Hoe betrouwbaar is chatgpt bij dit soort onderzoeken/info?
Ligt sterk aan het prompt dat je erin gooit. Als je simpelweg vraagt naar ervaringen over het middel, is de betrouwbaarheid nagenoeg 0. Zeker als het om meer obscure middeltjes gaat.
Vraag je hem om voor elke ervaring ook de bronnen erbij te specificeren, dan kan je in elk geval herleiden waar ie z'n informatie vandaan haalt.
Vervolgens kan je misschien nog vragen om deze bronnen ook op betrouwbaarheid te beoordelen en daar een eerlijk, kritisch oordeel over te vellen.
ChatGPT is erop getraind je een antwoord te geven. Ongeacht of het klopt. Het komt met een antwoord. Dus zal je slimme trucs moeten inzetten om hem betrouwbaarder te maken. Ik heb echt regelrechte waanzin uit AI zien komen. Zeggen dat ie iets niet weet zal ie nooit doen. Tenzij je dat misschien in het prompt vraagt.
-----
Zelf probeerde ik altijd meerdere bronnen te raadplegen. Reddit, bluelight, psychonautwiki, de bronnen zijn hier eerder al vermeld.
Maar in mijn hoogtijdagen had ik niet veel nodig om mezelf te overtuigen om te gebruiken. Van het injecteren van a-php kon ik destijds één of twee ervaringen vinden. En ik had geen idee hoe een shot voor te bereiden. Want dat stond nergens. Toch nam ik gewoon de proef op de som en ben het met a-pihp gaan doen.
Ook mxipr heb ik destijds als een van de eerdere gebruikt denk ik. Stonden toen twee reports online van wat ik kon vinden. En ik vond mijn lichaam er ook vrij gek op reageren. Een beetje alsof ik in een knetter snoepje was veranderd.
Toen ik net begon met RC's was ik wel een stuk voorzichtiger gelukkig. Uren research voordat ik iets nam.