1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Voorbereiding 3-MMC

Discussie in 'Research Chemicals' gestart door Fenne, 11 okt 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Fenne

Fenne Belezen gebruiker

Her en der al wat gelezen over 3-MMC. Lijkt mij een leuke RC om te proberen. Ik weet nog niet wanneer ik het ga doen en waar, maar alvast een goede voorbereiding :smiley: Ben benieuwd naar jullie ervaringen en adviezen.

Ik zit allereerst te twijfelen over de dosering. Gekeken naar de https://www.changingperspective.info/3-mmc/3-mmc-veelgestelde-vragen-f-a-q/

Als je 3-MMC slikt
    (mg)
    Threshold 10 – 25
    Laag 25 – 75
    Gemiddeld 75 – 130
    Hoog 130+

En op https://psychonautwiki.org/wiki/3-MMC
    Threshold 50 mg
    Light 50 - 150 mg
    Common 150 - 250 mg
    Strong 250 - 350 mg
    Heavy 350 mg +

Zoals jullie het zien: het loopt best uiteen.
    Beetje gezocht op het forum en ik zie gemiddelde doseringen van 100 mg of hoger. Ik vind het lastig om te bepalen hoeveel ik ga nemen. Ik heb de neiging om te gaan voor 130. Randje gemiddeld en hoog of een beetje in het midden, 100 mg. Wat denken jullie?

Verder, snuiven vs slikken.
    Ik hoef sta er niet om te springen om mijn neusslijmvliezen te verkloten :grin: Maarrrrrrr, ik ben ook benieuwd naar de ervaring. Ik ben niet verslavingsgevoelig en hou redelijk goed aan de afspraken met mijzelf. Ben niet zo'n eentje die nog een pil neemt of een snuif vlak voordat het festival afgelopen is. Ik maak mij geen zorgen over de cravings en teveel nemen.

Ik vind speed snuiven lekker. Nou ja, lekker is niet het goede woord, maar heb er geen problemen mee :) Ik heb speed ook weleens met een capsule gedaan. De effecten van speed kwamen rustig op en verder vergelijkbaar. De rush die ik krijg van het snuiven vind ik lekkerder.
    Hoeveel verschil zit er tussen het effect van snuiven vs slikken. Vergelijkbaar met speed of nauwelijks? Want in het geval van het laatste, ga ik liever de 3-MMC slikken :)

Laatst bewerkt: 11 okt 2019
  2. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

Zo'n changingperspective.info is 3 keer niks, heb even gekeken, maar die weten er maar weinig van.

Ik heb geen ervaring, maar volgens mij is 3mmc wel stapelbaar. En dan zou ik gewoon eens met 50mg beginnen en dan verder kijken. Verder lijkt het me belangrijk om te weten dat het een nogal kortwerkend middel is en je vooraf de vraag stellen of je al dan niet gaat bij pakken, en last but not least, het betreft een serotonineslurper, dus de 2 a 3 maandenregel is hier bij van toepassing (hou er rekening mee dat je ook 2 a 3 maanden moet wachten met 3MMC na XTC of een analoog daar van)

Mezelf en Fenne vinden dit leuk.
  3. Ganggang

Ganggang Newbie

Snuiven is het niet waard met dit spul. Doet aardig zeer en het effect is te verwaarlozen. Oraal werkt veel beter.

Fenne vindt dit leuk.
  4. Memento

Memento Experimenterende gebruiker

Hi,

ik heb zelf meerdere keren 3mmc gebruikt op een feest, dus ik denk dat ik je wel wat advies kan geven.

Dosering
    Als je gaat slikken hou ik dezelfde dosering aan als ik bij mdma zou doen, te laag zorgt er net als bij mdma voor dat je er niet lekker inkomt. Tussen de 70-120 mg is meestal wat ik doe. Ik heb een keer 150 mg gedaan en had toen wel meer last van negatieve bijwerkingen zoals strakke kaken en grote ogen, terwijl bij doseringen tot 120 er bijna niks aan me te zien is.

snuiven vs slikken
    Snuiven is kortwerkend, doet veel pijn, zorgt echt voor craving! Ik dacht namelijk ook dat ik daar geen last van zou hebben omdat ik dat nooit heb; maar oppassen hiermee. Het is meer een speed achtige rush dan bij slikken. Slikken geeft dus een iets langer werkend effect (3 a 4 uur) maar kan wel een beetje maag klachten geven, meer dan bij mdma bij mij.

ik hoop dat je er wat aan heb en veel plezier!

Revolutionair, Mezelf en Fenne vinden dit leuk.
  5. Perenijsje

Perenijsje Bewuste gebruiker

Ik heb 2x 3MMC gebruikt met uitgaan, allebei de keren oraal in een capsule. De eerste keer begonnen met 80mg, maar daar merkte ik echt niks van. Dus na 1.5 uur ofzo toen 50mg bijgepakt en dat werkte wel. Het is idd stapelbaar maar die drang is met nasaal gebruik wel veel heftiger dan bij oraal gebruik. Ik heb de tweede keer een begin dosis van 130mg genomen en nog 60mg bijgepakt. Maar oraal voelde ik niet de behoefte om vaker bij te pakken. Terwijl mensen die het nasaal doen wel echt last van cravings krijgen. 3MMC in je neus schijnt ook echt wel heel erg te branden, wat ik bij speed wel mee vind vallen.

Het is wel super lekker stofje waardoor je al snel zin krijgt om het vaker te gebruiken. Maar het is wel een serotonineslurper, dus pas op en gebruik het liever niet vaker dan 1x in de 2-3 maanden. En ook al zeg je nu zelf dat je niet gevoelig voor cravings enzo bent, dit is wel echt een stofje waar veel mensen door de fout in gaan en hun eigen regels breken. Dus ik zou er wel een beetje mee oppassen.

Laatst bewerkt: 11 okt 2019
    Fenne vindt dit leuk.
  6. verwondering

verwondering Bewuste gebruiker Top Tripreporter

Zoals al gezegd, nasaal zorgt het veel eerder voor cravings. Het effect nasaal is weliswaar sterker. Ik heb er nasaal een dikke MDMA-euforie en -empathie op ervaren. Maar het werkt dan ook maar hooguit drie kwartier.

In een capsule werkt het wat milder, maar is het nog steeds erg fijn. Het duurt dan vijf tot zes kwartier, dus aanmerkelijk langer. Ik voel me dan ook veel meer in control over of en hoe vaak ik bijneem.

De 'common' dosering die Psychonautwiki aangeeft vind ik bizar hoog. Probeer de eerste keer gewoon 50 mg in een capsule. Valt dat tegen, dan kun je bijnemen. Het komt vrij snel op, tenzij je een gevulde maag hebt, dus je kunt vrij snel beoordelen of je nog iets meer wilt of niet.

Fenne vindt dit leuk.
  7. Bas

Bas Wijs gebruiker

Oraal zou ik rond die doseringen zitten met wat hierboven wordt omschreven. Rond de 150mg is voldoende, hierna kan je altijd nog wel wat bijpakken terwijl de werking blijft.

Je moet wel tegen dit milde effect kunnen. Ook met oraal heb je cravings om bij te nemen. Met 3-mmc is 1 juiste dosis voor mij genoeg om de piek te bereiken. Dit is 400mg. Eenmaal bij die piek aangekomen, is het klaar en heeft bijnemen geen zin meer. Zo kort werkt het.

Wil je het rustig ombouwen om pas na 2/3 lichte doseringen die piek te bereiken, dan moet je echt tegen dat effect kunnen tijdens die opbouw. Die geeft behoorlijk wat cravings.

Revolutionair en Fenne vinden dit leuk.
  8. Fenne

Fenne Belezen gebruiker

@acht.zes
    Haha, goed om te weten dat Changing Perspective maar weinig weet. In principe "doet iedereen maar wat". In de zin dat ieder individu een eigen proefkonijn. Los van de basale informatie over de werking en de 'risico's', geeft informatie over dosering van RC's slechts een idee. Vandaar super fijn dat we het forum hebben om dit soort dingen te bespreken.

@Memento
    Thanks voor je input! Ik was al bang dat snuiven echt veels te pijn zou doen. En zeker als ik lees dat het extra effect verwaarloosbaar is (behalve die rush dan). Ik denk dat ik het bij slikken hou.
    Daarnaast krijg ik toch aardig wat waarschuwingen over de cravings, ook van speedsnuivers. Extra reden om het bij slikken te houden.

Goed om te lezen dat het stapelbaar is! Met MDMA moet je met je startdosis goed de sweetspot hebben. Dan ga ik wel even voorzichtig doseren met 100 en vanaf daar verder kijken. Denk capsules van 50 mg ofzo.

Overigens, ik was misschien niet helemaal duidelijk. Ik verwacht namelijk wel dat ik moet bijnemen. Alleen dat ik niet over mijn eigen grenzen ga dan ik bv gepland had om te gebruiken. Ik ben wel vrij bewust met dat soort dingen.

De rest ook bedankt! :smiley:

Memento en Perenijsje vinden dit leuk.
  9. Purplext

Purplext Bewuste gebruiker

Ik vond het nasaal niet echt branden, maar heb daar met geen enkel middel ooit last van.

Ik vond er vrij weinig aan (startdosis 100 mg), wat er in resulteerde dat ik steeds ging bijpakken om effect te krijgen. Enige effect was dat het leek alsof ik slechte pep had gesnoven die maar 1 uur werkte. Eerste drugs ooit die ik gewoon heb weggegooid.

Baalde echt, want weer 3 maanden wachten tot ik mdma kan gebruiken... Ik hoop voor jou dat je wel een toffe ervaring hebt en het het waard is!

Azarius vaporizers and accessories
Laden...