Heroine is trouwens ook te snuiven (en te slikken, maar dat doet niemand.)
Agressie: Tijdens gebruik lijkt me onwaarschijnlijk, bij verslaving heel waarschijnlijk tijdens de afkick (ik kan me voorstellen dat iemand die ziek wordt van het afkicken tyfuschaggerijnig is) - de werking zelf is vooral verdovend, dus tijdens de werking zal iemand vooral extreem lam zijn.
Hoe te herkennen legt flameon beter uit dan ik zou kunnen; Totale indifferentie is er ook een; Mensen onder invloed van sterke opiaten zijn vaak erg apathisch. Opiaten zijn downers, denk aan heroine, morfine, codeine.
Basiskennis drugs: Je hebt ruwweg 5 soorten, Stimulanten (word je actief, vrolijk en hyper van), Psychedelica (ga je de wereld anders waarnemen en anders nadenken), Dissociatieven (soort mix downers en psychedelics - moeilijk uit te leggen, word je dromerig verdoofd en scheef van), Downers (word je verdoofd, suf, apathisch en relaxt van) en delirianten (word je totaal gestoord van basically, hallucinaties, psychotisch gedrag)
Opiaten zijn downers.
Meest bekende drugs:
Stimulanten (Uppers):
Speed (amphetamine)
Meth (Methamphetamine)
Cocaine (Cocainehydrochloride)
Crack (Cocaine Freebase)
MDMA "xtc" (Methylenedioxymethamphetamine)
Ritalin (methylphenidaat)
Psychedelics:
LSD
Paddo's (psilocybine)
Mescaline
DMT (dimethyltryptamine)
2c-b
Dissociatieven:
Ketamine
DXM (dextromorphan, zit in sommige soorten hoestdrank)
PCP
N2O (Lachgas)
Downers:
Heroine
Morphine
Benzodiazepinen (Bijvoorbeeld "Valium" oftewel diazepam, medicijnen als oxazepam, etc)
Codeine (ook een opiaat, zit in hoestdrank)
Barbituraten
Alcohol (ethanol)
GHB
Ethylmorphine (legaal verkrijgbaar in belgie; Zit in hoesttabletjes - wordt vaak misbruikt)
Delirianten:
Datura (zit scopolamine en atropine in)
Benactyzine
Diphenhydramine
Je kan drugs ruwweg indelen farmacologisch gezien aan de hand van welke receptors ze beinvloeden, en of ze dat direct doen (als agonist of antagonist) of indirect (als een releaser voor een lichaamseigen neurotransmitter). Bijvoorbeeld cocaine zorgt voor een verhoogte hoeveelheid van de lichaamseigen stof dopaine. Opiaten horen tot de Mu-opiaatreceptor-agonisten; Ze activeren dezelfde receptor waarop de lichaamseigen endorfinen werken.