• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Vragen speed

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

abby

Belezen gebruiker
Ik ben van plan om bij nieuwjaar amfetamine te gaan gebruiken, dit word de 2de keer, maar de eerste keer was maar 50 mg ofzo.
Mijn eerste vraag is, of je met kauwgom gebidschade kan voorkomen. Ik weet dat er bij xtc ook vaak kauwgom word genomen, maar ik lees nergens iets over dat dit bij pep ook gedaan wordt.
Mijn tweede vraag is, hoelang je pupillen vergroot blijven, want ik ga het rond 1 uur nemen, en ongeveer 14 uur later moet ik bij familie iedereen gelukkig nieuwjaar gaan wensen. En valt die vergroting, nadat het effect eigenlijk al afgelopen is nog op?

Winehouse

Badass junkie
Hallo,
de kans op serieuze gebitschade is sowieso niet groot als je maar af en toe gebruikt.
Door genoeg water te drinken en geen zoetigheid te eten voorkom je schade aan het gebit, maar voor je lichaam is het beter om juist veel suikers binnen te krijgen.
Een kauwgompje helpt als je last heb van een droge mond, dus misschien helpt het daardoor je gebit te beschermen.
Als je niet al te veel speed naar binnen werkt valt het wel mee met het 'hele grote opvallende pupillen krijgen'gedoe.
Na 14 uur is de pep wel uitgewerkt maar kan je d'r wel flink verrot uitzien.
Een goede smoes: ik heb teveel gedronken!

abby

Belezen gebruiker
Ja, daar dacht ik ook aan, maar met die doppen lukt dat niet echt, dat was ook het enige waar ik mij echt zorge over maakte :tongueout:

Winehouse

Badass junkie
abby zei:
Ja, daar dacht ik ook aan, maar met die doppen lukt dat niet echt, dat was ook het enige waar ik mij echt zorge over maakte :tongueout:
Daar zit ik zelf ook wel mee :wink:
Morgen ga ik ook stiekum aan de pep waar familie bijzit
Jezelf niet misdragen, zo minmogelijk opvallen en mensen gewoon recht in de ogen aankijken dan valt het ze niet snel op.
Zijn het trouwens mensen die zelf drugs (hebben) gebruikt?
Het is meestal zo dat een gebruiker andere gebruikers snel herkent terwijl een
niet-gebruiker niet weet waar ie op moet letten.
Misschien kun je voordat je weggaat een benzo nemen zodat je zelf wat rustiger word.
In een fel licht kijken (bijvoorbeeld effe je mobiel) wil ook nog welles helpen om je pupillen te kleineren.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Van af en toe speed gebruiken, gaat je gebit idd niet meteen van kapot hoor. :wink: Mijn ervaring is dat ik met kauwgom de dagen erna juist extra veel spierpijn in mijn kaken heb, omdat ik er altijd zo overdreven hard op ga kauwen dan. Maar goed, dat is mijn persoonlijke ervaring dan. Anderen vinden het idd wel weer prettig, omdat je dan minder snel een droge mond krijgt (mijn voorkeur gaat dan toch uit naar zuigsnoepjes zoals smint of fisherman's friends).

Winehouse

Badass junkie
Marla Singer zei:
mijn voorkeur gaat dan toch uit naar zuigsnoepjes zoals smint of fisherman's friends).
Die blijven bij mij dan altijd zo aan het gehemelte plakken!
Het is inderdaad maar net wat je zelf het lekkerst of handigst lijkt.

abby

Belezen gebruiker
Ik neem waarschijnlijk maar 1x en dat ik rond 1 uur s´nachts, maar hoelang blijven je spieren dan eigenlijk flink gespannen, want dat ik toch ook de oorzaak dat je ogen zo groot worden? En echt zo heel groot kunnen je ogen toch wel niet blijven nadat het eigenlijk al uitgewerkt is?

Dubz

Bewuste gebruiker
abby zei:
Ik neem waarschijnlijk maar 1x en dat ik rond 1 uur s´nachts, maar hoelang blijven je spieren dan eigenlijk flink gespannen, want dat ik toch ook de oorzaak dat je ogen zo groot worden? En echt zo heel groot kunnen je ogen toch wel niet blijven nadat het eigenlijk al uitgewerkt is?
Je pupillen vergroten zich door een overactieve sympaticus (onderdeel van het zenuw-stelsel). Verhoging van (nor)adrenaline in dit systeem (het effect van amfetamine) zorgt dat je lichaam in een vecht-of-vlucht modus terecht komt. Dit betekend dat je lichaam in abolute paraatheid verkeerd om direct actie te kunnen ondernemen.

Hierdoor worden bloedvaten wijder (zodat ze meer zuur- en voedingsstof op kunnen nemen), je spijsverteringskanaal krijgt een veel lagere prioriteit (geen honger), en je pupillen verwijden zich omdat je lichaam zo meer, beter en sneller kan observeren.
Om diezelfde rede trekt ook je vleeslollie zich terug in z'n holletje, omdat je daar toch niets aan hebt in een 'vecht-of-vlucht' toestand :wink:

Hoe lang dit duurt bij speed weet ik niet precies, ik weet wel dat ik bij MDMA de gehele day after nog flink grotere pupillen heb als normaal.

abby

Belezen gebruiker
Dubz zei:
Hoe lang dit duurt bij speed weet ik niet precies, ik weet wel dat ik bij MDMA de gehele day after nog flink grotere pupillen heb als normaal.
Ik vind dat nogsteeds vreemd aangezien het effect van mdma bij lange na geen 24 uur duurd, waarom zouden je pupillen dan nog wel steeds vergroot zijn :confused:

Dubz

Bewuste gebruiker
abby zei:
Dubz zei:
Ik vind dat nogsteeds vreemd aangezien het effect van mdma bij lange na geen 24 uur duurd, waarom zouden je pupillen dan nog wel steeds vergroot zijn :confused:
Er kunnen dan nog steeds (nor)adrenaline en aanverwante stoffen in je lichaam zitten, waar je weinig of geen effect van merkt, maar deze nog wel aanwezig zijn.

Ook bij grote inspanning van de lever (die flink overwerkt tijdens/na gebruik) worden je pupillen groter (je ziet het ook bij mensen die heel veel drinken) ..

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan