1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

vraagje over ghb

Discussie in 'GHB' gestart door Sammeke47, 10 feb 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Sammeke47

Sammeke47 Experimenterende gebruiker

Beste lezers,
    Ik had een vraagje over GHB.
    Ik heb amper tot zeer weinig ervaring met GHB, heb dit in 2016 eenmalig gebruikt 2x5ml verspreid over 2 uren en in 2019 over 2 avonden, de eerste avond 3ml gevolgd door 4ml 1uur later en de 2e avond 2x de eerste maal 4ml en de 2e maal 6ml.
    Nu het probleem is, in 2016 had ik hier geen effect can aangezien ik 2 u ervoor coke had gesnoven, en weet dat het effect word geblockt door de uppers.
    De 2e keer enkele weken geleden heb ik dit volledig nuchter gedaan en steeds niet in niet te hoge dosissen ingenomen ivm voorzichtigheid en onbekendheid met de stof, ik moet eerlijk zeggen dat ik nieuwsgierig was naar deze lichaamseigen stof, en veel gelezen heb over de ervaringen gaande tot ervaringen over GHB dat extases veroorzaakt vergelijkbaar met xtc en dronkenschap, enzovoort maar ik heb niets ervaren van deze effecten, wat ik raar vind.
    Het enige wat ik ervaren heb is afvlakking van emoties, net zoals het effect waarvoor benzos genomen worden.
    Had ik gewoon 2x slechte kwaliteit of reageerde mijn lichaam niet of amper op deze stof ?
    Ik vraag me dan ook af of het enig nut heeft dit goedje nog te gebruiken voor reacreatieve doeleinden of niet.

2. Casaan

Casaan Bewuste gebruiker Tripreporter

Ik ben geen expert, ik heb zelfs nooit GHB gebruikt en heb ook geen interesse.
    Mocht ik die interesse wel hebben en een GHB ervaring krijgen zoals jij die nu omschrijft dan zou ik weinig zin hebben om het nog een keer te gaan proberen. Heb jij die behoefte wel? Wil je per sé aan de GHB?

3. Prison

Prison Bewuste gebruiker

Zo bijzonder is het effect nou ook weer niet. En het risico op allerlei ellende is wel groot, zou er niet meer aan beginnen.

Ik heb het zelf 5 keer gedaan maar ik vond er weinig aan.

4. Guapo Temudgin

Guapo Temudgin Belezen gebruiker

Waarom dan Casaan? Want dan heb je het tocn nog niet geproeft? Ik denk dat je daar eerst onder invloed van moet raken dan weet je wat het is en kun je een kueze maken. mja moet je dat willen? nee maar dat is met alle drugs wel zo.

Je bent in ieder geval wel goed op weg, niet dat je gelijk te veel neemt en terug gaat bouwen :P.

5. Casaan

Waarom wat kerel? Je praat vaagheid.

6. Guapo Temudgin

Guapo Temudgin Belezen gebruiker

Ik zal een ander voorbeeld geven wat je misschien beter begrijpt want met drugs is het altijd vaag. Ik ook maar tis al behoorlijk laat en laat inmiddels wel wat steekjes vallen xP. here goes:

Maar stel.... jij hebt nog nooit in je leven een mcdonalds hamburger gegeten dan kun je daar naar smachten omdat hij er lekker uitziet. En zul je een paar keer proberen die hamburger op te eten. Zelfs als het je niet lukt. Totdat je die smaak van die hamburger proeft dan heb je 2 opties. GAVDMANME WTF IS DIT NASTY Of joah die is wel lekker. wat dus een vervolg geeft aan je verhaal / leven voldoening whatever. Je gaat door maar je blijft niet achter die hamburger aanrennen. Je weet eenmaal hoe die smaakt.
    en dan bestaat er dus wel de kans dat je die hamburger zo lekker vind dat je hem elke dag wil maar dat is maar een gradatie naar hoe je die hamburger ervaart. Maar als je dat niet doet dan weet je het niet. Veel mensen zijn gewoon nieuwschierig en willen die hamburger. Ik denk dat jij die hamburger er zoiezo al vies uit vind zien dus snap je het niet maar dat is dus betrekkelijk op de hamburger :')

Beter zo?

Ik herken mij in haar omdat ik nu dagelijks wiet rook maar vroeger 9/10 keer het niet eens aan kon. Maar toch zag het er nog lekker uit voor mij. Dus ben ik alsnog in deze situatie gekomen.

Bij drugs is het vaak de veronderstelling dat je de hamburger misschien nog wel eens beter kan smaken dan dat hij je doet geloven. Ook al is dat inderdaad heel dom maar je bent het voor je gevoel misschien wel nodig en als je dan je hele leven al tosti eet dan wil je echt wel zon lekker hamburgertje proberen. Want tja met drugs heb je niet zo veel keus. Maar de drang is er wel.

Bij drugs is het vaak de mate van nieuwschierigheid, jij hebt dat niet dus je zal het nooit doen. Ik denk te weten dat het niet goed voor mij is maar als ik geen hamburger heb liggen ga ik het wel proberen. En een ander heeft geen idee waar het naar smaakt maar die MOET het hebben.

3 gradaties: Nietdat ben jij, misschien dat ben ik en sammeke is wel. En dan heb je nog alles er tussen kwa mensen :') en het wil niet zeggen dat we uitendelijk op dezelfde plek blijven staan. de kans is groter dat ik met sammeke wissel als dat jij dat doet maar niet onmogelijk. Want de hamburger ben je vanzelf een keer zat. en als je dan geen keus hebt JA wat doe je dan. blijf je dan niet wille nof ga je het dan misschien toch eens proberen? en als je het dan geprobeerd hebt dan wil je misschien nooit meer naar die hamburger. Terwijl jij dat aanvankelijk dus noooit zou doen. Maar het kan wel.

Laatst bewerkt: 11 feb 2019
  7. Casaan

De reden dat ik van de GHB af wil blijven is omdat ik verwacht dat ik het veel te leuk of lekker vind. Ik heb geen zin in een potentieel drama in de vorm van een verslaving. Je hebt gelijk dat ik dan niet uit eigen ervaring kan spreken over wat GHB is. Aan de andere kant zijn er verhalen en ervaringen genoeg.

In je tweede post schrijf je eigenlijk exact waar ik Sammeke voor wil waarschuwen, jij bent door gegaan met het roken van wiet terwijl je het niet aan kon. Je hebt dus door moeten zetten om je lichaam te laten wennen aan de wiet. Dat is je gelukt waardoor je nu dagelijks aan het blowen bent.
    Op een zelfde manier ben ik aan het roken geraakt, mijn eerste sigaret smaakte smerig en ik werd er misselijk van. Ook de sigaretten daarna hadden hetzelfde smerige effect. Vervolgens is het me pas na meer dan 10 jaar roken gelukt om te stoppen.

Zou ik op deze manier aan de GHB gaan dan heb ik een groter probleem als het roken van een pakje peuken per dag.

Sammeke47 vindt dit leuk.
  8. acht.zes

acht.zes Badass junkie Donateur

@Sammeke47
    Ik denk dat het effect wat je ervaren hebt gewoon het effect is wat jij voelt van GHB. En jouw insteek is om het ooit ervaren te hebben, dus lijkt me dat je je doel al bereikt hebt.

Iedereen reageert anders op drugs, en vooral GHB is hier een uitstekend voorbeeld van. Zo vind ik het effect zelf nogal tegenvallen, terwijl het voor anderen de ultieme drug is.

Zelf ben ik ook doorgegaan na 2 keer om te kijken of er toch niet een of andere omstandigheid was waardoor ik van GHB minder voel als de fans van dat goedje zeggen te ervaren, maar na een keer of 7 a 8 heb ik toch moeten erkennen dat GHB voor mij gewoonweg niet bijzonder is.

9. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Is moeilijk te zeggen. Ik heb een aantal maanden geleden drie keer GHB gebruikt (weliswaar thuis) maar vond het alledrie de keren niks aan. Terwijl ik wel wat voelde, maar op een eerder onaangename manier. Vind het vooral voelen als tijdelijk heel dronken zijn maar dan zonder het ‘grappige’ wat alcoholdronkenheid nog kan hebben :’) echt niet speciaal. Ik weet niet of dat gewoon mijn reactie op GHB is of dat het niet de juiste context was. Maar ik heb het sindsdien in m’n kast staan en niet meer de zin gehad om het nog eens te proberen. Wie weet doe ik het nog ooit eens, in een andere setting, omdat ik nog steeds niet helemaal geloof dat dit is wat zo leuk gevonden wordt door mensen. Maar heb absoluut geen haast.

Wat hierboven gezegd is dus, iedereen reageert er anders op en de vraag is of je moet blijven proberen als het niet bevalt met dit soort sterk verslavende middelen. Kan alleen jijzelf over beslissen denk ik.

Sammeke47 vindt dit leuk.
  10. GHB Kan pas lekker gaan worden wanneer je de Honymoon fase bereikt. en ook meerdere Redoses neemt op de dag. Dan zal het op een gegeven moment hemels euforish voelen. Je hebt bakken met energie en ondernemingsdrang. Je wilt dansen winkelen noem maar op. Erg veel zelfvertrouwen en je denkt de meest perfecte drug te hebben gevonden. Maar daar huist nou juist het gevaar in.

Sammeke47 en Jen vinden dit leuk.
  11. Jen

Jen Belezen gebruiker

Dit klopt helemaal je moet de juiste dosis vinden en dat gaat niet met 2 of 3 buisjes
    Als je het hebt gevonden is het echt de lekkerste en meest verslavende drugs ooit
    Heb het pas weer gebruikt na een aantal maanden
    Ben er voorzichtig mee geworden
    Maar het gevoel is zo lekker dat is niet te beschrijven
    Jammer dat er zoveel nadelen aan kleven

12. Sammeke47

Neen, ik heb die behoefte niet meer na de teleurstellende ervaringen.
    Ik ben gewoon iemand die zowat bijna alles van standaard drugs heeft gebruikt/geprobeerd uit nieuwsgierigheid.
    GHB was hierin een tegenvaller en is bij deze ook van mijn lijst geschrapt, het sloeg gewoon niet aan bij mij.

13. Sammeke47

Kan me vinden in jouw reactie, het proberen van het spul ging me eerder om de nieuwsgierigheid achter de zo vaak geprezen effecten van GHB, en na er zo vaak over gehoord en gelezen te hebben had ik besloten 20ml in huis te halen.
    Uiteraard kende ik de risico's die bij GHB horen en heb ik ook met een spuitje zeer voorzichtig gedoseerd,.. en ja dan misschien te voorzichtig, alhoewel ik 5-6ml geen lage dosis vond (correct me if i'm wrong), voelde ik hier amper iets van.
    Het is maar wat acht.zes ook al zei ivm met gevoeligheid of ongevoeligheid voor de stof, en ik denk gewoon dat in mijn geval de ongevoeligheid een grote rol speelt en ik aan ghb verder nooit geen behoefte meer zal hebben.

14. Sammeke47

dit kan zeker kloppen, en allicht heb ik het verkeerd aangepakt door juist te voorzichtig en niet op de juiste manier te doseren, maar dat hoeft ook niet meer ik ga dat gevaar ook zeker niet opzoeken, ik heb soortgelijk gevaar opgezocht met crystal meth en ben gelukkig alsook aan de gevaren van dat goedje ontsnapt.

Laden...
Vergelijkbare Topics - vraagje ghb
  1. Yaizer
    Reacties:
    4
    Weergaven:
    2.341
  2. TheOman
    Reacties:
    2
    Weergaven:
    1.691