1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over drugs en gezondheid? (Ik HELP!)

Discussie in 'Voeding, gezondheid, liefde, seks en relaties' gestart door Helpende Fries, 7 feb 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Helpende Fries

Helpende Fries Experimenterende gebruiker

Hallo iedereen,

Soms zit je met vragen waardoor je niet kan slapen als je het antwoordt niet weet.
    Je twijfelt over je gezondheid, je hebt klachten en bent daardoor bang of onzeker. Of je bent gewoon benieuwd over een bepaald onderwerp. Ik heb een opleiding verpleegkunde gevolgd wat de kunsten van het menselijk lichaam, de geest en vele stoornissen en ziektes kent. Zit jij met een brandende vraag en wil jij daar antwoord op? Stel dan nu je vraag, die dan gegarandeerd voor 100% wordt beantwoord.

Domme vragen bestaan niet en dit forum heeft naar mijn idee niet voor niks een Privé Berichten systeem.

Hartelijke groeten,

Marvin

2. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

@Helpende Fries

Wat gebruik je zelf aan drugs en met welke frequentie?

Met andere woorden, wat is je eigen ervaring op het gebied van drugs?

edit;
    Ik lees net bij je profiel dat je 19 jaar bent. Hoe krijg je een opleiding in de verpleegkunde afgerond op je 19de?

Laatst bewerkt: 7 feb 2019
    Undercover Buster en Fenrir vinden dit leuk.
  3. Zwijgrecht

Zwijgrecht Bewuste gebruiker

Soms hoor ik stemmen die me opdracht geven dingen te doen die ik niet wil. Ik denk dat het beter voor iedereen is als ik niet op de details inga.
    Houdt me snachts wel wakker ja.

Is dit normaal?

Prison vindt dit leuk.
  4. Prison

Prison Bewuste gebruiker

5. acht.zes

@Zwijgrecht
    Gewoon tegen je vriendin zeggen dat ze die afwas maar zelf moet doen.:tongueout:

Zwijgrecht vindt dit leuk.
  6. Helpende Fries

Hey acht.zes,

Wat gebruik je zelf aan drugs en met welke frequentie?

Ik heb meerdere soorten drugs gebruikt in mijn leven, drugs die ik tot heden gebruik zijn:

Amfetamine (Speed), Cannabis en Alcohol.

Speed gebruik ik gemiddeld elk weekend 1 keer (1/2 Gram), samen met mijn huisgenoot. Alhoewel ik in mijn jeugd een lange periode verslaafd ben geweest en dit met hulp heb weten af te bouwen.

Cannabis gebruik ik bijna dagelijks, wel met regelmaat en als er bijzondere afspraken of gelegenheden zijn niet.

Alcohol gebruik ik gemiddeld een keer per maand, persoonlijk kan mijn lichaam erg slecht tegen alcohol, en heb ik mijn jeugd wegens huiselijk geweld en alcoholisme een slechte ervaring met alcohol.

In het kort is mijn conclusie over drugsgebruik:

Ik vind het voor ieder mens een eigen keuze, mits je geestelijk volwassen genoeg bent om de risico factoren volledig te begrijpen. Ook vind ik dat drugs slecht kunnen zijn, maar alleen wanneer de gebruiker zelf geen regelmaat in gebruik treft.

Hoe heb ik verpleegkunde afgerond op mijn 19e?

Ik begrijp jouw verbazing volledig, maar het is heel simpel.
    Ik heb groep 5 en 6 vroeger mogen overslaan, na de basisschool heb ik 2 jaar havo/vwo gedaan. Vanaf Klas 3 heb ik de stap gemaakt om VMBO TL te gaan volgen, mijn diploma gehaald en ben daarna de Mbo 4 opleiding Verpleegkundige gaan volgen. Gelukkig gehaald, maar helaas nog werkzoekende omdat ik misschien toch nog de opleiding Pschyiatrie wil volgen.

Groetjes !

ToetjesMonster vindt dit leuk.
  7. Helpende Fries

Hey Zwijgrecht,

Wat jij verteld kan van meerdere opzichten bekeken worden, voordat ik antwoordt durf te geven wil ik je een aantal vragen stellen.

Op welke momenten heb jij dit?
    Gebruik jij middelen?, zoja welke?
    Hoe oud ben je?

Groetjes :)

8. acht.zes

@Helpende Fries
    Ok, kan goed hoor, maar dan ik vind MBO verpleegkunde toch aan de lage kant voor een genie die zo veel heeft overgeslagen.

waarom niet de havo/vwo afgemaakt en een HBO opleiding daar achteraan?

overigens zitten ze in de zorg eht te springen om verplegend personeel, hoe kan het dat jij daar geen werk in kan vinden?

Undercover Buster, Fenrir en Prison vinden dit leuk.
  9. Helpende Fries

Hey,

Dat is een goed iets, maar ik doel meer op het idee dat elke vraag gesteld mag worden, ongeacht het niveau ervan. Mocht ik een fout hebben gemaakt, als blijkt dat dit topic tegen de regels is zal ik die natuurlijk sluiten en zo nodig verwijderen.

Groetjes :handok:

10. Helpende Fries

Dit is omdat ik in mijn jeugd veel erge dingen heb meegemaakt en ik daardoor veel moeite had om mij te concentreren op school. Veel contact met pschyiaters, jeugdzorg en hulpverlening.

Werk kan ik wel vinden, maar ik wil eerst clean van al mijn gebruik zijn. Ook twijfel ik of verpleging ook echt mijn ding is. Op dit moment werk ik parttime met familie als loodgieter.

11. Prison

Prison Bewuste gebruiker

Het is vast niet tegen de regels maar met 19 jaar levenservaring, slechts 3 soorten drugs geprobeerd en louter een mbo-opleiding in de verpleegkunde denk ik niet dat je veel steun gaat krijgen hier.
    Ik zou in ieder geval niet weten welke vragen je zou kunnen beantwoorden.

Undercover Buster vindt dit leuk.
  12. Zwijgrecht

Dag helpende Fries,

Vaak heb ik dit op hele willekeurige momenten. Bijvoorbeeld in de supermarkt, of op de sportschool. Soms praat ik ook terug maar dan kijken mensen me raar aan. Soms dagen de stemmen me uit rare dingen te doen, zoals een voorbijganger slaan wiens hoofd me niet aanstaat.
    'Gelukkig zijn de stemmen wat minder sinds ik weer sport (schaken)
    ik ben 17 jaar.
    Groetjes!
    PS twijfel wat ik met mijn leven aanmoet, misschien zoiets als jij, loodgieter en in de weekenden mensen helpen.
    Moeten die kutstemmen wel eerst weggaan
    Qua gebruik is het 1x per week aanstekergas en af en toe een gedroogde banenschil, dat werkt hetzelfde als wiet toch

Prison vindt dit leuk.
  13. Helpende Fries

Beste prison,

Ik vind het erg jammer dat dit zo verwoord moet worden.

1. Ik heb trauma behandelingen gehad, doodervaringen en een heleboel dingen moeten meemaken, waarvan volwassenen zelfs van schrikken, leeftijd zegt niets maar dan ook niets over ervaring.

2. Ik heb veel soorten drugs ervaren, deze 3 waren de drugst die ik gemiddeld het vaakst heb gebruikt, drugs als : LSD, paddos, Cocaïne, base coke, synthetische cannabis, poppers, xtc, ketamine, mdma, hasj tabak en ghb heb ik ook eens gebruikt, dit alleen niet zodanig dat het als gebruiker beschreven kan worden.

3. Steun is een groot woord, ik ben hier niet voor steun, maar om andere te behoeden en gerust te kunnen stellen als zich er problemen voordoen of er vergelijkbare ervaringen zijn die in mijn leven zijn voorgekomen.

4. Elke vraag is welkom, van vragen als:
    Wat is de functie van de blinde darm? Tot vragen over drugs, alles.

Ps. Oordeel nooit zonder dat je zeker bent over een persoon.

Groetjes.

ToetjesMonster vindt dit leuk.
  14. Zwijgrecht

Je klinkt erg wijs Fries. Fijn dat je deze bijzondere ervaringen met me wilt delen. Niemand snapt me!

Nu je toch bezig bent, is het mogelijk dat de dopamine balans in de hersenen langdurig verstoord raakt door antagonisten misbruik? Tevens heb ik nog mijn vraagtekens bij het nodig hebben van vitamine b12 uit dierlijke voeding. Duidelijkheid zou fijn zijn

En waar dient die blinde darm voor dan? dacht altijd dat het een stuk darm was wat niet gezien kon worden?

15. Helpende Fries

Hey,

Ik snap jou gevoelens, stemmen horen kan heel angstig wezen, vooral op jonge leeftijd. Om te beginnen ieder mens heeft minimaal wel een lichamelijk en een geestelijk ding waar hij/zij erg onzeker over is. Vaak komen stemmen in je hoofd tot stand op de leeftijd van 8 (Dan is er vaak wel een aanleiding voor, pesten, huiselijk geweld of onbewust verdriet van het verleden) Echter gek is het niet, het menselijk brein is zo uitgebreid in elkaar gedeeld dat er zoveel antwoorden op jou vraag zijn. Maar om jou zo goed mogelijk te helpen, probeer ik een conclusie te vormen aan de hand van jou reacties. Jij kan bijvoorbeeld last hebben van borderline --> dat is een stoornis waarbij een persoon vaak last heeft van: Heel erg wisselende stemmingen, sneller verslavingsgevoelig, angst voor publieke activiteiten, moeite met relaties en vrienden, vaak verward in de gedachtegang, moeite met planning en structuur en bovenal, je raadt het al stemmen horen. Ook kan drugs en depressie een grote rol spelen in het ontwikkelen van het horen van stemmen, maar probeer rustig te blijven deze aandoening kan ook gewoon puur een zelf ontwikkeld iets zijn, doordat je je te vaak drukt maakt over veel dingen en deze geen plaats kan geven in je gedachten, of omdat je leidt aan slaapgebrek, want door dit soort momenten gaan je hersens (soms op rare manieren) onbewust jouw stress en angsten verwerken in dit soort dingen.

Hoe je eraf komt is erg moeilijk, vaak verdwijnen dingen als stemmen horen als je erachter bent gekomen wat bij jou de oorzaak kan wezen, eenmaal gevonden zo snel mogelijk er iets aan doen, of je kan een hulpverlener inschakelen. Wat ik je mee kan geven is dat je gedachten (geest) en lichaam een apart iets zijn, JIJ BENT DE BAAS OVER JE LICHAAM EN GEEST, als je dat goed onder controle hebt kun je zelfs je lichaam aanwennen om geen tot weinig pijn te voelen, zonder veel slaap toch energie hebben of zelfs met zware griep toch de dag zonder al te veel pijn door te komen.

Dat je bananenschil rookt of in ieder geval wil roken, echt schadelijk is het niet perse. Maar dat dit een high gevoel kan geven is een broodje aap verhaal. Dit is als ik even goed nadenk ooit in de jaren 50/60 bedacht als grap, dit werd door veel mensen (vooral jongeren) erg serieus genomen, achteraf bleek het een grote grap te wezen. En de aansteker gas... ja het blijft een eigen keuze, maar het gebruik daarvan is zo'n groot risico, er overlijden jaarlijks een heleboel mensen, aansteker gas kan hartritme stoornissen veroorzaken wat lijdt tot de dood, vaak kan na 1 keer gebruiken je laatste keer wezen.

Ik hoop je voldoende informatie te hebben gegeven, zo niet? Je weet wat je dan kan doen.

16. Prison

Prison Bewuste gebruiker

Ik oordeel nergens over, ik trek alleen je professionaliteit in twijfel. Je beginpost gaat er over dat je Verpleegkundige bent. Echter met een mbo-verpleegkunde heb ik grote twijfels over je kennis en kunde wat betreft drugs.

Over punt 4: dit forum en subforum gaat over drugs, als mensen willen weten wat een blinde darm doet kun je dat met 1 zoekopdracht op Google vinden.

Undercover Buster en Jen vinden dit leuk.
  17. Helpende Fries

Geen probleem jongen,
    Om te beginnen, een antagonist (moeilijk woord he :tongueout:) is eigenlijk heel simpel een medicijn of drug die invloed hebben op je hormonen en organen, als voorbeeld op jou vraag, Een XTC Pilletje zorgt ervoor dat er in korte tijd heel veel dopamine (wat je erg vrolijk en goed laat voelen) vrijkomt, als je te vaak je dopamine gehalte op deze manier 'misbruikt' raken je hersens simpelweg een beetje in de war. Deze weten dan niet zo goed hoe ze dit hormoon het beste moeten regelen doordat deze te vaak verstoord is, dus het antwoord op je vraag is JA!.

En om je vraag over Vitamine B12 te beantwoorden, Het is een grote mogelijkheid dat jij hier een tekort aan hebt. Waarom? omdat tekort aan dit Vitamine, veel problemen in je hersens 'KAN' opleveren, Bijvoorbeeld geheugenproblemen. Eet wat meer vlees, en neem gedoseerde hoeveelheden van dit vitamine.

En de blinde darm, haha ik begrijp jouw reactie, maar om jou op weg te helpen kan ik een aantal dingen zeggen,
    Ja die kun je inderdaad niet zien aangezien het een orgaan is, die in het lichaam zit :tongueout:. En om de functie te vertellen is dat de blinde darm OFFICIEEL niet eens bestaat, eigenlijk is die een deel van de dikke darm, deze zorgt ervoor dat er zouten maar ook vocht uit het voedsel worden gehaald, gelukkig als een persoon een blindedarmontsteking heeft en deze via een operatie wordt verwijderd, kan hij/zij zonder problemen gezond verder leven.

18. Helpende Fries

Dat van de blinde darm was een verwijzing naar ''Elke vraag mag mij gesteld worden' , En kennis over drugs heb ik zeker ook omdat ik in mijn jeugd daar veel mee te maken heb gehad mede door mijn ouders, Maar ook door eigen gebruik. En ja ik heb een MBO Verpleegkundige diploma, maar ik heb nooit vermeld dat ik een professioneel ben, ik zeg alleen dat met de kennis daarvan en mijn algemene kennis ik probeer zoveel mogelijk mensen te helpen. Daar zie ik de fout niet van in.

19. acht.zes

@Helpende Fries
    Nieuwe inzichten betreffende de blinde darm leert ons dat de blinde darm een veilige plaats is voor je darmflora om zich daar te kunnen terugtrekken in als er sprake is van ziekte, en dat lijkt me toch wel het vermelden waard.
    https://newscientist.nl/nieuws/blindedarm-toch-nuttig/
    en
    https://www.scientias.nl/staartje-blindedarm-lijkt-toch-belangrijke-functie/

Maar goed,
    Je entree op dit forum is een beetje potsierlijk en je lijkt te claimen dat je antwoord op alles hebt met nota bene een MBO opleiding tot verpleegkundige. En dan is het logisch dat er wat weerstand komt, zeker gezien je leeftijd. Een en ander komt nogal arrogant en betweterig over in mijn ogen.

Mensen helpen met opgedane kennis en opgebouwde ervaring is uiteraard alleen maar goed, maar wellicht kan je dat ook doen zonder eerst zo hoog van de toren te blazen.

Advies geven en vragen beantwoorden doen we hier zowat allemaal, velen met meer jaren ervaring als dat jij oud bent en er zijn er ook met hogere opleiding maar dan wel met minder stelligheid betreffende hun kunde dan jij uiteengezet hebt.

Tot zo ver mijn kritische benadering, ik hoop dat je me begrijpt.

Laatst bewerkt: 7 feb 2019
  20. Helpende Fries

:) hier wordt ik blij van, ja nu begrijp ik je zeker. Ik wist niet dat ik misschien betweterig over kwam, wil en doe dat natuurlijk niet. Maar vind het alleen maar fijn dat je oprecht bent over dat feit, nu weet ik dat ik er een beetje meer op moet gaan letten. En dat ik misschien wat hoog over de toren blaas, komt omdat ik er een super gevoel van krijg dat ik iemand heb kunnen helpen. En ja mijn leeftijd tsja... ik vind het een taboe, leeftijd zegt niks, maar de manier hoe je handelt en hoe je je opstelt, plus de ervaringen die hebt bepalen naar mijn idee wie of wat je bent.

21. Helpende Fries

Oh ja wat ik je nog wou zeggen, ik ben misschien nieuw hier op het forum, maar in het leven niet en Het beste is en wat ik ook hoop is in plaats van dat wij commentaar op elkaar hebben, elkaar gaan aanvullen :wink:

22. acht.zes

@Helpende Fries
    Of dat je al dan geen goede hulpverlener bent zal vanzelf blijken uit je antwoorden en de adviezen die je geeft, vooralsnog vind ik die bij vlagen niet echt bijzonder, en ik heb je ook al het verkeerde advies zien geven in een geval.

Maar goed, alsnog welkom op het forum, en ik hoop dat de mensen wat aan je zullen hebben hier. :)

Flink wat ervaring met drugs en verslaving vind ik in ieder geval wel een goede basis, in ieder geval veel beter dan een mbo opleiding tot verpleegkundige.

23. Helpende Fries

Jij ook bedankt, want ik heb al wat aan jou gehad. Thanks :)
    en mocht ik toch een foutje maken, voel je vrij mij te verbeteren :tongueout:

acht.zes vindt dit leuk.
  24. Helpende Fries

Mijn verpleeg technische kennis is niet prof of perfect, maar zelf vind ik de basis goed. En mijn ervaring met drugs is er zeker en dat is ook het belangrijkste hier! Ik dacht als ik die 2 nou combineer, leer ik wat en kan ik anderen ook wat leren. Want dit geldt voor jou, voor mij, voor iedereen, Je bent nooit te oud (of te jong) om te leren! :tongueout:

KropSla en acht.zes vinden dit leuk.
  25. Jen

Jen Belezen gebruiker

Welkom op dit forum,

Het zal wel lief bedoeld zijn maar ik denk dat jij zelf hier meer kan opsteken dan adviseren
    De meeste mensen op dit forum zijn veel ouder en zouden zelfs al je vader kunnen zijn
    Ik merk dat iedereen hier behoorlijk op de hoogte is over drugsgebruik wat ook logisch is omdat ze vaker al meer dan 20 jaar drugs gebruiken.

Maar het is fijn dat je je kennis wilt delen maar het beste is om gewoon mee te discussiëren
    Want een opleiding medicijnen duurt zeker 7 jaar waarbij je de echte kennis op doet
    En daarnaast hebben de ervaren drugsgebruikers vaak ook dat stukje extra kennis waar de medische wereld niet van op de hoogte is

Voor de rest succes op het forum!

Roze Olifant en Fenrir vinden dit leuk.
  26. Helpende Fries

Bedankt. Ik probeer wat ik kan

27. Mindless

Mindless Badass junkie Zweefkees Emeritus Mod Top Tripreporter

Haha doet me eraan denken wanneer mensen tegen mij zeggen dat ik een en ander wel moet kunnen omdat ik toch een HBO diploma heb. Meestal denk ik dan "huh wat? O ja ik heb ooit eens HBO afgerond in een tijd die voelt als een vorig leven". Het zegt imo echt heel weinig over mij, al heeft het me wel meermaals meer doen verdienen puur om dat papiertje.

acht.zes vindt dit leuk.
  28. Helpende Fries

Precies, status, leeftijd of uitingen bepalen niet hoe een persoon is.

KropSla en acht.zes vinden dit leuk.
  29. Mindless

Mindless Badass junkie Zweefkees Emeritus Mod Top Tripreporter

Dat bin ik hielendal iens mei dy. :)

acht.zes vindt dit leuk.
  30. Helpende Fries

Sa ist wol, as ut net kin sa as et mat, dan mat et mar sa as et kin.

ToetjesMonster en Mindless vinden dit leuk.
  31. Zwijgrecht

Dag Fries,
    Ik zat je in de zeik te nemen vanmorgen, omdat het een ietwat...laten we het zelfverzekerde noemen, entree had.
    Zie nu wel dat je geen kwaad in de zin hebt en iets aardigs probeert te doen, of het nou naief of betweterig is voor mensen of niet. Ik laat me er verder niet over uit, maar geen zorgen bij vragen over mijn blindedarm of endeldarm weet ik je te vinden! :wink:
    Oprecht aardig zijn is cool. Coole mensen zijn ook aardig.
    Dat wou ik even zeggen tussen alle grappen en grollen en de zurigheid, meeste van mezelf . Spreekt voor je.

Goed en nou weer effe serieus, bananenschillen en aanstekersgas , en dan nog de moeite nemen zon antwoord te typen. Of je komt uit 1997, of je bent echt zo goedgelovig of welwillend, of er iets iets grondig mis met mijn wereldbeeld. Zou best kunnen overigens. Stemmen in de kop en op schaakles :frowning::tearsofjoy:

Nee hier krijg ik kiespijn van dus zou je nog 1 ding willen meegeven. Kijk, voor zover je dat nog niet gedaan heb, is in wat voor community je terecht gekomen bent en wat er allemaal speelt, en uiteindelijk wat jij kan mbt je neiging tot hulp willen verlenen in deze. Nuttiger gebruiken van je energie voor jezelf, en komt een stuk "voorbereider" over dan een topic openen, alsof je, zoals het op de meeste overkomt, de wijsheid in pacht hebt en DF wel "even" komt helpen met indrukwekkend CV.
    Zeg dus niet dat je die houding hebt maar zo kom je wel over, dat moet ik beamen.

Gij zult geen arbeid verrichten op Vrijdag sprak de Here, dus misschien heb je tijd om te bedenken waar je zelf hier naar opzoek bent en in welke vorm je je hulpverleen kriebels kan toepassen.

Fijne avond, de mazzel en succes daar in vriesland

Laatst bewerkt: 8 feb 2019
    Prison, MacLeod, HighLife en 1 andere persoon vinden dit leuk.
Azarius vaporizers and accessories
Laden...
Vergelijkbare Topics - Vragen drugs gezondheid
  1. Sieusc
    Reacties:
    22
    Weergaven:
    4.849
  2. xStuiterbal
    Reacties: