vraag aan de Bruinjunks

Wromtrax

Bewuste gebruiker
Zoals het topic al luid:
Waarom zijn jullie ermee begonnen?

Ik weet zeker dat 90% zegt:
Ik wou het een keer proberen

speeseend

Wijs gebruiker
je weet het voor 90 % zeker! Dan weet je het toch al? Die andere tien procent is in verhouding niet relevant.

p.s. heb je nog een plekje over, onder je brug?

Wromtrax

Bewuste gebruiker
Die 10% vind ik wel relevant en ben benieuwd. Hoor jij bij de 90% Eend? Trouwens nog voldoende plek hoor bij de brug :P

Rokertje

Belezen gebruiker
Ik ben ermee begonnen doordat een vriend het een x mee had genomen... Samen met hem, mijn ex, ikzelf en nog een paar anderen zijn we 't toen gaan roken (als een jointje) en dat beviel ons eigenlijk erg goed, waardoor we het dus vaker en vaker zijn gaan doen....

Naief als ik was heb ik de eerst tijd geeneens geweten dat het bruin was.... Maar uiteindelijk behoor ik toch tot die 90% die het 's een x wilde proberenn, al wist ik niet dat het dat was. Maar ik denk dat je eerder aan de 99,9% komt dan aan de 90...

:wave:

Atropa

Bewuste gebruiker
Wromtrax zei:
Ik weet zeker dat 90% zegt:
Ik wou het een keer proberen

Vaak weet men niet eens dat het heroine betreft. Zoals Keith Bakker het eens mooi zei: De mensen met wie je coke gebruikt bieden je een 'joint' aan en zonder na te denken rook jij gewoon mee.

Bij het woord heroine kijkt men wel uit. Maar eenmaal de dempende bedwelming geproefd zonder bij aanvang te weten dat het bruin was, maakt dat afschrikkende woord heroine opeens een stuk minder afstotelijk.

Vaak wordt heroine gebruikt om de uitwerking van andere dope te dempen. Bijvoorbeeld na een nacht heel fors snuiven, basen of poly gebruik. Vaak is het voor handen en grijpt men de mogelijkheid aan om de uitwerking van een stevige dope nacht te 'ontlopen'.

Ook zie je dat mensen die in de put zitten (echtscheiding, onverwerkte gevoelens, camouflerend macho gedrag'etc.) vaak echt compleet voor de bijl gaan als ze eenmaal H hebben leren kennen. Niets is gevaarlijker dan een brein dat leed ondergaat en de toekomst leeg inziet en H proeft.

Bewuste nieuwsgierigheid naar H is echt voor een kleine minderheid de reden van verslaving geweest. Met die reden is de kans op verslaving 'kleiner' omdat het kennis nemen van de high centraal staat. Al is het natuurlijk heel goed mogelijk dat iemand in een later stadium het alsnog voor een ander motief gebruikt of na z'n probeersel wordt overvallend door een stiekem toch wel gewenst gevoel hetgeen hij nooit elders heeft kunnen vinden.

Flameon

Badass junkie
Heroine is een middel dat een grote verslavende werking kan hebben. Als je verslavingsgevoelig bent is de kans aannemelijk dat je verslaafd raakt aan het bruin. Zeker als je dan ook nog niet eens lekker in je vel zit, maakt het de stap naar het "vaker moeten of willen gebruiken" groter.
Daarnaast denk ik dat vele inderdaad eens zijn begonnen met proberen, maar er helaas niet meer zo makkelijk vanaf kunnen komen

gamezz

Bewuste gebruiker
ze kunnen je ook zwaar neuken
maat van me zat vroeger aan bruin (is nu afgekickt )
hij wou iets proberen (weet niet meer wat) en in plaats daarvan hebben ze hem bruin verkocht
hij vond het leuk en deed het nog eens
en als hij eigenlijk al verslaafd was hebben ze gezegd dat het bruin was

Rokertje

Belezen gebruiker
Angramar Temenos zei:
Ik ga der nooit aan beginnen, fuck bruin man. Ga gewoon een lekker jointje roken, beetje trippen met paddo's, etc.

Dat zei ik een uur voordat ik voor 't eerst bruin rookte ook....

Atropa zei:
Vaak weet men niet eens dat het heroine betreft.

Moet eerlijk zeggen dat ik mezelf altijd erg dom en naief heb gevonden omdat ik in mijn beginperiode niet eens wist dat ik bruin aan 't roken was! Ben in ieder geval "blij" dat ik niet de enige ben...

speeseend

Wijs gebruiker
Ik moet je teleur stellen! Het was niet een gevoel van ''een keertje proberen''. Het is van weekend-gebruik (snuiven) binnen een half jaar / drie-kwart jaren opgebouwd tot dagelijks (roken). Dit is in een stroomversnelling geraakt doordat ik op aanraden van een maat ben gaan chinezen. Eigenlijk vond ik dit veel minder heftig (had wel meer nodig) maar op één of andere manier was het toch lekkerder. Nou ja, dit heb ik acht jaren vol gehouden.

Vroeger blowde ik ook elke dag en vond dat super-relaxed. Nu kwam dat chinezen over op mij als nuchter stoned zijn, als je begrijpt wat ik bedoel. Voor mij was dit nóg lekkerder. 'k Ben toen ook per direct met blowen gestopt.

Gr.,

Eend

Wromtrax

Bewuste gebruiker
speeseend zei:
Ik moet je teleur stellen! Het was niet een gevoel van ''een keertje proberen''. Het is van weekend-gebruik (snuiven) binnen een half jaar / drie-kwart jaren opgebouwd tot dagelijks (roken). Dit is in een stroomversnelling geraakt doordat ik op aanraden van een maat ben gaan chinezen. Eigenlijk vond ik dit veel minder heftig (had wel meer nodig) maar op één of andere manier was het toch lekkerder. Nou ja, dit heb ik acht jaren vol gehouden.

Vroeger blowde ik ook elke dag en vond dat super-relaxed. Nu kwam dMat chinezen over op mij als nuchter stoned zijn, als je begrijpt wat ik bedoel. Voor mij was dit nóg lekkerder. 'k Ben toen ook per direct met blowen gestopt.

Gr.,

Eend
Maar wat was je reden om een keer hero te proberen eend

speeseend

Wijs gebruiker
Dezelfde reden waarom tienduizenden jongeren elk weekend speed, pillen en andere rotzooi gebruiken.

Je kan het net zover doortrekken totdat je honderd procent hebt; uiteindelijk is het voor iedereen, met alles, EERST PROBEREN :wink: Het is bij mij meer een kruising van diverse paden geweest. Niet zozeer één reden die aan te wijzen valt. Zelf ben ik juist zwaar antie-verslaving in welke vorm ook.

Maar ik had van tevoren niet die drang, zoals bij een maat van mij, om het eens te gaan nuttigen. Het was voor handen, alles leek safe, voor het eerste half jaar (de snuiftijd) dan.

Overigens ben ik van mening dat niet elke stap in het leven te beredeneren valt. Hoe langer je zoekt, hoe verder je van de waarheid komt.

Gr.,

Eend

Welhallodaar

Bewuste gebruiker
nou boeit mij die verslaving niet zo maar ik ben eerder geïntresseerd in hoe gevaarlijk het is het lijkt me wel leuk namenlijk ik had ook een vriend die bruin deed (ook gespoten) en njah mss wel aardigste kerel die ik ooit ontmoet heb.

Jeroen83

Bewuste gebruiker
Welhallodaar zei:
nou boeit mij die verslaving niet zo maar ik ben eerder geïntresseerd in hoe gevaarlijk het is het lijkt me wel leuk namenlijk ik had ook een vriend die bruin deed (ook gespoten) en njah mss wel aardigste kerel die ik ooit ontmoet heb.

De verslaving is wat het gevaarlijkste is he. Dat die vriend aardig is betekend niet dat hij geen rotleven heeft gehad door het bruin :P

Rokertje

Belezen gebruiker
Hahaha dat is inderdaad wel een erg rare beredenering :P

Vind mezelf ook best aardig eigenlijk, heb nog nooit gehoord dat ik er als een junk uitzie, heb nog nooit gestolen voor mijn drugs, werk fulltime op kantoor én parttime achter de bar... enz enz enz...
En toch ben ik een zwaar verslaafde die elke dag minimaal 1,5 gr bruin gebruikt... Vooroordelen kloppen nou eenmaal lang niet altijd :wink:

Flameon

Badass junkie
Inderdaad, iemand die bruin gebruikt hoeft er echt niet uit te zien als een junk.
Ik ken genoeg mensen via mijn werk waar je niet aan ziet dat ze dagelijks grammen heroine spuiten.
Dan praat ik bijvoorbeeld over vertegenwoordigers in pak, of mensen met een eigen zaak.
Ze verzorgen zich nog allemaal goed, eten gezond en ik vind vele er best nog jong uitzien eerlijk gezegd.

Wromtrax

Bewuste gebruiker
speeseend zei:
Dezelfde reden waarom tienduizenden jongeren elk weekend speed, pillen en andere rotzooi gebruiken.

Je kan het net zover doortrekken totdat je honderd procent hebt; uiteindelijk is het voor iedereen, met alles, EERST PROBEREN :wink: Het is bij mij meer een kruising van diverse paden geweest. Niet zozeer één reden die aan te wijzen valt. Zelf ben ik juist zwaar antie-verslaving in welke vorm ook.

Maar ik had van tevoren niet die drang, zoals bij een maat van mij, om het eens te gaan nuttigen. Het was voor handen, alles leek safe, voor het eerste half jaar (de snuiftijd) dan.

Overigens ben ik van mening dat niet elke stap in het leven te beredeneren valt. Hoe langer je zoekt, hoe verder je van de waarheid komt.

Gr.,

Eend
Oke bedankt voor je respons. Maar was dat proberen echt de enige aanleiding of was het ook iets anders? Ik bedoel zo te lezen ben je erg anti verslavingen dus is het ''bijzonder'' dat je bruin hebt genomen.

Als het niet te persoonlijk is wil ik het graag weten

jaja

Bewuste gebruiker
Open deur.

Ik vond de stof intrigerend, en vind dat je alles in het leven eens moet proberen, mits de gelegenheid zich voordoet.

speeseend

Wijs gebruiker
Fout! Het is niet bijzonder dat ik Bruin heb genomen. Ik ben immers zwaar tegen verslavingen op ieder vlak. Zodoende dacht ik werkelijk waar dat het mij niet te pakken zou nemen. Zeker na de ''probeer-fase'' dacht ik dat het allemaal wel meeviel.

Ik heb wel behoorlijk wat bagage in mijn rugzak, Hero haalt daar het gewicht uit. Op die manier is deze drug voor mij, op ten duur gevaarlijk gebleken. Toen ik achttien was, begon ik met Hero. Dit kan ook meegespeelt hebben. Verder had ik totaal geen manier van communiceren over de voor- en nadelen, zoals op deze site heel eenvoudig is.

Nou ja, naar mijn mening is er niet één specifiek punt te noemen. Het zijn allemaal kleine stukjes die een verslaving in de hand hebben gewerkt.

Hero - met name het chinezen is mijn valkuil betreffende verslavingen gebleken.

needlefreak

Bewuste gebruiker
Ik begrijp jullie perfect. Denk dat je het enkel kunt begrijpen als je met heroïne geëxperimenteerd hebt en dan verslaafd bent geraakt. In het begin had ik ook het gevoel dat het best meeviel en ik alles onder controle had. Dat gevoel krijg je gewoon als je begint met heroïne. Omdat je in het begin ook nog geen last hebt van afkickverschijnselen. Daarom dat ik altijd zeg dat het zo'n sluipende drug is. Je bent hooked voor je het zelf goed beseft.

Wromtrax

Bewuste gebruiker
speeseend zei:
Fout! Het is niet bijzonder dat ik Bruin heb genomen. Ik ben immers zwaar tegen verslavingen op ieder vlak. Zodoende dacht ik werkelijk waar dat het mij niet te pakken zou nemen. Zeker na de ''probeer-fase'' dacht ik dat het allemaal wel meeviel.

Ik heb wel behoorlijk wat bagage in mijn rugzak, Hero haalt daar het gewicht uit. Op die manier is deze drug voor mij, op ten duur gevaarlijk gebleken. Toen ik achttien was, begon ik met Hero. Dit kan ook meegespeelt hebben. Verder had ik totaal geen manier van communiceren over de voor- en nadelen, zoals op deze site heel eenvoudig is.

Nou ja, naar mijn mening is er niet één specifiek punt te noemen. Het zijn allemaal kleine stukjes die een verslaving in de hand hebben gewerkt.

Hero - met name het chinezen is mijn valkuil betreffende verslavingen gebleken.
Ik ben immers zwaar tegen verslavingen op ieder vlak. Zodoende dacht ik werkelijk waar dat het mij niet te pakken zou nemen.

Dus toch proberen :wink:

Vanadesse

Wijs gebruiker
Ga er maar vanuit dat zowat iedereen die instelling had. Wie heeft er nou immers de instelling: "kom, laat ik eens heroïne gebruiken, want later als ik groot ben, wil ik ook wegrotten onder een kartonne doos met een naald in m'n arm!" Lijkt mij stug dat iemand met die instelling is begonnen aan heroïne...

Er zullen vast wel situaties zijn dat de gedachte 'proberen' niet aanwezig was, maar ik denk dat bijna iedereen toch voor de keuze heeft gedaan om het wel of niet te doen. De enige situaties die ik me verder kan indenken is onder dwang en niet weten wat je gebruikt (bijvoorbeeld denken dat je iets heel anders gebruikt).

speeseend

Wijs gebruiker
de bekende weg wordt steeds bekender...

ikke en TS zei:
Ik ben immers zwaar tegen verslavingen op ieder vlak. Zodoende dacht ik werkelijk waar dat het mij niet te pakken zou nemen.

Dus toch proberen :wink:
Dat heb ik in een eerdere post al aangegeven; uiteindelijk is het honderd procent, indien je het op die manier bekijkt!
Vanadesse zei:
...De enige situaties die ik me verder kan indenken is onder dwang en niet weten wat je gebruikt (bijvoorbeeld denken dat je iets heel anders gebruikt).

Haha..

Grt.,
Eend

Vanadesse

Wijs gebruiker
speeseend zei:
Omdat ik dit bedoel :wink:
Oke.. :wink:

Maar er schiet me ineens wel een (uitzonderlijke) situatie tebinnen waarin mensen er werkelijk voor kiezen om veel te gebruiken. Ik las laatst het boek van Pedro Ruijzing (levenslang in Tailand). De mensen die daar de doodstraf hebben gekregen moeten soms jaren lang wachten in de gevangenis tot ze ook daadwerklijk worden geliquideerd. In deze situatie kiezen toch veel mensen ervoor om heroïne te gaan gebruiken. Dan is het de eerste keer natuurlijk ook even proberen of het inderdaad lekker is, maar toch wel met een hele andere instelling denk ik...

speeseend

Wijs gebruiker
Inderdaad, daar heb jij gelijk in!

De vraag is eerder: waarom wil iemand iets proberen?! In mijn geval, omdat het mij wel lekker leek. Ik werd goed lekker gemaakt. Nu, de rest van de redenen die na die eerste sta kwamen, kan je terug lezen.

groeten,

Eend

Wromtrax

Bewuste gebruiker
Eend:
Spoot je gelijk, rookte je het op of chineeste je?

En wat voor effect heeft hero op je dagelijks leven (zowel inner als uiterlijk)

speeseend

Wijs gebruiker
Betreffende je eerste vraag; even je eigen topic goed doorlezen. Ik heb het minimaal twee keren aangegeven. hint; het staat niet tussen jouw opsomming :wink:

Punt twee; het was een verrijking, op dat moment. Op langer termijn zal het innerlijk niet zo snel zijn gegroeid als tijdens een leven zonder Opiaten. Uiterlijk werd ik overigens ook niet veel ''ouder''. Zolang je maar goed voor jezelf blijft zorgen...

Zo heb ik nu voldaan aan je dagelijkse behoefte 'onzin' ?

Gr.,

Eend

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
oa : ik zal mensen niet zo maar afval noemen om maar een beetje stoer over te kunnen komen op een forum ...

stoer proberen over te komen op een forum door anderen expliciet afval te noemen, terwijl je dan zelf nog eens, in andere delen van het forum, je eigen problemen met drugs etaleert, beetje pot, ketel, zwart en verwijten verhaal zeg maar .... heroine, xtc, dope, zooi, shit .. geef de troep een naam ... er is altijd wel iemand die het erger vindt dan jij en die er nog minder mee in aanraking is gekomen dan jij .... zo werkt het nu eenmaal ... het tekent een mens als diegene gewoon een vraag kan stellen zonder anderen daarbij de moeten schofferen ... het tekent dus ook de mens die dat niet kan :wink:

volgens mijn buren is iedereen die drugs gebruikt een junk, laat staan iemand die op een drugsforum zijn beslommeringen neerzet ... volgens mijn buren ben jij dan wel geen bruinjunk maar wel een junk ... dus ach who cares :wink: het is maar hoe je iets bekijkt ...
en gelukkig zit bij mij afval in de prullenbak .. beetje jammer dat in jouw beleving jij ermee moet converseren blijkbaar :sunglasses:

Wromtrax

Bewuste gebruiker
ArieKanariE zei:
oa : ik zal mensen niet zo maar afval noemen om maar een beetje stoer over te kunnen komen op een forum ...

stoer proberen over te komen op een forum door anderen expliciet afval te noemen, terwijl je dan zelf nog eens, in andere delen van het forum, je eigen problemen met drugs etaleert, beetje pot, ketel, zwart en verwijten verhaal zeg maar .... heroine, xtc, dope, zooi, shit .. geef de troep een naam ... er is altijd wel iemand die het erger vindt dan jij en die er nog minder mee in aanraking is gekomen dan jij .... zo werkt het nu eenmaal ... het tekent een mens als diegene gewoon een vraag kan stellen zonder anderen daarbij de moeten schofferen ... het tekent dus ook de mens die dat niet kan :wink:

volgens mijn buren is iedereen die drugs gebruikt een junk, laat staan iemand die op een drugsforum zijn beslommeringen neerzet ... volgens mijn buren ben jij dan wel geen bruinjunk maar wel een junk ... dus ach who cares :wink: het is maar hoe je iets bekijkt ...
en gelukkig zit bij mij afval in de prullenbak .. beetje jammer dat in jouw beleving jij ermee moet converseren blijkbaar :sunglasses:

Omdat ik de therm BruinJunks gebruik denk jij gelijk dat ik hun minderwaardig vind? Wie is hier nou bevooroordeeld.

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
dus als jij iemand een bruinjunk noemt, dan bedoel je dat eigenlijk in een neutraal tot positieve manier ? .. dus niet negatief bedoeld ? sjah zo gezien heb ik geen poot om op te staan :)

:tearsofjoy:

speeseend

Wijs gebruiker
Jongen, ga boeven vangen!

En speciaal voor jou, je dagelijks moment onzin; iedereen die op jouw topic ''vraag aan Bruinjunks...'' reageert, is voor jou een echte Bruinjunk. Hij/zij reageert immers.

Zo, dat was het dan voor vandaag. Oh, shit, dit is niet écht on-topic. PARDON!!!

_Kat_

Bewuste gebruiker
Ik verwees ook ooit naar mezelf als een "pep junk", dus het is maar net hoe je naar het woord kijkt. Wel interessante topic, ik heb me hier nog nooit eerder in verdiept.

dfssdfde

Badass junkie
_Kat_ zei:
het is maar net hoe je naar het woord kijkt
De meeste mensen kijken er niet echt positief naar en dat is algemeen geweten, dus is het woord gebruiken er om vragen dat mensen zich beledigd gaan voelen...

Vanadesse

Wijs gebruiker
Ivoos zei:
_Kat_ zei:
het is maar net hoe je naar het woord kijkt
De meeste mensen kijken er niet echt positief naar en dat is algemeen geweten, dus is het woord gebruiken er om vragen dat mensen zich beledigd gaan voelen...
Het woord junk word inderdaad neit echt als positief ervaren. Zeg liever gewoon bruin (ex)gebruikers...

Bovenaan