1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over GBL

Discussie in 'GHB' gestart door Kevin92, 11 sep 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Kevin92

Kevin92 Newbie

Hallo allemaal, ik ben nieuw op het forum en eigenlijk best wel nieuw op het gebied van drugs. Ik heb inmiddels een tijdje geleden wat kleine heisjes genomen van een joint en tja, dat was wel oke. Tot een week geleden een vriend van me aankwam met GBL.

Ik had in eerste instantie niet door dat het GBL betrof, aangezien hij het "dat spul van bij x" noemde. X is een andere vriend van hem toen hun GHB gebruikte (ik niet) en hij wilde het eens met me proberen. Samen. Thuis. Veilige omgeving.

Hij was nogal dom (en ja ik ook, want wist tenslotte niet echt wat het was, het had water kunnen zijn, of andere zooi for all i know. maar had inmiddels wel genoeg over GHB gelezen omdat hij dat dus vaker gebruikte en ik wilde weten hoe dat werkte en wat risico's voor mijn vriend zijn etc. En ik vertrouw hem, hij is voorzichtig genoeg) Maar hij heeft dus vaak niet door dat het GBL betreft en dat dus 2/3 keer zo sterk is. Lees veelal 2 keer en soms 3.

Nu zou ik zo'n 1.5ml of 2ml gehad hebben. Weet het niet 100% zeker meer. Volgens mij was het 2ml, hij zei 1.5ml later. (GHB standaarden) Wat dus eigenlijk als je het verdubbeld 3/4ml is. Had niet het idee dat het echt super zware dosering was toch, voor een 1e keer. Terwijl dat 5 ml wel de dosis zou kunnen zijn out te gaan. Was wel heel relax, en had goed in slaap kunnen vallen als ik moe was. Maar had niet t gevoel echt te willen slapen ofzo. En kon goed wakker blijven. Ik was super knuffelig en zat bijna letterlijk aan hem geplakt op een gegeven moment en heb me zeker in tijden niet zo gelukkig gevoeld. Was ook best wel opgewonden enzo. Beetje slap en lichtelijk duizelig soms wel.

Daarnaast had die vriend op een latere dag 2.5 genomen. Hij voelde dit eigenlijk niet en heeft eigenlijk te snel 2.5 bijgenomen. Maar hij gebruikt vaker. Tussen het gebruik zat zo'n half uur tot 3 kwartier.
    later op de avond, zo'n 6/7 uur later heeft hij nogmaals 2.5 genomen. Wat in totaal dus 7.5ml in GHB standaard is. en 15 in GBL in 6/7 uur. Dat klinkt mij als erg veel. En vooral de 1e 2 innames zou hij in 3 kwartier zo'n 5ml GBL naar binnen hebben gegooit en daarmee 10ml GHB.
    De reactie die hij gaf was best heftig naar mijn inzien, was slaperig, maar ging niet out. Heb hem wakker gehouden wel. Volgens hem ging achteraf alles goed. Maar eigenlijk was hij best wel raar naar mijn mening. Beetje agressief. En hij ging continu een toilet zoeken wat hij niet kon vinden en draaide continu een cyclus af naar t toilet te willen maar deze niet te vinden. Hoewel die het meer liet overkomen als dat hij hem gevonden had. Wat denken jullie hiervan? Is dat normaal? Is hij inmiddels best wel verslaafd en is hij daarom niet keihard out gegaan van de 5ml GBL in een half uur/3 kwartier? Of zou het, in samenhang met mijn verhaal, ook kunnen zijn dat het GBL gemengd met water is? (snap dat dit sowieso moeilijk te zeggen valt. Maar waar denken jullie zo aan?)

Daarbij vroeg ik me af, ik las een beetje op internet rond. *Modknip: Lees de regels even na. Deze informatie vragen is niet toegestaan. (niet dat ik dat van plan ben, maar vind dat best wel raar)

Hoewel ik als ik meer lees over GBL liever GHB zou gebruiken in de toekomst als ik het nog eens doe, vraag ik me toch af waarom dat niet echt populair lijkt om het te gebruiken als GBL. Het lijkt me veel makkelijker. *Modknip Is het dan echt zo heel veel schadelijker dan GHB? Of valt dat opzich mee, maar is GHB gewoon bekender?

Want kijk, als ik zo nadenk zou ik denken ergens lijkt me GBL misschien wel schadelijker voor je slokdarm etc. Maar GHB kan ook fout gemaakt zijn en giftig zijn. *Modknip

Zijn er ook manieren te ontdekken of iemand verslaafd is, zonder dat je bij kunt houden hoeveel iemand gebruikt of hoevaak door het te zien? Zijn er dingen die je na tijden van veel gebruik kenmerkt ofzo? Waarschijnlijk niet denk ik, maar vragen kan geen kwaad.

Ik ben wel benieuwd naar deze vragen en de antwoorden erop. Zijn gewoon wat hersenspinsels die me dan toch doen afvragen en hoeveel schadelijker GBL is tegenover GHB.

Laatst bewerkt door een moderator: 12 sep 2018
    Bas vindt dit leuk.
  2. SanneBanne

SanneBanne DF Staff Medewerker Moderator Tripreport Analist Tripreporter

Ik heb je post aangepast. Lees onze regels nog eens door. Omdat het niet de opzet van je topic lijkt te zijn, heb ik je dit keer geen ban gegeven. Pas hier in het vervolg goed op.

Ik ben ook wel benieuwd naar de verschillen in schadelijkheid. Ben benieuwd naar eventuele reacties. :wink:

3. Bas

Bas Bewuste gebruiker

GBL wordt in je lichaam omgezet in GHB. 'T is veel sterker en schadelijker dan GHB en kan voor serieuze verwondingen zorgen in je slokdarm, maag en andere plekken van je lichaam waar GBL langs komt. De stoffen hierin zijn lichaamseigenlijk, het komt in zeer kleine hoeveelheden voor in je lichaam. Verder hebben neurotransmitters in je hersenen ook iets met deze stof te maken. Verder dan dit kom ik niet, maar dit is wat ik zeker weet over de stoffen in GHB.

Als 1 van jullie 2 wilt blijven gebruiken, vermijdt sowieso GBL. Ik raad gebruik sowieso niet aan, helemaal niet na lange posts te hebben gelezen over andere mensen hier op het Forum die een jarenlange verslaving er in ruil terug voor hebben gekregen.

GHB is verslavend. En uit je bericht maak ik op dat je vriend wel in de buurt komt van een verslaving, probeer hem er uit te houden! Zijn gedrag kan tot zover ik weet door 2 dingen komen; door te veel of slechte GHB of omdat hij discussies over zijn verslaving uit de weg wilt lopen en nog wilt ontkennen dat hij lichtelijk verslaafd is.

Als iemand geen G heeft gebruikt voor een bepaalde periode, treden er ook zulle effecten op. Ik heb persoonlijk mensen gezien op festivals die helemaal lijp werden na G en op afters en zich zelf niet waren. (Paar hardcore festivals) Ze deden dit vaak in combinatie met speed. Als ik ze zag, zag ik dit; angst, agressief, enorm veel zweten, valt andere mensen lastig, kan niet praten en is zich zelf niet meer. Achteraf doet dit niet veel met hun, zeer riskant dus.

Elk voordeel heeft zn nadeel; gebruik kan worden herkent aan de bijwerkingen e.d. Iemand die G gebruikt wilt daar niet over praten, hij moet niets weten van z'n verslaving en hij loopt dit soort gesprekken ook uit de weg. Bijwerkingen weet ik zo 1,2,3 niet uit mn hoofd, dat kunnen andere hier wel aanvullen, hah. Tenminste, de meeste willen niks horen over hun verslaving. Sommige grijpen wel aan de bel en willen er iets aan doen, maar lukt het simpel weg alleen niet. Praat eens met je vriend en confronteer hem hiermee, zodat hij open praat en beseft dat andere om hem geven en hij er niet alleen voor staat.

Feit is dat meer dan 60% van de G gebruikers een keer out is gegaan. 'Ervaring' zegt dus niets. Out gaan is zo gebeurd, je kan het moeilijk tegengaan. (Zelf nooit meegemaakt) Maar je gaat knikkebollen en hup weg ben je, kan zeer snel gaan, maar je voelt het wel ergens aankomen.

Hopelijk geeft dit antwoord op je vragen. Er zijn meerdere G (ex)gebruiker(s) actief op het Forum, zij kunnen dit sowieso wel aanvullen. Hopelijk vertel ik geen verkeerde dingen en adviezen. (Ik kan het soms wat te direct vertellen) ;p

4. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

GBL is schadelijker dan GHB om 2 redenen. Allereerst is GBL een nogal irriterende stof en zal het dus in tegenstelling tot GHB sterk verdund moeten worden met water om geen schade aan je stofwisselingssysteem toe te brengen. Een ander probleem met GBL is dat het veel sterker is. GHB heeft al een enorm steile doseringscurve (wat inhoudt dat het verschil tussen de gewenste dosering en out gaan dicht op elkaar ligt), maar omdat GBL nog sterker is, is die doseringscurve dus nog steiler en is de kans op out gaan dus nog groter.

Laden...
Vergelijkbare Topics - Vragen GBL
  1. zottekespop
    Reacties:
    2
    Weergaven:
    1.254
  2. Linkuei
    Reacties:
    9
    Weergaven:
    1.435