Vraag over mate van gebruik GHB

Hallo allemaal,

Een vriend van me die zegt een manier te hebben gevonden van ghb gebruik die niet verslavend werkt. Hij gebruikt nu 4 maanden GHB, 's ochtends voor het werken gaan neemt ie ongeveer 2,5 ml en dat dan ongeveer 6 x op een dag. Na 4 weken gebruik gaat ie een weekje afbouwen en blijft ie er 2 weken vanaf. En na 2 weken begint het weer opnieuw.

Hij doet het nu 4 maanden en beweert dat hij na die 3 weken gebruik enkel 2 a 3 dagen milde afkickverschijnselen heeft (in het weekend wanneer hij niet hoeft te werken). Hij haalt op deze manier het goede uit de GHB zonder de nadelen en is van plan om dit gewoon zo te blijven volhouden.

Ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft. Klopt het wat hij zegt? Ik zei namelijk dat hij het veel te rooskleurig inzag maar hij zegt dat dit echt werkt. Ben benieuwd!

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Persoonlijk denk ik, als hij nog niet verslaafd is, hij het wel zal worden als hij op die manier doorgaat.

Ergens denk ik dat hij er al verslaafd aan is, hij stopt wel twee weken maar begint daarna gewoon opnieuw voor drie weken. En hij vertoont al afkickverschijnselen.

Sublimo zei:
Persoonlijk denk ik, als hij nog niet verslaafd is, hij het wel zal worden als hij op die manier doorgaat.

Ergens denk ik dat hij er al verslaafd aan is, hij stopt wel twee weken maar begint daarna gewoon opnieuw voor drie weken. En hij vertoont al afkickverschijnselen.

Ik heb het bericht even aangepast. Ik sprak hem net en hij zei dat er van echte afkickverschijnselen niet echt sprake is, maar meer dat hij voelt dat zijn lichaam GHB nodig heeft (logisch als je het 4 weken elke dag doet) en dat gevoel gaat dan weer weg na een dag of 3. Hij heeft immers een klein beetje afgebouwd na die 4 weken.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
nobody but me zei:
Sublimo zei:

Ik heb het bericht even aangepast. Ik sprak hem net en hij zei dat er van echte afkickverschijnselen niet echt sprake is, maar meer dat hij voelt dat zijn lichaam GHB nodig heeft (logisch als je het 4 weken elke dag doet) en dat gevoel gaat dan weer weg na een dag of 3. Hij heeft immers een klein beetje afgebouwd na die 4 weken.

Ik heb geen idee hoe lang het duurt voordat je daarvan af bent, maar ik weet wel dat als hij zo doorgaat sowieso verslaafd eraan wordt.

Ik sprak hem net en hij zei dat er van echte afkickverschijnselen niet echt sprake is, maar meer dat hij voelt dat zijn lichaam GHB nodig heeft (logisch als je het 4 weken elke dag doet) en dat gevoel gaat dan weer weg na een dag of 3. Hij heeft immers een klein beetje afgebouwd na die 4 weken

Dit vind ik toch redelijk lijken op een verslaving.

TJM

Newbie
Dagelijks gebruik is altijd risicovol, maar niet per definitie lichamelijk verslavend! Maar bij 6x 2,5ml per dag droppen lijkt mij teveel. Je kan het mijn inziens ook beter anders berekenen, hoeveel uur per dag is hij onder invloed van ghb? kijk 8/24 zal niet snel een lichamelijke verslaving optreden(naar wat ik zelf ondervonden heb; wat dus bij iedereen anders zal zijn + daarbij ben ik blij dat ik het niet meer in die mate gebruik), maar de kunst is dan om dat niet verder te laten uitbreiden. Bedenk wel dat je op dat punt van dagelijks gebruik per definitie wel al geestelijk verslaafd bent. Anders wil/hoef je dat niet in zo'n ritme te gebruiken als hij doet. Ik vind 6x2,5ml zeer risicovol gebruik, en vraag me dan ook af hoeveel uur per dag hij onder invloed is van de ghb? Ik denk dat er op termijn zeker een reële kans is op lichamelijke verslaving, in feite geef heb je dat net ook zelf al aangegeven door te zeggen dat hij voelde dat zijn lichaam ghb nodig heeft.

Nog een vraagje, waarom 3 weken wel, en dan 2 weken niet? dan kun je net zo goed iedere week 2/3/4 dagen niet doen, lijkt mijn inziens veiliger.

@ TJM:

Waarom hij dat op die manier doet weet ik niet, ik zal het vragen. Ik betwijfel of hij het in het weekend trouwens ook doet, het kan best dat hij in het weekend helemaal niks gebruikt hoor, want hij gebruikt de GHB echt vanwege zijn baan die hem veel stress geeft. En met dat gevoel wat ik net omschreef, dat zijn lichaam GHB nodig heeft, is echt geestelijk omdat hij veel stress heeft en zijn hoofd dan tegen hem zegt dat een beetje GHB wel lekker zou zijn. En dat hij dan even tegen die gedachte moet vechten waardoor de stress wat sterker aanvoelt. En dat gevoel dus, verdwijnt na een aantal dagen.

Nogmaals, het gaat echt om de werkdagen van di t/m za in zijn geval. Er vanuitgaande dat hij in het weekend dus sowieso geen GHB gebruikt en dus 3 a 4 wekenlang enkel doordeweeks dagelijks gebruikt en dan 2 weken helemaal niks, is hij dan niet al 'clean' na die 2 weken en begint het hele proces opnieuw?

Einstein

Badass junkie
nobody but me zei:
Hij gebruikt nu 4 maanden GHB, 's ochtends voor het werken gaan neemt ie ongeveer 2,5 ml en dat dan ongeveer 6 x op een dag. Na 4 weken gebruik gaat ie een weekje afbouwen en blijft ie er 2 weken vanaf. En na 2 weken begint het weer opnieuw.
WTF :sunglasses:

Kan me niet voorstellen dat dit gezond is, zeker niet gezien dat GHB toch flink verslavend is. Als je al zo ermee omgaat dan kunnen die laatste 2 weken ook wel, één keer niet afbouwen is niet zo erg. Wens hem veel plezier met zijn verslaving.

Elfquest

Bewuste gebruiker
Dit werkt denk ik wel voor een tijdje, om echt heftige ontwenningsverschijnselen tegen te gaan, maar ik denk niet dat hij dit lang volhoudt. Verslaving is heel sneaky en het sluipt erin...

KoxBox

Badass junkie
Elfquest zei:
Dit werkt denk ik wel voor een tijdje, om echt heftige ontwenningsverschijnselen tegen te gaan, maar ik denk niet dat hij dit lang volhoudt. Verslaving is heel sneaky en het sluipt erin...
Niet sneaky maar "mysterieus".

Flameon

Badass junkie
Vier maanden dagelijks GHB gebruiken wilt zeggen dat zijn lichaam er afhankelijk van is. Als hij al aangeeft dat hij merkt dat zijn lichaam het nodig heeft dan mag je van een lichamelijke afhankelijkheid/verslaving spreken!

ghbggirll

Experimenterende gebruiker
Sublimo zei:

geestelijk is tie volgens mij wel al verslaafd denk ik
maar lichamelijk niet zoals ik dat begrijp..
maar be care die gaan meestal hand in hand..
en ik kan eigelijk niet bedenken wat erger is geestelijk of lichamelijk
ik denk lichamelijk..

langeman

Bewuste gebruiker
Klink heel erg als goed praten van een foute manier van gebruiken. Er komt een keer dat die twee weken even niet uitkomen en er dus niet gestopt wordt. Grote kans dat 1x de stopperiode overslaan genoeg is om wél echt verslaafd te raken.

We zijn weer meer dan een maand verder en hij gaat gewoon door met dit model. Hij zegt dat het nog hetzelfde is als in het begin. Tot dusver houdt ie zich er goed aan, maar het is ook iemand met een ijzeren discipline. Die zal echt niet wat ghb gaan mee pikken in die 2 weken omdat ie even zwaar in de stress zit..

TRAVOLTA

Bewuste gebruiker
nobody but me zei:
We zijn weer meer dan een maand verder en hij gaat gewoon door met dit model. Hij zegt dat het nog hetzelfde is als in het begin. Tot dusver houdt ie zich er goed aan, maar het is ook iemand met een ijzeren discipline. Die zal echt niet wat ghb gaan mee pikken in die 2 weken omdat ie even zwaar in de stress zit..

elke verslaafde vind/vond wel dat hij zijn gebruik goed in de hand had, niet verslaafd was, en ijzeren discipline had :wave:

Nasica

Bewuste gebruiker
Tripreporter
De beschrijving is idd dat hij de lichamelijke verslaving onder controle houdt. Geestelijke verslaving is moeilijker te herkennen en te erkennen. Als je blijft zeggen dat je het kunt (omdat lichamelijk niets aan de hand is), blijf je tegen jezelf liegen. ik ben benieuwd hoelang dit model zal werken.

is die de laatste tijd ook verandert in z'n gedrag ? bijv. woordkeuze, prikkelbaarder of lax ? zijn maar een paar voorbeelden heur.

Nasica zei:
is die de laatste tijd ook verandert in z'n gedrag ? bijv. woordkeuze, prikkelbaarder of lax ? zijn maar een paar voorbeelden heur.

Nou zijn leverancier die kon effe nergens aan komen en de periode dat ie niks gebruikt was voorbij dus hij wilde weer beginnen te nemen maar hij kon er dus niet aan komen. Hij was toen wel helemaal verrot. Er kon geen glimlachje vanaf. Hij zei dat het wel over zou gaan en nu, 2 dagen later zie ik hem weer en is ie weer helemaal de oude. Op de vraag of ie ghb op heeft was het antwoord 'nee' maar hij zou maandag weer krijgen. Voor hemzelf des te meer bewijs dat het model werkt en niet verslavend is. Hij gelooft er nu al helemaal voor 200% in. Heel apart.

Elfquest

Bewuste gebruiker
Ik neem bij deze afstand van alle door mij in dit topic gepostte reacties. De admins schijnen het hier verpest te hebben en niet meer om te hebben gekeken naar het forum. Nu hebben een aantal leden een nieuw forum gestart en dat is prima, maar om trouwe leden dan de optie te ontnemen berichten aan te passen en eventuele persoonlijke informatie of spelfouten eruit te halen, gaat me te ver. Ik ben lid geworden van een forum waarop dit wel kon en wil me niet gedwongen voelen om ergens deel van uit te maken.

Bovenaan