Vraag betreffende werking speed

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
Goedemorgen allemaal!

Ik zal me allereerst even voorstellen. Ik ben een jongeman van 27 jaar, die heeft geëxperimenteerd met een veelheid aan drugs. Ik gebruik sinds een jaar of 6 met enige regelmaat (ongeveer 1x per maand) speed, doorgaans op technofeesten. Meestal neem ik qua dosering dan rond de 50 mg tot 130 mg nasaal. Ik heb diverse batches speed gebruikt en heb deze nog nooit laten testen bij een testcentrum (wellicht wat minder verstandig), maar gelet op de dosering (in vergelijking met andere berichten op dit forum, waar soms dosissen van 500 mg tot 1 gram staan beschreven (damn!), bij de speed die ik gebruik zou ik dan volgens mij met zware hartkloppingen afgevoerd moeten worden, maar dit ter zijde), lijkt de kwaliteit op zijn minst doorgaans redelijk tot goed te zijn geweest.

Ik heb de volgende vraag betreffende het gebruik van speed en ben vooral benieuwd of anderen zich herkennen in mijn ervaring.

Eergisteren heb ik op een technofeest speed gebruikt. Ik heb de speed verkregen via de meer duistere regionen van het internet bij een vendor die volgens diverse bronnen als zeer goed bekend staat. Ik heb op het feest, waar ik mij overigens zeer goed heb vermaakt, tussen 22:00 en 01:00 ongeveer 130 mg nasaal op van deze speed (afgewogen, verdeeld over meerdere sleutelpuntjes). De speed had ik van 2x gewassen met aceton. Ik ging niet extreem hard, maar was wel zeer wakker en was bovendien erg gefocust / helder. Ik heb constant gedanst op de muziek en kon eigenlijk ook nauwelijks stilstaan. Net als de vorige keren speed (andere batches) was ik niet echt praterig. Sterker nog, ik werd juist stiller dan normaal. Het effect was erg goed aanwezig, maar toch best subtiel.

Uiteindelijk ben ik tot 06:30 op het feest gebleven. Hoewel ik zeker nog wel langer door had gekund, voelde ik op dat moment al wel wat lichamelijke vermoeidheid. Mentaal was ik nog goed wakker. Bij thuiskomst heb ik nog wat gegeten (geen eetlust, maar ik ben inmiddels bedreven in de techniek van het dwangvoederen), vervolgens zo'n 2 uur lang seks gehad met mijn vriendin (waarbij het erg lastig was om een erectie te krijgen) om rond 12:00 na 2mg etizolam en wat joints in 'slaap' te vallen en rond 15:30 weer wakker te worden.

Ik vraag me af of de beschreven effecten bij de genoemde dosering kenmerkend zijn voor speed met een goede tot zeer goede kwaliteit. Of vinden jullie de dosering erg hoog voor de gehele avond/nacht? Relevant om te vermelden is ook dat mijn vriendin in totaal zo'n 80 mg van deze speed op had en echt een zware urenlange praatkick had en bij thuiskomst ook totaal geen zin had om te gaan slapen.

Ik vind het opmerkelijk dat ik meestal niet praterig wordt van speed en soms juist stiller wordt dan normaal. Ik kom dus niet echt over als een strakke stuiterbal en zo voel ik mij ook niet. De typische effecten ervaar ik wel: vrolijk, mentaal erg wakker, niet stil kunnen zitten, af en toe tintelingen, droge mond, verhoogde hartslag etc. Bovendien voel ik mij na de initiële rush vaak erg serieus, ik kijk dan met een stalen gezicht en sta urenlang als een soort machine op de muziek te dansen. Mentaal ervaar ik een gevoel van kalmte, maar als ik in bed lig dan is het een circus in mijn hoofd. Ik voel mij van deze speed niet onrustig of zenuwachtig. Zo'n 7 uur na inname werkt de speed nog goed, maar voel ik mij soms wat apathisch (wellicht hoort dit gewoon bij effecten na een x aantal uur). Ik vraag mij af of jullie je herkennen in de wat meer ongebruikelijke effecten die ik beschreven heb.

Helaas heb ik vanwege een drukke baan niet de mogelijkheid de speed te laten testen, maar hoop toch dat een van jullie inhoudelijk kan reageren. Mijn eigen conclusie is dat de speed van hoge kwaliteit lijkt te zijn, maar dat ik wat minder gevoelig ben voor de effecten en de effecten van speed op mij daarnaast een wat andere uitwerking hebben. Wellicht heb ik inmiddels een lichte tolerantie opgebouwd, maar de laatste keer dat ik speed gebruikte was twee maanden geleden. Bovendien ervaarde mijn vriendin nog meer de typische effecten van speed (het stuiterbaleffect).

Excuses voor het lange bericht; ik heb mijn ervaring zo goed mogelijk geprobeerd te beschrijven.

Hartelijk bedankt voor jullie reactie(s) en een fijne zondag!

Groeten,

Lethargisch_Veulen

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Hey,

Het is niet toegestaan om te speculeren over de kwaliteit van drugs, dus testen is het devies. Zo veel tijd kost dat nu ook weer niet, ben altijd met n half uur wel klaar inclusief wachten. En bellen voor de uitslag week later kan gewoon op je werk.

Ik snap deze regel van het forum, maar mijn post gaat voornamelijk over een aantal mogelijk ongebruikelijke effecten die ik ervaar bij speed die van hoge kwaliteit is. Ik vraag niet om een verificatie of de speed in mijn specifieke situatie al dan niet van hoge kwaliteit is, althans dat is niet mijn bedoeling geweest. Aangezien het dus niet gaat om speculatie over de kwaliteit, hoop ik dat je hier nog wel inhoudelijk op in kunt gaan. Wat je opmerking over het testen betreft: zoals ik heb aangegeven is dit niet mogelijk i.v.m. mijn werk (ik heb geen 9 tot 5 baan).

T

ToetjesMonster

Gast
Als ik dit lees, denk ik aan een doorsnee speed sessie.

Bij xtc zou dit wel een teken van tolerantie zijn; wel de energie en de focus, maar niet het "blije", "opgepepte" of zelfs "geile" effect wat je er normaal van krijgt. Merktte ik al meteen toen ik te veel ging gebruiken (ging wel om dagelijks gebruik). Toen maar geminderd, nu doe ik het miss 2 of 3 keer per maand en geniet veeeeel meer van dat zelfde pilletje als een jaar terug. Stemming en locatie doen ook veel; ben je met de juiste personen op de juiste plek? Als je niet echt houdt van dat soort bar, feest, café... is het beter om met je vrienden, of desnoods een paar of zelfs alleen erop uit te trekken. Gwn gaan doen waar je zin in hebt (ken je grenzen natuurlijk) en dn zou je gwn lkkr moeten kunnen spjeazen. Jou gebruik lijkt me namelijk iets te weinig voor een tolerantie op te bouwen (wat alleen maar goed is ofc)

Probleem

Experimenterende gebruiker
Ik herken dit wel, soms krijg ik een emorme praatkick van speed maar soms word ik ook stil en eigenlijk een beetje autistisch. Dit lijkt grotendeels willekeurig, maar ik merk wel dat als ik frequent gebruik dat ik dan vooral dat stille krijg. Het is niet gek trouwens. Ik ken een hoop mensen die relatief "stil" worden van speed.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Merktte ik al meteen toen ik te veel ging gebruiken (ging wel om dagelijks gebruik). Toen maar geminderd, nu doe ik het miss 2 of 3 keer per maand en geniet veeeeel meer van dat zelfde pilletje als een jaar terug.
2 a 3 keer per maand mdma/xtc? Oei oei pas echt op he! Dat is echt heeeeel vaak en heel slecht voor je.
Lees je aub eens goed in over de gevolgen in de toekomst, veilig gebruik en risico’s. Je bent echt heel ongezond bezig. Please lees dit aandachtig door:

https://drugsforum.nl/threads/mdma-xtc-handleiding.61333/

2 a 3 keer per maand mdma/xtc? Oei oei pas echt op he! Dat is echt heeeeel vaak en heel slecht voor je.
Lees je aub eens goed in over de gevolgen in de toekomst, veilig gebruik en risico’s. Je bent echt heel ongezond bezig. Please lees dit aandachtig door:

https://drugsforum.nl/threads/mdma-xtc-handleiding.61333/
Ik ken de gevaren al te goed maar helaas schrikt t me niet af om toch te gebruiken. Lijn voornemen is dan ook vanaf 3mei (mijn verjaardag) alleen nog wiet en af en toen een biertje!

Marlo

Newbie
persoonlijk krijg ik pas een praatkick met alcohol erbij en zonder alcohol ben ik ook een stuk stiller , dat is compleet normaal en het hangt ook af van de persoon nartuurlijk . (in vergelijking met andere berichten op dit forum, waar soms dosissen van 500 mg tot 1 gram staan beschreven) en dit soort dosissen is nartuurlijk waanzin en niet aan te raden. maar over het algemeen is speed in nederland wel redelijke kwaliteit en hoef je je zeker geen zorgen tover te maken. en als je het via darkweb haalt kan je altijd van te voren de reviews eronder lezen

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
in vergelijking met andere berichten op dit forum, waar soms dosissen van 500 mg tot 1 gram staan beschreven (damn!)
Je hebt er altijd een paar figuren met klein piemeltje tussen zitten. De gemiddelde doseringen die jij gebruikt op een avond (50-130mg) klinken vrij schappelijk en afhankelijk van lichaamsgewicht optimaal. Zelf ben ik nog nooit de 100mg Amfetamine op een dag voorbij gegaan. Ik heb momenteel 5 verschillende batches Amfetamine liggen waarvan ik er twee heb getest, in het verleden heb ik deze ook wel eens getest.

Neem wat ik hier zeg vooral met een korrel zout, mijn ervaringen zijn absoluut geen garantie voor de toekomst en een verkoper weet meestal wel wat voor persoon deze voor zich heeft staan. Ik vermeld standaard dat ik mijn drugs laat testen, wanneer het op drugs aan komt kun je gewoon beter niet naïef wezen.

Mijn ervaring is dat de meeste Amfetamine 97%+ zuiver is, wanneer deze 99%+ zuiver is zie ik dat echter zeker als een pluspunt. Voor de laatste stap van het zuiveren van Amfetamine wordt vaak fossiele brandstof en NaOH gebruikt, al is het maar een klein beetje dat wil je natuurlijk niet in je Amfetamine hebben.

Wat je ook vaak ziet is dat de Amfetamine nog een beetje geel is, dit heeft vaak 1 van 2 oorzaken. Namelijk dat er wat zwavel is achter gebleven door een niet volledige zuivering of dat er verouderde cafeïne in de Amfetamine versneden zit. Een beetje zwavelatoom, liever niet maar het valt te overzien denk ik. Wanneer er echter cafeïne door je Amfetamine versneden is heb je te maken met absoluut tuig dat geen medelijden verdient. SIDENOTE: Het is extreem makkelijk om de kleur van drugs te manipuleren met kleurstoffen, de kleur van Amfetamine is absoluut geen garantie maar wel een mogelijke indicator.

De smaak van cafeïne valt vrij goed te proeven, het smaakt een soort van zoet wrang. Koop een goedkoop potje cafeïne poeder zou ik zeggen wil je de smaak exact weten. Ook neemt het versnijden met druivensuiker en innistol toe in populariteit. Het liefst gewoon zuiver product natuurlijk maar het is al een verbetering op Cafeïne en Levamisole.

Maar Amfetamine versnijden heb ik tot nu toe enkel in Antwerpen mee gemaakt. Amfetamine uit Antwerpen testte positief op 50% cafeïne. Amfetamine is zeer goedkoop te synthetiseren en de winst marges zijn lange na niet zo hoog als bij cocaïne. Wanneer je al Amfetamine moet versnijden om rond te komen leef je wel een heel triest leven, misschien mensen ontwijken die een gebit missen ofso wanneer je Amfetamine koopt.
Cocaïne gekocht in Antwerpen heb ik in 2017 getest op 20% zuiver, veel triester dan dat komt het niet. Je zou beter verwachten van de grootste coke import stad in de wereld. In grotere steden zoals Amsterdam lijkt het risico op aanschaf van rommel sowieso vele malen groter uiteraard.

De extreme doseringen van 1 gram en meer die jij beschrijft heb ik ook wel voorbij horen komen. Dat is ten eerste al amfetamine die voor meer dan 50% versneden is in de meeste gevallen en dan heb je het ook over ratjes in kooien die zich er dagelijks mee vol proppen.
bij de speed die ik gebruik zou ik dan volgens mij met zware hartkloppingen afgevoerd moeten worden
Ik ben het met je eens en geloof ook wel dat dit het geval is in jouw specifieke casus maar relevant om te benoemen is dat Amfetamine versneden met cafeïne eveneens zeer problematische hartkloppingen kan veroorzaken. Om die reden benadruk ik mensen ook altijd om naar Amfetamine te refereren in plaats van 'speed' omdat deze term versnijden van Amfetamine faciliteert. De term Amfetamine is zogezegd niet voor interpretatie vatbaar en dan kom je tenminste een beetje over alsof je weet waar je het over hebt. Verkopers behandelen mij aanzienlijk aardiger en wellicht ook met meer vertrouwen wanneer ik ze de testresultaten door geef. De treurige realiteit is dat de meeste verkopers niet weten wat hun product precies bevat.
Helaas heb ik vanwege een drukke baan niet de mogelijkheid de speed te laten testen, maar hoop toch dat een van jullie inhoudelijk kan reageren.
Waarschijnlijk word je structureel genaaid omdat je het nooit laat testen, mensen weten meestal zelf geen eens wat ze verkopen. Amfetamine kan rustgevend aanvoelen maar de kans op aanwezigheid van cafeïne is natuurlijk ook reëel.

Als je tijd hebt om Amfetamine te gebruiken kun je het ook laten testen, zelfs een marquis test zou in dit geval al voldoen. Maar je bent één van de 95% die nooit iets laat testen, wellicht kun je daar troost uit halen. :')

Van deze weegschaal twee stuks van bestellen en de VAT verzekering aanvinken dan loop je geen risico dat ze aan de grens blijven hangen:
https://www.dx.com/p/50g-0001g-lcd-...electronic-balance-black-2034101#.XMAmiKTgqUk
Ik raad hem regelmatig aan en garandeer je dat je er geen spijt van zult krijgen, veruit de beste milligram weegschaal in zijn prijsklasse en goedkoper ga je niet vinden. Een zuiver product is natuurlijk ideaal maar vergif zit hem ook zeker in de dosis.

Laatst bewerkt:
Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan