• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Vraag over LSD en oplossen van Ego

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Waarnemer

Experimenterende gebruiker
hoi,

ik ben al een tijdje bezig met het laten oplossen van mijn ego d.m.v. spirituele theorie, voorheen paddotrips en nu lsd trips.

mijn vraag is, aan de mensen die menen er verstand van te hebben; met welke dosering en met welke regelmaat lijkt het jullie het meest efficient om structureel je ego op te laten lossen?

Als jullie nog andere tips hebben, hoor ik die graag.

gr T

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik zou als ik jou was het gewoon rustig opbouwen en dan kom je er zelf wel achter. Zo heb ik het ook gedaan. Als je nou ineens veel hoger gaat doseren kan er makkelijk wat fout gaan. Bij 450ug is het bij mij gelukt, maar bij iedereen is het anders.

Waarnemer

ik heb een intense ego-dood beleeft op 540mcg laatst. maar ik vraag me af vanaf welke hoeveelheid je een ego-dood beleeft. maar idd het beste kom ik erachter door het zelf te proberen.
denk dat ik voorlopig nog even op 540mcg blijf, eens per maand of zo.

gr T

Atropa

Bewuste gebruiker
500 mcg is genoeg om elke mentale constructie volledig vloeibaar te krijgen tot oersoep. Niets is verenigd of gefuseerd. Noch is iets vast te stellen.

Een vaststaande constructie, zoals in sobere toestand. Stelt ons in staat om als afzonderlijke individuele gedachtenbron te bouwen aan een individuele controller, waarmee zelf een opzet en wil kunnen verwerven binnen de waarneembare wereld.

Het ego, of beter gezegd de zelf-controlemacht, destabiliseerd, vervormd, bij heroische doseringen en zal uiteindelijk niet present zijn. Vaststellende waarneming bestaat niet. Tijd, toekomst, ruimte hebben geen vaststaande perceptie noch een betekenis.

Er is geen ik, of model waarin je jezelf kunt vinden, vaststellen of herkennen. Het volledige verlies van zelf agentschap is de dood. Wat overblijft is het levende lichaam en het geheel identiteitsloze bewustzijn.

Nadat je geestelijke model zich begint te herstellen en weer terugvriest naar de vaste mentale constructie (normale staat van bewustzijn), kan dat gezien worden als herboring of transformatie. Of mystieke, transcendale, goddelijke vervoering naar het leven in vrijheid.

Het ondergaan hiervan is alles behalve plezierig en zal de eerste keer worden geinterpreteerd als zijnde je leven uit handen moet geven, en afscheid gedwongen afscheid moeten nemen van je omgeving en al je naasten, dierbaren en wie of wat je iets waard is.

Je ligt alsware op je rug volledig into bondage, en geeft je hele lot over aan wat je ten beurt valt. Tegenstribbelen zal leiden tot krankzinnige gevechten en scenarios als 'NEE! Ik wil niet! Alsjeblieft! Ik wil niet dood!' om de vaste constructie en het zelf agentschap, oftwel ego niet te verliezen.

2 x meegemaakt, 1 x op paddo's en 1 x op LSD. Op 10 gram gedroogde mexicaanse heb ik lang geworsteld en me verzet om daarna gedwongen te sterven want het vechten was ondraagelijk qua energie. Het is een 7 uur durende hel geweest. Door de absentie van Ik kon er geen signaal gegeven worden voor motoriek om uit een glas te drinken. Hoewel ik natuurlijk niet kan vaststellen of dit het absolute 0 punt was. De claim ego dood zal ik na die ervaring, en ook in het heden nooit als zijnde ondergaan opeisen tot m'n werkelijke fysieke dood intreed. Tot die tijd heb ik te maken met mensen.

De volgende ochtend werd ik wakker met een gevoel alsof het een ontmoeting met de schepper was, het opperste, het ontastbare, het transcendale, het allereerste atoom.

Op LSD was het allemaal een stuk minder heftig en intens en vooral minder destructief. Alsof het meer klinisch gebeurde in plaats van uitdrogen in een woestijn.

Het beste kun je beginnen met het idee dat je niets bent, en geen betekenis hebt of bindings waarde met het leven. Vecht niet voor jezelf. Ga met die gedachte en probeer niets aan elkaar te knopen voor een vaste constructie of opzet.

Vanuit mezelf uit ben ik vrij direct en zelfbewust, dat zal niet veranderen, maar de transformatie heeft volledig blootgelegd hoe deze constructie tot een 'ik' is gekomen dat zich herkent als zijnde zichzelf. :wink:

Waarnemer

hoi atropa,
interessante reactie. veel van wat je schrijft herken ik.
vooral het deel dat het ego even helemaal loslaat en je ziet van buiten het ego uit wat het eigenlijk is.
ik heb laatst mn eerste en tot nu toe enige ego-dood gepost bij reports. de trip van 540mcg.
de angst dat je identiteit uit je lichaam gezogen werd en er een leeg lichaam overbleef maakte me krankzinnig. uiteindelijk gaf ik eraan toe. ook om de rede vooral wat jij ook zei dat het simpelweg teveel energie kostte om er tegen te vechten. het was onbegonnen werk. acceptatie werd me opgedwongen. na dat moment had ik een droom terwijl ik helemaal knock out lag. kon ook niks meer bewegen of sturen. ik kon alleen dat geen ik ervaarde ervaren.
ik merk nu zon 3 weken na de trip dat ik makkelijker dingen loslaat, dingen minder persoonlijk opvat. mijn persoonlijkheid/zelfbeeld is immers een illusie:) mn plannen voor de toekomst worden realistischer en meer gepland op kortere termijn. het ver in het verleden leven of juist ver in de toekomst vervaagt en mijn aandacht gaat steeds meer naar het nu. dit moment.

ik ga binnen een paar weken weer een trip doen van +/- 500 mcg. 450 of 540 weer.
deze keer zal het een stuk vlotter verlopen denk ik. ik ben er echt heel erg benieuwd naar hoe het zal verlopen nu ik weet wat me te wachten staat.

maar als ik het goed begrijp heb jij dus 2 keer zo'n ego-dood beleefd? ben je van plan dat nog vaker te doen? heb je ooit ego-dood beleefd zonder verzet?

gr T

Atropa

Bewuste gebruiker
Bij LSD wel, bij paddo's niet. Ik wil ooit nog weleens paddo's doen om als doortastende waarnemer te doorgronden wat de diepste velden van psilo zijn. Ga met echt mediterend bedwelmen wat de afsterving of paddo's is veel vijandiger dan bij Acid.

Een heroische dosis nemen staat zeker niet altijd garand voor het geheel oplossen van het ego. De mindset maakt het eigenlijk, zelf op matigere doseringen kan het.

Verder heb ik nooit dissociatie ervaren op een tryptamine. Ik lees weleens vanuit schaarse bronnen dat bij LSD dissociatie pas begint op te treden vanaf 600 mics. Een stadium dat zich manifisteerd na ego dood.

Ik zit al een tijdje in m'n hoofd met het idee om nog eens 750 mics te droppen. Maar dan moeten er in m'n leven eerst een aantal dingen gerealiseerd zijn voor dat ik daar pas serieus een besluit over neemt. Dissociatie op LSD, ik kan er nauwelijks een voorstelling van maken.

Zoiets staat niet garant voor plezier, maar ligt paralell met een religeuze ervaring, naar de hemel om God te ontmoeten voor nieuw leven.

Waarnemer

ik heb voor de zekerheid even opgezocht wat dissociatie precies betekent. ik kan je vertellen dat er tijdens mijn 540 mcg trip absoluut sprake was van dissociatie. ik heb een tijdje (ik weet bijgod niet hoelang) knock out gelegen en gedroomd. ik was helemaal weg en beleefde een droom. de droom was een beetje net als wanneer je een film ziet die vanuit de persoon die alles meemaakt gefilmd word, zonder dat je die persoon ziet. ik was de camera.
het was ook na 3 uur lang gestreden te hebben voor mn leven/identiteit. in principe kan dat ook wel als jij zegt dat dissociatie optreedt vanaf 600mcg, want ik heb 0 tolerantie opgebouwd door regelmatig lsd gebruik. want mijn laatste trip ervoor was maar 180mcg en dat was ruim een maand ervoor. en het was pas mijn 3de lsd trip ooit. vandaar dat ie heel heftig was.
sowieso was mijn mindset erop ingesteld om ego-dood te beleven. ik was bereid te sterven(niet geheel wetende hoe dat zou voelen natuurlijk) ik was de week voor ik de trip deed al stilletjes afscheid aan het nemen van de oude ik en hoe de oude ik leefde.
het is idd geen pretje zo'n trip. het was voor mij de ergst denkbare hel op aarde. en tijdens de trip heb ik er ook echt spijt van gehad dat ik em begonnen was. ik kon ook niet beseffen tijdens die ego-dood dat ik nog zou leven na de trip. ik dacht echt van ja dit is dan wel een perfecte ego-dood, maar ik ga nu wel echt dood, dus ik heb er na de trip niks meer aan. gelukkig viel dat na/tijdens die dissociatie wel mee. ik droomde wat en leek in een droom terecht te zijn gekomen waar ik nooit meer uit kon komen leek het wel. alsof het permanent was. de trip had zich verwoven met mijn leven. ik leek steeds van molecuul naar geheel te slingeren en er helemaal doorheen. ook was het tijdloos. ik leek niet meer rond te dwalen in de wereld, maar ik was vast en de wereld veranderde om mij heen. de droom was iig van grote waarde voelde ik. het was zeer belangrijk.
alsof ik gereset werd.

maar nog even een vraag;
waarom wil je eerst dingen realiseren voordat je eraan begint? wordt het realiseren niet makkelijker na zon dergelijke trip? ik doe het zelf juist andersom. ik merk dat ik meer realiseer na de trip. vandaar dat ik op zon kort mogelijke termijn er nog een wil doen.

gr T

Atropa

Bewuste gebruiker
Oh, ik bedoelde dat ook niet qua levensdoelen. Die hebben toch geen betekenis tijdens zo'n transformatie.

Maar woon nog thuis, en de mogelijkheid om van m'n kamer zeg maar een geisoleerde veiligheids bunker te maken heb ik niet geheel. Aangezien ik het alleen wil doen zonder dat ik gehoord wordt door m'n ouders die ik daardoor erg aan het schrikken zou maken. En bij wijze van verantwoord buiten m'n eigen weet om kan slaap wandelen zonder gevolgen.

Maar het belangrijkste is, dat ik 24 uur lang geen mensen om me heen wil zien of horen, doodgaan en geboren worden is iets wat ik geheel alleen wil doen. Want hoe meer menselijk besef, hoe zwaarder het afscheid.

Ik heb tijdens m'n ego dood dosis op paddo's m'n kamer ondergepist van angst en descoordinatie, ik deed 't gewoon ter plekke waar ik stond, had min of meer geen keuze. En roekeloos door m'n kamer rondgelopen om m'n besef te waarborgen dat ik in een lichaam zat. Handen aanspannen e.d. Achteraf had ik moeten gaan liggen en met moeten laten vastspijkeren voor het lot v/d dood, of beter gezegd m'n jasje dat over m'n ziel ligt laten aftrekken. Naakt als in de Tuin van Eden. Maar ik kon het op dat moment niet, pas bij opbranding viel ik neer maar de dosis was toen over z'n hoogtepunt heen. Hoewel ik wel heel sterk wegzakte in het midden van een cirkel, waar alles zo licht was als een veertje. Maar m'n lichaam was nog present, weliswaar heel klein, maar niet verdwenen om uit vloeibaar bewustzijn te bestaan.

Wil zo snel mogelijk vertrekken en m'n eigen huis in, poedelnaakt op een gespreid bed m'n dosering nemen. En alles in huis om een geboorte zonder spierspanning mee te maken van begin af aan.

500 ug was goed voor een levend lichaam en leeg bewustzijn met een zicht van enkel ruiten diamanten, maar het droom gevoel van lichaamsverlies was echt bijna niet te merken. Toen er weer een stroom in m'n emotie kwam, sprongen wel direct de tranen vol over m'n wangen die er niet uitkonden tijdens de piek.

Maar ik ben niet in een baarmoeder beland en gereproduceerd.

Waarnemer

ah dat klinkt idd logisch.
ik heb tijdens mijn trip ook de hele buurt bij mn vriendin thuis bij elkaar geschreeuwd. haar ouders waren gelukkig weg, maar dit was denk ik een straat verderop nog wel te horen. het ware pure oerkreten.

ik twijfel nog een beetje over de dosis die ik ga doen. aan de ene kant was 540 voldoende voor egodood en dissociatie die ene keer. maar deze keer heb ik het natuurlijk al eens meegemaakt en ben ik veel beter voorbereid. en dan is een maya extra misschien wijzer. dus 720 mcg.

ik ga deze keer waarschijnlijk op een afgelegen plek een huisje huren voor 2 dagen, zodat niemand hier last van heeft en zodat ik ook geen last van anderen heb. ik weet nu hoe ik mezelf kan gedragen tijdens zo'n proces. dat neem ik wel heel serieus.

sowieso is mn vriendin erbij. ik snap jouw punt dat alleen zijn zn voordelen heeft m.b.t. loslaten van alles en iedereen. maar aan de andere kant vind ik het weer een voordeel dat mn vriendin erbij is zodat ze ervaart hoe het is om mij te verliezen en visa versa. ik denk dat we daar een onafhankelijkere ''relatie'' van krijgen en ook meer van elkaar genieten omdat we gewoon weten hoe het is om elkaar te verliezen. sinds die trip heb we ook geen ruzie meer gehad. gaat alles veel vrediger.

hoe zie jij zo'n ge-isoleerde veiligheids bunker voor je?

ik heb natuurlijk ook nog te maken met mn vriendin. ik wil haar op geen enkele wijze pijn doen. dat is de vorige keer ook niet gebeurd. maar toch speel je met vuur geloof ik zelf. ik wist wel dat mijn emoties op haar afreageren geen enkele nut zou hebben. maar het was wel echt zo heftig dat ik liever voorkom dan genees. wil het risico tot het absolute minimum beperken dat er zoiets gebeurd.

wat vind je van het idee om jezelf vast te binden? of heb je misschien een andere tip?

gr T

Waarnemer

iemand reageerde ooit op mijn tripreport met de tip om diazepam of andere benzo's te gebruiken voor zo'n zware trip.
wat denk jij daarvan? beinvloed dat niet het effect?
het zou anders wel te ideaal zijn lijkt me.

gr

tomz0r

Badass junkie
Waarnemer zei:
iemand reageerde ooit op mijn tripreport met de tip om diazepam of andere benzo's te gebruiken voor zo'n zware trip.
wat denk jij daarvan? beinvloed dat niet het effect?
het zou anders wel te ideaal zijn lijkt me.

gr
Benzo's kunnen psychotische verschijnselen verminderen. Aangezien LSD op een psychose lijkt zullen benzo's die ook wel voor een flink deel remmen. Weet het niet zeker.

Atropa

Bewuste gebruiker
Niet vastbinden. Geen dergelijk vergif als benzo's. De hand van je vriendin, dat om liefde en reiniging als hyper energie te voelen.

Waarnemer

gNuxx zei:
om de trip te minderen als het niet bevalt bedoel je? of mis ik iets?
de trip bevalt sowieso niet. maar ik bedoel om de negatieve gevoelens wat te dempen die sowieso komen gaan. maar ik vraag me af of het effect van de trip: oplossen van ego nog wel even sterk zal zijn. ik heb geen verstand van benzo's. word de trip er minder sterk van of alleen de negatieve emoties?

lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat ik dat ga gebruiken. wil het echt meegemaakt hebben.

gr

Hellraiser_[NL]

Bewuste gebruiker
hoe zit dat nou met je ego oplossen ?
Gaat dit om vraagen zoals ben ik blij met wat ik tot nu toe berijkt heb,of meer om je zelfvertrouwen ?

wie kan dit me uitleggen ? gr :stoned:

Vraag
ik ga dit weekend voor het eerst LSD proberen en mijn vragen zijn dit
je legt het zegeltje gewoon op je tong en zuigt erop tot het is opgelost?
omdat het onze eerste keer is hebben we besloten 1 zegelt in 2 te knippe, zodat ieder een half zegeltje neemt, is da goed om mee te beginne?

Waarnemer

Hellraiser_[NL] zei:
hoe zit dat nou met je ego oplossen ?
Gaat dit om vraagen zoals ben ik blij met wat ik tot nu toe berijkt heb,of meer om je zelfvertrouwen ?

wie kan dit me uitleggen ? gr :stoned:
ik zal het proberen.

je ego is het idee dat je identiteit beschreven kan worden d.m.v. beelden en gedachtes over jezelf en je leven. het idee dat er een identiteit in je hoofd zit. in je geest. daar word je geest onrustig van. gedachtes als; dit of dat maakt mij tot wat ik ben. dingen die je doet, hoe je eruit ziet, je functie, je status etc
ego is dus het willen beschrijven van jezelf en die beschrijving dan zien als je identiteit.

terwijl in werkelijkheid je ware, volledige identiteit niet in woorden of gedachtes beschreven kan worden. je kunt jezelf alleen zijn. als je jezelf beschrijft doe je jezelf ook altijd tekort. je kunt met je geest namelijk geen compleet waarheidsgetrouw beeld maken van wie je bent.
het proberen dat te doen is naar mijn mening zelfs ziek. er zijn naar mijn mening ook veel zieke mensen.

tijdens een lsd trip word je ego ontmaskerd als-zijnde gedachtes over jezelf en niets meer dan dat. geen identiteit dus. gewoon wat gedachtes over vanalles en nog wat dat met jezelf te maken heeft. je ziet het los van je identiteit.

dit proces kan beangstigend zijn. het voelt namelijk als een dood. het is dan ook een ego-dood. je was zo ge-identificeert met je de gedachtes over je zelf dat het zien van deze gedachtes als los van je ware identiteit, voelt als dood gaan. ik heb dit 2 maal meegemaakt.

nogmaals; je volledige werkelijke identiteit valt niet door je geest te beschrijven. bezig zijn met het maken van een zelfbeeld, of het onderhouden van je zelfbeeld is ziek te noemen. alsof je bezeten bent door een entiteit bijna. dat zelfbeeld in je hoofd/geest is niks meer dan een gedachtenstroom die een bepaald momentum heeft. lsd verzwakt die stroom en kan zelfs ervoor zorgen dat je het helemaal los laat.

lsd is maar 1 manier om dit te bereiken.
ik raad ook aan om eens wat videobeelden van Eckhart Tolle te bekijken. hij heeft lezingen online staan over het ego en bewustzijn. via torrent te downloaden. ik raad aan '' A flowering of human Consciousness''
voor de mensen voor wie het nog wat nieuw is deze stof raad ik aan om op youtube te kijken naar de webclass van Eckhart Tolle met Oprah Winfrey. genaamd; ''A new Earth'' ze hebben een hele online cursus over dit onderwerp gemaakt. zeer leerzaam.

hopelijk kun je hiermee vooruit.

gr T

Waarnemer

The Phoenix zei:
Vraag
omdat het onze eerste keer is hebben we besloten 1 zegelt in 2 te knippe, zodat ieder een half zegeltje neemt, is da goed om mee te beginne?

Waarnemer

The Phoenix zei:
Vraag

Je legt het zegeltje idd gewoon op je tong en je sabbelt erop tot het papiertje helemaal week is geworden en dan slik je het door.

als je het met zn 2en doet zorg dan dat het een persoon is waar je je heel erg op je gemak bij voelt.
als dat vertrouwen er is kun je het best beginnen met 50 mcgr.

ik weet niet hoe sterk je zegeltje is.

stel dat je na 2 uurtjes ofzo vind dat die 50 mcgr te weinig doet dan kun je nog eens 50 pakken.

wacht wel minstens een uur tot 1,5 uur voordat je dit doet want dan weet je pas zeker dat de lsd op volle kracht werkt.

gr T

Doll

Newbie
Was op zoek op het net naar verlies van persoonlijkheid bij gebruik van LSD en kwam hier terecht, eindelijk herkenning :) Ik heb nl. wel vaker LSD gedaan en heb daar heel leuke ervaringen mee gehad, lachen, verscherpte waarnemingen in muziek enzo, hallicunaties, sociaal of soms minder sociaal, maar steeds heel prettig.
Ik nam altijd een half zegeltje (heel in het begin een paar keer een kwart), geen idee van de dosering daarin, en voor mij was dat heel ok.

De laatste 5x nam ik nog steeds een halfje, maar kwam in iets veel diepers terecht. Als het eenmaal goed insloeg na 1 uur of 2 uur was ik te ver weg om daarna veel te kunnen herinneren. Alleen wat flarden van indrukken van de omgeving of van mezelf of belevingen. Ik was waarschijnlijk bijv. 6 tot 8 uur wel op dezelfde plek blijven staan, zitten, hangen, maar kon me er heel weinig van herinneren.
Het voelde wel ok voor mij, maar ik kon echt niets sociaals doen, helemaal geen contact mogelijk, voor mij toch iets minder leuk achteraf.
Ook dingen als naar de wc plassen was heel moeilijk en leek dan eerst onbereikbaar, daarna misschien wel te doen, maar ik stelde dat best lang uit en het idee om te moeten viel dan ook wel weer steeds weg enzo, moeilijk dus. (beter eerst daaraan denken denk ik :wink:)

De allerlaatste keer nam ik een hele en toen had ik zo'n 8 tot 12 uur helemaal geen besef van mijzelf, mijn lichaam of "er te zijn". Heel af en toe kwam ik nog ietsje terug in de werkelijkheid maar meteen weer weg. Zonder herinnering van dromen, belevingen, etc. Na afloop kwam ik wel weer langzaam bij, maar vele uren kon ik nog niet mensen herkennen, wel zien, en aan de ene kant wel weten wie het is, maar niet helemaal dus. En wel weer een beetje "normaal" onder de mensen doen, maar niet met alle herkenning van de omgeving. Eerlijk gezegd kan ik dit niet heel prettig vinden op een feestje of zowiezo onder meerdere mensen, ook niet in de natuur. Wat mij betreft gaat het te ver om nog van een beleving ofzo te kunnen spreken. Is dit wat jullie ego-dood noemen? Heeft iemand dit ook zo meegemaakt? Een soort totaal verlies van je persoonlijkheid?
Ik was verder niet bang, ook niet na afloop en verder het gewone weer opgeladen gevoel, dus wel ok. Maar denk niet dit snel nog 'ns te willen.
:wave:

vaarklaas

Belezen gebruiker
Waarnemer zei:
met welke dosering en met welke regelmaat lijkt het jullie het meest efficient om structureel je ego op te laten lossen?
gr T
je ego structureel laten oplossen dmv LSD? :grin: onbegonnen werk. <- dit is een waardevolle tip en kan veel energie kosten.

LSD is geen shortcut, no doubt. Het is goed dat je daar vragen over stelt en daarmee bezig bent, je beschrijving over het ego en het doorzien daarvan is erg goed, maar als je jezelf afvraagt om je ego structureel te laten oplossen dan heb je nog weinig kennis over wat het ego in feite is. Onderzoek dat eerst.
Wie stelt die vraag en wat wil opgelost worden?

Er valt niks op te lossen, het ego kan niet opgelost worden, het verliest alleen zijn grip. Je doorziet het ego, je weet wat het ego is en het verliest zijn grip, that's all. Er veranderd in feite weinig. LSD kan dat laten zien, maar kan dat niet doen.. Dat doe je in het leven, in alles wat je doet, constant, elk moment. Nu, hier, precies dit moment, daar is geen sprake van ego...
elke fractie van dit moment verwijderd, ja.. dan is er sprake van ego..
zonder ego willen leven is absurd, omdat het ego dit wil :grin: hoe kan het ego dit nou willen??
het ego is sneaky en zal er alles aan doen om te overleven, desnoods als een spiritueel ego.. of een eckhart tolle ego.. of nog erger, doen alsof het ego er niet meer is hahaha

Nogmaals, stel jezelf de vraag, wie wil er opgelost worden? Jij? het ego? Ik? De gedachte?

succes ermee :sunglasses:

vaarklaas

Belezen gebruiker
^ ik heb overigens niet alle posts gelezen. Ik reageer puur op dat citaat.. met de nadruk op 'structureel oplossen van het ego'

Bewuste ervaring zonder tussenkomst van het ego is inderdaad mogelijk tijdens een LSD ervaring.. is altijd mogelijk. Maar ervan af willen, dat is de grootste onzin :grin:

bezig zijn je ego te laten oplossen is als een hond dat zijn staart achterna rent.. de horizon proberen aan te raken.. en gaande weg wordt het ego sluwer en sluwer.. lukken zal het nooit, je kan hierin niet slagen..
wie is er bezig? met wat op te lossen?

vaarklaas

Belezen gebruiker
lol ik zie nu pas dat dit van 2008 is. Kleine kans dat 'waarnemer' dit weer leest :rolleyes:
Misschien heeft iemand anders er wat aan.

en Doll, over wat je beschrijft lijkt meer op een soort tripreportje. Wilde je dit gewoon melden? of was de vraag of er bij jou sprake was van ego-dood? Ik kan dat niet opmaken uit wat je beschrijft. Je verhaal klinkt warrig, zoals een LSD trip bij veel mensen is. Als je zegt dat je af en toe terugkwam in de werkelijkheid en dan weer niet, waar was je dan buiten de werkelijkheid? was je 'out' gegaan? buiten bewustzijn zoals men dat ook noemt? :wave: of gewoon lekker aan het trippen? :)

Doll

Newbie
Hee Vaarklaas, leuk dat je reageert :) Ja, uiteraard was het een report maar wel met mijn vraag of het kan bestaan dat je hele persoonlijkheid of het besef daarvan voor uren weg kan zijn en of mensen dat ook weleens meemaken. Dus met terugkomen in de werkelijkheid bedoelde ik dat je dan weer iets ziet, hoort, waarneemt van de omgeving en van jezelf en het weg zijn, daar bedoelde ik mee dat ik niet out was (door om het anderhalf uur ofzo (weet het niet precies) voor een paar seconden wel te weten waar ik mij bevond en dan weer wegzonk) maar dat ik mij daar dan niets van kan herinneren en dat ik ook niets kon waarnemen van mijzelf en van de omgeving en ook geen bewuste herinnering heb van de trip. Als je buiten bewustzijn zou zijn zou je toch op de grond liggen en niet gewoon zitten of staan lijkt mij?
Kan het zijn dat je niets beleeft in een trip?
Grt

vaarklaas

Belezen gebruiker
Ja, als je 'out' bent, of buiten bewustzijn, dan lig je op de grond :) most likely

Wat neem je waar op zo'n moment? Of is er geen waarnemen meer? Dan zou het een soort droomloze slaap toestand zijn. Dat waar je elke nacht voor een periode inzakt en daarna weer uitkomt om vervolgens wakker te worden en je ontbijtje te maken. In elke nacht is er een fase van een droomloze slaap, dan is er totaal geen gewaarzijn meer en totaal geen aanwezigheid van ego, men kan dat zich meestal niet herinneren. Maar dat moment kan je ook bewust ervaren. Dan neem je waar dat het lichaam slaapt, snurkt, een beetje draait, rustig ademd.. puur waarnemen.
Voor de meeste mensen is dat niet weggelegd. Maar het is dus ook mogelijk om dat tijdens een LSD trip te ervaren. Puur gewaarzijn, diepe intense rust, gedachtenloosheid.. Dat is wat men noemt de dood van het ego, of 'ego loss'. Dat is tijdelijk.

Doll zei:
Kan het zijn dat je niets beleeft in een trip?
Blijkbaar, dat vertel je net zelf toch? Ik ken dat zelf niet. Hoe hoog de dosis ook was, ik ben nooit een tijdje "weg geweest", er was altijd beleving, of beter gezegd, gewaarzijn, wakker zijn.
Wat jij beschrijft lijkt me eerder een toestand van een droomloze slaap, een toestand die ik hierboven beschrijf. Of een toestand die men door dronkenschap (van alcohol) ook kan verkrijgen, maar dat lijkt me sterk, aangezien je LSD hebt genomen. Maar ja, iedereen kan er weer anders op reageren.

Als je het hebt over de droomloze slaap. Die toestand volledig ervaren, elke fractie van een moment met alle aandacht meemaken, dat lijkt me het streven in een trip waard. Een rustige geest, weinig denken, openheid, geen angst, een totaal ontspannen zenuwstelsel is wel een voorwaarde om dat moment te herkennen en te laten zijn en daarin te "rusten"..., dus niet dat gaan redeneren of analyseren, want dat staat het denken weer in de weg. Dat is wat men meditatie noemt. Totaal bevrijd zijn van alle patronen van het zenuwstelsel, totaal los van het denken, het ego, total freedom :openmouth:
Volg je het nog? :grin: Het blijft lastig te beschrijven. Een ervaring moet je ervaren, de woorden zelf zijn betekenisloos..

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan