Vooral als het slechte speed is. Je zult wel merken dat het effect veel langer en stabieler is als je goede speed hebt. En dat je veel minder de behoefte hebt om steeds bij te nemen.

Laatst bewerkt:

Wauzeling

Belezen gebruiker
Je zult wel merken dat het effect veel langer en stabieler is als je goede speed hebt. En dat je veel minder de behoefte hebt om steeds bij te nemen.
Precies dit en aanvulling hierop adviseer ik om je dosis af te wegen doormiddel van mg weegschaal en de speed als bommetje doormiddel van vloeitje of lege capsule in te nemen. De effecten komen smoother binnen en houden ook langer vast. Als je gaat snuiven ontvang je wel een “rush”, maar de drempel om constant bij te tikken ligt stuk lager dan wanneer je oraal inneemt.

Verder, zorg dat je minimaal 8u voor slapen gaan geen speed bij neemt, want slapen doe je echt niet.. drinken is enorm belangrijk en wordt vaak vergeten, omdat je er geen erg in hebt en je lichaam deze signalen blokkeert. Uiteraard eten, maar succes met wegkrijgen (ligt uiteraard ook aan je dosering)

Probeer (als je het alleen doet) een leuke en waardevolle acitivieit uit te voeren waar je normaal or anders niet de concentratie, motivatie of energie voor hebt. Denk aan een instrument leren/spelen, huishouden, gamen, etc. Voorkom en vermijd dat je een incognito-venster opent, als je eenmaal die rabbit-hole invalt ben je zo paar aantal uren verder.

Aangezien je ADHD hebt zou ik sws adviseren om speed niet op reguliere basis te gaan gebruiken (lees elke week of om de 2 weken), maar hou er minimaal 2-3 maanden tussen en nog beter, bewaar het voor speciale gelegenheden, zoals een festival, feestje, etc. Want je ADHD-brein zal speed erg snel gaan herkennen en omarmen als pure stimulatie-dopamine-genot dat sneller dan je denkt een slippery slope kan veroorzaken. Weet hier van bewust!

Koning schepper

Belezen gebruiker
Speed nat/pasta uitsmeren(goed dun uitsmeren) over een a4tje. Je ziet meteen al het "vocht" er uit trekken daarna op een spiegel of cd hoes of verzin zelf wat er af schrapen met bankpas. Snelste en makkelijkste manier om speed te drogen en ken geen mens die geen papier in huis heeft.
Hoe jij het nu door je neus hebt gesmeerd is echt tering slecht voor je.

Maar zou gewoon helemaal geen speed doen maar je bent oud en wijs genoeg.

Bovenaan