Vraag 4-FMP

Gabbertje

Wijs gebruiker
Hay,

Ik heb een paar vragen die ik graag beantwoord wil hebben voor een zo veilige mogelijke gebruik :confused:mile:

Op slam koningsdag ga ik met 3 vrienden wat gebruiken. 1 daarvan gaat voor het eerst op XTC. De andere 2 + ik gaan voor het eerst 4fmp gebruiken. (En de 2 andere die aan 4fmp gaan hebben net zoals mij ervaring met meerdere middelen.

Ook willen wij wat alcohol drinken. Kan je dat combineren? Of is dat niet slim of niet veel? Iemand tips over hoeveel je kan drinken of dat je pas echt gaat drinken als de 4fmp uitgewerkt Is?

En na slam willen bij een afterpartie 2cb en keta gaan gebruiken (niet de gene die voor het eerst xtc gaat ofc) Is dit wel slim na alcohol en 4fmp gebruik? Heeft iemand daar nog tips over?

En kwa dosissen zijn tips altijd welkom :confused:mile: Ik hoop dat iemand me hier van veel info kan voorzien want kan niet echt me antwoord vinden op Google.

Mvg

HardstyleGabber

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Alcohol met xtc of 4fa is erg slecht en ongezond, eigenlijk een no-go. Extra belastend voor je lijf.
En als je in de after nog EN 2cb EN keta wil gebruiken zou ik de alcohol helemaal laten staan.

In 24 uur 4fa, alcohol, 2cb en keta. Als ik het zo opnoem vind je het vast ook niet slim.. Het is natuurlijk aan jezelf wat je doet maar dat je hier advies over vraagt is goed van je. Mijn advies is laat sowieso de alcohol helemaal staan.

Gabbertje

Wijs gebruiker
Alcohol met xtc of 4fa is erg slecht en ongezond, eigenlijk een no-go. Extra belastend voor je lijf.
En als je in de after nog EN 2cb EN keta wil gebruiken zou ik de alcohol helemaal laten staan.

In 24 uur 4fa, alcohol, 2cb en keta. Als ik het zo opnoem vind je het vast ook niet slim.. Het is natuurlijk aan jezelf wat je doet maar dat je hier advies over vraagt is goed van je. Mijn advies is laat sowieso de alcohol helemaal staan.

Bedankt voor je reactie! Ik wil rond 12:00 - 14:00 me 4-FMP nemen en ga niet zoals me vrienden bijnemen omdat ik ook aan de keta en 2-CB ga. Ik wil dat rond 00:00 nemen is de tijd er tussen lang genoeg?

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Bedankt voor je reactie! Ik wil rond 12:00 - 14:00 me 4-FMP nemen en ga niet zoals me vrienden bijnemen omdat ik ook aan de keta en 2-CB ga. Ik wil dat rond 00:00 nemen is de tijd er tussen lang genoeg?

Ik heb van keta weinig verstand maar met 10 a12 uur ertussen moet denk ik geen probleem zijn. Ik denk dat andere df'rs je daar beter mee kunnen helpen.
En bijnemen met 4fa werkt geloof ik sowieso niet.

Gabbertje

Wijs gebruiker
Ik heb van keta weinig verstand maar met 10 a12 uur ertussen moet denk ik geen probleem zijn. Ik denk dat andere df'rs je daar beter mee kunnen helpen.
En bijnemen met 4fa werkt geloof ik sowieso niet.

Dan wacht ik tot iemand met verstand van keta reageerd, wil namelijk wel weten wat voor een beginner een aanraders dosis is bij keta neem je al snel te veel

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Ja hoor 10 a 12 uur is geen probleem.

Ga je gewoon sleutelpuntjes nemen? Want dan zou ik gewoon een klein puntje keta doen en dan een minuut of 20 wachten voor je bijneemt. Let wel op dat je niet nog dronken bent van overdag, drink voor de zekerheid niet te veel. Keta en alcohol is een hele slechte combinatie, ik heb weinig mensen daar goed op zien gaan.

Sowieso kun je beter keta voor het eerst nuchter gebruiken ipv op een after na 2C-B en 4-FA. Ik geloof dat je het dan veel beter kunt leren kennen.

Doseer voorizichtig!! Het effect kan echt bijna exponentieel stijgen als je te veel neemt, kan heel intens worden terwijl een kleine dosis niet zo heel bijzonder hoeft te zijn!

Gabbertje

Wijs gebruiker
Ja hoor 10 a 12 uur is geen probleem.

Ga je gewoon sleutelpuntjes nemen? Want dan zou ik gewoon een klein puntje keta doen en dan een minuut of 20 wachten voor je bijneemt. Let wel op dat je niet nog dronken bent van overdag, drink voor de zekerheid niet te veel. Keta en alcohol is een hele slechte combinatie, ik heb weinig mensen daar goed op zien gaan.

Sowieso kun je beter keta voor het eerst nuchter gebruiken ipv op een after na 2C-B en 4-FA. Ik geloof dat je het dan veel beter kunt leren kennen.

Doseer voorizichtig!! Het effect kan echt bijna exponentieel stijgen als je te veel neemt, kan heel intens worden terwijl een kleine dosis niet zo heel bijzonder hoeft te zijn!

Bedankt voor je reactie! Ik ga het inderdaad doen bij sleutel puntjes of ik pak me bullet erbij. Merkte al op speed hoe meer ik nam hoe later op de avond, hoe nu minder er me neus in ging en hoe meer op de grond(maakt niet uit wat ik gebruik ik tril altijd erg en heb er totaal geen concentratie voor)

Fool

Badass junkie
Merkte al op speed hoe meer ik nam hoe later op de avond, hoe nu minder er me neus in ging en hoe meer op de grond(maakt niet uit wat ik gebruik ik tril altijd erg en heb er totaal geen concentratie voor)

Maar bij speed gaat dat automatisch, want dat spul werkt zolang dat je niet steeds hoeft bij te nemen wat je lichaam afgebroken heeft. Keta is je lichaam daarentegen zo weer kwijt. :wink:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Als je ook keta wilt gebruiken zou ik de alcohol eigenlijk gewoon helemaal overslaan. Als je echt perse wat biertjes wilt drinken, houd het dan bij een paar biertjes. Alcohol en keta is zoals hierboven ook al gezegd geen goede combi.

De rest van de middelen kun je opzich best prima combineren, alleen voor het eerst keta doen terwijl je ook andere middelen gebruikt is niet zo handig. Sowieso is 2C-B en keta best een heftige en enigszins onvoorspelbare combi, wat niet heel handig is als je keta nog niet kent.

Het meest 'verstandig' is naar mijn idee gewoon overdag 4-FA en dan in de avond 2C-B of keta en niet allebei. 2C-B en keta combineren zou ik wel pas doen als je genoeg ervaring met beiden hebt.

Keta doseren is eigenlijk heel makkelijk en kun je het best zoals Smartie zegt doen. Gewoon een klein puntje nemen en dan 15 tot 20 minuten wachten, vind je het effect goed dan wacht je nog een uur, vind je het effect te weinig dat neem je nog een puntje en dit herhaal je net zolang tot je het gewenste effect hebt bereikt. Ga er in ieder geval vanuit dat je van keta goed vaag wordt en sociaal doen vrij lastig en akward kan zijn.

Illusionist

Experimenterende gebruiker
Hay,

Ik heb een paar vragen die ik graag beantwoord wil hebben voor een zo veilige mogelijke gebruik :confused:mile:

Op slam koningsdag ga ik met 3 vrienden wat gebruiken. 1 daarvan gaat voor het eerst op XTC. De andere 2 + ik gaan voor het eerst 4fmp gebruiken. (En de 2 andere die aan 4fmp gaan hebben net zoals mij ervaring met meerdere middelen.

Ook willen wij wat alcohol drinken. Kan je dat combineren? Of is dat niet slim of niet veel? Iemand tips over hoeveel je kan drinken of dat je pas echt gaat drinken als de 4fmp uitgewerkt Is?

En na slam willen bij een afterpartie 2cb en keta gaan gebruiken (niet de gene die voor het eerst xtc gaat ofc) Is dit wel slim na alcohol en 4fmp gebruik? Heeft iemand daar nog tips over?

En kwa dosissen zijn tips altijd welkom :confused:mile: Ik hoop dat iemand me hier van veel info kan voorzien want kan niet echt me antwoord vinden op Google.

Mvg

HardstyleGabber
Hallo,

Ik zal je meteen met de neus op de feiten drukken: ga niet alle soorten drugs door elkaar gebruiken of erna. Dit is een zeer zware belasting voor je hart en lichaam. Plus, het is nog eens gevaarlijk ook. Als ik zie welke drugs jij allemaal door elkaar wilt gebruiken dan raadt ik je dit echt af. Jullie gaan ook voor het eerst nieuwe drugs uitproberen dus je lichaam heeft geen tolerantie opgebouwd. Daarnaast is het ook niet aan te raden op die afterparty andere drugs te nemen. De drug die je al op SLAM! hebt genomen zitten nog volop in je lichaam. Je lichaam heeft ook tijd nodig deze te verwerken.

Kies gewoon voor een drug en blijf daar lekker de hele avond op trippen. Dit is 't meest "veilig" ook. Daarnaast wil ik je erop wijzen dat 4FMP sinds 1 april op de Opiumlijst staat: voorheen was het een designerdrug. Deze drug brengt dus, net zoals alle andere harddrugs, risico's en eventuele bijwerkingen met zich mee.

Trip, maar trip verstandig.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Kies gewoon voor een drug en blijf daar lekker de hele avond op trippen. Dit is 't meest "veilig" ook. Daarnaast wil ik je erop wijzen dat 4FMP sinds 1 april op de Opiumlijst staat: voorheen was het een designerdrug. Deze drug brengt dus, net zoals alle andere harddrugs, risico's en eventuele bijwerkingen met zich mee.

Het is niet veiliger om de rest van de avond 4-FA te blijven gebruiken hoor...

Verder heb je grotendeels wel gelijk, maar het is niet helemaal wat TS vroeg. Het is een beetje een dooddoener :wink:

Ook is de opiumlijst niet de definitie van middelen die gevaarlijk voor de gezondheid zijn. Ook middelen die daar niet op staan kunnen gevaarlijk zijn (juist!). Je zegt het een beetje alsof 4-FA gevaarlijk geworden is sinds het op de lijst staat. :P

Illusionist

Experimenterende gebruiker
Het is niet veiliger om de rest van de avond 4-FA te blijven gebruiken hoor...

Verder heb je grotendeels wel gelijk, maar het is niet helemaal wat TS vroeg. Het is een beetje een dooddoener :wink:

Ook is de opiumlijst niet de definitie van middelen die gevaarlijk voor de gezondheid zijn. Ook middelen die daar niet op staan kunnen gevaarlijk zijn (juist!). Je zegt het een beetje alsof 4-FA gevaarlijk geworden is sinds het op de lijst staat. :P
Zo bedoel ik het niet maar de risico's van 4FMP waren voorheen niet zo bekend als nu: ze zijn althans niet zomaar op de Opiumlijst gekomen. En de Opiumlijst is er ook niet voor niks.
En nee, het klopt, 4FMP is zeker niet een verstandig middel om de hele avond op te trippen maar als je toch drugs gaat gebruiken dan kun je beter één drug uitkiezen (mijn voorkeur gaat in ieder geval niet naar 4FMP) dan meerdere.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Dat hangt er vanaf. Met 4-FA (het is 4-FA, geen 4-FMP) zul je uiteindelijk toch moeten bijdoseren als je er de hele dag/nacht lol van wilt hebben. In plaats van bijdoseren met 4-FA zou ik dan liever iets anders nemen.. Ketamine of GHB is bijvoorbeeld een stuk minder ongezond dan 4-FA.

Gabbertje

Wijs gebruiker
2-CB had ik al gedaan, en toch op jullie aanrader gister 1 grammetje keta gehaald. Tripsitter erbij en een maar van me die ook mee deed. Keta is heftig spul me lichaam wist in het begin nog niet zo goed wat ie er mee aanmoest. Maar vond het super vet en een helle leuke ervaring. Ben benieuwd hoe het met 2cb is

Bovenaan