vraagje

BenQ123

Newbie
Ik weet niet of er al dergelijke posts zijn gemaakt met deze vraag, dus sorry als ik de zoveelste ben die er achter vraag.

Een vriendin van me snuift regelematig speed. Ik probeer ze te helpe om er van af te blijve.. maar soms, als ze alleen thuis is bijvoorbeeld word het haar te veel en gebruikt ze toch.

Kan ik iets doen om ze er van af te helpen?

En stel dat ze te maken krijgt met een overdosis, kan ik dan iets doen om haar te helpe?

Ze zegt dat ze dezer dagen al meer dan 1 gram nodig heeft voor ze er iets van voelt.. maar ik heb zo het gevoel dat ze alleen maar rommel verkocht krijgt.

Ze heeft me beloofd om niks meer te kopen, maar ik ben er toch niet gerust in.

alvast bedankt

Mac...

Badass junkie
Nja weet je wat het is:
In principe kun je niet veel doen dan er met haar erover te praten. Ze zal zelf de stap moeten zetten om ook te kappen met de rotzooi. Alleen zij en ook echt alleen zij kan die keuze maken. Het enige wat jij kan doen is haat laten inzien dat dat ook daadwerkelijk het beste is voor haar. Wat iig wel helpt is om veel tijd met d'r door te brengen, zodat ze niet in de situaties's terecht komt waarin dat ze normaal gesproken drugs tot zich zou nemen. Natuurlijk kun je wel helaas geen babysitter van d'r worden. Dus het is een beetje moeilijk om d'r in te gaten te houden op de momenten dat je er niet bent natuurlijk.

Mja goed, die overdosis is gelukkig bij speed niet zo heel erg snel en omdat ze toch wel regelmatig snuift en al een gram nodig heeft om iets te voelen zal ze wel een tolerantie hebben die hoog genoeg is, dat ze zelf door de ervaring wel kan aangeven of ze genoeg heeft gehad. Mja mocht ze ooit toch een od hebben, dan kun je niks anders meer doen dan een ambulance bellen, want als je aan het od-en bent, lig je op het randje van je doodsbed. However mocht ze zich gewoon een keer slecht voelen door de hoeveelheid pep (en dat is dan nog geen od) kun je haar wat geruststellen en moet je ervoor zorgen dat ze genoeg voedingsstoffen tot zich neemt (water, vitamines en het liefst nog iets van brood ofzo). Meestal als je je kut voelt door de pep heeft het eerder iets te maken met het tekort aan voedingsstoffen dan dat je daadwerkelijk te veel pep in je lijf hebt.

Maar goed, veel sterkte ermee iig en blijven proberen om 'r om te halen.

Greedz,
Mac...

Bovenaan