Vraag over MDMA pauzes.

Krackkid

Experimenterende gebruiker
Ik heb sinds vandaag precies 4 weken rust van me vorige MDMA sessie. Ik wil weer gaan gebruiken 24 maart op Masters of Hardcore. Dat is sinds gisteren 3 weken. Dan heb ik dus 7 weken rust gehad.. bijna 2 maanden.. Zal dit genoeg zijn om weer lekker te kunnen gaan en lekker te dansen, spacen etc? :) Want ik lees eigenlijk dat 3 maanden rust het beste is.. :P

Alle pillen zijn getest en we hebben ze van 180MG en 240MG. ( ik neem de 180MG.)

Fenrir

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik heb sinds vandaag precies 4 weken rust van me vorige MDMA sessie. Ik wil weer gaan gebruiken 24 maart op Masters of Hardcore. Dat is sinds gisteren 3 weken. Dan heb ik dus 7 weken rust gehad.. bijna 2 maanden.. Zal dit genoeg zijn om weer lekker te kunnen gaan en lekker te dansen, spacen etc? :) Want ik lees eigenlijk dat 3 maanden rust het beste is.. :P

Alle pillen zijn getest en we hebben ze van 180MG en 240MG. ( ik neem de 180MG.)

7 weken is zeker genoeg om van je pilletje te genieten. De schattingen voor een 'veilige' tussenpoos verschillen per bron, tussen de 6 en 12 weken.
De reden dat ik (en veel anderen) die drie maanden hanteer, is omdat ik dan veel minder kans heb op langetermijnsproblemen. Bovendien verliest MDMA vaak zijn shine als je te vaak gebruikt.
Een keertje zeven weken ertussen kan dus wel.

180mg is een beetje aan de hoge kant, behalve als je een man van minstens 90kg bent.

Al ben ik zelf iets voorzichtiger, je bent op zich best goed bezig. Zolang je niet vaker en/of meer gaat gebruiken loopt het wel los.

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter
3 maanden is (zo zie ik het persoonlijk althans) een soort richtlijn, de meningen zijn er (steeds meer merk ik) over verdeelt voor hoeverre 3 maanden pauze nou echt beter is dan 1 maand pauze. Het is (volgens die discussie) ook niet echt ergens op gebaseerd. Niet wetenschappelijk in ieder geval.
De aanvulling van serotonine zou volgens de discussie maar een paar dagen duren bijvoorbeeld.
En dat ze bij het testen van MDMA voor de toepassing bij PTST patiënten ook geen pauzes inlassen en dat het daarmee dus bewezen onschadelijk is, vinden sommige. En nog duizenden meningen daar tussen, rond en achter.

Het is een discussie met vele kanten en meningen, feit is dat we het gewoon niet weten denk ik dan.
MDMA is op lange termijn denk ik sowieso niet goed voor je hersens dus hoe minder vaak en hoe lagere dosis, hoe beter lijkt me. Ik probeer dus ook die 3 maanden aan te houden, met name ook omdat het effect bij mij dan beter/heftiger lijkt maar ik lig er ook niet wakker van als het een keer anders uitkomt en ik er maar 1 maand tussen laat. Ik geloof niet dat ik dan direct heel schadelijk mijn hersens verniel of zo. Iedere maand lijkt me dan wel weer erg ongezond, ook al is dat allicht nergens op gebaseerd maar dat is mijn persoonlijke onderbuikgevoel. Gezond gaat het in ieder geval nooit worden, ook niet als je er altijd 3 maanden tussen laat. En dat de "magie" dan perse altijd blijft, blijkt ook niet altijd het geval te zijn.

Er zijn gewoon geen garanties voor veilig drugsgebruik.

Bovenaan