Vraag over Paddo's drogen!?

Boerke

Experimenterende gebruiker
hey,

Ik had een vraagje over paddo's, Ik heb ze voor het eerst proberen kweken en ben daar vrij aardeg in gelukt ook, maar is het mogelijk om als je de paddo's plukt ze dan nog een 3tal dagen te bewaren in de frigo en daarna pas te drogen? Of MOETEN ze echt onmiddellijk na het plukken gedroogd worden?

Boerke

Kheb er nog geen gerief voor :) Khad niet verwacht dat ze er zo snel zouden zijn...

Maar tis dus geen enkel probleem voor eerst koelkast en daarna drogen?

Frisko

Badass junkie
Boerke zei:
Kheb er nog geen gerief voor :) Khad niet verwacht dat ze er zo snel zouden zijn...

Maar tis dus geen enkel probleem voor eerst koelkast en daarna frigo?
haha omg koelkast en frigo is hetzelfde :P

neej in de diepvriezer mogen ze volgens mij niet nee... :)(correct me if i'm wrong) :wave:

Frisko

Badass junkie
gewoon een droge donkere lade van een kast leegmaken ofzo,wikkel de paddo's in toilet of keuken papier...
ik zou ze 1 x per dag een zuivere pamper aandoen,dan moet het op een dag of 3 a 4 gekookt zijn... :P :P

Psychedelic_Fairytale

Bewuste gebruiker
denk dat je ze ook gewoon in de oven kan drogen
oven op lage temperatuur (50° ofzo, zodat de paddos niet beschadigd worden), en dan een 5 tot 10 uur erin laten
denk wel dat dat moet lukken...
correct me if i'm wrong...

Frisko

Badass junkie
hmmmz,ik dacht dat de werkzame stoffen er net uit gaan met warmte(correct mij ook ma als ik verkeerd zit) :)

Boerke

voila, kheb mijn aller eerste paddo's geplukt :) Ma zou er mij iemand kunne zeggen hoeveel zo 1 paddo van ongeveer 12centimeter weegt? Want kheb nog geen weegschaal...

Psykaholik

Wijs gebruiker
Boerke zei:
voila, kheb mijn aller eerste paddo's geplukt :) Ma zou er mij iemand kunne zeggen hoeveel zo 1 paddo van ongeveer 12centimeter weegt? Want kheb nog geen weegschaal...
kunt ge zo nooit zeggen he
verschilt keer op keer

Mr.jiho

Wijs gebruiker
ik zou ze niet in een oven steken hoor!
gewoon op een donkere/droge plek op wc papier leggen ofzo en dan enkele dagen laten drogen
en na die dagen gewoon ergens wegen

Boerke

ma het probleem is da mijn weegschaal die ik ga hebben niet zo precies op 3 gram kan wegen... 30 zal nog wel lukken denk ik, Dus kheb ze nu nog even in de koelkast geleg om ze zondag te drogen, of is dat te lang?

Psychedelic_Fairytale

Bewuste gebruiker
Boerke zei:
ma het probleem is da mijn weegschaal die ik ga hebben niet zo precies op 3 gram kan wegen... 30 zal nog wel lukken denk ik, Dus kheb ze nu nog even in de koelkast geleg om ze zondag te drogen, of is dat te lang?
verse paddo's blijven ongeveer een week goed...

Psychedelic_Fairytale

Bewuste gebruiker
Boerke zei:
verse paddo's blijven ongeveer een week goed...
dus als ik jou was zou ik nu al beginnen

Bovenaan