Vraag over paddokweekje

Beste forumleden,

dit is mijn eerste post, hier op het drugsforum.
Ik heb ondertussen veel gelezen van anderen op dit forum betreffende paddo kweekjes.
Toch wilde ik jullie deskundige oordeel over mijn eigen kweekje.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de kleur van het mycelium (blauw/grijs?) er niet helemaal gezond uitziet. Wellicht vergis ik me, vandaar dat ik het hier eens voorleg.

Alvast bedankt!

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Welkom op het forum :)

Op de foto is het niet heel erg goed te zien, maar het lijkt op de wat donker gekleurde plekken dat het mycelium wat dunner is en het substraat er door ''schijnt''?

Ik vind het er niet heel ongezond uit zien, maar een echte verkleuring van je mycelium betekend meestal niet veel goeds nee.

Is er verandering in geur op te merken?
En wordt de verkleuring steeds erger?
1e flush?

Hallo PepTalk,

Het is inderdaad niet erg goed te zien, daarom dat ik er nog maar een fotoje van gemaakt heb. De omcrikelde paddestoel was de eerste die boven kwam. Deze doet echter al dagen lang niets meer.
Het merkwaardige met dit paddestoeltje is dat de kleur van de steel is echt donker blauw/groen is en het hoedje donkerbruin. Ik denk dan ook dat dit een abort is.

- De geur in de zak is verder prima, zoals het zou moeten zijn (paddestoelen lucht).
- Ik heb het idee dat de kleur van het mycelium veranderd, maar dit is moeilijk met zekerheid te zeggen.
- Het betreft hier inderdaad een 1e flush.

Ik dacht zo: zo lang er pinheads/paddestoelen bijkomen (wat nog steeds het geval is) en de andere blijven groeien, zal er wel niet veel ernstigs aan de hand zijn.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Delusional zei:
Ik dacht zo: zo lang er pinheads/paddestoelen bijkomen (wat nog steeds het geval is) en de andere blijven groeien, zal er wel niet veel ernstigs aan de hand zijn.

Dat klopt over het algemeen ook wel. Als er echt iets mis is, stoppen ze meestal met groeien.
Als 1 stoeltje langer dan een dag/2 dagen niet groeit, dan zal die ook niet meer verder groeien vrees ik.
Gelukkig groeit de rest nog en komen er nog nieuwe pins bij, echter dat kleurtje van die abort ziet er niet heel gezond uit.. Ik zou deze voorzichtig verwijderen, op een zo steriel mogelijke manier waarbij je die abort ook niet door de rest van de kit moet smeren maar beetje voorzichtig te werk gaan. (handschoentjes/alcohol, gesteriliseerd mesje etc.)

Kleur van het mycelium is op de foto nog steeds niet als slecht oid. te beoordelen.

Bedankt voor je antwoord, PepTalk

Gezien het feit dat er nog steeds pinheads bij komen en er een 3-tal naast de blauwe groeien ga ik voorlopig even niet in de zak rommelen.
Ik had nog wel een vraag over de paddestoel met het vliesje onder het hoedje, degene die naar links wijst zeg maar (zie foto).
Is deze bijna oogstrijp? Het lijkt wel of deze ietwat aan het uitdrogen is?!

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Is het vliesje al gescheurd?
Paddo ziet er inderdaad wat droog uit, hoewel deze nog niet de grote heeft bereikt die zo'n eerste joekel zou moeten bereiken.

Die middelste is toch echt besmet..Althans, zo lijkt het op de foto echt.
Je kunt kiezen door het te laten staan en hopen dat de besmetting op die stoel blijft (kleine kans) en de rest lekker kunt oogsten. Je kunt ook die ene besmette paddenstoel oogsten en hopen dat deze hierbij de rest niet besmet en de rest lekker kunt doorgroeien. Aan jou gevoel wat het beste is.

Verder zien ze er lekker uit, met een goede opkomst.

Bovenaan