1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vraag over effect

Discussie in 'De coffeeshop' gestart door Jansan, 17 aug 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
  1. Jansan

Jansan Newbie

Beste lezers,

Ik heb samen met twee vrienden wat hash gerookt en een eetbare space chocolade reep gegeten.

Met het eten heb ik rustig aan gedaan maar roch was het iets te sterk. Na ongeveer een uur na het verorberen van de reep voelde ik het gevoel dat je echt te stoned gaat worden.

Het gevoel dat je ergens in word gezogen een soort paniek aanval van je lichaam dat er iets mis is. Omdat ik dit al twee keer eerder heb meegemaakt wist ik gewoon rustig te blijven in mijn hoofd.

De effecten werden steeds heftiger . Na 15 minuten kon ik al niet meer normaal nadenken. Ook kloptr het hard een stuk sneller dan normaal. Het gevoel of alles in schokken loopt en alles vergeet. Een soort van foto camera die telkens een foto neemt. Als ik naar de wc wilde om te plassen ging dat heel lastig moest echt over alles nadenken en kon alles lastig waarnemen.

Ik denk dat het een soort van paniek aanval is want Na een nachtje slapen was alles weer normaal. Weet iemand hier een verklaring voor?

2. Fool

Fool Badass junkie

Ja, space-wiet/hasj is supersterk.

3. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis! Donateur

Spacecake of space repen etc zijn best link. Ik persoonlijk vind het niks. Meerdere keren geprobeerd en alle keren beroerd geweest en te heftig, ook bij heel weinig nemen.
    Ik probeer het ook niet meer.

4. Woezoe

Woezoe Experimenterende gebruiker

Ik had een keer spacecake gegeten vóór school. Ik kon bijna janken op school. Had je wel een fijne setting?

TechnoChicken vindt dit leuk.
  5. TechnoChicken

TechnoChicken Bewuste gebruiker

Ohjee voor school.. hoe liep dat af?

Woezoe vindt dit leuk.
  6. Iskra

Iskra Bewuste gebruiker

Te heftig effect van edibles is overdosering. Ik koop altijd een plakje spacecake bij een vaste coffeeshop en ik weet dat ze daar ongeveer een gram per plakje in doen. Ik snij het plakje dan in vier delen, eet er ééntje op en de leg de rest in de vriezer. Ik vind het eigenlijk fijner dan het roken ervan. Je hebt geen drang om bij te nemen en het effect duurt veel langer, en het is gezonder voor je lichaam.

In het begin heb ik de overdosering ook wel meegemaakt. Lig je in de foetus houding op bed terwijl je denkt dat je zal sterven aan een hartaanval.

somshoog vindt dit leuk.
  7. Woezoe

Lag helemaal te trillen en voelde me echt niet lekker. Iedereen keek me aan en docenten hadden het ook door. Toen ben ik naar de EHBO gegaan en heb ik gezegd dat het kwam door mijn nieuwe medicatie (methylfenidaat). Toen mocht ik naar huis en gingen we straight naar de dokter. Ben spontaan in de wachtkamer in slaap gevallen. Dokter denkt dat het kwam doordat ik een te hoge dosering Methylfenidaat had gekregen. Maar ik wist wel beter natuurlijk :lolol:

TechnoChicken vindt dit leuk.
  8. Chillax

Chillax Experimenterende gebruiker

In slaap door te hoge dosis methylfenidaaat?! Dat is best knap... :grimacing:

Het probleem met eten is dat er veel variabelen spelen die invloed hebben. Daardoor kun je makkelijk overdoseren. Niet alleen je maaginhoud en metabolisme spelen een rol, maar ook manier waarop hetgeen dat je eet is gemaakt. De omzetting naar THC is optimaal bij een verhitting van 120 graden op +- een uur. Hoe lang- en heet gebakken het is heeft dus invloed op de sterkte. Daarnaast nog de hoeveelheid die er in is gegaan en wat andere factoren.

Ik gebruik al jaren cannabis zonder te roken dus heb hier wel veel ervaring in. Persoonlijk vind ik zelfgemaakte THC olie met een druppelaar het best te doseren. Je maakt in een keer een grote hoeveelheid (10ml) en weet precies wat er in zit. De eerste paar keer kan nog even aftasten zijn, maar daarna weet je het wel en is de kans op overdosering erg klein.

Bij kant-en-klaar weet je gewoon niet goed wat je neemt. Beetje hetzelfde als ongeteste XTC nemen :)

9. Woezoe

Iemand met ADHD (ik dus) kan van Methylfenidaat moe worden. Toen ik nog dagelijks methylfenidaat gebruikte viel ik soms midden in de klas in slaap. Maar dan ook écht in slaap.

10. Chillax

Chillax Experimenterende gebruiker

Ik heb ook ADHD en gebruik ik methylfenidaat maar wordt er echt niet moe van. Ik krijg minder chaos in m'n hoofd en wordt er in m'n hoofd rustig van, maar moe heb ik nog nooit meegemaakt. Ik voel me er juist energieker en uitgeruster door omdat ik me beter kan concentreren en niet 1000 dingen tegelijk denk en doe.

acht.zes vindt dit leuk.
  11. Woezoe

Zo zie je maar dat elk medicijn/drug een andere werking op iemand kan hebben. Bij mij was het vooral negatief ivm depressies. Wat mij wel helpt is een heerlijke pure sativa joint. Daar krijg ik juist energie van en zin om te leren!

Laden...