Vreemd gevoel.

Lavalamp

Bewuste gebruiker
Hoi.

Enkele dagen geleden tripte ik voor mijn tweede keer. Eerste keer was rond de 70µg en laatst was 250 µg.

Ik ging toen best wel hard. Toen besloten we te gaan wandelen door de stad en een puur jointje te roken. Die was echt wel ongelofelijk lekker :hearteyes: maar daarna kwam de mix van de effecten van beide drugs.

Alle gebouwen hadden door de LSD al precies een vers laagje verf gekregen, -welke nog aan het druppelen was-, en na de joint werd dit nog vele malen sterker. We zaten daar op dat bankje, en ik kreeg het extra gevoel bij de muziek dat je ook hebt als je high als een kite bent. Je kent het wel, muziek wordt nóg mooier. Ok, dacht ik, fijn.

Daarna kreeeg ik een heel erg bizar gevoel, en wilde weer naar binnen.
Eens binnen zaten we op een confortabele bank, maar ikzelf ging randje bad.
(For the record: tijdsbesef was ook compleet weg)

Ik had constant het gevoel dat een soort van 'donkere kracht' mij gewoon door de grond, recht mee de hel in wilde slepen... Hij zag er ongeveer zo uit:

Wanneer ik teveel aan het 'bad' gaan dacht, werd het gevoel soms zo heftig, dat ik plots weer in de kamer zat (=mijn ogen open deed?), met rond alles een fluogroene-gele hyperspace-gloed. :P
Ik vond dat effect echt heerlijk en onbeschrijfelijk mooi, maar bizar. En ook best wel balen, want die hyperspace kwam maar in intervallen van schat ik 1 minuut, waarna ik weer bad ging. Loop.

Door het vele lezen wist ik wel dat dit maar de drug was; maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan als het gevoel er is!

Na een uurtje was ik er wel over, en trok Shpongle mij gewoon weer de lekkere trip wereld in :wink:

Nu vraag ik mij af, heeft iemand dit ook al ervaren? Want ik ben dit nog nooit tegengekomen in reports.

ps. Ik vraag niet om verklaringen, noch comments dat de dosis te hoog was. Ik weet wel dat het waarschijnlijk daardoor kwam, maar dat was de vraag niet :)
Greets.

Nasica

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Hoi !

Ik herken je verhaal zeker, althans voor een groot gedeelte.
Dat gedeelte met een donkere kracht herken ik niet maar wat zeker wel een rare/enge ervaring was voor mij was het volgende:

LSD genomen, 210ug. Prima trip gehad, weinig donkere randjes. Maar toen kwam het... Een joint.
Mijn lsd piek was al verre van over (6 uur na inname) en was lekker muziek aan het luisteren met nog een klein beetje visuals over.

Na ongeveer 15 minuten merkte ik dat ik weer heel erg aan het verdwalen was in mijn eigen gedachten en mijn visuals namen sterk toe.

Hoe kan dat nu nog zo sterk terug komen ? Snapte er op dat moment vrij weinig van en vond het allemaal te "onverwachts". Het werd erger en erger en ik wist niet meer goed waarom het allemaal zo opeens op mij af kwam. Werd redelijk para en wist van gekkigheid niet meer wat ik moest doen. Probeerde het gevoel te onderdrukken en tegen mijzelf te zeggen dat het wel over ging, maar dat is verdomde moeilijk als de realiteit zoals ik hem toen ervaarde zo verdraait was.

In tussen waren de visuals zo heftig dat niets meer een vaste vorm had, zat weer op de piek op sneltrein vaart. De wiet vertraagde mijn waarneming zo erg dat de realiteit iets trager ging dan normaal. Dat had weer als nadeel dat alles er uit zag als of er een pot verf op was gegooid. Kon nergens meer een touw aan vast knopen en ik kon maar niet begrijpen dat ik nog zo hard kon gaan zo ver na de piek.

Voortaan denk ik wel 2x na voordat ik weer een jointje op steek in combinatie met LSD.

TrippyShit

Badass junkie
Jalliz zei:

Misschien een panieksaanvalletje ofzo? Weed kan leuke maar soms ook rare, onvoorspelbare en onverwachte reacties geven in combinatie met.. vooral bij trippen. Misschien was het ff iets te heftig of kwam het zomaar. Het weg van die plek willen lijkt er wel op en met de afleiding soms ook. Het is een idee, iets anders kan ik zo snel niet bedenken..

SyntheticDistortion

Experimenterende gebruiker
het is heel apart als de LSD je perceptie van dingen verandert, maar het blijft in je hoofd natuurlijk. Bij mij in de groep zeggen we altijd: LSD is niet leuk, het is niet kut, het is gewoon heel erg vreemd.

En dat klopt ook wel, je trip is zo goed als niet te sturen en je bent ontzettend vatbaar voor prikkels, en als je een prikkel lichtelijk irritant vind, kan het zich uitbouwen tot een full-blown bad trip spektakel met een kater toe.

Het probleem aanpakken bij de bron hwerkt het beste. Stop met je wat je doet en denk na van 'Waarom' voel ik me zo en kijk om je heen wat het gevoel had kunnen veroorzaken. Als een vriend van je iets verkeerds heeft gezegd bijvoorbeeld, laat hem zijn opmerking dan uitleggen en eventueel sorry zeggen...werkt ook goed!

Veel succes ermee:wink:

Drientje

DF-koning
SyntheticDistortion zei:
het is heel apart als de LSD je perceptie van dingen verandert, maar het blijft in je hoofd natuurlijk. Bij mij in de groep zeggen we altijd: LSD is niet leuk, het is niet kut, het is gewoon heel erg vreemd.
?
Ik heb toch al wat aardig trips erop zitten met grote en kleine dosissen, ik heb veel trip ervaring, ook slechte trips gehad maar ik heb nog nooit iemand tegen me horen zeggen dat LSD niet leuk en stuurbaar is.
LSD is gewoon LSD en als je er niet mee om kan gaan moet je het niet nemen.

@TS: ik denk dat ik heel goed begrijp wat jou overkomen is. Ik heb dit zelf op een lage dosis gehad op koninginedag, zo sterk dat ik op het randje van waanzin balanceerde. Dit was enkele weken na een ayahuasca ceremonie waardoor ik weer helemaal geen tolerantie had. Normaal was de dosis goed, nu veel te sterk. Ik heb uren het gevoel gehad dat ik in de gaten gehouden werd, gedachten maakten het ook niet beter en het ging pas over toen de wiet was uitgewerkt.

De enige tip die ik heb is gewoon niet blowen. Wiet of hasj maken je trip zoveel sterker en kunnen je die paranoia meegeven. Wiet kan zelfs schizofrenie uiten als je daar aanleg voor hebt. Wees voorzichtig met wiet, iedereen denkt wel dat het een relaxt middel is maar in mijn ogen is het een behoorlijke harddrug aan het worden.

spacelord

Wijs gebruiker
Drientje zei:
SyntheticDistortion zei:
?
Ik heb toch al wat aardig trips erop zitten met grote en kleine dosissen, ik heb veel trip ervaring, ook slechte trips gehad maar ik heb nog nooit iemand tegen me horen zeggen dat LSD niet leuk en stuurbaar is.
LSD is gewoon LSD en als je er niet mee om kan gaan moet je het niet nemen.

@TS: ik denk dat ik heel goed begrijp wat jou overkomen is. Ik heb dit zelf op een lage dosis gehad op koninginedag, zo sterk dat ik op het randje van waanzin balanceerde. Dit was enkele weken na een ayahuasca ceremonie waardoor ik weer helemaal geen tolerantie had. Normaal was de dosis goed, nu veel te sterk. Ik heb uren het gevoel gehad dat ik in de gaten gehouden werd, gedachten maakten het ook niet beter en het ging pas over toen de wiet was uitgewerkt.

De enige tip die ik heb is gewoon niet blowen. Wiet of hasj maken je trip zoveel sterker en kunnen je die paranoia meegeven. Wiet kan zelfs schizofrenie uiten als je daar aanleg voor hebt. Wees voorzichtig met wiet, iedereen denkt wel dat het een relaxt middel is maar in mijn ogen is het een behoorlijke harddrug aan het worden.

Inderdaad met wiet echt oppassen geblazen! Mijn bad trips werden altijd door wiet uigelokt. Het versterkt de trip op visueel vlak wel een beetje maar op mentaal vlak is het echt een buldozer die je tijdens je trip compleet omver kan walsen. Je kan beter het blowen laten voor wat het is en een hogere dosis nemen.

Lavalamp

Bewuste gebruiker
Drientje, aanleg is er nergens in onze familie voor mentale stoornissen. :)

Maarja zoals jij het heel goed verwoord, randje waanzin (hoge dosis). Als ik er heel erg aan dacht voelde ik zelfs handen over mijn kuiten/ nek gaan die me meetrokken, ging best wel hard.

Er is altijd het besef, welke dosis dan ook, dat het de drug maar is....
Maar eens het gevoel er is, is het toch nét wat concreter en lastiger om het tegen jezelf te blijven zeggen...

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Jalliz zei:
Drientje, aanleg is er nergens in onze familie voor mentale stoornissen. :)

Maarja zoals jij het heel goed verwoord, randje waanzin (hoge dosis). Als ik er heel erg aan dacht voelde ik zelfs handen over mijn kuiten/ nek gaan die me meetrokken, ging best wel hard.

Er is altijd het besef, welke dosis dan ook, dat het de drug maar is....
Maar eens het gevoel er is, is het toch nét wat concreter en lastiger om het tegen jezelf te blijven zeggen...

Als je nog wat hoger in die dosis gaat verdwijnt het besef dat je dope genomen hebt wel hoor :wink:

Nog nooit van ego-dood gehoord? Hierin heb je zelfs zijn ik-besef meer, laat staan een ik heb lsd op besef :grin:

OT:

Denk dat je ook een iets te hoge dosis hebt genomen voor de ervaring die je hebt.

Onervaren ( althans op het gebied van LSD dan).
( relatief) Hoge dosis.
In het openbaar ( kans op nuchtere mensen/ hoop impulsen van buitenaf).
Een pure joint roken.

Als ik dat zo op een rijtje zet heb je jezelf nog goed gehandhaafd lijkt me zo.

Maar vind het niet gek dat als je zulke plaatjes bekijkt ze tijdens een trip zullen terug komen, k had er afgelopen nacht een nachtmerrie over ( serieus :openmouth: )

Lavalamp

Bewuste gebruiker
Hehe ja Peptalk, ik had zin in een stevige trip. Fuck ervaring, ik klaag ook nie he :)

Al bij al weegt dat half-bad gaan ook nul komma nul op tegen de leukheid van de ervaring, hierdoor heb ik heb ik het gevoel echt een deeltje heb "leren" trippen.

Na enige tijd kreeg ik het wel onder controle en checkten we gewoon plaatjes van Nebula's etc echt abnormaal mooi die dingen.

Ego-dood lijkt me wel een uitdaging, maar dat kan nog effe wachten :P

Bedankt voor de reacties verder

Bovenaan