1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over eerste keer wiet kweken (binnen)

Discussie in 'De kweek- en crea-hoek' gestart door Diabolic, 20 okt 2013.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Diabolic

Diabolic Newbie

Beste stoners en psychonauten,
    Ik ben een absolute 'noob', die zich aan het inlezen is over het kweken van verschillende soorten drugs. Natuurlijk staat wiet ook op het lijstje, maar ik kom er niet helemaal uit. Op internet staat enorm info, maar door alle bomen zie ik het bos niet meer. Toen ik voor het eerst nadacht over het kweken van wiet wist ik niet dat het beginnen zo duur was! De reden dat het zo duur is dat het nu al veel te koud is om buiten te kweken, en ik zo ongeduldig ben dat ik graag binnen wil kweken. Ik dacht: paar zaadjes, aarde, voedsel, potjes, lampje en klaar! Toen ik las dat je twee verschillende lampen nodig had, dat een kweektent nodig is, en dat je een ventilator nodig hebt schrok ik een beetje...

Tel het maar op:
    -5 zaadjes is al gauw €30
    -Voedsel kost ook nog €15
    -Lampen €30
    -Tent (duur!) €80
    -Ventilator €20

Dan zit je al op €175 euro! Dan ga ik uit van de goedkoopste materialen.

Is er een manier om goedkoop te kweken, of kan ik de hoop beter opgeven? Vooral een tent is zo duur. Ik heb eigenlijk ook geen zin om zelf aan de slag te gaan met een kast. Geen zin om al te veel te knutselen (moet binnenkort 3 terraria in elkaar knutselen en daar wou ik het wel bij houden). Is het niet mogelijk om de plantjes bij elkaar te zetten en dan gewoon een lamp er boven hangen, zonder tent of kast erom heen, of werkt dit niet goed?

Heb ik echt een ventilator nodig?

Heb ik een groeilamp nodig? Ik had namelijk gelezen dat dat niet speciaal nodig was voor beginners, omdat de groei periode maar 1-tot-3 weken duurt. Als ik gewoon een HPS-lamp kon gebruiken voor groei-en-bloeiperiode dan zou dat iets schelen.

"Dit is niet persee nodig, de groeifase is vaak maar 1 to 3 weken. Je kan dus ook een HPS lamp gebruiken in de groeifase of TL lampen met kleurcode "cool white"."

http://wiet-zaden.nl/licht.htm

Kan ik gewoon in potgrond kweken?

Hoeveel tijd bespaar ik ongeveer met autoflower zaden?

Als ik geen tent, ventilator, en extra lamp nodig zou hebben dan zou het kweken honderd euro goedkoper zijn.

Als jullie meer informatie nodig hebben: Ik heb een kamer van ongeveer 3 bij 3 meter (niet gemeten). In de kamer moeten een aantal terraria komen voor mijn toekomstige slangen (andere hobby), mijn bed, een aantal planten en wat kasten. Dan heb ik nog ruimte over voor een paar wietplanten.

Voor mensen die benieuwd zijn naar mijn andere kweekplannen:
    Ik ben van plan om een paddo kweekset, salvia stek, en cactus kweekset van azarius te halen.

Zodra ik die sets en de zaden binnen krijg zal ik wel wat logjes bij gaan houden.

Sorry voor alle vragen. De antwoorden zijn vast te vinden op internet, maar ik kwam er echt even niet meer uit.

2. Diabolic

Diabolic Newbie

Oke blijkbaar had ik de kosten van wiet nog onderschat.
    Volgens http://www.growshopalien.com/blog/wiet-kweken-deel-1/ moet ik op €300-€500 rekenen. Te veel voor iemand die gewoon een paar plantjes wil als testje... Helaas.
    Gelukkig zijn paddo kweeksetjes, cacti, en salvia stekjes goedkoper.

3. PepTalk

PepTalk Badass junkie

Haha, dan heb je nog een echte budget kweek.

Voor een goede start binnen rekenen op €1000. Dan heb je wel alles en kun je goed aan de slag, als je het goed doet heb je het er vlot weer uit.

Gewoon buiten groeien volgend jaar. Dan heb je wel alleen dat rijtje van zaden, aarde en potje. Nog wat voeding erbij en voor €50 kun je 5 mooie buitenplanten zetten.

Even een offtopic vraag: Waar haal je je salvia stekjes? Mag ook via pb. Zijn lastig te scoren namelijk :)

Ik kan nog wel antwoord geven op je vragen, maar dat is niet meer nodig lijkt me?
    Mocht je toch goedkoop kunnen kweken, in een ruimte van 3 bij 3 waar: 3 terraria, een bed, kast en andere kamer invulling moet komen te staan kun je echt niet zomaar nog wiet kwijt.
    Daarnaast moet je niet willen slapen/leven in de ruimte waar je kweekt.

Mocht je toch nog vragen hebben (nu of volgend jaar voor buiten) dan horen we je graag!

Succes met de verdere kweekjes.

4. mandragora

mandragora Badass junkie

5. Diabolic

Diabolic Newbie

Bedankt voor de reacties.
    Ik ga inderdaad maar gewoon wachten tot ik buiten kan kweken. Dat's veel goedkoper en dan lig ik niet tussen de planten.
    Salvia stekje wou ik inderdaad bij azarius gaan kopen. Dan zet ik die gewoon binnen tot de winter voorbij is. Dan kan hij naar buiten en is ie al een stukje groter, wat ook wel fijn is.
    Iemand nog ervaring met de stekjes van azarius? Ik heb gehoord dat ze meer in de smaak vallen dan de salvia plantjes, omdat die nogal vaak beschadigd aan komen. Daarom kies ik voor een stekje. Hoe lang duurt het voor dat een salvia plant opbrengst gaat maken?

6. jam

jam Bewuste gebruiker

azarius verkoopt nu ook salviaplantjes, nog goedkoper als stekjes :wink:

7. PepTalk

PepTalk Badass junkie

Dat Azarius stekjes verkocht wist ik, maar hoewel die altijd als *beschikbaar* stonden waren ze al jaren niet te krijgen.

De verhalen die ik hoor over beschadiging gaan over stekjes, niet plantjes.
    Klinkt ook logisch dat Azarius z'n stekjes zelf in potten knalt om deze beschadiging later te beperken.

Echte opbrengst heb je niet zo snel met een salvia plantjes. Ik zou op een jaar of wat rekenen voordat je voldoende bladeren kunt oogsten om wat te roken.
    Enkel de bladeren hebben een niet zo heel intens effect, wil je dit verkrijgen dan zul je ofwel een tinctuur moeten maken of de werkzame stof(fen) extraheren. Om dit te doen heb je heel veel bladmateriaal nodig en zul je dus een aantal jaartjes moeten kweken.

Ook twijfel ik over je voornemen om de plant buiten te knallen, ik dacht dat het een echte kamerplant was die het zelfs in de Nederlandse nachten zonder nachtvorst veel te koud heeft.
    Edit: Tot een graad of 5-6 kan de plant buiten staan zonder al te veel schade, toch zou ik de plant wegens luchtvochtigheid een definitieve plaats geven zodat dit enigszins constant is.

http://sagewisdom.org/usersguide.html
    Hele handige growersguide, wel in het Engels.

Staat een goede oogst methode bij, vind ik. De Nature's bounty.
    Niets oogsten, gewoon wachten totdat de bladeren door de plant zelf worden verstoten.

8. Diabolic

Diabolic Newbie

Dan ga ik toch maar een plantje kopen in plaats van een stekje.
    Ik was al bekend met die oogstmethode, ik wist alleen niet dat het een naam had.
    Omdat de plant niet heel veel opbrengt bestel ik ook maar een grammetje extract erbij denk ik. Welk extract raden jullie aan? Ik zat te denken aan 5x.

9. KINGKUSH1994

KINGKUSH1994 Newbie

Ik zelf heb ontdekt dat je je buiten wiet kan laten proeven als binnen wiet door cola bij je planten de laaste 4 weken van het kweek proces te doen.
    Ik zelf heb tot nu toe nooit binnen wiet gekweekt totdat ik er cola bij deed.
    Het smaakt echt niet meer naar buiten wiet en het heeft een lekkere zoete smaak wat ik overigens heerlijk vind.
    Mijn vrienden zeggen dat het ook sterker is ( dit heeft geloof ik met de cafeïne en suiker te maken)

Probeer het maar eens.

Groetekeeeeeessss

10. PepTalk

PepTalk Badass junkie

Jij volgt het topic niet echt volgens mij.

Daarnaast lijkt mij het niet bevorderlijk om cola over je wiet heen te gooien. Ben bekent met het fenomeen, maar of je die cafeïne nou echt gaat voelen lijkt me sterk, als dit wel zo is zou het de stonedheid enkel wat tegenwerken. De suiker heeft totaal geen invloed op het effect maar zal het wellicht iets zoeter maken. In/op tabak zit ook een hoop suiker.
    Maar in cola zitten nog wel meer dingen die je volgens mij niet perse wilt roken.
    Zeker als je zelf buiten wiet kweekt, dan doe je dit toch om een zo puur mogelijk product te krijgen?

Laden...